Of je draait het om... de parkeerwachters stellen dat de TS zonder zichtbare vergunning parkeerde, en wie iets stelt, die moet dat bewijzen... dus de TS kan ook om bewijs vragen dat de parkeerwachters gelijk hadden.quote:Op zondag 11 december 2005 19:51 schreef Nnelis het volgende:
Dat kan je nooit meer bewijzen, dus ik denk dat je gewoon de lul bent...
En toen was er een wet Mulder...quote:Op zondag 11 december 2005 19:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of je draait het om... de parkeerwachters stellen dat de TS zonder zichtbare vergunning parkeerde, en wie iets stelt, die moet dat bewijzen... dus de TS kan ook om bewijs vragen dat de parkeerwachters gelijk hadden.
Dus jij verwacht dat parkeerwachters van iedere auto een foto gaan maken om te bewijzen is dat er ze fout geparkeerd staan?quote:Op zondag 11 december 2005 19:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of je draait het om... de parkeerwachters stellen dat de TS zonder zichtbare vergunning parkeerde, en wie iets stelt, die moet dat bewijzen... dus de TS kan ook om bewijs vragen dat de parkeerwachters gelijk hadden.
De rechter gaat er in principe altijd van uit dat opsporingsambtenaren gelijk hebben. Als bewijs is genoeg dat de parkeerwachter het zegt. Je hebt geen bewijs van het tegendeel en dus is de TS de l*l.quote:Op zondag 11 december 2005 19:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan moet je even mijn geheugen opfrissen... na mijn studie heb ik niks meer met strafrecht gedaan, dus hoewel die wet bekend klinkt, kan ik de exacte inhoud niet direct naar boven halenquote:
De vraag is dan ook nog of de desbetreffende parkeerwachter wel een opsporingsambtenaar is. Volgens mij is dat namelijk niet altijd zo.quote:Op zondag 11 december 2005 20:04 schreef qltel het volgende:
[..]
De rechter gaat er in principe altijd van uit dat opsporingsambtenaren gelijk hebben. Als bewijs is genoeg dat de parkeerwachter het zegt. Je hebt geen bewijs van het tegendeel en dus is de TS de l*l.
Nee hoor. Ik suggereerde alleen dat TS altijd kan proberen om zoiets in te brengen. Zoals ik in mijn vorige post aangaf, is de kennis van strafrecht na het afronden van mijn studie toch voor een deel weggevloeid, dus ik beperk me even tot de simpele basisbeginselen: onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op zondag 11 december 2005 20:04 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Dus jij verwacht dat parkeerwachters van iedere auto een foto gaan maken om te bewijzen is dat er ze fout geparkeerd staan?
Moet wel, anders mag hij geen bonnetjes uitschrijven. Zal wel een Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) geweest zijn. Met andere woorden, een of andere kansloze op de arbeidsmarkt met een LOI-cursus.quote:Op zondag 11 december 2005 20:06 schreef boyv het volgende:
[..]
De vraag is dan ook nog of de desbetreffende parkeerwachter wel een opsporingsambtenaar is. Volgens mij is dat namelijk niet altijd zo.
heb je toen gebeld of geschreven>?quote:Op zondag 11 december 2005 20:10 schreef mistraldk het volgende:
dergelijke boetes heb ik in groningen al 3keer gehad, 2x niet aangekomen en 1xmet succes beroep aangetekend. doen dus!
Vroeger moest in beginsel iedereen voor de kantonrechter/politierechter voorkomen als hij te hard had gereden. Omdat het het OM zoveel werk had om al die mensen voor de rechter te brengen en dossiers bij te houden (waardoor ook veel snelheidsduivels de dans ontliepen) werd besloten om een systeem in te voeren waarmee de 'lichtere' overtredingen administratief, en vooral geautomatiseerd, konden worden afgedaan. Hiervoor werd begin jaren '90 de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften in het leven geroepen, ook wel 'Wet Mulder', naar zijn maker.quote:Op zondag 11 december 2005 20:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan moet je even mijn geheugen opfrissen... na mijn studie heb ik niks meer met strafrecht gedaan, dus hoewel die wet bekend klinkt, kan ik de exacte inhoud niet direct naar boven halen
Ok, het begint weer te dagen!quote:Op zondag 11 december 2005 20:19 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Vroeger moest in beginsel iedereen voor de kantonrechter/politierechter voorkomen als hij te hard had gereden. Omdat het het OM zoveel werk had om al die mensen voor de rechter te brengen en dossiers bij te houden (waardoor ook veel snelheidsduivels de dans ontliepen) werd besloten om een systeem in te voeren waarmee de 'lichtere' overtredingen administratief, en vooral geautomatiseerd, konden worden afgedaan. Hiervoor werd begin jaren '90 de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften in het leven geroepen, ook wel 'Wet Mulder', naar zijn maker.
Grofweg is de Wet Mulder procedure van toepassing op de overtredingen binnen de bebouwde kom tot 30 km/u te hard en buiten de bebouwde kom tot 40 km/u te hard (bijvoorbeeld voor provinciale wegen en wegwerkzaamheden gelden strengere regels).
Iets wat tevens ook heel erg krom is bij ons rechtssysteem. Je kans op bezwaar is eigenlijk al bekeken voordat je er aan kunt beginnen.quote:Op zondag 11 december 2005 20:24 schreef -En4Cer- het volgende:
Waarschijnlijk krijg jij het volgende te horen als je bezwaar aan gaat tekenen:
Als een beëdigd opsporingsambtenaar een proces verbaal van de overtreding heeft opgesteld, is dat voldoende bewijs - aanvullend bewijs zoals een foto is niet nodig. De Officier van Justitie zal het beroep waarschijnlijk ongegrond verklaren.
Dude, politieagenten delen echt geen parkeerboetes uit. Bovendien is het niet eens een boete maar een naheffing parkeerbelasting. Gewoon een BOA dus. Politie treedt alleen op als een auto gevaarlijk staat geparkeerd of op een verkeerde plaats. Staat je auto in een parkeervak, dan zul je nooit een boete van een politieagent krijgen.quote:Op zondag 11 december 2005 20:34 schreef Atreidez het volgende:
Als het om 3.00 snachts is gedaan lijkt t me sterk dat dat door een kansloze met een loi cursus is gedaan, aangezien ze die alleen tijdens normale uren en koopavonden laten lopen. Ws. gewoon politie, en als je langs t bureau gaat en je legt de zaak uit heb je kans dat ze het gewoon seponeren. Wanneer niet, alsnog beroep aantekenen (het mag beide).
Auto stond er om 14:00, boete is van 16:30quote:Op zondag 11 december 2005 20:34 schreef Atreidez het volgende:
Als het om 3.00 snachts is gedaan lijkt t me sterk dat dat door een kansloze met een loi cursus is gedaan, aangezien ze die alleen tijdens normale uren en koopavonden laten lopen. Ws. gewoon politie, en als je langs t bureau gaat en je legt de zaak uit heb je kans dat ze het gewoon seponeren. Wanneer niet, alsnog beroep aantekenen (het mag beide).
in België doen ze dat...quote:Op zondag 11 december 2005 20:04 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Dus jij verwacht dat parkeerwachters van iedere auto een foto gaan maken om te bewijzen is dat er ze fout geparkeerd staan?
Helaas voor TS werkt het voor dit soort overtredingen nu net andersom.quote:Op zondag 11 december 2005 19:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je kunt het absoluut altijd proberen.quote:Op maandag 12 december 2005 11:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Je bent helemaal niet kansloos.
Ik heb ooit eens een boete gekregen voor foutparkeren, gelukkig had de parkeerwacht de verkeerde straat op de bon genoteerd. Ik heb toen gebeld met 0900-tuig en werd doorverbonden met de betreffende parkeerwachter. Hij zou het voor mij nakijken en vroeg m'n telefoonnummer nog geen half uur later werd ik terug gebeld dat de boete verviel omdat hij indd de verkeerde straatnaam had opgeschreven.
Indien je indd een vergunning hebt, moet je opbellen en het uitleggen. Grote kans dat je even op het bureau langs moet komen om je vergunning te laten zien waarna je boete waarschijnlijk zal vervallen.
Iedereen die hier bij voorbeeld al kansloos loopt te schreeuwen moet eerst maar even wachten totdat ze zelf auto mogen rijden. Als je gewoon vriendelijk blijft tegen die agenten of parkeerwachters kun je een hoop voor elkaar krijgen, als je opbeld en meteen begint te schelden zullen ze je inderdaad niet helpen.
En ik maar denken dat parkeerboetes een vorm van belasting zijn. Voorzover ik weet hoort het meer of minder betalen van belasting niet thuis in het strafrecht. Maar ik kan het mis hebben hoor.quote:Op maandag 12 december 2005 11:22 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Helaas voor TS werkt het voor dit soort overtredingen nu net andersom.
(we zitten tenslotte niet in strafrecht)
Zeg het maar..?quote:Op maandag 12 december 2005 23:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
En ik maar denken dat parkeerboetes een vorm van belasting zijn. Voorzover ik weet hoort het meer of minder betalen van belasting niet thuis in het strafrecht. Maar ik kan het mis hebben hoor.
Let op: je moet de belastingaanslag wel betalen, je krijgt het weer teruggestort als je bezwaarschrift gehonoreerd wordt.quote:De parkeervergunningbelasting wordt betaald bij de afgifte van de parkeervergunning. Indien de feitelijke parkeerbelasting niet wordt voldaan kan de gemeente ervoor kiezen om een naheffingsaanslag op te leggen. Deze naheffingsaanslag bestaat uit twee onderdelen, namelijk de naheffing zelf (de eigenlijke naheffing) en een vergoeding voor de kosten om de naheffingsaanslag op te leggen (de kostenvergoeding). De gemeente mag in een dergelijk geval niet meer dan de werkelijke kosten verhalen. Indien iemand ten onrechte een naheffingsaanslag krijgt en hij vervolgens kan aantonen dat hij de belasting wel degelijk heeft betaald, vervalt de naheffingsaanslag en daarmee ook de kostenvergoeding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |