Stimmt.quote:Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
Wie zegt dat de kosten die alle veranderingen teweeg brengen goedkoper zijn dan de maatregelen om het te verhelpen?quote:Op zondag 11 december 2005 21:52 schreef Fillipe het volgende:
Economie gaat voor.
opwarmen wel of niet. het klimaat veranderd gewoon. En of dat de schuld is van de mens doet ook even niet terzake.quote:Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
In hoeverre?quote:Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, daar lijkt het absoluut niet op, maar dit staat al in vele topics op dit forum.quote:Op zondag 11 december 2005 21:57 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt er op dat opwarming een natuurlijk verschijnsel is waar de mens weinig mee heeft te maken.
Ik vraag het me ook af. Wat je nu veel ziet is de strjd tussen de wetenschappers of de mens wel of niet invloed heeft. Dat is een grote discussie. Maar die discussie heeft geen invloed op de gevolgen van de veranderingen.quote:
Die strijd is al gestreden en de uitkomst is dat de mens inderdaad invloed heeft.quote:Op zondag 11 december 2005 21:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. Wat je nu veel ziet is de strjd tussen de wetenschappers of de mens wel of niet invloed heeft.
Ik heb het toch niet alleen over opwarming?quote:Op zondag 11 december 2005 21:57 schreef Fillipe het volgende:
Laat ze eerst maar met concreet bewijs komen dat de aarde echt véél warmer wordt, zag laatst op Netwerk een documentaire dat het allemaal reuze meeviel en dat er bij voorgaande onderzoeken aardig met cijfers gegoocheld is.
Die heb ik ook gezien. Grote millieuorganisaties als Greenpeace (quote:Op zondag 11 december 2005 21:57 schreef Fillipe het volgende:
Laat ze eerst maar met concreet bewijs komen dat de aarde echt warmer wordt, zag laatst op Netwerk een documentaire dat het allemaal reuze meeviel en dat er bij voorgaande onderzoeken aardig met cijfers gegoocheld is.
Bewijs het maar eens.quote:Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die strijd is al gestreden en de uitkomst is dat de mens inderdaad invloed heeft.
Klopt, misschien een beetje verkeerd geformuleerd maar ik doelde gewoon op de algemene issue "Klimaat verandering"quote:Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet alleen over opwarming?
Zelfs greenpeace weet dat die toestanden niet gaan gebeuren en dat hebben de meeste milieu organsiaties ook gezegd.quote:Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die heb ik ook gezien. Grote millieuorganisaties als Greenpeace () willen ons doen geloven dat een "Day after tomorrow"-achtige toestanden mogelijk zijn. Alleen dan duurt het iets langer dan in die film.
Geen discussie over wel invloed geen invloed van mens, Daarvoor heb ik dit topic niet geopend. Het gaat over de gevolgen van en niet de oorzaken.quote:
De mens stoot CO2 uit, CO2 heeft effect op het klimaat, de mens heeft invloed op het klimaat. Dat is de zeer versimpelde wetenschap.quote:Op zondag 11 december 2005 22:02 schreef Fir3fly het volgende:
Dat de mens invloed heeft.
Ik heb niets tegen schone energie. Vooral kernenergie is een mooie tussenoplossing totdat we echt iets schoons en rendabels vinden.quote:Op zondag 11 december 2005 22:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
En wat is er tegen schne enrgie, geen vervuiling in de lucht etc.. En dat terwijl je niet eens weet hoe groot de kosten worden als je het zo laat. Ieder geval niet minder dan nu.
Dat de mens CO2 uitstoot geloof ik wel. Maar leg eens uit hoe CO2 het klimaat beïnvloed.quote:Op zondag 11 december 2005 22:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
De mens stoot CO2 uit, CO2 heeft effect op het klimaat, de mens heeft invloed op het klimaat. Dat is de zeer versimpelde wetenschap.
Klopt.quote:Op zondag 11 december 2005 22:08 schreef snotje het volgende:
CO2 zorgt dat de warmte minder goed van de aarde kan ontsnappen. Het blokkeert die stralen zegmaar. Dan wordt het warmer ---> verandert klimaat
Zo'n dertig procent gestegen dus.quote:Op zondag 11 december 2005 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt.
Maar de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is de laatste 200 jaar gestegen van 0.0234% naar 0.0298%... (Bron: NASA)
Ja. Een stijging van 30% over 2000 jaar. Maar 130% van heel erg weinig is nog steeds er weinig...quote:Op zondag 11 december 2005 22:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zo'n dertig procent gestegen dus.
Het is niet heel erg weinig, het is voldoende. Ik zie het punt ook niet helemaal.quote:Op zondag 11 december 2005 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Een stijging van 30% over 200 jaar. Maar 130% van heel erg weinig is nog steeds er weinig...
Het punt is dus dat of je nou 250 of 300 ppm hebt (dat volgt uit die procenten), het maakt helemaal niks uit.quote:Op zondag 11 december 2005 22:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet heel erg weinig, het is voldoende. Ik zie het punt ook niet helemaal.
O?quote:Op zondag 11 december 2005 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het punt is dus dat of je nou 250 of 300 ppm hebt, het maakt helemaal niks uit.
Laten we even een heel versimpeld voorbeeld geven.quote:
Zo is het dus niet, wat wel blijkt uit de wetenschappelijke conclusie dat de mensheid door middel van haar CO2-uitstoot het klimaat verandert.quote:Op zondag 11 december 2005 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik weet het, dit is wel erg simpel. Maar zo is het.
Als je alles even gelezen had, weet je dat dit wel zo is. ppm betekent toch echt parts per million.quote:
Dat klopt, maar je vergelijking klopt niet. Het gaat niet om bolletjes die alleen maar licht wel of niet doorlaten. Het gaat om een complexe atmosfeer en verscheidene elementen en factoren. Maar de wetenschappelijke conclusie dat de mens verantwoordelijk is, lijkt mij duidelijk genoeg: de mens verandert het klimaat onder andere en met name door haar uitstoot van CO2-gassen.quote:Op zondag 11 december 2005 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je alles even gelezen had, weet je dat dit wel zo is. ppm betekent toch echt parts per million.
Alsof ik dit niet weet. Ik heb duidelijk genoeg gezegd dat mijn experiment heel erg versimpeld was. Ik probeerde gewoon duidelijk te maken dat een verschuiving van 200 naar 300 ppm in de praktijk niets betekent.quote:Op zondag 11 december 2005 23:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je vergelijking klopt niet. Het gaat niet om bolletjes die alleen maar licht wel of niet doorlaten. Het gaat om een complexe atmosfeer en verscheidene elementen en factoren.
Dat zeg je steeds, maar kom eens met feiten.quote:Op zondag 11 december 2005 23:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar de wetenschappelijke conclusie dat de mens verantwoordelijk is, lijkt mij duidelijk genoeg: de mens verandert het klimaat onder andere en met name door haar uitstoot van CO2-gassen.
Nee, sorry, ik had het fout. Ik vergiste me.quote:Op zondag 11 december 2005 23:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg je steeds, maar kom eens met feiten.
Om de één of andere reden geloof ik niet dat je ineens je hele standpunt omgooit...quote:Op zondag 11 december 2005 23:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik had het fout. Ik vergiste me.
Helemaal!quote:Op zondag 11 december 2005 23:15 schreef Posdnous het volgende:
Nee, dat percentage is heel normaal en CO2 verandert ons klimaat niet desastreus, nou goed..
Prima. Er is niks aan de hand. Opgelost.quote:
maar als je nou een manier vindt van energie die vele malen goedkoper is? ga je er structureel op voorruit. Je komt niet verder als je niks doet en blijft zeggen, het durt nog even. Dat is het probleem ontwijken.quote:Op zondag 11 december 2005 23:14 schreef Boswachtertje het volgende:
Misschien kun je wel stellen, juist doordat er over zoiets veelomvattends als klimaatverandering wordt gesproken, het vele malen moeilijker is geworden uberhaupt een goed en uitgebalanceerd pakket met maatregelen aan de wereld te overleggen. En dat is natuurlijk een prima truc, zorgen voor verwarring bij de bevolking. Ook dat er nu 2 scenario's zijn - welke 2 volledig tegenovergestelde gevolgen laten zien - creëert verwarring en onrust bij de bevolking. Mensen willen dat de politiek nu maatregelen neemt, maar maatregelen zoals in het Kyoto-verdrag zijn m.i. een druppel op de gloeiende plaat.
Maar waarom horen we nergens in de politiek simpele maar edoch zeer doeltreffende maatregelen als het herbeplanten en het nieuw beplanten van percelen met bv populieren of fruitbomen (met ook nog eens de voedselvoorzieningsfunctie)..?? CO-2 uitstoot wordt daardoor verminderd, meer zuurstof in de lucht en meer "natuur" in het toch al drukke Nederland..
Maar zoals een aantal hier al terecht aangaven (weliswaar waarschijnlijk om andere redenen) vindt men de economie belangrijker dan het welzijn van onze kinderen en kleinkinderen.. Raar maar waar..
Let me think: oh ja.. daar kunnen ze niet zo veel geld aan verdienen en al die investeringen in olievelden en dergelijke moeten zich natuurlijk wel terugverdienen.quote:Op zondag 11 december 2005 23:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Kunnen we even ontopic worden. Geen gezeur meer over mensen en co2.
Waarom gaan we niet veel meer opzoek naar de betere energiebron? Waarom andere enrgiebronnen niet meer stimuleren?
Waarom bijna niets doen terwijl als je wel wat doet het voordeel oplevert. vooruitgang, technologisch maar ook je leefomgeving wordt schoner. Sinds anneer is niks doen iets wat de overheid wil. Stilzitten = achteruitgang.
Voor een deel zit daar de waarheid in. Maar het is de bevolking die dat soort mensen instand houdt. We kiezen ze immers.quote:Op zondag 11 december 2005 23:34 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Let me think: oh ja.. daar kunnen ze niet zo veel geld aan verdienen en al die investeringen in olievelden en dergelijke moeten zich natuurlijk wel terugverdienen.
Kortom geld is belanrgrijker voor de politici en machtige mensen lijkt het wel..
)quote:De macht van vier
VERENIGDE STATEN. Hoeveel auto’s moet je weghalen om van de verstopte wegen in Californië weer filevrije doorgangswegen te maken? Computersimulatie gaf het antwoord: vier procent, ofwel: vier op honderd auto’s. Het onderzoek inspireerde acteur Tom Hanks voor zijn opmerkelijke toespraak tijdens de diploma-uitreiking op 22 mei op Vassar College in New York.
‘Als deze similatie klopt, dan is het de meest indrukwekkende definitie uit de natuurwetenschappen en menselijke natuur van hoe een eenvoudige keuze een verbijsterende verandering van onze wereld kan bewerkstelligen. (...) Neem de Macht van Vier en pas hem toe op een willekeurig onderwerp. Politiek: vier stemmen die je van de ene honderd opschroeft naar de volgende honderd, maken het verschil tussen de macht verkrijgen en de macht verliezen. Cultuur: op vijftig filmbezoekers kunnen twee mensen een kleine, onafhankelijke filmproductie rendabel maken. Economie: door een product te boycotten, kan één consument op de 25 ervoor zorgen dat het uit de schappen wordt genomen. Vier op de honderd is miniscuul, en toch kan het de grote hefboom zijn van het omslagpunt. De Macht van Vier maakt het verschil tussen hopeloosheid en hulp. (...) Help, en je zult een enorme impact hebben op het leven in je straat, stad, land en onze planeet. Als maar één op de vier per honderd van jullie ervoor kiezen om te helpen, voor welk goed doel dan ook, dan zullen er ongelooflijke dingen gebeuren in de wereld waarin je leeft. (...) Dóe het dus. Sluit vrede waar die bedreigd wordt. Help bomen te planten. Help verscheidenheid te accepteren en verschillen te vieren. Help files opheffen. In andere woorden, help om alle problemen waarmee we te kampen, op te lossen – tot aan het laatste toe – met de Macht van Vier op de honderd. Help en we zullen de wereld redden. Als we niet helpen – dan gebeurt het niet.”
Laten we vooral niks meer doen omdat een 1 of ander project duur is? Wie zegt dat alle kosten die we nu hebben niet duur zijn. Laten we lekker niks doen en afwachten.quote:Op maandag 12 december 2005 18:41 schreef Armalite het volgende:
Een goede reden om nooit meer dolle verdragen ala Kyoto te ondertekenen staat op in de rechterbovenhoek van deze pagina
Ik snap dat je zegt dat we wat moeten doen. Maar dat "wat doen" is wat mij betreft eerst maar eens uitzoeken hoe dat klimaat nou in elkaar zit, voordat je overhaaste conclusies gaat trekken. Het klimaat zit veel te ingewikkeld in elkaar om meteen nadat een aantal wetenschappers roepen dat het de schuld van de mens is zo'n geldverslindend verdrag te maken.quote:Op maandag 12 december 2005 19:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Laten we vooral niks meer doen omdat een 1 of ander project duur is? Wie zegt dat alle kosten die we nu hebben niet duur zijn. Laten we lekker niks doen en afwachten.
er is nog nooit vooruitgang bereikt door een passieve houding. Blijkbaar is roepen dat het duur is een veilig uitweg voor mensen.
Ik had het natuurlijk niet over de prijs maar over het rendement. Dat het geld kost is niet zo erg, veel geld ook niet, maar het gigantische temperatuurverschil van 0,00127 graden vind ik toch wat weinig voor een bedrag van 94,5 miljard euro.quote:Op maandag 12 december 2005 19:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Laten we vooral niks meer doen omdat een 1 of ander project duur is? Wie zegt dat alle kosten die we nu hebben niet duur zijn. Laten we lekker niks doen en afwachten.
er is nog nooit vooruitgang bereikt door een passieve houding. Blijkbaar is roepen dat het duur is een veilig uitweg voor mensen.
En heb je al onder Contact gekeken?
Wie het alemaal opzetten, zegt genoeg lijkt me.
Site werkt niet in Firefoxquote:Op maandag 12 december 2005 18:41 schreef Armalite het volgende:
Een goede reden om nooit meer dolle verdragen ala Kyoto te ondertekenen staat op in de rechterbovenhoek van deze pagina
Het gaat in dit topic toch niet over of de mens de schuld aan heeft. heb ik al vaker gezegd. Dat de mens met maatregelen kan veranderen is iedereen het ook wel over eens.quote:Op maandag 12 december 2005 19:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik snap dat je zegt dat we wat moeten doen. Maar dat "wat doen" is wat mij betreft eerst maar eens uitzoeken hoe dat klimaat nou in elkaar zit, voordat je overhaaste conclusies gaat trekken. Het klimaat zit veel te ingewikkeld in elkaar om meteen nadat een aantal wetenschappers roepen dat het de schuld van de mens is zo'n geldverslindend verdrag te maken.
De hele wetenschap is verdeeld; de ene kant zegt dat de 'opwarming' de schuld is van de mens, de andere kant zegt dat het een natuurlijk proces is en dat het nog niet eens zeker is óf de aarde wel opwarmt. Alleen eerstgenoemde groep krijgt aandacht in de media. Ik vermoed dat grote millieuorganisaties hier een behoorlijke vinger in de pap hebben.
Dus laat de wetenschap nou eerst maar eens uitzoeken wat er nou precies gaat gebeuren en hoe dat komt, dan kunnen we daarna conclusies trekken.
quote:Op maandag 12 december 2005 19:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic toch niet over of de mens de schuld aan heeft. heb ik al vaker gezegd. Dat de mens met maatregelen kan veranderen is iedereen het ook wel over eens.
En dan vraag ik me af waarom niet met alle eerder genoemde argumenten.
Nog heel even afdwalen dan: kritiek moet er altijd zijn als dit geoon normaal onderhouwd is. Maar een site gesponsoord door een politike gelieerde instantie is niet erg geloofwaardig. en of de mens wel of niet invloed heeft ook niet.quote:Op maandag 12 december 2005 19:26 schreef Armalite het volgende:
[..]
Ik had het natuurlijk niet over de prijs maar over het rendement. Dat het geld kost is niet zo erg, veel geld ook niet, maar het gigantische temperatuurverschil van 0,00127 graden vind ik toch wat weinig voor een bedrag van 94,5 miljard euro.
Contact zegt me niet zo veel, heb wel de moeite genomen wat artikelen op de site te lezen, waaronder die over het klimaatonderzoek iov de 2e kamer is gemaakt. Niet inhoudelijk in willen gaan op kritiek op een onderzoek lijkt me de geloofwaardigheid van dat onderzoek niet echt te goede komen.
Maar we dwalen af geloof ik...
oh ja, is wel vaag omschreven.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |