abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32976448
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:17 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

nee je bent in de war met het herpes virus (koortslip); aften ontstaan niet door vieze glazen!
maar eerder door stress,verminderde weerstand en hormonale veranderingen.
Geloof mij nou, na een avond stappen heb ik aftes... Al JAREN!
Ik stap al ruim 2 jaar niet echt meer, geen aftes...
En een koortslip heb ik niet. (Godezijdank!)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_32977594
Sinds ik met Meridol mijn tanden poets heb ik er echt bijna geen last meer van . Paradontax werkt ook wel, en anders heb je nog spul van Oral-B (brand best erg) waar je ze mee weg kan stippen ^^.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_32980615
offtopic: wát zijn aften? Dikke van dale kent het woord ook niet..
pi_32982137
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:43 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Geloof mij nou, na een avond stappen heb ik aftes... Al JAREN!
Ik stap al ruim 2 jaar niet echt meer, geen aftes...
En een koortslip heb ik niet. (Godezijdank!)
[s]Helaas moet ik je mee delen dat ik je niet geloof. datgene wat jij mij verteld is namelijk niet wetenschap aangetoond.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:57:27 #30
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32982180
Vroeger had ik hier nogal eens last van, tegenwoordig al jaren niet meer gelukkig... aften kunnen echt verschrikkelijk irritant en pijnlijk zijn idd
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32982191
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:55 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

[s]Helaas moet ik je mee delen dat ik je niet geloof. datgene wat jij mij verteld is namelijk niet wetenschap aangetoond.
Tja, dan niet...
Als het nu al jaren zo is geweest...?
En met stress heb ik het gewoon weg niet.
Ben wel in 3 maanden grijs geworden, is zeker ook al niet wetenschappelijk aangetoond...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_32987365
heinl> Aften zijn blaartjes in je mond.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_32987639
Heel soms heb ik dr weleens last van maar na een paar dagen ben ik dr wel van..

Je hebt er ook middeltjes voor, volgens mij heet het G.U.M. en is gewoon bij de drogist te verkrijgen..
pi_32995540
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:01 schreef Rapaille het volgende:
Mijn moeder krijgt ze van verse kiwi en ananas.
Ik ook!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_32995940
Ha, ik heb ook een maandelijks abbonement op die krengen.
Whatever I want.
pi_32996002
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:57 schreef PeRi het volgende:
Dat heb ik dan gelukkig weer niet...misschien 2 a 3 keer per jaar...helemaal als ik oppas dat ik niet teveel verse kiwi of ananas eet...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_32996108
Bij mij helpt veel (vers) fruit eten juist ertegen.
Whatever I want.
pi_32996209
Ik heb er vroeger wel eens eentje gehad, maar nu zeker 12 jaar geen meer aft gehad.
pi_32997765
3xdaags spoelen met waterstofperoxide en het is binnen drie dagen over. En aften komen door vitaminegebrek, dus veel fruit vreten. Zoals PeRi al zei...
It is your friends who make your world!
pi_33000830
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:57 schreef PeRi het volgende:
zeker tijdens je menstruatie?!aften ontstaan namelijk door hormonale veranderingen (evenals door stress en verminderde weerstand,maar dat heb ik hier al vaker meegedeeld....)
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_33009337
Ik eet veel fruit, maar kiwi niet zo vaak, en ananas nooit. Toch heb ik er veel last van. Soms 2 maanden niet, en zoals nu 1 op de rand van mn lip (net nog op het zachte weefsel) 1 midden voor op mn onderlip (ook binnenzijde, uiteraard) en 1 op een niet zo hinderende plek op mn tandvlees.

Die kut krengen komen altijd op de meest onhandige plekken bij mij :x
pi_33009784
Zoals ik al zei: 3xdaags spoelen met waterstofperoxide. Dan ben je er binnen no time vanaf. Kun je kopen bij de drogist, kost geen flikker.
It is your friends who make your world!
  maandag 12 december 2005 @ 13:55:30 #43
37248 BertV
Klei indiaan
pi_33013529
De oorzaak van aften is toch niet bekend? Vermoeidheid, verminderde weerstand, vitaminegebrek?

Feit blijt dat ik ze, sinds ik extreem gezond leef, al twee jaar niet meer hebt gehad.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 12 december 2005 @ 14:26:16 #44
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_33014231
Aften. Zouden bij wet verboden moeten worden... Godsamme wat doen die krengen pijn zeg. Tot vorige week had ik er twee voor in m'n mond. Eentje links en eentje rechts. Lekker in balans weer.

Paar maanden terug eentje van meer dan anderhalve centimeter groot. Ik dacht dat ik doodging . Zelfs aan de pijnstillers gezeten toen.

Ik krijg die krengen altidj van sinaasappels, mandarijnen en kiwi's. En als ik per ongeluk in m'n wang ofzo bijt.

Ik wisselde van mondwater (van Listerine naar Odol-med ofzo). Sindsdien hommeles. Combinatie van Elmex tandpasta, met af en toe spoelen met Listerine houdt me aft-vrij over het algemeen.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_33019629
Bij mij lijkt het of aften veroorzaakt worden door het eten van chocola en door nootjes.

Veel tandenpoetsen en veel drinken helpt.

Spoelen met zout water ook. Soms doe ik puur zout op de aft. Dat doet wel heel erg zeer, maar daana is 'ie een tijdje gevoelloos.

Opgezette lymfeklieren heb ik nog nooit gehad door aften.

Sterkte ermee!
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:11:33 #46
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_33032526
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:35 schreef eppo2 het volgende:
Bij mij lijkt het of aften veroorzaakt worden door het eten van chocola en door nootjes.

Veel tandenpoetsen en veel drinken helpt.

Spoelen met zout water ook. Soms doe ik puur zout op de aft. Dat doet wel heel erg zeer, maar daana is 'ie een tijdje gevoelloos.

Opgezette lymfeklieren heb ik nog nooit gehad door aften.

Sterkte ermee!
Ja het branden van de aft schijnt idd te helpen..

Ik verpulver soms ook een vitamine C pil en doet het op de aft.. lekker zuur, lekker branden en lekker pijnlijk, maar na 1of 2 dagen is het weg
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 19 december 2005 @ 18:39:17 #47
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_33222037
Ik heb er ook 1.. en hij doet pijn :S
pi_33222299
flink pijnlijk, maar dat branden helpt idd wel
soms staan echt de tranen in mijn ogen, maar een dag later is 'ie gevoelloos
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_33222561
mijn laatste aft deed zoveel pijn dat ik met hem soort vacuum begon te zuigen met mijn mond (wat nog meer pijn deed, maar toch een fijn gevoel gaf..) Uiteindelijk had het een flinke bloeduitstorting op de plek van de aft tot gevolg, waar ik toch wel even van schrok. Maar het heeft wel geholpen, want een dag daarna was de bloeduitstorting weg en de aft ook!

zuigen dus
pi_33225017
Vreemd, heb sinds vandaag m'n eerst aft.. Ik drink veel thee, eet elke dag gezond en krijg voldoende vitamines binnen.. 'k heb ook niet iets vreemds gegeten oid de laatste dagen. Voel me trouwens ook misselijk, maar het lijkt me sterk dat het daar iets mee te maken heeft
Hoi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')