Het is relatief simpel, ik heb nu al screenprotectors op de volgende apparaten gedaan:
Nokia 6600 (frontje)
Motorola RAZR V3 (frontje, buitenschermpje, camera lens) (2x, voor mij en schoonmoeder)
iPAQ rx3715 (touchscreen)
Het stappenplan:
1. Koop een GOEDE screenprotector !!! Veruit de besten:
www.overlayplus.com (Martin Field's)
2. Zet de douche in de badkamer aan, alleen heet water, zorg dat er stoom in de badkamer is (alles is zo minder statisch)
3. Ga de badkamer in. Maak je scherm schoon met een anti-statische doek (brillendoekje ofzo), bij Martin Field's krijg je een doekje erbij
4. Plak een stuk ductape op de protector (laat sporen na, boeit nu even niet), met een gedeelte buiten de protector hangend
5. Trek de protector gedeeltelijk van 'het stickervel' af door aan de ductape te trekken (dit voorkomt vettigheid van je vingers aan de zijkant van de protector tijdens het lostrekken, en je hoeft je nagels niet te gebruiken), een klein hoekje is voldoende
6. Leg de protector op je PDA/telefoon/whatever, zorg dat ie goed ligt, en trek de rest van het stickervel weg. Doe dit NIET stukje voor beetje! Je loopt dan meer kans om stof eronder te krijgen, aangezien je het apparaat niet nat hebt kunnen maken zoals bij auto prints. Plaats de hele screenprotector.
7. Klaar! Verwijder nu voorzichtig de ductape en maak je screenprotector schoon (de restjes ductape lijm).
Bubbeltjes? Als je een Martin Field's hebt krijg je die niet of maar heel weinig. Toch gebeurd, pak dan een creditcard/bankpas en schuif de bubbeltjes voorzichtig naar de zijkant.
Stofjes onder je protector? Wederom, als je een Martin Field's hebt, geen probleem. Trek de screenprotector los van je apparaat, met een stukje ductape, op de plek waar je vuiltje zit. Neem een stukje normaal plakband, en plak deze lichtjes op het vuiltje. Plakband niet loslaten! Trek het plakband los, en het pluisje gaat mee... leg je screenprotector terug, en klaar.
Is het heeeeeel erg misgegaan, en heb je gewoon teveel vingervlekken of pluisjes op je screenprotector, haal deze dan van je apparaat af en spoel de protector af onder de kraan (ook de plakrand). Pak een fohn, droog de protector, en begin opnieuw! Of dat met andere protectors kan weet ik niet, maar met Martin Field's wel
![]()
Echt geniale dingetjes. Geen reclame, maar als je een screenprotector wilt, pak dan eentje van
www.overlayplus.com