Die discussie heb ik al 300 keer gevoerd.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:22 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ach, maar stel dan nog dat het een uitlok-topic is... dat is dan toch de perfecte mogelijkheid om extreem-rechtse mensen met een heleboel feitenmateriaal en interessante redeneringen te kakken te zetten?
Er is niks eenvoudigers dan de vergelijking neger-aap te ontkrachten namelijk.
Het feit dat ze een andere naam hebben geeft al aan dat er volgens ons een verschil is (zelfs al is de term "neger" beledigend...)
Het is een "geuzennaam". Negers mogen het tegen elkaar zeggen, maar een blanke mag dat niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:27 schreef pfaf het volgende:
Waarom is de term neger beledigend overigens? Nu is een neger over het algemeen niet zwart, maar zo zijn er vast duizenden Nederlandse woorden die de lading van de betekenis niet volledig dekken...
Het is gewoon een verbastering van het Latijnse woord niger ( zwart ) dat iemand dat een geuzennaam vind, kan ik niet aan doen natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:30 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Het is een "geuzennaam". Negers mogen het tegen elkaar zeggen, maar een blanke mag dat niet.![]()
[..]
Ja natuurlijk, maar dat heeft er niet zo veel mee te maken. Het is te vergelijken met PSV'ers die zichzelf "boeren" noemen en daar ook trots op zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het is gewoon een verbastering van het Latijnse woord niger ( zwart ) dat iemand dat een geuzennaam vind, kan ik niet aan doen natuurlijk.
Studenten uit Eindhoven die zichzelf Boeren noemen, lachwekkender bestaat inderdaad niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:40 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar dat heeft er niet zo veel mee te maken. Het is te vergelijken met PSV'ers die zichzelf "boeren" noemen en daar ook trots op zijn.
(Maar ik ga het hierbij laten, tot een volgende keer).
Enz. Veel leesplezier... http://www.americancivilrightsreview.com/african101facts1.htmlquote:The arms and legs of the Negro are relatively longer than the European.The humerus is a trifle shorter and the forearm longer thereby approximatingthe simian form.
The eyes are prominent, iris black and the orbits large. The eye oftenhas a yellowish sclerotic coat over it like that of a gorilla.
The Negro has a shorter trunk the cross-section of the chest is morecircular than whites. The pelvis is narrower and longer as it is in an ape.
The nose is thick, broad and flat, often turned up nostrils exposingthe red inner lining of the mucous membrane similar to an ape.
The two bones proper of the nose are occasionally united, as in apes.
precies...quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ach, 't is gewoon een freudiaans topic en in feite vraagt hij enkel om erkenning, dat spat van z'n reacties af, de racist.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |