quote:
Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef Oksel het volgende:Alex, hoe oud ben jij eigenlijk, en wat studeer(de) je? Dan kan ik even kijken of ik je posts ga lezen..
![]()
![]()
Persoonlijke vragen hoor
Ik ben 27, afgestudeerd bachelor CE. Bezig met master opleiding en zaak.
Ik ben die doelgroep waar Nintendo het over heeft, heb games gespeeld vanaf mn zesde (Atari 2600 met alleen Mario Bros & Pacman). Ik heb maar 1 jaar plezier gehad van de Atari; ik kreeg nachtmerries door het vele spelen van Mario Bros ('uitgespeeld' door 8 uur non-stop te spelen maar kwam geen eind aan
![]()
) Ik droomde dat ik achtervolgt werd door Pacman in een Mario achtig labirint (serieus verhaal)
![]()
. Ouders waren niet blij en als gevolg kocht ik mn eerste NES pas op mn 10e.
Daarna SNES amerikaans gehaald (700gld) en zoveel fun gehad dat ik een echte fanboy werd (wilde eerst niet de PS halen = heiligschennis & heulen met de 'duivel'). Maar dat ligt nu allang achter me ( ik ben volwassen geworden
![]()
)
Ik ben nu iemand die alle consoles heeft gehad van deze gen maar weinig games echt helemaal gespeeld heeft (XBOX met alleen Fable (
![]()
) & Halo2 (tegenvaller), PS2 voor DMC (geweldig)/ FFX/GTA (
![]()
)/ God of War (wow) en nog een paar), de GC had ik het meeste plezier aan (hoewel lang niet zoveel als de SNES/ 64) met als echte toppers (waarbij je de tijd vergeet): Zelda WW (wow), Pikmin (pas aan het eind van deze gen ben ik erachter gekomen hoe uniek deze game is), Eternal Darkness, RE4 (
wow!) , maar dat zijn ze wel (de echte fungames). Voor de rest heb ik op PC echt plezier beleeft aan HL2, Halo1 & Half-life1 (wow) die ik nog niet gespeeld had. Maar vergeleken met vorige generaties merk ik dat ik lang niet zo snel meer geboeid ben door bepaalde titels, ik heb al snel door of een game echt top is (vernieuwend & fun)door mn 'ervaring'.
Ik heb ook wel andere games gespeeld, maar die heb ik niet zelf gekocht. GC was een behoorlijke bummer omdat ik vooral wachtte op een goede Mario (favo game), Starfox & Mariokart. Hopenlijk zal de REV hier wel voor zorgen.
Ik ben wel iemand die de nieuwste hightech hebbedingetjes wil hebben, daarom koop ik vaak wel veel spul. Zo zal ik de PS3 sowieso kopen omdat ik mijn soon to be Panasonic Plasma wil uitproberen met Bluray. Verder heeft de PS3 wel titels die ik graag wil spelen.
De REV is echt mijn zwaar favoriete console omdat ik verwacht dat het nieuw leven zal inblazen in deze industrie. Nadat ik dat controller filmpje zag was ik meteen de trailer van Killzone vergeten (en dat wil wel wat zeggen). Die graphics kunnen me in principe gestolen worden, deze generatie heeft me geleerd hoe snel je went aan graphics en hoe snel je ze voor lief neemt. Als je je voornamelijk focussed op graphics dan betekent dat in mijn geval dat ik de beste game in dit 'genre' zal kopen (wel kijkend naar gameplay natuurlijk), in andere woorden, veel games vallen daardoor af doordat ze niet de benchmark zijn op grafisch gebied en de gameplay 'normaal' is.
Ik vind sowieso dat de graphics van deze gen helemaal niets extra's gebracht hebben, de mechanics zijn nog steeds exact hetzelfde als vorige gen als je de polish wegdenkt. Vroeger was graphics wel belangrijk omdat de graphics vaak de speelbaarheid meebepaalden (framerate van Starfox bijvoorbeeld was gewoon storend). Dat gezegd hebbende, ik verwacht wel natuurlijk dat de graphics van de REV voldoen aan een standaard die de gameplay niet hindert, maar dat moet makkelijk te doen zijn met 3* de GCpower.
Nintendo's strategie was me de laatste jaren een doorn in het oog, maar ik zie nu wel dat het een vruchtbaar economisch model is. Ik zie Nintendo nu ook eindelijk de goede kant opgaan met de DS en de REV. Ik hoop alleen maar dat ze met hun franchises iets dichter bij de roots gaan liggen. Zoals bij Mario Sunshine kan ik niet wennen aan die stemmetjes en de verpersoonlijking van Mario characters. Die stem van Peach was overkoopbaar tegenover vrienden
![]()
. Dan wordt het wel erg moeilijk om te verkopen dat Nintendo echt wel voor alle leeftijden is (wat ze wel altijd waren).
Het moeilijk verkoopbare van top Nintendogames is dat ze pas hun kwaliteit tonen als men er
echt achter gaat zitten. Net als bij films als Good Will Hunting zijn er veel mensen (de massa) die t niet kijken omdat het ze niets lijkt. In andere woorden, Nintendo moet zich meer focussen om mensen in het begin hun games in te lokken. Pikmin is een goed voorbeeld van n game die moeilijk verkoopbaar is aan de massa.
Ik ben iemand die altijd kwaliteit verdedigt en daarom is Nintendo nog steeds een company die ik verdedig (hoe moeilijk dat soms ook is). Omdat ik hun gameplay ken, kijk ik snel over de content heen. Maar ik weet ook dat er veel mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en helaas is dit de grootste doelgroep.
Phew, thats it.
[ Bericht 1% gewijzigd door alex4allofyou op 12-12-2005 12:41:34 ]