abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:29:31 #126
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_44942419
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:15 schreef wortels het volgende:
Ik was eerder met mijn grafiekjes :p Maar jouw grafiekjes zijn mooier...
Ik denk niet dat mijn grafiekjes overtuigend genoeg zijn... sommige mensen hebben een bord voor hun hoofd en houden vast aan standpunten die ze zelf schijnbaar niet kunnen (of willen) onderbouwen. Oneliner heet dat ook wel...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_44946453
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:29 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mijn grafiekjes overtuigend genoeg zijn... sommige mensen hebben een bord voor hun hoofd en houden vast aan standpunten die ze zelf schijnbaar niet kunnen (of willen) onderbouwen. Oneliner heet dat ook wel...
Dadelijk komen ze nog tegen jou grafiek zeiken omdat er de co2 naijl verplaatsing niet in zit. Volgens sommige sites zit er een naijl effect op de co2 stijging en de daarmee samenhangende tempratuurs stijging, op deze manier probeert men de co2 stijging die we als mensen gemaakt hebben te ontkennen en te zeggen dat de co2 stijging door tempratuur verhoging ontstaan is.

Maar als we dan gewoon een simpele berekening maken hoeveel fossiele brandstoffen we de afgelopen 60 jaar verbrand hebben blijkt dater zelf nog een co2 lek ergens zit en men neemt aan dat de oceanen nog een substiantieel deel van de co2 uitstoot opnamen. Wanneer de tempraturen verder stijgen kan deze terugkopppling juist weer voor een negatief effect zorgen omdat de oplosbaarheid van co2 in water bij hoger watertempraturen weer afneemt.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:08:18 #128
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_44947185
Yep....

Maar het is wel zo.. CO2 versterkt temperatuur en vice versa... vroeger, toen de aarde bijvoorbeeld door de Malkovich cyclus warmer werd, steeg de CO2 concentratie pas na de temperatuurstijging en dat versterkte elkaar. Maar die cyclussen gaan over periodes van duizenden tot wel tienduizenden jaren, terwijl we hier spreken van eenzelfde stijging in 50 jaar....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_44947368
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:08 schreef maniack28 het volgende:
Yep....
Wat dan eigenlijk jammer is bij beide grafieken die jij en wortels geplaatst hebben van de rostock boring dat de co2 ppm schaal maar tot 300 doorloopt ipv 400 dan . Door de laatste 50 jaar nog mee te nemen wordt het voor sommigen mischien dan wat inzichtelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')