abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32971171
Beste FOK!kers,

Tezamen met een vriend heb ik pakweg twee maanden geleden een idee ontwikkeld om een butlerservice op te richten, die de bediening op feestjes regelt. We zijn er van overtuigd dat er zeker geld te verdienen is in deze business. We doen het niet voor het geld, maar om te kijken of het ons lukt om iets succesvol van de grond te krijgen. Het geld is echter geen vervelende bijkomstigheid

Alleen ons probleem: Klandizie.
Hoe, wie, wat, waar... ik heb weinig ideeën hoe we klanten kunnen werven. We hebben een website gemaakt, alwaar we nog wachten op onze .nl-domein (zie mijn later te openen topic). Verder natuurlijk in familiaire kring, maar hoe bereiken we het echte publiek? We willen ons voornamelijk richten op kleine/middelgrote bedrijven die bijvoorbeeld een nieuwjaarsborrel geven, maar ook ateliers, musea, particulieren...

Iemand een idee om die klandizie binnen te halen?
De website, puur tekst dus weinig enerverend, is hier te vinden.
pi_32971284
Waar je mee zou kunnen beginnen is te kijken of er Catering bedrijven zijn die met jullie willen samenwerken. Dat zou je al een hele bak opdrachten kunnen opleveren nog voordat je de klanten zelf hebt gesproken. Zorg er vervolgens voor dat je visitekaartjes op tafel liggen en een groot publiek is al bereikt.....
pi_32971297
Tip: zorg dat je goed te vinden ben op zoekmachines (zoekwoorden als 'bulerservice' en 'provebutler' enzo? je kan er zelf vast meer verzinnen ) en plaats eens een dingetje met een 'join our mailinglist'-geval op je website
veel mensen denken dat dat niet werkt maar ik ben bezig een online spel te maken en al zeker 300 mensen in mailinglist door dat vakje (als je niet weet hoe, stuur maar een mailtje )
dan zit je aan die kant al goed eens in de maand ofzo een mail met aanbiedingen en dergelijke zodat de mensen aan je blijven denken

EDIT: hmmm... ik heb iets met die
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:02:48 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32971304
Wat dacht je van een briefje ter grootte van een half A4tje in de bus duwen bij bedrijven? Gewoon niet te druk, strak uiterlijk, zonder taalfouten en niet teveel tekst.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32971313
Croga, goed idee!
We hebben er aan gedacht om een slager te benaderen, maar echt cateringbedrijven is super natuurlijk. bedankt!
pi_32971330
Die prijzen zijn inc btw en met factuurtje?
pi_32971341
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:02 schreef TrenTs het volgende:
Wat dacht je van een briefje ter grootte van een half A4tje in de bus duwen bij bedrijven? Gewoon niet te druk, strak uiterlijk, zonder taalfouten en niet teveel tekst.
Idd dacht ik ook aan, wel meer werk maarja.
Het is ook mogelijk om folders mee te geven met bijv. bedrijvenpost (postbussen). Geen idee wat dat kost overigens
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_32971363
@TrenTs: Zijn we mee bezig. maar vooral die taalvoudten isch lastig
Nee, het is nog best moeilijk om het strak te schrijven. Maar, we zijn bezig. Het probleem met zo'n briefje is echter wel dat nagenoeg iedereen het waarschijnlijk weg zal gooien als zijnde ongevraagde reclame
pi_32971375
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:03 schreef _Arthur het volgende:
Die prijzen zijn inc btw en met factuurtje?
Ja, helemaal niet duur als je het vergelijkt met de bestaande.
Prijzen staat nog niet precies vast, mss een eurootje meer of minder, maar zo ongeveer zal het wel worden.
pi_32971409
Ik denk dat je het beste, zoals hierboven al beschreven, contact op kunt gaan nemen met cateraars. Bel ze op en maak een afspraak, en ga daar vertellen wat je te bieden hebt.

Bedrijven die een borrel geven zullen namelijk nooit zelf een butler regelen, de organisatie van de borrel laten ze over aan iemand die daar meer bedreven in is (de cateraar dus).

Waar ik wel bang voor ben, is dat je idee niet uniek is. Cateraars hebben hun eigen gastheren in dienst.

Bedenk dus eerst even waarom iemand nu uitgerekend van JOUW butlerservice gebruik zou maken, en niet van de gastheer van een cateraar.

Als je me daar antwoord op kunt geven kan ik je misschien verder advies geven!
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:09:10 #11
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32971445
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Nee, het is nog best moeilijk om het strak te schrijven. Maar, we zijn bezig. Het probleem met zo'n briefje is echter wel dat nagenoeg iedereen het waarschijnlijk weg zal gooien als zijnde ongevraagde reclame
Hmm.. ja dat zou inderdaad kunnen zijn. Daarom is zo'n strak uiterlijk wel belangrijk. En ik wil het met alle plezier voor je nakijken op taalfouten, mocht je het willen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:09:32 #12
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_32971451
Het is werkelijk geen geld voor wat je bied, is dat niet wat goedkoop?
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_32971468
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
En dus ? Op het moment dat jij 1000 bedrijven een briefje geeft en er is er 1 die denkt 'he dat is leuk' dan heb je iig een kleine start en met wat geluk kom je met mond op mond reclame weer aan een nieuwe klant.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32971523
Daarnaast nog even een opmerking over je prijzen..

Je bent inderdaad erg goedkoop. Ik denk zelfs TE goedkoop. Bij een te lage prijs zal het product zijn geloofwaardigheid verliezen. Mijn advies is om je prijs toch wat omhoog te schroeven.
pi_32971554
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:07 schreef Double_B het volgende:

Bedenk dus eerst even waarom iemand nu uitgerekend van JOUW butlerservice gebruik zou maken, en niet van de gastheer van een cateraar.

Als je me daar antwoord op kunt geven kan ik je misschien verder advies geven!
Eindelijk, het al máánden geoefende verkooppraatje

Wij hebben dit reeds een paar keer gedaan, en elke keer kregen we dezelfde commentaren, namelijk dat men het zo leuk vond dat het nu eens niet gedaan werd door een stijve oude man, maar door frisse jeugd. Begrijp het niet verkeerd, ook wij doen dit in overhemd en mooie gaatjesschoenen, maar mensen vinden jongeren echt 'frisser' overkomen. Daarnaast zijn wij stukken goedkoper dat de eigen gastheren, zoals je die noemt, en doen we niet noemenswaardig onder voor de kwaliteit van zo'n man.
Meer vragen?
pi_32971563
Open er een topic over
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:14:26 #17
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_32971573
Een dingetje: het is 'te allen tijde'
(precies zoals het wèl op het 'Contact' gedeelte staat)
Decisions are made by those who show up.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:14:29 #18
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32971576
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:12 schreef Double_B het volgende:
Daarnaast nog even een opmerking over je prijzen..

Je bent inderdaad erg goedkoop. Ik denk zelfs TE goedkoop. Bij een te lage prijs zal het product zijn geloofwaardigheid verliezen. Mijn advies is om je prijs toch wat omhoog te schroeven.
Dat is waar. Ik ken een man die een bedrijf heeft in bepaalde adviezen voor bedrijven, maar gek genoeg liep het niet. Toen hij de prijzen vervijfvoudigde liep het storm. Niet dat jij dat nou ook moet gaan doen..
pi_32971584
Welke prijs raadt men dan aan?
Te laag kan inderdaad wel kloppen, iets waar we het ook over hebben gehad. Ben benieuwd naar jullie suggesties!
pi_32971590
Ik zou voor de gelikte reclame folder gaan en die lekker spammen op bedrijven terreinen Of een brief sturen en die naar alle bedrijven sturen, wel op netjes papier. Logotje erbij enzo en uiteraard handmatig ondertekenen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:15:24 #21
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_32971593
Het is inderdaad wel erg goedkoop; ik vraag me af hoe je hier uberhaupt geen geld op zou verliezen...
Decisions are made by those who show up.
pi_32971624
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik ken een man die een bedrijf heeft in bepaalde adviezen voor bedrijven, maar gek genoeg liep het niet. Toen hij de prijzen vervijfvoudigde liep het storm. Niet dat jij dat nou ook moet gaan doen..
pi_32971662
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:15 schreef KieWie het volgende:
Het is inderdaad wel erg goedkoop; ik vraag me af hoe je hier uberhaupt geen geld op zou verliezen...
Denk eerder aan 15,- en 17,50. Geld komt toch van bedrijven af dus ach Te goedkoop is idd ook een valkuil. Daarnaast, op het moment dat jullie het niet meer aan kunnen en personeel in moeten huren dan zal je ook je prijzen moeten verhogen want die 8,50 per uur ben je al kwijt aan loon en dan praat je nog niet eens over reiskosten e.d. en na een halfjaar je prijzen verdubbelen is not done, daar verlies je een hoop klanten mee.
pi_32971739
maar bij zulke prijzen, loop ik dan niet het risico klandizie te verliezen omdat die het te duur vinden?
meer klandizie verliezen dan dat ik extra binnenhaal?
pi_32971778
Begin je op 10,- en 12,50 Je zult die afweging idd moeten maken maar je moet wel goed nadenken vanaf wanneer het kostendekkend is.

Maar goed, voor de reclame zou ik alle bedrijven gewoon aanschrijven, geen spam maar echt een brief. Kost wat meer maar dan heb je ook wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')