abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 17:50:11 #101
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32974002
Wat heeft al dit shit nou te maken met Reborution!? Kan mij het nou schelen wat Intel en AMD doen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32974171
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:29 schreef Retuobak het volgende:
Geen tijd voor lange reacties ff, maar hier wil ik op reageren
[..]

Je realiseert je dat AMD en Intel maar een klein aantal verschillende chips tegelijk maken he?
Ze worden alleen onder verschillende modelnummers verkocht. Of dacht je dat AMD aparte lijnen had voor Venice 3000+, Venice 3200+, Venice 3500+ en Venice 3800+? De productieaantallen zijn verder kolossaal, Intel heeft meer dan 40 miljard aan omzet per jaar (Sony 67). En dat van Intel is zoals je zegt vrijwel geheel aan chips en aanverwante zaken, bij sony mag je er een hoop aftrekken dat in alles zit wat non-high end chips nodig heeft en daarbij ook nog eens de muziek/filmtak. Ik denk dat je dus wel redelijk kunt stellen dat Intel toch echt qua productie van high-end chips Sony er uit zal trekken .
Ja dat realiseer ik me, was de reden dat ik '1 specifiek' donker had gemaakt. Kennelijk was dat niet duidelijk genoeg. 1 specifieke chip houdt in n chip met dezelfde architecture & verschillende prijsvolumes (Mhz). De cell-chip blijft ook dezelfde specifieke chip maar met verschillende snelheden naar gelang het eindproduct.

Omzetcijfers zijn wel cool ja, maar geven geen duidelijk beeld. Die nieuwe Pentiums bijvoorbeeld gaan voor ¤400+ zoals ik zei, dus de omzetcijfers zijn een stuk groter. Dat komt omdat Intel een productiebedrijf is die high-tech toepassingen maakt waarbij zeer hoge investeringskosten worden gemaakt. Verder levert het direct af fabriek, zoals ik uitlegde met KOOP. Dat houdt in dat de omzetcijfers veel hoger liggen. Dat is hetzelfde als bij bijvoorbeeld energiebedrijven, daar ligt de omzet ook veel hoger omdat hoe hoger je afzet vanaf de bedrijfskolom, hoe hoger de waarde van het goed. Omzetcijfers liggen nou eenmaal hoger bij Business-to-Business bedrijven als bij Consumermarkets. Dat gezegd hebbende, Sony haalt relatief meer winst uit hun directe toelevering van detailisten.

Kijk, dat Intel Sony eruit trekt als chipfabrikant is duidelijk, maar Sony richt zich op 1 specifieke chip die kosteneffectief kan worden gemaakt door de grote toepassingen. Maar je moet niet de lijn van het verhaal door elkaar halen. De vraag is of Nintendo veel voordeel haalt bij een jointventure met Intel. Die cell-chip was een voorbeeld die erbij werd gehaald om een scenario duidelijk te maken, de kostendekking van dat product ligt m gewoon in het feit dat Sony zn chip-divisie wil profileren. Ze kunnen misschien wel goedkoper bij Intel inkopen, maar het is voordeliger om hun chipdivisie te gebruiken omdat daar al lost-costs in heeft gezeten (investeringen die in verleden gemaakt zijn door bijvoorbeeld de acquisitiekosten & eruit moeten worden gehaald). In andere woorden, Sony bespaart meer geld door het zelf te gaan doen dan door een ander.
pi_32974414
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat heeft al dit shit nou te maken met Reborution!? Kan mij het nou schelen wat Intel en AMD doen.
Heeft dr nog steeds wel mee te maken, maar we zijn een beetje van de rails 'ontspoord' so to say.
Het verhaal gaat eigenlijk over de strategie van Nintendo met de REV & is beland in zeer specifieke scenario's die onze zienswijzen moeten 'verdedigen'.

K' zal wel weer een beetje op de rails gaan zitten

Maar ik vind eigenlijk dat Retuobak en ik de enigsten zijn die dieper ingaan op de REV & niet the same old replies herhalen. D'r is gewoon nog steeds niet veel te vertellen over de REV & als ik een post ontdek die een nieuwe zienswijze van de REV belicht ben ik de eerste die erop inspringt hoor. Maar ik heb geen zin om te reageren op post die 2 regels hebben in de trend van 'Nintendo is cool'. Daar zijn er teveel van.
pi_32974703
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:09 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]
Maar ik vind eigenlijk dat Retuobak en ik de enigsten zijn die dieper ingaan op de REV & niet the same old replies herhalen. D'r is gewoon nog steeds niet veel te vertellen over de REV & als ik een post ontdek die een nieuwe zienswijze van de REV belicht ben ik de eerste die erop inspringt hoor. Maar ik heb geen zin om te reageren op post die 2 regels hebben in de trend van 'Nintendo is cool'. Daar zijn er teveel van.
Daar ben ik het mee eens, het slaat sowieso gewoon nergens op dat dit topic al 45 delen heeft.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_32975099
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:21 schreef peristilius het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, het slaat sowieso gewoon nergens op dat dit topic al 45 delen heeft.
Wees eens de objectieve mod.
pi_32975381
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:41 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Wat valt er objectief aan te zijn
Een console waar niets over bekend is met 45 delen, dat klopt gewoon niet

En een groot deel is ook bagger, of wil je dat ontkennen?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_32975440
Blijkbaar zijn de mensen gefascineerd door het idee
Houd van een lijntje.
pi_32975564
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Blijkbaar zijn de mensen gefascineerd door het idee
Dat ben ik ook, maar jij bent het zelf volgens mij ook wel met me eens dat een hele hoop posts in deze reeks niet echt van hoogstaand niveau zijn. Ik hoop gewoon nieuwe info te kunnen lezen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:05:06 #109
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32975603
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:03 schreef peristilius het volgende:

[..]

Dat ben ik ook, maar jij bent het zelf volgens mij ook wel met me eens dat een hele hoop posts in deze reeks niet echt van hoogstaand niveau zijn. Ik hoop gewoon nieuwe info te kunnen lezen.
Als een reeks zo loopt is er blijkbaar vraag naar en hoef je als mod je niet af te vragen waarom het moet bestaan
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32975800
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als een reeks zo loopt is er blijkbaar vraag naar en hoef je als mod je niet af te vragen waarom het moet bestaan
Maar hij hoeft er ook niet mee in te stemmen. Zolang het volgens de regels gaat laat ie m wel gewoon doorlopen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:17:53 #111
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32975869
Tuurlijk, het Revo topic sluiten levert 50 FB topics op
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:22:48 #112
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32975996
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:41 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Maar soms is hij dat ook wel
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_32976745
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk, het Revo topic sluiten levert 50 FB topics op
He trouwens Roy, IK krijg kritiek over het feit dat ik teveel discussieer over zaken die 'niets' te maken hebben met de REV. Maar jullie zitten nou totaal offtopic te lullen over FOK
pi_32976822
Gelukkig heeft de nintendo-sekte eigen topics, anders zouden ze de rest van GAM vervuilen .
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:04:13 #115
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32976971
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:55 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

He trouwens Roy, IK krijg kritiek over het feit dat ik teveel discussieer over zaken die 'niets' te maken hebben met de REV. Maar jullie zitten nou totaal offtopic te lullen over FOK
Dit is een Nintendo Revolution topic, niet een of ander filosofisch topic.
pi_32977324
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:04 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Dit is een Nintendo Revolution topic, niet een of ander filosofisch topic.

Wat is er filosofisch aan kijken naar het marktmodel van Nintendo die er uiteindelijk toe heeft geleid dat de REV is zoals ie is? Als ons stukje filosofisch zijn dan zijn jouw stukjes levensbeschouwelijk.

Lees het eerst eens goed voordat je met die statements komt
pi_32977383
Psst alex4allofyou, zie de PI bij de post van Tomasso
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:33:28 #118
65330 Ruzbeh
pi_32977825
Ik wil nieuwe info.
pi_32978112
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:54 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik ontken alles. De liefde en haat voor de Big N is te groot voor GAM. Er is geen tussenweg! Believe!
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_32978190
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:33 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik wil nieuwe info.
Iwata zei dat Nvidia prutskaartjes maakt en dat de Rev. een grafische kaart krijgt die pas over twee jaar is te krijgen op de PC. Tevens bestaat er geen Rev. maar wel een nieuwe Gameboy. Die Gameboy laat Ninty zien op de E3 van 2007.

bron
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_32978333
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:45 schreef Steeven het volgende:

[..]

Iwata zei dat Nvidia prutskaartjes maakt en dat de Rev. een grafische kaart krijgt die pas over twee jaar is te krijgen op de PC. Tevens bestaat er geen Rev. maar wel een nieuwe Gameboy. Die Gameboy laat Ninty zien op de E3 van 2007.

bron
Sp0ng
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:56:08 #122
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_32978609
quote:

[..]

bron
OMG
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:12:25 #123
65330 Ruzbeh
pi_32979175
quote:

[..]

bron
Nu ook bevestigd door IGN:

http://revolution.ign.com/articles/673/675830p1.html

!
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:15:33 #124
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_32979270
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:12 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Nu ook bevestigd door IGN:

http://revolution.ign.com/articles/673/675830p1.html

!
Ik klikte
pi_32982823
Ik zie er nog wel van komen dat dit topic voordat de Revo nog uitkomt het aantal topics van de Gamecube inhaalt
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:48:52 #126
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32983340
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:55 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

zondag 11 december 2005 @ 00:27:34 #127
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32984091
quote:

[..]

Volgens mij vinden een heleboel mensen graphics zo belangrijk, dat ze gelijk denken dat er niets over de console bekend is

peristillus
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_32989018
quote:
Jij hebt anders aardig wat om over te zeiken voor een ding waar niks van bekend is
pi_32989499
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:00 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Jij hebt anders aardig wat om over te zeiken voor een ding waar niks van bekend is
Als dat ding bij de launch 150 dollar gaat kosten heb ik niets meer te zeiken, dan is de Revolution speciaal voor mij gemaakt.

Alleen dan de spellen nog.
pi_32989556
quote:
Op zondag 11 december 2005 00:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Volgens mij vinden een heleboel mensen graphics zo belangrijk, dat ze gelijk denken dat er niets over de console bekend is

peristillus
Graphics waarvan? Heb jij 1 game gezien? Oftewel, niets bekend.

Ja, we weten wat dingen over de controller en oude games downloaden, maar dat zijn niet de dingen waar het voor mij om gaat bij een console.
pi_32989764
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:20 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ja, we weten wat dingen over de controller en oude games downloaden, maar dat zijn niet de dingen waar het voor mij om gaat bij een console.
Maar Xrenity heeft wel een beetje gelijk als het gaat om het feit dat de PS3 topics wel geaccepteerd worden. Daar hebben we ook geen speelbare games van gezien, alleen techdemo's.
OK, MGS dan, maar wie heeft m daadwerkelijk gespeeld?

De REVgames zijn al gespeeld: Mario World, Zelda Ocarina, Zelda 1, Metroid Prime etc etc
  zondag 11 december 2005 @ 15:35:08 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32989972
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:20 schreef peristilius het volgende:

[..]

Daarom, jij vind de graphics het belangrijkst van de console, en zolang er nog geen screenshots zijn, is er volgens jou "niks over bekend " .

rare instelling hoor
pi_32990104
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:27 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Maar Xrenity heeft wel een beetje gelijk als het gaat om het feit dat de PS3 topics wel geaccepteerd worden. Daar hebben we ook geen speelbare games van gezien, alleen techdemo's.
OK, MGS dan, maar wie heeft m daadwerkelijk gespeeld?

De REVgames zijn al gespeeld: Mario World, Zelda Ocarina, Zelda 1, Metroid Prime etc etc
De PS3 topics zijn dan ook pas bij deel 12 terwijl daar volgens mij meer over bekend is dan over de Revolution. Het gaat er dan ook voornamelijk over de trailers en techdemo's.

Sowieso is het wel zo dat de PlayStation topics erg langzaam gaan op FOK!
pi_32990205
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Daarom, jij vind de graphics het belangrijkst van de console, en zolang er nog geen screenshots zijn, is er volgens jou "niks over bekend " .

rare instelling hoor
Oh ja, want games bestaan alleen uit graphics.

Ik wil gameplay, verhaal, online mogelijkheden enz. zien. En ik ben idd ook erg benieuwd naar de graphics. Heel leuk als andere mensen een console als een succes beschouwen vanwege een leuke controller, maar ik doe dat niet. Voor mij draait het altijd nog puur om de games.
pi_32990232
Doen we het toch objectief?
Wat is er bekend over PS3 en Revolution?
Specs:
Revo - vrijwel niks
PS3 - Vrijwel alles
Games:
Revo - vrijwel niks (tenzij je BC meetelt)
PS3 - niet erg veel ,maar al meer dan revo
Mogelijkheden console
Revo - redelijk wat, maar nog niet alles
PS3 - Redelijk wat, maar nog lang niet alles
  zondag 11 december 2005 @ 15:43:59 #136
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32990245
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:42 schreef peristilius het volgende:

[..]

Oh ja, want games bestaan alleen uit graphics.

Ik wil gameplay, verhaal, online mogelijkheden enz. zien. En ik ben idd ook erg benieuwd naar de graphics. Heel leuk als andere mensen een console als een succes beschouwen vanwege een leuke controller, maar ik doe dat niet. Voor mij draait het altijd nog puur om de games.
Ja maar over de games is misschien nog weinig bekend, itt tot de console zelf
pi_32990297
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:43 schreef Retuobak het volgende:
Doen we het toch objectief?
Wat is er bekend over PS3 en Revolution?
Specs:
Revo - vrijwel niks
PS3 - Vrijwel alles
Games:
Revo - vrijwel niks (tenzij je BC meetelt)
PS3 - niet erg veel ,maar al meer dan revo
Mogelijkheden console
Revo - redelijk wat, maar nog niet alles
PS3 - Redelijk wat, maar nog lang niet alles
De controller op zich is toch al genoeg om een groot deel van de topics te rechtvaardigen?
pi_32990339
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja maar over de games is misschien nog weinig bekend, itt tot de console zelf
Over de console zelf zijn wel wat dingen bekend ja, leuke features. Maar de specs van het ding zijn nog niet bekend, en dat vind ik toch wel het belangrijkste bij het apparaat zelf.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een discussie gaan voeren over de flash kaarten en het geweldige disk slot mechanisme, maar dat boeit me allemaal niet zo.
pi_32990367
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:46 schreef Xrenity het volgende:

[..]

De controller op zich is toch al genoeg om een groot deel van de topics te rechtvaardigen?
Mja, een stuk of 3.
  zondag 11 december 2005 @ 15:50:59 #140
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32990425
Er zijn een hoop topics gemaakt toen er allemaal dingen bekend zouden worden, toen spamde iedereen zich dood
pi_32990482
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:46 schreef Xrenity het volgende:

[..]

True, maar ik vind sowieso alle topics gerechtvaardigd .
pi_32990570
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:47 schreef peristilius het volgende:

[..]

Over de console zelf zijn wel wat dingen bekend ja, leuke features. Maar de specs van het ding zijn nog niet bekend, en dat vind ik toch wel het belangrijkste bij het apparaat zelf.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een discussie gaan voeren over de flash kaarten en het geweldige disk slot mechanisme, maar dat boeit me allemaal niet zo.
Die specs komen niet naar buiten en ws. krijgen we iets nieuws qua gaming aangeboden next-gen. Genoeg reden voor 45 topics lijkt me.
pi_32990706
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

Die specs komen niet naar buiten en ws. krijgen we iets nieuws qua gaming aangeboden next-gen. Genoeg reden voor 45 topics lijkt me.
Ach boeit mij het wat hoeveel topics er zijn. Vind het alleen apart.

Laten we het nou maar weer gewoon over de Revolution hebben in plaats van over waarom er zoveel topics zijn, dan gaat het al gelijk een stuk minder hard.
pi_32990863
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

We krijgen iig een platform aangeboden waarop iets nieuws qua gaming mogelijk is, of men het volle potentieel van de controller gaat gebruiken is maar de vraag. Al zal Nintendo zelf tzt wel komen met een aantal titels die goed gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden. Tis meer dat 3rd party devs moeten volgen, en in het geval van een EA heb ik daar nou niet ongelofelijk veel vertrouwen in.
  zondag 11 december 2005 @ 16:06:46 #145
58560 Oksel
Gezellig.
pi_32990911
Alex, hoe oud ben jij eigenlijk, en wat studeer(de) je? Dan kan ik even kijken of ik je posts ga lezen..
  zondag 11 december 2005 @ 16:11:07 #146
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_32991016
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:50 schreef MMaRsu het volgende:
Er zijn een hoop topics gemaakt toen er allemaal dingen bekend zouden worden, toen spamde iedereen zich dood
Hmm, volgens mij was alleen de E3 launch event al 3 of 4 topics
pi_32991064
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:11 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij was alleen de E3 launch event al 3 of 4 topics
En ik heb erg veel plezier beleefd aan het lezen van die topics, vooral de verandering in mening:
Van:
Wtf?????
Naar:
Jezus, is dit alles? Wat een kutding, Nintendo is dood.
Naar:
Mmmmh interessant, ik ben benieuwd wat ze er mee kunnen, wat als ze dit en dit doen, dat zou wel okay zijn.
Naar:
Omg!!!! Nintendo is back
pi_32991195
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:13 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En ik heb erg veel plezier beleefd aan het lezen van die topics, vooral de verandering in mening:
Van:
Wtf?????
Naar:
Jezus, is dit alles? Wat een kutding, Nintendo is dood.
Naar:
Mmmmh interessant, ik ben benieuwd wat ze er mee kunnen, wat als ze dit en dit doen, dat zou wel okay zijn.
Naar:
Omg!!!! Nintendo is back
Dat was op elk forum zo .
  zondag 11 december 2005 @ 17:09:43 #149
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32991483
Idd .
pi_32991987
Dat maakt het niet minder leuk om te volgen
pi_32992348
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:06 schreef Oksel het volgende:
Alex, hoe oud ben jij eigenlijk, en wat studeer(de) je? Dan kan ik even kijken of ik je posts ga lezen..
Persoonlijke vragen hoor

Ik ben 27, afgestudeerd bachelor CE. Bezig met master opleiding en zaak.
Ik ben die doelgroep waar Nintendo het over heeft, heb games gespeeld vanaf mn zesde (Atari 2600 met alleen Mario Bros & Pacman). Ik heb maar 1 jaar plezier gehad van de Atari; ik kreeg nachtmerries door het vele spelen van Mario Bros ('uitgespeeld' door 8 uur non-stop te spelen maar kwam geen eind aan ) Ik droomde dat ik achtervolgt werd door Pacman in een Mario achtig labirint (serieus verhaal) . Ouders waren niet blij en als gevolg kocht ik mn eerste NES pas op mn 10e.
Daarna SNES amerikaans gehaald (700gld) en zoveel fun gehad dat ik een echte fanboy werd (wilde eerst niet de PS halen = heiligschennis & heulen met de 'duivel'). Maar dat ligt nu allang achter me ( ik ben volwassen geworden )

Ik ben nu iemand die alle consoles heeft gehad van deze gen maar weinig games echt helemaal gespeeld heeft (XBOX met alleen Fable ( ) & Halo2 (tegenvaller), PS2 voor DMC (geweldig)/ FFX/GTA ( )/ God of War (wow) en nog een paar), de GC had ik het meeste plezier aan (hoewel lang niet zoveel als de SNES/ 64) met als echte toppers (waarbij je de tijd vergeet): Zelda WW (wow), Pikmin (pas aan het eind van deze gen ben ik erachter gekomen hoe uniek deze game is), Eternal Darkness, RE4 (wow!) , maar dat zijn ze wel (de echte fungames). Voor de rest heb ik op PC echt plezier beleeft aan HL2, Halo1 & Half-life1 (wow) die ik nog niet gespeeld had. Maar vergeleken met vorige generaties merk ik dat ik lang niet zo snel meer geboeid ben door bepaalde titels, ik heb al snel door of een game echt top is (vernieuwend & fun)door mn 'ervaring'.

Ik heb ook wel andere games gespeeld, maar die heb ik niet zelf gekocht. GC was een behoorlijke bummer omdat ik vooral wachtte op een goede Mario (favo game), Starfox & Mariokart. Hopenlijk zal de REV hier wel voor zorgen.

Ik ben wel iemand die de nieuwste hightech hebbedingetjes wil hebben, daarom koop ik vaak wel veel spul. Zo zal ik de PS3 sowieso kopen omdat ik mijn soon to be Panasonic Plasma wil uitproberen met Bluray. Verder heeft de PS3 wel titels die ik graag wil spelen.

De REV is echt mijn zwaar favoriete console omdat ik verwacht dat het nieuw leven zal inblazen in deze industrie. Nadat ik dat controller filmpje zag was ik meteen de trailer van Killzone vergeten (en dat wil wel wat zeggen). Die graphics kunnen me in principe gestolen worden, deze generatie heeft me geleerd hoe snel je went aan graphics en hoe snel je ze voor lief neemt. Als je je voornamelijk focussed op graphics dan betekent dat in mijn geval dat ik de beste game in dit 'genre' zal kopen (wel kijkend naar gameplay natuurlijk), in andere woorden, veel games vallen daardoor af doordat ze niet de benchmark zijn op grafisch gebied en de gameplay 'normaal' is.

Ik vind sowieso dat de graphics van deze gen helemaal niets extra's gebracht hebben, de mechanics zijn nog steeds exact hetzelfde als vorige gen als je de polish wegdenkt. Vroeger was graphics wel belangrijk omdat de graphics vaak de speelbaarheid meebepaalden (framerate van Starfox bijvoorbeeld was gewoon storend). Dat gezegd hebbende, ik verwacht wel natuurlijk dat de graphics van de REV voldoen aan een standaard die de gameplay niet hindert, maar dat moet makkelijk te doen zijn met 3* de GCpower.

Nintendo's strategie was me de laatste jaren een doorn in het oog, maar ik zie nu wel dat het een vruchtbaar economisch model is. Ik zie Nintendo nu ook eindelijk de goede kant opgaan met de DS en de REV. Ik hoop alleen maar dat ze met hun franchises iets dichter bij de roots gaan liggen. Zoals bij Mario Sunshine kan ik niet wennen aan die stemmetjes en de verpersoonlijking van Mario characters. Die stem van Peach was overkoopbaar tegenover vrienden . Dan wordt het wel erg moeilijk om te verkopen dat Nintendo echt wel voor alle leeftijden is (wat ze wel altijd waren).

Het moeilijk verkoopbare van top Nintendogames is dat ze pas hun kwaliteit tonen als men er echt achter gaat zitten. Net als bij films als Good Will Hunting zijn er veel mensen (de massa) die t niet kijken omdat het ze niets lijkt. In andere woorden, Nintendo moet zich meer focussen om mensen in het begin hun games in te lokken. Pikmin is een goed voorbeeld van n game die moeilijk verkoopbaar is aan de massa.

Ik ben iemand die altijd kwaliteit verdedigt en daarom is Nintendo nog steeds een company die ik verdedig (hoe moeilijk dat soms ook is). Omdat ik hun gameplay ken, kijk ik snel over de content heen. Maar ik weet ook dat er veel mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en helaas is dit de grootste doelgroep.

Phew, thats it.

[ Bericht 1% gewijzigd door alex4allofyou op 12-12-2005 12:41:34 ]
pi_32992419
Wat voor master doe je? Ik heb net een master High-Tech Marketing afgerond (Erasmus Universiteit Rotterdam) en ik denk dat dat wel erg goed aansluit bij jouw interessen.
pi_32992735
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:48 schreef H.Flick het volgende:
Wat voor master doe je? Ik heb net een master High-Tech Marketing afgerond (Erasmus Universiteit Rotterdam) en ik denk dat dat wel erg goed aansluit bij jouw interessen.
Nou, ik moet eerlijk zijn, ik ben BEZIG met een masteropleiding en wel in de orienterende sfeer. In andere woorden ben ik bezig met het zoeken naar de juiste opleiding die pas begint in schooljaar 2006.

Maar ik ben idd geinteresseerd in de Marketingsfeer en graag in combinatie met e-commerce. Maar ik heb geen zin om een eerst een Wiskunde voordiploma te doen, ik wil het papiertje gewoon hebben en niet alteveel fuss eromheen hebben.

Kun je iets meer vertellen over die opleiding die je doet?
  zondag 11 december 2005 @ 19:04:07 #154
65330 Ruzbeh
pi_32994194
Zal de Revolution GPU gebaseerd zijn op X1600 oid?

http://tweakers.net/nieuws/40294

Lekker goedkoop iig.
pi_32994452
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:01 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Nou, ik moet eerlijk zijn, ik ben BEZIG met een masteropleiding en wel in de orienterende sfeer. In andere woorden ben ik bezig met het zoeken naar de juiste opleiding die pas begint in schooljaar 2006.

Maar ik ben idd geinteresseerd in de Marketingsfeer en graag in combinatie met e-commerce. Maar ik heb geen zin om een eerst een Wiskunde voordiploma te doen, ik wil het papiertje gewoon hebben en niet alteveel fuss eromheen hebben.

Kun je iets meer vertellen over die opleiding die je doet?
Ik doe op het moment niks meer, want ik ben al afgestudeerd. Maar ik heb dus de master marketing gedaan aan de Erasmus Universiteit. Deze master bestaat uit 2 delen, eerst krijg je een meer algemeen marketing deel met zowel marktonderzoeksvakken als vakken over innovatie etc. Daarna moet je kiezen tussen een marketing research richting en een high-tech marketing kant. Ik heb dus gekozen voor high-tech marketing.

Ik vond vooral het specialisatie gedeelte erg interessant. Het gaat vooral over marketing in kennisintensieve markten en markten die gedomineerd worden door netwerk effecten. Dit kan alles zijn van consumentenelectronica en telecom tot pharma en biotechnologie (hoewel de nadruk daar niet op ligt).

Voor meer informatie kun je kijken op: http://www.few.eur.nl/few(...)con/market/index.htm

NB: ik zie overigens wel dat ze het programma iets aangepast hebben, je kunt nu kiezen uit 3 richtingen. Maar ik neem aan dat Technology Marketing hetzelfde is als wat ik gedaan heb.
  zondag 11 december 2005 @ 19:13:44 #156
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32994469
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Zal de Revolution GPU gebaseerd zijn op X1600 oid?

http://tweakers.net/nieuws/40294

Lekker goedkoop iig.
FFFAAAAAKEEEE !!!

Hoe kom je er zoiezo al bij
pi_32996421
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:13 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ik doe op het moment niks meer, want ik ben al afgestudeerd. Maar ik heb dus de master marketing gedaan aan de Erasmus Universiteit. Deze master bestaat uit 2 delen, eerst krijg je een meer algemeen marketing deel met zowel marktonderzoeksvakken als vakken over innovatie etc. Daarna moet je kiezen tussen een marketing research richting en een high-tech marketing kant. Ik heb dus gekozen voor high-tech marketing.

Ik vond vooral het specialisatie gedeelte erg interessant. Het gaat vooral over marketing in kennisintensieve markten en markten die gedomineerd worden door netwerk effecten. Dit kan alles zijn van consumentenelectronica en telecom tot pharma en biotechnologie (hoewel de nadruk daar niet op ligt).

Voor meer informatie kun je kijken op: http://www.few.eur.nl/few(...)con/market/index.htm

NB: ik zie overigens wel dat ze het programma iets aangepast hebben, je kunt nu kiezen uit 3 richtingen. Maar ik neem aan dat Technology Marketing hetzelfde is als wat ik gedaan heb.
Zal t checken, marketing is sowieso het leukste van wat CE te bieden heeft. Gewoon de handelingen in een bedrijfsproces waarbij de afnemer centraal staat tov duffe vakken die de marketingkant verzorgen & onderhouden.

Laten we nu maar weer over de REV praten, anders worden we weer aangevallen op het onderwerp in dit topic
pi_32996508
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:13 schreef Tomasso het volgende:

[..]

FFFAAAAAKEEEE !!!

Hoe kom je er zoiezo al bij
Zo far fetched is het niet hoor. ATI is de fabrikant van de videokaart van de REV & het is wel een goedkope maar efficiente oplossing.
Natuurlijk is het koffiedik kijken, k denk dat ze wel een specifieke kaart maken voor de REV.
  zondag 11 december 2005 @ 20:17:06 #159
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32996691
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:13 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Zo far fetched is het niet hoor. ATI is de fabrikant van de videokaart van de REV & het is wel een goedkope maar efficiente oplossing.
Natuurlijk is het koffiedik kijken, k denk dat ze wel een specifieke kaart maken voor de REV.
En dat gerucht van RevoGaming.net dan
pi_32996692
quote:

[..]

k denk dat ze wel een specifieke kaart maken voor de REV.
Ik denk het niet, ik weet het zeker, er is al tijdens een ATi team exclusief bezig voor de revo
  zondag 11 december 2005 @ 20:17:02 #161
65330 Ruzbeh
pi_32996695
quote:

[..]

Ze gaan natuurlijk niet een bestaande kaart in de Revolution douwen. Ik bedoel misschien dat de GPU van de Revolution daarop wordt gebaseerd ofzo.
pi_32996913
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:17 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ze gaan natuurlijk niet een bestaande kaart in de Revolution douwen. Ik bedoel misschien dat de GPU van de Revolution daarop wordt gebaseerd ofzo.
Ook niet, dan zouden ze wel het team achter de desbetreffende chip hebben laten werken eraan.
  maandag 12 december 2005 @ 17:09:40 #163
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33018770
Ze zeggen wel eens dat "geen nieuws goed nieuws" is...

maar is er nog nieuws?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 12 december 2005 @ 17:10:04 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33018783
Ja. De Revolution zal real-time Finding Nemo graphics aankunnen
pi_33018787
Dan heb ik goed nieuws voor je Herr.Flick
Er is geen nieuws
  maandag 12 december 2005 @ 17:50:42 #166
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33020113
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja. De Revolution zal real-time Finding Nemo graphics aankunnen
Soooo hey....
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:10 schreef Retuobak het volgende:
Dan heb ik goed nieuws voor je Herr.Flick
Er is geen nieuws
Jammers
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 12 december 2005 @ 17:54:52 #167
65330 Ruzbeh
pi_33020268
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:09 schreef Herr.Flick het volgende:
Ze zeggen wel eens dat "geen nieuws goed nieuws" is...
Geen nieuws is gewoon geen nieuws.
pi_33023896
NIEUW PATENT VAN NINTENDO, 25 oktober !
SUPERMAPPING

wth!
pi_33024009
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:46 schreef Xrenity het volgende:
SUPERMAPPING

wth!
Hologrammen!
Denk dat dat nog wel even gaat duren.
pi_33024531
quote:
SUPERMAPPING

wth!
OLOLOLOOOOLOLOLOLOL STEREOSCOPISCH

tvp
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 12 december 2005 @ 20:20:26 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_33024996
Niet nieuw, hij's in 2004 al ingediend in Japan. En van wat ik er uit op kan maken gaat het hier meer om de besturing met de afstandsbediening. Waar een soort datastructuur wordt gemaakt die ruimtelijk bij kan houden waar de afstandsbediening zich bevindt en of het andere objecten snijdt in de drie-dimensionale ruimte.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33027511
Het is wel interessant om de patenten van nintendo door te nemen

linkie
Houd van een lijntje.
pi_33027730
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:20 schreef speknek het volgende:
Niet nieuw, hij's in 2004 al ingediend in Japan. En van wat ik er uit op kan maken gaat het hier meer om de besturing met de afstandsbediening. Waar een soort datastructuur wordt gemaakt die ruimtelijk bij kan houden waar de afstandsbediening zich bevindt en of het andere objecten snijdt in de drie-dimensionale ruimte.
Ik zie heel vaak projectie staan, voor de rest vind ik het maar gibberish.
  maandag 12 december 2005 @ 21:52:27 #174
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33028088
Omg e3ton!!!!
pi_33029909
wanneer komt ie uit?
pi_33029941
Ooit (hopelijk)
Houd van een lijntje.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:39:54 #177
65330 Ruzbeh
pi_33037768
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:43 schreef _Yapser_ het volgende:
wanneer komt ie uit?
Laatste helft van 2006 voor Noord-Amerika, Japan en Europa. Voor Europa gok ik dus eind 2006.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:47:08 #178
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33037922
quote:
SUPERMAPPING

wth!
Nu nog de krachtig genoege hardware...

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:48:33 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_33037949
Ach frames per second zijn zo overrated .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:03:45 #180
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33044031
Het gaat over de GC. Niets bijzonders dus...
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:48:20 #181
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33049715
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:48 schreef speknek het volgende:
Acht frames per second zijn zo overrated .
Vind je?

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33049788
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=13579
quote:
...Is Nintendo mad? That depends on whether you consider it insane for a company to launch a product with low manufacturing costs, easy software development, high margins and strong brands and franchises backing it, at a price significantly lower than its rivals can compete with. If that's considered to be mad, then how do you describe the business of launching a vastly expensive, cutting-edge box, after the investment of billions of dollars in research and development and developer acquisitions, each hardware unit subsidised to the hilt in the hope of clawing back your investment on future software licences? In our insane industry, Nintendo may even be a pillar of sanity.

After all, the last time anyone called Nintendo insane was when the DS was unveiled. Now it's been outselling the PlayStation Portable every week for around nine months in Japan, and you can't buy one for love nor money in the UK, one of Sony's strongest global markets. The most expensive packages on eBay? Pink DS units with copies of Nintendogs. In hindsight, if you can make teenagers think a fat plumber is cool, getting girls to demand games consoles for Christmas probably isn't that tough, but nobody would have believed you if you'd told them this time last year that Nintendo consoles would be facing supply shortages because the female market was tearing them off the shelves faster than they could resupply, leaving the boys scrounging for the odd well-hidden silver unit on which to play the year's top online console game, Mario Kart.

Can Nintendo win the next-generation war without even taking part? Instinct says no. The hardcore will still gravitate to the powerful consoles, and the PlayStation brand - in no small part due to Sony's incredible work on expanding its appeal in recent years - is as strong as it's ever been. However, can Nintendo make billions of dollars, sell tens of millions of low-priced consoles, hundreds of millions of games, and reinvigorate the entire industry with an influx of new customers? They can, and they just might.
En reactie op dit artikel
quote:
absolutely brilliant. this is what I've been saying since the hardware specs unvieling.

Another way to look at it is this. The Playstation, Xbox, hell, even gamecube, got the majority of their users in the last part of the generation. the last half, "last" two-thhirds, whatever you want to define last as. The further prices fall, typically the more systems that sell.

Nintendo is effectively turning the video game market into what most other markets already have. A tiered approach. Just like I can go out and buy a piece of computer hardware at various price points, just like I can go out and buy a TV at various price points, just like I can go out and buy a car, hell, FOOD at various price points, you will now be able to buy consoles at various price points.

I will also make another prediction.. WHEN (because I really don't believe there will be an if) the revolution succeeds, MS and Sony will follow suit. I expect next-next-gen to really be the first time in the history of gaming (aside from the ill-fated 7200) where a previous generation will CONTINUE past the start of the current generation for quite some time. And more than the usual 9 months or year or so. A lot of things are pointing to it. Hell, used game sales, a place where publishers have already pointed to dismay, is an example. It is clear that used PS2 games will continue to sell quite well for the next 2-3 years. Hell, used XBox games might even sell for longer than that (thanks to 720p scaling). So if people are still buying used XBox games, and used PS2 games, logic dictates that they will still buy high quality NEW Xbox and PS2 games as well. And with development costs on those games signficantly lower than deve costs on new system games for quite a while, it makes sense to exploit that.

Revolution will likely end up being a real gaming revolution, and in more ways than just the controller. I really see it changing a few things about the industry itself. The pricing structure a single tiered appraoch is just the first.
  woensdag 14 december 2005 @ 08:46:46 #183
100878 remcheese
Op de dag dat woei wiiiii werd
pi_33064621
http://www.insidegamer.nl/content.php?id=8858 is ook leuk om te lezen qua wat ze kunnen met een " soort" van bumpmapping-opvolger
Giggity giggity giggity!
pi_33064702
Nou, wat bijzonder, displacement mapping zit toch ook gewoon in games als HL2 en Far Cry? En om nou te zeggen dat dat zware games waren......

http://www.hardocp.com/im(...)K3Ci0AOPz9_1_6_l.jpg
In het plaatje rechts is o.a. displacement mapping gebruikt dus (maar ook een hoop andere zooi, dus denk vooral niet dat displacement mapping dat effect heeft )
  woensdag 14 december 2005 @ 09:31:53 #185
100878 remcheese
pi_33065194
nee ok , maar 't kan wel (voor een deel dan ) verklaren waarom de geruchten gaan dat er niet zo'n heeeeele zware hardware in zou zitten terwijl hij op een gewone tv de concurentie niet zou ontlopen qua grafische prestaties
Giggity giggity giggity!
pi_33065386
Hoezo? De Xbox 360 en de PS3 gebruiken ook gewoon displacement mapping hoor, het verschil blijft gewoon, jammer genoeg voor de Nintendo fans.
pi_33065470
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:51 schreef Xrenity het volgende:
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=13579
[..]

En reactie op dit artikel
[..]
Hell, die jongen gebruikt wel vaak het woord hell in zn stukje. Hell
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 14 december 2005 @ 10:24:21 #188
100878 remcheese
pi_33066114
Giggity giggity giggity!
pi_33067100
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:45 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo? De Xbox 360 en de PS3 gebruiken ook gewoon displacement mapping hoor, het verschil blijft gewoon, jammer genoeg voor de Nintendo fans.
Wat ik me nou afvraag Retuobak is het volgende. Heb je de 360 gekocht als tussenstation (zoals ik m zou gebruiken) op het echte werk (PS3 & REV combo) of heb je m bewust als main-console gekozen?

En, oh ja vanwaar de naam Retuobak (iets te maken met retro console ofzo)?
pi_33067139
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag Retuobak is het volgende. Heb je de 360 gekocht als tussenstation (zoals ik m zou gebruiken) op het echte werk (PS3 & REV combo) of heb je m bewust als main-console gekozen?

En, oh ja vanwaar de naam Retuobak (iets te maken met retro console ofzo)?
die laatste; schrijf retuobak eens achterstevoren
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33067483
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Sowieso is de Xbox 360 voor erbij, mijn main-gaming platform blijft voorlopig m'n PC . Wat er in de toekomst gaat gebeuren, who knows?
pi_33069861
Ga on-topic.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:31:26 #193
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33070474
Bullshit berichten verwijderd
  woensdag 14 december 2005 @ 14:07:47 #194
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33071430
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:31 schreef MMaRsu het volgende:
Bullshit berichten verwijderd
Je bent nog zo'n 44 revolution topics vergeten.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:59:37 #195
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33075640
weet je zeker dat dat displacement maps zijn, en geen normal maps? displacement maps veranderen de geometry van je model en voegen polygonen toe. normal maps hebben alleen effect op de belichting, als een soort bumpmap op steroids.
pi_33077931
Hier een leuk artikel van de Telegraaf. 'De 8 vooroordelen van gamen', waarom in dit topic? Check de dikgedrukte punten...
quote:
Acht vooroordelen rond gamen ontkracht
van onze redactie | 14 dec 2005 14:41
Nieuws

Henry Jenkins, directeur van MIT en een zeer bekende professor in de gaming, heeft een essay geschreven over de acht vooroordelen die er rondom games en gaming bestaan. Jenkins neemt alle vooroordelen onder de loep en weet deze goed te analyseren en te verwerpen. Het essay is niet bijzonder lang, maar zeker de moeite van het lezen waard.

Henry Jenkins

1. Games leiden tot een epidemie van geweld onder jongeren

Volgens de statistieken met betrekking tot criminaliteit in de Verenigde Staten is deze in 30 jaar nog nooit zo laag geweest. Onderzoekers toonden ook aan dat mensen die geweld plegen, minder media consumeren dan mensen die geweld liever achterwege laten. Het is waar dat de jongens die betrokken waren bij schietpartijen op high schools gamers waren. Maar dat is niet zo verwonderlijk aangezien bijna elke jongere wel eens gamed: 90% van de jongens en 40% van de dames. Het overgrote deel van jongeren dat gamed pleegt GEEN geweld. Volgens een rapport dat verscheen naar aanleiding van de Columbine shooting blijkt dat de voornaamste redenen voor jongeren om gewelddadige delicten te plegen een onstabiele thuisbasis is en niet de exposure aan bepaalde media.

2. Onderzoek linkt gewelddadige games aan aggressie van jeugd

Deze onderzoeken komen voort van de hand van een relatief kleine groep onderzoekers die zich bezighouden met media effecten. Dit onderzoek bevat zo'n 300 onderzoeken naar media geweld. De meeste van deze onderzoeken zijn onvoldoende gegrond om er conclusies aan te verbinden en zijn bekritiseerd op hun methodologie. In deze onderzoeken worden beelden losgemaakt van verhalende contexten en dus in feite uit hun verband gerukt.

Respondenten worden vaak in aanraking gebracht met onbekende mediavormen of manieren waarop zij normaal niet met die mediavorm zouden omgaan. Al deze onderzoeken hebben wel een verband kunnen vinden tussen geweld en het spelen van games, maar geen enkel onderzoek is erin geslaagd om een direct verband aan te tonen.

3. Kinderen zijn de belangrijkste markt voor games

Hoewel de meeste Amerikaanse kinderen computerspellen spelen, blijkt de grootste groep gamers ouders te zijn want jonge gamers van toen gamen nu nog steeds. Inmiddels bestaat 62% van de console markt en 66% van de PC markt uit gamers van 18 jaar of ouder. Ook de game industrie speelt in op deze hogere leeftijden. Veel ouders hebben dit nog niet helemaal door en letten niet op de leeftijdsindicaties op games. Er moet dus meer gedaan worden tegen game reclames die zich richten op jongere gamers met voor ouderen bedoelde content. Ook moeten ouders meer op de hoogte worden gebracht en zich er zelf in verdiepen.

4. Meisjes spelen geen games

De games industrie is inderdaad een markt die vooralsnog voornamelijk uit mannen bestaat. Het aantal spelende dames neemt echter zeer snel toe. Vrouwen domineren mannen nu zelfs in web-based games. met de komst van The Sims in steeg ook het aantal vrouwelijke gamers en dit zal in de komende jaren alleen maar toenemen.

5. Games worden gebruikt om soldaten te trainen, dus kinderen leren ook om te moorden

Dat verklaart moraalridder David Grossman. Dit zou kunnen kloppen, indien het volgende zou gelden:

* alle educatie en training wordt verwijderd van betekenisgevende culturele contexten

* we ervan uitgaan dat mensen geen persoonlijke mening hebben en klakkeloos overnemen wat hen geleerd wordt

* we ervan uitgaan dat mensen direct dat wat ze leren in virtuele werelden implementeren in de echte wereld.

Militairen gebruiken games voor specifieke doeleinden met als doel er iets van te leren waar ze nut van hebben.

6. Games zijn geen noemenswaardige vorm van expressie

games zouden alleen maar leiden tot geweld en zouden ervoor kunnen zorgen dat jongeren de realiteit uit het oog verliezen. Veel games die tegenwoordig uitkomen zijn echter doordrenkt van ethische aspecten. Bovendien hebben gamers de leiding en is het juist interessant voor gamers om te zien welke keuzes zij maken en welke gevoelens daarbij komen kijken.

7. Gaming zorgt voor sociale isolatie

Veel games zijn erg sociaal. Ongeveer 60% van de gamers speelt samen met vrienden. Zelfs games die alleen een singleplayer kennen worden vaak met meerdere mensen tegelijk gespeeld waarbij een de game bestuurt en de ander tips geeft of de tactiek bedenkt. Veel games kennen een multiplayer optie die online functies kent. Bovendien zorgt gaming voor veel internationale contacten tussen gamers.

8. Gaming stompt af

In klassieke studies onder apen is aangetoond dat apen prima het verschil weten tussen vechten voor de lol en echt vechten. Voor mensen geldt hetzelfde. Spelen/gamen zorgt ervoor dat kinderen zich kunnen uiten op een manier die niet altijd gewenst is in de samenleving. Dat er kinderen zijn die moeite hebben de virtuele wereld los te zien van de echte wereld is niet kenmerkend voor de games industrie. Dit zou evengoed kunnen gelden voor andere media en hoogstwaarschijnlijk ligt de oorzaak bij het gezin.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:02:41 #197
85230 Goldboy
Philips Sport Vereniging
pi_33080057
Hellaas heb ik zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat de Revolution gaat zuigen: Klik hier

Revolution.
Gr.
pi_33080219
Killer feature!

Maar als ze ook vrouwen aan willen spreken moet ie ook kunnen beffen. Nouja, anders neemt het ze iig werk uit handen.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:24:03 #199
65330 Ruzbeh
pi_33080814
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:02 schreef Goldboy het volgende:
Hellaas heb ik zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat de Revolution gaat zuigen: Klik hier

Revolution.
Gamert is echt een kutsite. Ze gebruiken flash voor de headlines waar je gewoon beter plaatjes kan gebruiken. Dat is toch niet te geloven? Stelletje paupers.

Ain't got shit on Fok!Games
  woensdag 14 december 2005 @ 20:59:09 #200
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33082418
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:07 schreef YourMaster het volgende:
Killer feature!

Maar als ze ook vrouwen aan willen spreken moet ie ook kunnen beffen. Nouja, anders neemt het ze iig werk uit handen.
afstandsbedieningvormige draadloze controller + rumble feature = pwn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')