abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33068245
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad net zo goed opwerpen 'een goed product verkoopt zichzelf'. Of dat wij in alle 7 jaar van ons bestaan nog nooit aan marketing hebben gedaan (althans, niet op de manier zo hierboven werd gepredikt) en dat we draaien als een tierelier.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Succes is altijd een combinatie van factoren. Soms geholpen door een beetje geluk, of tegengewerkt door een beetje pech. Maar de regels en wetten van marketing nemen als uitgangspunt voor het opbouwen van je onderneming is niet mijn ding.
Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...

Ons bedrijfje liep van dag 1 als een trein, gewoon normaal nadenken, net wat scherper zijn met de centen en je kunt een hoop verdienen (in een uitgemolken branche als uitzendwerk nog wel). Daarvoor hoefden we echt geen gekke trucs uit te halen met interessante engelse termen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 14 december 2005 @ 12:05:19 #102
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33068508
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Precies. Kijk, natuurlijk is marketing belangrijk, maar mijn inziens doet elke goed ondernemer met gezond verstand dat zelf. De studie is echt lariekoek, het gaat gewoon om normaal inzicht. Hetzelfde als die voorbeeld over de sterke kanten van marketing die net gegeven werden: dat is toch allemaal logisch? Wow, een demonstratie, briljant! Dat kan iedereen toch bedenken, daar hoef je geen Emiel Ratelband voor te heten...

Ons bedrijfje liep van dag 1 als een trein, gewoon normaal nadenken, net wat scherper zijn met de centen en je kunt een hoop verdienen (in een uitgemolken branche als uitzendwerk nog wel). Daarvoor hoefden we echt geen gekke trucs uit te halen met interessante engelse termen...
Beste Drive-r,

ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.

Probeer maar eens een frisdrankje uit te brengen. Of misschien koffie?
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  woensdag 14 december 2005 @ 12:29:25 #103
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_33069024
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef Vulkan het volgende:
ook dat is marketing. Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.

Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first place
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_33069606
quote:

Ik wil je wel horen praten als je in een markt terecht komt waar je te maken hebt met 1000 betere concurrenten.
Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?
  woensdag 14 december 2005 @ 13:03:02 #105
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33069743
quote:
Mijn gezond verstand zegt dan: waarom in die markt gaan zitten in the first place
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft. En toevallig heb jij een drankje weten te ontwikkelen waar je geld mee denkt te verdienen
quote:
Als er 1000 concurrenten zijn die het beter doen, is het dan niet gewoon immoreel om mensen zover te krijgen dat ze hun geld verspillen aan jouw product?
huh?
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  woensdag 14 december 2005 @ 13:14:16 #106
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33070031
bijna alles is wel gezegd denk ik maar het volgende wil ik nog wel kwijt.

door het zwart wit gebruik op je website associeer ik het eerder met een rouwadvertentie dan met een jong, fris en dynamisch bedrijf. doe es een keer onderzoek naar kleuren en de associaties die ze met zich meebrengen.

groen staat bijvoorbeeld voor "vertrouwen wekkend/standvastig" (niet helemaal juist omschreven maar daar komt het in het kort op neer )
Neerkomen wel!
pi_33070278
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:03 schreef Vulkan het volgende:
Omdat men constant opzoek is naar een alternatief en nooit genoegen neemt met wat ie heeft.
Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?
quote:
huh?
Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?

[ Bericht 7% gewijzigd door joshus_cat op 14-12-2005 13:37:38 ]
pi_33070509
quote:

[..]

Beste Drive-r,

Lees alsjeblieft even door wat ik hier en eerder schrijf. Ik geef ook toe dat het marketing is, maar marketing is volgens mij gewoon goed je common sense gebruiken. Ik vind alleen dat de hele beroepsgroep/studie marketing er meer van maakt dan het is en over het algemeen niet bestaat uit de meeste handige lui. Ik kom teveel marketeers tegen die buiten marketing nergens verstand van hebben (finance, etc...) en vervolgens hun eigen plan trekken.

Mij lijkt de uitzendbranche trouwens ook al aardig uitgemolken, maar dat kan aan mij liggen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 14 december 2005 @ 14:16:48 #109
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33071683
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:23 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Da's een aanname. Toen de miskleun van Coke Classic werd behandeld heb je zeker even niet opgelet, he?
[..]

Laat ik het voor je uitspellen: als er een beter product op de markt is, wat ook nog eens goedkoper is dan jouw product, getuigt het dan niet van een hele bedenkelijke moraal om mensen over te halen om dat betere product te laten liggen en jouw rotzooi te kopen?
1. Sommige producten mislukken idd, maar Red Bull is pure marketing.
2. Dit klopt dus niet. Echt niet. Sommige mensen zullen voor de betere en goedkopere kiezen, maar als de markt groot genoeg is zullen anderen ook voor mijn rotzooi kiezen omdat het een toegevoegde waarde heeft dat ze erg aanspreekt of omdat ik iets heb gecreëerd waar mensen constant over praten.

Betere en goedkopere producten werken niet meer. Tenzij je een markt benaderd dat nog niet echt bestaat. Dan gelden de product/kwaliteit en prijsverhoudingen.
  woensdag 14 december 2005 @ 14:17:37 #110
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_33071704
leuk topic, heb het even doorgelezen en nu begrijp ik echt totaal niet waar dat marketeet-bashing vandaan komt. Voor de duidelijkheid: ik ben er zelf 1.

Er wordt hier gezegd dat iedereen dat kan. Natuurljik kan dat! Als je de kennis hebt! Ik kan ook zelf de financiële administratie bijhouden, een machine ontwerpen, leiding geven, et cetera....het enige wat ik hoef te doen, is de kennis te krijgen en me hierin te bekwamen.

Te simpel gezegd? Nou, dit is dus exact hetzelfde als wat ik hier lees....

Wat ik hiermee wil aangeven, is dat dit vakgebied een stuk verder gaat en gestructeerder werkt dan je denkt....

edit: laat ook eigenlijk maar...heb e.e.a. nog even goed doorgelezen en er is hier feitelijk helemaal niemand die inhoudelijk wat van dit vakgebied afweet. Discussie lijkt me dan ook zinloos, de meeste vragen van TS zijn beantwoord. Topic dicht dan maar?

[ Bericht 8% gewijzigd door horney_dorney op 14-12-2005 14:26:36 ]
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_33071952
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:16 schreef Vulkan het volgende:
Betere en goedkopere producten werken niet meer.
Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.
  woensdag 14 december 2005 @ 14:42:02 #112
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33072360
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:27 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ah, daarom begint albert heijn een 'prijzenoorlog'. Omdat ze bezig zijn met iets wat niet werkt.
Als jij met een winkel om de hoek een prijzenoorlog begint bereik je niets mee, tenzij je alles begint te verkopen voor de kostprijs(misschien).

Albert Heijn wel. Een bewijs dat je niet weet wat marketing inhoud aangezien je zo'n fout kan maken. Daarnaast is het een marketing stap geweest voor Albert Heijn om een supermarkt voor het volk te zijn. Als je je omzet kan vergroten door zo'n stap te nemen moet je het ook zeker doen.

Maar dit heeft een vrij complex samenhang. Maar goed...word er moe van...
  woensdag 14 december 2005 @ 14:48:35 #113
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33072557
quote:
edit: laat ook eigenlijk maar...heb e.e.a. nog even goed doorgelezen en er is hier feitelijk helemaal niemand die inhoudelijk wat van dit vakgebied afweet. Discussie lijkt me dan ook zinloos, de meeste vragen van TS zijn beantwoord. Topic dicht dan maar?
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?

Wij hebben het hier over de nut van marketing. Of het belangrijk is of niet?
  woensdag 14 december 2005 @ 15:39:34 #114
33954 ElisaB
pi_33073805
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:48 schreef Vulkan het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat jou zo bijzonder maakt? Wat vind je dat er ontbreekt? De marktonderzoek, concurrentie analyse, SWOT, cofrontatie, positionering, je 4 p's? Of zijn het je manieren van aapak uit de jaren '70? Of ben je sales gericht en denkt dat telemarketing en mensen bombarderen met advertenties de sleutel tot succes is?
Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigend
quote:
Wij hebben het hier over de nut van marketing. Of het belangrijk is of niet?
Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.

Jij het jouwe, ik het mijne. Dat kan toch gewoon?
  woensdag 14 december 2005 @ 15:49:56 #115
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33074073
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Waarom presenteer je je zo opgeblazen? Ik vind je zo neerbuigend
[..]

Nee, we hebben het hier over hoe TS zijn bedrijf kan promoten, waarna jij kwam met een wollig verhaal dat op TS imho (nog) helemaal niet van toepassing is. En voor mijn gevoel schiet je je doel een beetje voorbij door zo neerbuigend te doen over bedrijven of mensen die de heiligheid van marketing (jouw marketing) niet praktizeren of ondersteunen.

Jij het jouwe, ik het mijne. Dat kan toch gewoon?
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...

Vervolgens gaf ik gewoon mijn advies aan de TS.
pi_33074249
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:49 schreef Vulkan het volgende:
Dat kan. Ik wil er alleen op wijzen dat marketing wel belangrijk is. Maar goed...
Er is niemand die dat hier ontkent. De vraag is of dat persé op jouw manier moet, en of je daar persé een marketingmeneer voor nodig hebt.

Daarnaast wekt jouw manier van reageren in ieder geval bij mij de nodige irritatie op, en zul je me zeker niet overtuigen van het nut van marketing op de manier die jij voorstaat.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:03:38 #117
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33074388
It wasn't me
  woensdag 14 december 2005 @ 16:13:13 #118
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_33074597
Zonder alles te lezen:

- Organiseer zelf wat feesten,
- Presenteer je bij bedrijven, dit kun je doen door op een ludieke wijze de vrijdagmiddagborrel te verzorgen, kosteloos natuurlijk. (kijk in de kvk na welke bedrijven binnen nu en 2 jaar een jubileum hebben)
- Voeg iets extra's toe aan je bediening, mooie kostuums, showelement. (Ik heb ooit eens zoiets gezien met twee "dronken" franse obers... geniaal!)
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:14:47 #119
26663 Paperclipjes
pi_33074632
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
  woensdag 14 december 2005 @ 16:28:45 #120
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_33074932
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:13 schreef Paperclipjes het volgende:
Zonder alles te lezen:

- Organiseer zelf wat feesten,
- Presenteer je bij bedrijven, dit kun je doen door op een ludieke wijze de vrijdagmiddagborrel te verzorgen, kosteloos natuurlijk. (kijk in de kvk na welke bedrijven binnen nu en 2 jaar een jubileum hebben)
- Voeg iets extra's toe aan je bediening, mooie kostuums, showelement. (Ik heb ooit eens zoiets gezien met twee "dronken" franse obers... geniaal!)
  woensdag 14 december 2005 @ 17:14:45 #121
33954 ElisaB
pi_33075987
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
Ps. Voor alle ondernemers hier... Zal iemand ooit durven toegeven dat het slecht gaat... PFFF
Vanwaar deze vraag? En om 'm vast te beantwoorden: als het slecht zou gaan, zou ik dat zeker wel durven toegeven. Ik zou niet weten waarom niet.
  woensdag 14 december 2005 @ 18:02:31 #122
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33077147
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Paperclipjes het volgende:
ja, waarom niet ?

ik heb persoonlijk net een faillisement kunnen voorkomen door mijn bedrijf in de winterslaapstand te zetten en zelf gewoon weer een baan in loondienst te nemen.

niks mis mee lijkt mij ? inmiddels zijn de problemen alweer een paar jaar verleden tijd gelukkig.

nood breekt wet wat mij betreft!
Neerkomen wel!
pi_33077721
quote:
Op woensdag 14 december 2005 02:30 schreef ElisaB het volgende:
Je site is vreselijk Ik heb 'm even doorgelezen en kon daarna vijf miniuten niet meer normaal naar een wit scherm kijken. Als ik op zoek zou zijn naar jouw soort dienst, was ik afgehaakt puur en alleen vanwege de opdringerigheid van de naweeen van de witte letters op een zwarte achtergrond. Erg he. Maar het is echt waar

Verder: prijzen inderdaad omhoog. Dit kan écht niet en wordt verlies-draaien. Heb je al gedacht aan een goede aansprakelijkheidsverzekering? Een glas rode wijn ligt maar zo in de kraag van een Chanel-jurkje en dat ga je niet leuk vinden. Van deze prijzen kan dat niet uit.

Trouwens: als ik een feestje heb waar ik butlers bij wil hebben, dan wil ik kwaliteit en die geloof ik niet te krijgen voor 7,50. Ook niet voor 17,50 overigens, maar dat terzijde. Een butler ziet er kraakhelder uit en heeft een frisruikend en keurig gestoomd maatpak. Dat kan niet voor deze bedragen.
Kijk, aan ElisaB hebben we wat. Leuk linkje in deze context: http://www.butlersguild.com
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 14 december 2005 @ 18:30:06 #124
33954 ElisaB
pi_33077787
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:27 schreef tim2308 het volgende:
Kijk, aan ElisaB hebben we wat.
Het was al een beetje laat

Ik vind het overigens wel dat TS erover nadenkt en het siert hem dat ie bereid zou zijn voor zulke prijzen de benen uit zn lijf te hollen
pi_33078002

Verveling in je eindexamenjaar heeft het nut dat je je tijd in andere dingen gaat stoppen....
Tips van Paperclipjes eveneens welkom !
  donderdag 15 december 2005 @ 08:23:59 #126
26663 Paperclipjes
pi_33094503
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:42 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Verveling in je eindexamenjaar heeft het nut dat je je tijd in andere dingen gaat stoppen....
Tips van Paperclipjes eveneens welkom !
Graag gedaan, daar is dit topic namelijk voor .

'k ga ook maar eens voor mezelf beginnen....

Paperclipjes "tipgevend"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')