quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:31 schreef Kill_em_all het volgende:Om nog even terug te komen op PC gfx, die zullen vast wel beter zijn dan die van de consoles in 2007 maar aan de andere kant betaal je voor pc hardware ook dik geld. Ik heb een paar keer een high-end videokaart gekocht maar ik denk dat ik in de toekomst met de rev/ps3/x360 dan toch liever een console haal want als ik zie hoeveel games er op de pc komen die ik echt wil spelen en hoeveel ik kwijt ben aan hardware dan is dat het niet meer waard, dan maar mindere gfx met mijn DS merk ik ook dat ik daar net zoveel lol mee kan hebben als met mijn pc met ubergfx.
Relatief gezien betaal ik veel meer voor console hardware wanneer je het afzet naar het aantal uren gebruik. Daarbij loopt het aantal interessante PC titels naar mijn idee helemaal niet terug. Sterker nog, 2006 en 2007 lijken weer net zulke topjaren te worden als 2005 imho ook was
![]()
.
[/offtopic]
quote:
Niks waar moeten zijn, is gewoon een constatering, ze zijn gebasseerd op huidige ontwikkelingen. Net zoals Japan een goede graadmeter is voor landen als America in enkele jaren.
Wanneer verkochten GTA-style games daar goed? Wanneer verkochten shooters daar goed? Waarom spelen Jappen pas sinds kort MMO's? En waarom zijn Japanners nooit zo into racing en sport geweest als de Westerse wereld? Weet je, de grootste mainstream trends hier zijn helemaal niet over komen waaien. Want van alle grote genres (FPS, MMO, sport, racing) is geen een echt sterk beinvloed door Japan.
quote:
Omzet is niet de de hoofd graadmeter van groei in de industrie.
Ik zou geen betere graadmeter weten dan omzet persoonlijk, zo meten we groei in elke industrie, en ik zou niet weten waarom we dat voor de games industrie anders zouden moeten doen.
quote:
Dat de economie daar tegenvalt is ook weer een aanknopingspunt met America & Europa want we hebben hier dezelfde economische terugval de laatste jaren.
De economie stagneerde daar al ruim meer dan een decennium en bloeit pas weer sinds de opkomst van China. Een behoorlijke tegenstelling met de Westerse economieën if you ask me.
quote:
De massa is een deel van de potentiele afnemers binnen de gamesindustrie. De huidige massa vertegenwoordigt de huidige doelgroep die de industrie tot nu toe in stand heeft gehouden (groei zoals jij het zegt). Als ik zeg dat non-games een trend zijn betekent dat nog niet dat ik zeg dat die deelmarkt de grootste is, maar dat die deelmarkt meer groeipotentie heeft dan de huidige hardcore markt (deel zal uitmaken van de hardcore markt in de toekomst).
Weet je, non-games hebben best een plaats ja, maar ik zal je eens vertellen wat ik denk dat gaat scoren binnen de mainstream de komende jaren:
-Sport (EU met name voetbal, US met name American football/honkbal/basketbal)
-Racing
-FPS
-MMO(RPG) (al is dit voorlopig wat meer vanaf de semi-mainstream)
quote:
Dat bedoel ik nou met geloof je in Nintendos filosofie of niet. Heb je nou wel of niet door dat Nintendo met de REV en DS een nieuwe markt heeft aangeboort, die niet past in het huidige kopje hardcore markt, aansluitend op de trends die reeds te zien waren in Japan en hier nu ook kenbaar worden gemaakt?
Imho heeft Nintendo zeker een goede plaats waar veel geld te verdienen valt binnen de markt. Maar de echte mainstream wil nog altijd gewoon voetballen, scheuren of knallen. Daar zitten gewoon de meeste centen. Ondanks dat het jouw smaak niet is lijkt het me vrij onmogelijk dat dergelijke zaken die het altijd al goed gedaan hebben ineens onder gaan doen voor de games die Nintendo zelf aanbiedt.
Desondanks wil dat natuurlijk niet zeggen dat Nintendo geen marktleider kan worden, immers, vrijwel alle goede race en sportgames zijn 3rd party (met EA als grootste leverancier). Nintendo zal imho echter ook het imago van 'kiddie' moeten verliezen wat het nog zeker wel heeft onder de mainstream.
quote:
Ik vind iig MGS veel indrukwekkender dan de launchtitels van de 360. Ik ben bekend met het rekenkracht centreren op 1 character enzo (Mario 64; stretch face), maar ik denk toch dat die PS3 kwa kracht zeer indrukwekkend gaat worden. Alleen al omdat ie met gemak 2 keer 1080p aankan. Trouwens, het moment dat die troepen met mechanische tanks in het filmpje aan kwamen lopen kun je niet meer zeggen dat ze alles geconcentreerd hebben op 1 character (dat was gewoon indrukwekkend).
De specs denken dat de PS3 qua kracht zeker zeer indrukwekkend gaat worden, alleen niet veel indrukwekkender dan de 360 al is (men maakt er alleen nog geen gebruik van omdat de 'echte' next-gen titels toch multi-platform gaan en dus uitgesteld worden tot minimaal na de launch van de PS3). Trouwens, ben ik de enige die verwacht dat één van die twee HDMI poorten het niet gaat overleven in het uiteindelijke ontwerp?
quote:
Tuurlijk zijn PC gfx beter on the long run dan die van consoles. Dat komt simpelweg omdat de PC 1 grote add-on machine is. Toch blijf ik vinden dat PCgames de eerste paar jaren niet echt veel extra's bieden op consolegames. De nummers hebben ze mee, maar dat wil niet zeggen dat ze er alles uithalen. Het is altijd wachten op een nieuwe engine van 1 van de grote developers die de PCgames voortsturen.
Dit is een persoonlijk punt: ik vind PCgames altijd 'mechanisch' en 'zielloos' overkomen ten opzichte van goede consolegames. Die spellen zien er vaak gewoon klinisch uit en missen de artwork van veel consolegames. Dat is trouwens ook de reden dat ik de meerderheid van de catalogus van XBOX links laat liggen. Wordt er niet warm of koud van.
-Art van PC games verschilt per game, het kan net zo goed zijn als in sommige console games, of net zo slecht als in een hoop andere console games. Dat generaliseren is onzin, is hetzelfde als dat ik zou zeggen dat alle games op Nintendo consoles extreem kiddie zijn. (wat onzin is, maar jij maakt een eveneens belachelijk punt)
-Niks extra's? Dus betere controls voor een veelvoud aan genres, meer mogelijkheden, grotere werelden en een grotere diversiteit aan genres vind jij niet belangrijk?
quote:
Vind je t trouwens niet frappant dat aan het eind van een consoles leven, de consoles nog steeds met sommige games kunnen wedijveren kwa graphics met de PC? Ok, ze missen dan wat polygonen en lightning technieken, maar de consoles zijn op het laatst zo bekend bij developers dat ze er werkelijk ongelooflijke dingen mee doen. Je zou toch denken dat de PCgames stratenlengten zouden voorlopen op het eind.
Dat doen ze ook, en als je niet ziet dat PC games extreem ver voorlopen op het grafische vlak zou ik toch echt ff bij de opticien naar binnen lopen.
quote:
Maar zoals bekend zal deze gen zich kenmerken op het gebied van content over matter. In andere woorden, de software zal voor t eerst duidelijk belangrijker gaan worden dan de hardware gezien de onuitputtelijke potentie van de grote grafische 2 consoles. Met een beetje slim programmeren moet alles mogelijk zijn.
Het lijkt onuitputtelijk, maar over 3 jaar balen console gamers weer dat ze watered down versies krijgen van PC games (zoals bijv. Battlefield Modern Combat)
[ Bericht 28% gewijzigd door Retuobak op 17-12-2005 00:03:25 ]