abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32940779
Ken je iemand die -of heel oud is, -of binnen korte tijd zal overlijden?

Vraag deze persoon of dat deze zijn/haar bankpascode geheim wil houden en in haar/zijn graf wil meenemen. Als deze persoon dood is, vraag deze in het 'hiernamaals' contact met je op te nemen en jou de de juiste pincode door te geven. Zo kan je eenvoudig controleren of dat je hier werkelijk met de 'geest' van de overledene van doen hebt, of je eigen fantasie of dat van een of ander medium.

Waarom is dit van belang?

Zou jij het niet verschikkelijk vinden als een of ander zelfverklaard medium na jouw dood allerlei onzin zit uit te kramen uit jouw naam? Laat deze persoon maar eerst eens bewijzen dat jij het werkelijk bent door de pincode te vertellen. Hoe zou jij het vinden als jij de stem van de overleden moeder vervelende dingen over jou hoort zeggen? Praat terug en zeg eens "geef je pincode eens!' Klopt die niet, dan hou je jezelf voor de gek.

Zo zie je maar met wat voor een simpel testje je kan zien of dat een zelfverklaard medium of jijzelf daadwerklijk met een overledene kan communiceren. Overigens is een vergelijkbare test al meermalen keren in het verleden gedaan (denk aan Houdini, die zou na zijn dood ook contact zou proberen op te nemen). Het is nog NOOIT gelukt. En het zal ook nooit lukken ook.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_32941077
Niet echt ontopic maar ik herinner me nog dat mijn vader op zijn sterfbed lag ... amper nog onder de levenden maar toen ik hem zijn bankcode vroeg wist hij ze nog te vertellen ...

Maar het idee is leuk om kwakzalvers te ontmaskeren ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_32941110
Hoe kun je dan de pincode controleren wanneer je die zelf niet weet?
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:00:55 #4
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_32941137
zorgen dat je de pas nog hebt?
pi_32941160
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Alicey het volgende:
Hoe kun je dan de pincode controleren wanneer je die zelf niet weet?
Door te proberen geld op te nemen misschien?
Guess who's back in the motherfucking house, with a fat dick for your motherfucking mouth!
pi_32941168
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:01 schreef Aarschbaard het volgende:

[..]

Door te proberen geld op te nemen misschien?
Nadat iemand sterft worden alle bankrekeningen geblokkeerd.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:03:11 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32941196
. Dit is een grapje hoop ik.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32941300
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:47 schreef onemangang het volgende:

En het zal ook nooit lukken ook.
Integendeel, eens zal het lukken, bij de normale bankpas pincode is de kans zelfs redelijk groot: 1 op 10000...
Je stellige bewering dat het 'nooit lukt' is dus eerder een bevestiging dat je zelf een bepaalde mening hebt dat het _niet_ kan ....

Ik denk dat mensen om heel verschillende redenen graag contact met overledenen willen opnemen ... de 'waarheid' is daar niet altijd geheel doorslaggevend of zo 'belangrijk' als jij het voorsteld.

natuurlijk ben je op het moment wel heel kwetsbaar voor een 'medium', en daarvoor is het balnrgijk dat een persoon die kwestbaarheid zelf realiseerd, ook een beetje zelf zijn skepsis nooit geheel overboord zet..
Anderszijds is het voor een medium ook heel belangrijk dat deze verantwoordelijk omgaat met het in hem/haar gestelde vertrouwen:
Ik zou niet eens zo negatief staan tegenover een zeker 'keurmerk' of 'kwaliteitsregels' die mediums onder elkaar afspreken en pogen na te leven ...

Zoiets als het door jou genoemde voorbeeld: een medium die een overleden persoon de nagebleven laat 'uitschelden'.. ik denk dat een goed medium zelf op zo'n moment wel degelijk ingrijpt en dat tegenhoud, om de vrager 'te beschermen' (natuurlijk ook wel zo slim, zeker als die vrager ook betaald voor het consult) ... Een medium die dat zou laten gebeuren, is een erg, erg slecht medium.

bepaalde boodschappen die je via een medium kunt doorkrijgen, kunnen veelal wel een 'zin' hebben, al is het alleen maar omdat het mensen vaak ook een troost geeft, wat kracht en verwerking biedt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:08:56 #9
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_32941332
Er zijn veel meer vragen die gesteld kunnen worden die een overledene weet te beantwoorden, verwijs naar bijvoorbeeld het huisnummer of de postcode.

Een bankrekening wordt idd na het overlijden geblokkeerd dus dan moet je wel heel snel geesten gaan oproepen.
pi_32941355
Waarom moeilijk doen ? Als iemand overlijdt en jij hebt de overlijdensakte + andere papieren dan wordt de rekening voor de nabestaanden geopend.
Dus wat maakt die pincode nou uit ?
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_32941406
Verschillende mediums claimen dat ze met jouw overleden vader of moeder kunnen communiceren, om maar wat te noemen. Ik zou zeggen, prima, iedereen kan dat wel zeggen. Maar als de overledene van te voren heeft gezegd: 'het eerste wat ik aan je probeer te vertellen is mijn pincode' en dat medium kan niet de juiste pincode geven, dan weet je dat je met een bedrieger te maken hebt. Idem als je zelf de stem meent te horen van die overledene: geeft die niet de juiste pincode (die je zelf ook niet weet) dan hou je jezelf voor de gek. Simpel toch? Overigens kan je simpel voorkomen dat die bankrekening wordt geblokkeerd, daar gaat vaak een hele lange periode over.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:13:45 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32941451
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:11 schreef onemangang het volgende:
Verschillende mediums claimen dat ze met jouw overleden vader of moeder kunnen communiceren, om maar wat te noemen. Ik zou zeggen, prima, iedereen kan dat wel zeggen. Maar als de overledene van te voren heeft gezegd: 'het eerste wat ik aan je probeer te vertellen is mijn pincode' en dat medium kan niet de juiste pincode geven, dan weet je dat je met een bedrieger te maken hebt. Idem als je zelf de stem meent te horen van die overledene: geeft die niet de juiste pincode (die je zelf ook niet weet) dan hou je jezelf voor de gek. Simpel toch? Overigens kan je simpel voorkomen dat die bankrekening wordt geblokkeerd, daar gaat vaak een hele lange periode over.
Zodra de overlijdensakte bij de bank binnen is wordt de rekening geblokkeerd. Doorgaans zorgen hier familieleden voor.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:16:10 #13
114838 PhiNiks
love is the key
pi_32941514
Ik denk dat overledenen liever met rust worden gelaten, als ze eenmaal die zalige andere kant hebben bereikt. En wat betreft specifieke informatie; ook demonen kunnen details noemen die voor jouw overtuigend kunnen zijn en doen zich graag voor als overleden dierbaren, om zo de mens te verleiden tot kontakt zoeken met doden, wat tegen de regels van God ingaat.
"I exist, therefore I realize..."
pi_32941680
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Integendeel, eens zal het lukken, bij de normale bankpas pincode is de kans zelfs redelijk groot: 1 op 10000...
Je stellige bewering dat het 'nooit lukt' is dus eerder een bevestiging dat je zelf een bepaalde mening hebt dat het _niet_ kan ....
Okay, je hebt gelijk. Als 1 op de 10000 mediums wel de juiste pincode raad, dan wil dat in ieder geval niet zeggen dat nou net dat medium een speciale gave heeft.
quote:
Ik denk dat mensen om heel verschillende redenen graag contact met overledenen willen opnemen ... de 'waarheid' is daar niet altijd geheel doorslaggevend of zo 'belangrijk' als jij het voorsteld.
Inderdaad, en daarom is het voor deze mensen van belang om te weten of ze daadwerklijk met een overledene communiceren of met een medium die bekwaam is in 'cold reading'
quote:
Ik zou niet eens zo negatief staan tegenover een zeker 'keurmerk' of 'kwaliteitsregels' die mediums onder elkaar afspreken en pogen na te leven ...
Lijkt me een goed idee. Om medium te kunnen zijn moet je bewijzen werkelijk met overledenen te kunnen communiceren. Als een medium in staat is om op deze wijze 5 pincodes te raden, dan mag deze wat mij betreft dat keurmerk dragen.
quote:
bepaalde boodschappen die je via een medium kunt doorkrijgen, kunnen veelal wel een 'zin' hebben, al is het alleen maar omdat het mensen vaak ook een troost geeft, wat kracht en verwerking biedt.
Sommige mensen vinden inderdaad troost bij de gedachte dat hun overledene iets tegen hen heeft gezegd. Maar als een tussenpersoon als een medium niet kan hard maken dat deze daadwerkelijk met de desbetreffende overledene heeft gecommuniceerd, dan heb je hier te maken met een vorm van oplichterij en uitbuiting van goedgelovige zielen. Mensen die moedwillig mensen oplichten door hun gevoelens op een dergelijke manier te bespelen verdienen geen greintje respect, laten we het daar mee eens zijn.
pi_32941900
onemangang... neem je nu niet jouw persoonlijke ideeen over contact met overledenen, als maatstaf voor anderen?

je lijkt niet door te hebben dat mensen om heel verschillende redenen met overledenen contact zoeken ..

Jij doet het misschien om de Pincode van je overleden buurvrouw te ontdekken, maar een ander is daar misschien minder in geinteresseerd, en zal dat dan niet vragen maar gewoon persoonlijke zaken of vragen over zichzelf ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32942359
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:32 schreef RM-rf het volgende:
onemangang... neem je nu niet jouw persoonlijke ideeen over contact met overledenen, als maatstaf voor anderen?

je lijkt niet door te hebben dat mensen om heel verschillende redenen met overledenen contact zoeken ..
Die redenen zijn meestal dat ze een antwoord op een bepaalde vraag willen horen.
Maar laten we wel wezen, dat antwoord wensen ze dan wel te horen van die overledene, nietwaar? En niet van een of andere charlatan die over de rug van goedgelovige mensen en overledenen zijn hypotheek veilig wil stellen. Dus een eenvoudig testje om te checken of men werkelijk met die overledene communiceert lijkt me in alle gevallen wenselijk. Ook uit respect voor de overledene zelf. Ik zou het bijvoorbeeld afschuwelijk vinden als na mijn dood een medium namens mij dingen gaat zeggen die ik helemaal niet zou zeggen.
pi_32942699
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:51 schreef onemangang het volgende:

Die redenen zijn meestal dat ze een antwoord op een bepaalde vraag willen horen.
Maar laten we wel wezen, dat antwoord wensen ze dan wel te horen van die overledene, nietwaar?
ze vragen het een 'medium' en wie ben jij om te bepalen of die een charlatan is of niet ...

als ik advies vraag aan een beleggingsadvisuer, of beleg in een bepaalde beleggingsrekening, ga ik ook een zeker risico aan..., zolang een persoon zich hiervan bewust is, en er verantwoordelijk mee omgaat, en ook de adviseur of aanbiedende instelling geen 'valse beloftes' doet, is er geen probleem
pi_32942768
hmmm, ik ken eigenlijk niemand in de buurt die van plan is binnekort dood te gaan.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32943422
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ze vragen het een 'medium' en wie ben jij om te bepalen of die een charlatan is of niet ...
Dat ben ik ook niet. Zoiets zou ik pas werkelijk kunnen bepalen als dat medium bijvoorbeeld die pincode niet kan vertellen. Lijkt me een behoorlijk waterdichte en eenvoudige eerste test.
quote:
als ik advies vraag aan een beleggingsadvisuer, of beleg in een bepaalde beleggingsrekening, ga ik ook een zeker risico aan..., zolang een persoon zich hiervan bewust is, en er verantwoordelijk mee omgaat, en ook de adviseur of aanbiedende instelling geen 'valse beloftes' doet, is er geen probleem
Inderdaad, maar jij wilt dingen van de overledene horen, niet van iemand die alles uit zijn duim zuigt. Als het medium niet waar kan maken dat hij uit naam van de overledene spreekt, dan maakt hij valse beloftes. Vandaar die o zo simpele pincodetest... Jij laat je toch ook niet door een beleggingsadviseur adviseren die bekend staat als een oplichter?
pi_32946824
Ik snap de rol van de pincode in deze niet. Is dat met het doel om geld op te nemen? Of gewoon als bewijs dat er "iets" na de dood bestaat?
pi_32947165
Die pincode is gewoon een geheim dat je in je graf kan meenemen. En dient om te voorkomen dat een bedrieger uit jouw naam tegen je nabestaanden gaat spreken. Klopt de pincode (of een andere code voor een kluisje of zo), dan weten je nabestaanden dat jij het werkelijk bent. Als op deze manier heel veel mensen besluiten om een dergelijk geheim in het graf mee te nemen dan kan relatief eenvoudig bewezen worden of dat we in staat zijn om met onze overledenen te communiceren of dat we door een stelletje oplichters voor de gek worden gehouden...
pi_32947272
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:59 schreef onemangang het volgende:
Die pincode is gewoon een geheim dat je in je graf kan meenemen. En dient om te voorkomen dat een bedrieger uit jouw naam tegen je nabestaanden gaat spreken. Klopt de pincode (of een andere code voor een kluisje of zo), dan weten je nabestaanden dat jij het werkelijk bent. Als op deze manier heel veel mensen besluiten om een dergelijk geheim in het graf mee te nemen dan kan relatief eenvoudig bewezen worden of dat we in staat zijn om met onze overledenen te communiceren of dat we door een stelletje oplichters voor de gek worden gehouden...
Ok, op die manier
pi_32947307
Je kan toch ook met de degene die gaat overlijden een code afspreken. Weet het 'medium' die code niet los te krijgen, dan is 't nep.

Sim-pel.
pi_32947337
Als code zou je de pincode kunnen nemen, aangezien iemand die niet zo snel vergeet. Hij heeft hem tenslotte z'n hele leven kunnen onthouden, dus tijdens z'n dood doet die persoon dat ook maar dan.
pi_32947350
En als je de code aan elkaar verteld, zit je niet met het probleem om het te testen. Gewoon 1 op 1 afspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')