Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Succes is altijd een combinatie van factoren. Soms geholpen door een beetje geluk, of tegengewerkt door een beetje pech. Maar de regels en wetten van marketing nemen als uitgangspunt voor het opbouwen van je onderneming is niet mijn ding.
Beste Drive-r,quote:Op woensdag 14 december 2005 11:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...
Ons bedrijfje liep van dag 1 als een trein, gewoon normaal nadenken, net wat scherper zijn met de centen en je kunt een hoop verdienen (in een uitgemolken branche als uitzendwerk nog wel). Daarvoor hoefden we echt geen gekke trucs uit te halen met interessante engelse termen...
Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first placequote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Probeer maar eens een frisdrankje uit te brengen. Of misschien koffie?
Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft. En toevallig heb jij een drankje weten te ontwikkelen waar je geld mee denkt te verdienenquote:Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first place
huh?quote:Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?
Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?quote:Op woensdag 14 december 2005 13:03 schreef Vulkan het volgende:
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft.
Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?quote:huh?
Lees alsjeblieft even door wat ik hier en eerder schrijf. Ik geef ook toe dat het marketing is, maar marketing is volgens mij gewoon goed je common sense gebruiken. Ik vind alleen dat de hele beroepsgroep/studie marketing er meer van maakt dan het is en over het algemeen niet bestaat uit de meeste handige lui. Ik kom teveel marketeers tegen die buiten marketing nergens verstand van hebben (finance, etc...) en vervolgens hun eigen plan trekken.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Beste Drive-r,
ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Probeer maar eens een frisdrankje uit te brengen. Of misschien koffie?
1. Sommige producten mislukken idd, maar Red Bull is pure marketing.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:23 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?
[..]
Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?
Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:16 schreef Vulkan het volgende:
Betere en goedkopere producten werken niet meer.
Als jij met een winkel om de hoek een prijzenoorlog begint bereik je niets mee, tenzij je alles begint te verkopen voor de kostprijs(misschien).quote:Op woensdag 14 december 2005 14:27 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.![]()
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?quote:edit: laat ook eigenlijk maar...heb e.e.a. nog even goed doorgelezen en er is hier feitelijk helemaal niemand die inhoudelijk wat van dit vakgebied afweet. Discussie lijkt me dan ook zinloos, de meeste vragen van TS zijn beantwoord. Topic dicht dan maar?
Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigendquote:Op woensdag 14 december 2005 14:48 schreef Vulkan het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?
Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.quote:Wij hebben het hier over de nut van marketing. Of het belangrijk is of niet?
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...quote:Op woensdag 14 december 2005 15:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigend
[..]
Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.
Jij het jouwe, ik het mijne. Dat kan toch gewoon?
Er is niemand die dat hier ontkent. De vraag is of dat persé op jouw manier moet, en of je daar persé een marketingmeneer voor nodig hebt.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:49 schreef Vulkan het volgende:
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...
quote:Op woensdag 14 december 2005 16:13 schreef Paperclipjes het volgende:
Zonder alles te lezen:
- Organiseer zelf wat feesten,
- Presenteer je bij bedrijven, dit kun je doen door op een ludieke wijze de vrijdagmiddagborrel te verzorgen, kosteloos natuurlijk. (kijk in de kvk na welke bedrijven binnen nu en 2 jaar een jubileum hebben)
- Voeg iets extra's toe aan je bediening, mooie kostuums, showelement. (Ik heb ooit eens zoiets gezien met twee "dronken" franse obers... geniaal!)
Vanwaar deze vraag? En om 'm vast te beantwoorden: als het slecht zou gaan, zou ik dat zeker wel durven toegeven. Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
ja, waarom niet ?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
Kijk, aan ElisaB hebben we wat. Leuk linkje in deze context: http://www.butlersguild.comquote:Op woensdag 14 december 2005 02:30 schreef ElisaB het volgende:
Je site is vreselijkIk heb 'm even doorgelezen en kon daarna vijf miniuten niet meer normaal naar een wit scherm kijken. Als ik op zoek zou zijn naar jouw soort dienst, was ik afgehaakt puur en alleen vanwege de opdringerigheid van de naweeen van de witte letters op een zwarte achtergrond. Erg he. Maar het is echt waar
Verder: prijzen inderdaad omhoog. Dit kan écht niet en wordt verlies-draaien. Heb je al gedacht aan een goede aansprakelijkheidsverzekering? Een glas rode wijn ligt maar zo in de kraag van een Chanel-jurkje en dat ga je niet leuk vinden. Van deze prijzen kan dat niet uit.
Trouwens: als ik een feestje heb waar ik butlers bij wil hebben, dan wil ik kwaliteit en die geloof ik niet te krijgen voor 7,50. Ook niet voor 17,50 overigens, maar dat terzijde. Een butler ziet er kraakhelder uit en heeft een frisruikend en keurig gestoomd maatpak. Dat kan niet voor deze bedragen.
Het was al een beetje laatquote:Op woensdag 14 december 2005 18:27 schreef tim2308 het volgende:
Kijk, aan ElisaB hebben we wat.
Graag gedaan, daar is dit topic namelijk voorquote:Op woensdag 14 december 2005 18:42 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Verveling in je eindexamenjaar heeft het nut dat je je tijd in andere dingen gaat stoppen....
Tips van Paperclipjes eveneens welkom !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |