Nee, niet iedereen werkt. Ik werk op de administratie maar in die periode zou ik in het magazijn mee mogen (moeten??) helpen met balansen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:01 schreef Fling het volgende:
Waarom willen ze dat? Is het druk? Moet iedereen werken?
Ja, zo was het bij mijn vorige werkgever dus ook geregeld!quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:08 schreef Lienekien het volgende:
Bij ons werken part-timers op vaste dagen. Als daar een feestdag op valt, heb je geluk.
1. 40 uur is 40 uur (tenzij er kerst is, dan is 40 uur = 32 uur, en dan wel 20=20, ook met kerst?)quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:31 schreef Andrea001 het volgende:
Het is niet leuk en niet netjes, maar het mag wel. 20 uur is 20 uur... toch?
In theorie wel, natuurlijk. Maar toch. Kijk, als het inderdaad gewoon wettelijk toegestaan is, heb ik natuurlijk geen enkele keus. Alleen... op dat mailtje dat ik heb gekregen staat dus dat de afgesproken dagen ma, wo.-mo. en do. zijn. Dat kunnen ze toch niet zomaar veranderen als het ze beter uitkomt?quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:31 schreef Andrea001 het volgende:
Het is niet leuk en niet netjes, maar het mag wel. 20 uur is 20 uur... toch?
Goede wil tonen is niet gek natuurlijk, maar waarom zou iemand die net 3 weken in dienst is (en daardoor minder kennis heeft van alles wat balanst moet worden) wel moeten werken, waar het merendeel van de collega's van de administratie (waar maddy naar mijn idee ook werkt) gewoon vrij is?quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:48 schreef Lienekien het volgende:
Als ze je echt nodig hebben die week voor dat balansen, stel dan voor dat je komt maar dan graag die dag een andere keer wil compenseren met een vrije dag. Dan toon je goede wil maar laat je toch niet over je heen lopen.
Ik ben al 3 jaar weg bij mijn oude werkgever. Ik heb toendertijd inderdaad mijn snipperdagen uit laten betalen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:09 schreef frederik het volgende:
even een ander vraagje, je zit nu 3 weken bij deze firma, hoe zat je met je snipperdagen bij je oude werkgever? Heb je daar wat uit laten betalen?
(Burgerlijk wetboek boek 7.quote:Artikel 648
1.
De werkgever mag geen onderscheid maken tussen werknemers op grond van een verschil in arbeidsduur in de voorwaarden waaronder een arbeidsovereenkomst wordt aangegaan, voortgezet dan wel opgezegd, tenzij een dergelijk onderscheid objectief gerechtvaardigd is. De opzegging van de arbeidsovereenkomst door de werkgever in strijd met de vorige zin of wegens de omstandigheid dat de werknemer in of buiten rechte een beroep heeft gedaan op het bepaalde in de vorige zin is vernietigbaar. Artikel 647, leden 2 en 3, is van toepassing.
Wow, bedankt! Hier kan ik dus écht iets mee. Wat schandalig van het bedrijf, dat ze proberen om mij alsnog die 20 uur te laten werken.quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:30 schreef frederik het volgende:
[..]
(Burgerlijk wetboek boek 7.
Indien jouw fulltime collega niet op zaterdag of zondag zijn gemiste dag hoeft in te halen maakt je werkgever onderscheidt wat in artikel 648 is verboden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |