Maar om verder te gaan over het onderwerp een leven na de dood, denk ik dus dat er leven na de dood is. Dat er een soort wachtlijst is ofzo, of dat men nog niet beseft dat men dood is, en dan eerst op aarde als geest rondwandelt, en dan later in een nieuw lichaam komt. Want er zijn verhalen bekend over mensen die precies wisten hoe een plek eruitzag, zonder dioe plek ooit eerder te hebben gezien. Maar genoeg verteld, wat is jullie mening hierover ?
Gegroet,
Djeez
PS:Neem deze shit serieus!
En nee, ik weet niet hoe ik zulke [zie Djeez] waarnemingen kan verklaren. Ik vind het prima dat ik niet alles kan verklaren. Ik vind het nog meer prima dat ieder het op zn eigen manier verklaard.
ken jehet gevoel dat jeslaapt en datde vele uren later wakker wordt, wat herrinner je je er tussen in: niks, zo hoop ik ook dat de dood zal zijn, helemaal niks, het lekkerste gevoel wat er is (ja zelfs lekkerder als sex), gewoon liggen, niet dromen van ietd, nie denken aan iets. puur het dood zijn. Dit is volgens mij ook de perfecte omschrijving van dood.
Dood=dood, het einde daarna absoluut niks meer.
leterlijk: .
ik hoop het echt, ik zou niet weten hoe ik het zou vinden als het iets anders zou zijn.............
Het moet zo zijn.
djeez sorry dat dit niet aansluit op jou topic, maar ik moest het ff kwijt
Ik heb niet het gevoel dat na de dood er gaat gebeuren wat de kerk ons altijd heeft voorgehouden. Ik ben niet gelovig, dus ik denk niet aan een hemel waar je na goede daden naar toe mag.
Wel geloof ik in reincarnatie, mede door het feit dat ik zelf dingen heb meegemaakt die alleen daarmee zijn te verklaren. En dan niet terugkomen als bij wijze van spreken een pissbed (sic) maar als een ander mens.
Als je een geest hebt gezien kan dat ook, ik heb ze alleen nooit gezien. Heb wel het gevoel dat iemand na zijn overlijden bij ons kan zijn.
------------------
"There is no OFF position on the genius switch"
[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman (Datum 27 Februari 2000).]
quote:
op 02-26-2000 om 03:00 PM schreef David Letterman het volgende:
Djeez,Ik heb niet het gevoel dat er leven na de dood is. Ik ben niet gelovig, dus ik denk ook niet aan een hemel waar je na goede daden naar toe mag.
Wel geloof ik in reincarnatie, mede door het feit dat ik zelf dingen heb meegemaakt die alleen daarmee zijn te verklaren. En dan niet terugkomen als bij wijze van spreken een pissbed (sic) maar als een ander mens.
Als je een geest hebt gezien kan dat ook, ik heb ze alleen nooit gezien. Heb wel het gevoel dat iemand na zijn overlijden bij ons kan zijn.
Wat is dan jouw omschrijving van reïncarnatie???Naar mijn gevoel is dat juist leven na de dood, nieuw leven, nieuw begin.....
Dat is dan ook waar ik zelf in geloof. Ik denk dat er inderdaad een soort van wachtlijst is. De ene geest kan vrijwel meteen door in het volgende lichaam, de andere moet nog even in Geestenland blijven om te worden voorbereid op het volgende leven, of om andere geesten of aards-leven te begeleiden.
Ik heb meerdere malen gevoeld dat mijn oma ( zij is in 1992 overleden) heel dicht bij me was en tegen me aanstootte, terwijl op dat moment er niemand in mijn buurt was die me aankon raken......
Ik voel zelf meer voor de reincarnatie theorie, je programma is afgelopen, Program Counter weer op 0 , restarten die handel!.
maar zoals ik al zei, je weet het nooit zeker, dus 't kan ook iets totaal anders zijn. Uiteindelijk kom ik er wel achter...
naja, da's hoe ik er over denk.
Het is een beetje fout opgeschreven...je hebt gelijk. Ik wilde het over de gelovige kant van leven na de dood hebben. Staat nu een beetje raar.
Om je gerust te stellen heb ik het veranderd.
quote:O.K. dan
op 02-27-2000 om 02:52 PM schreef David Letterman het volgende:
Moonchild,Het is een beetje fout opgeschreven...je hebt gelijk. Ik wilde het over de gelovige kant van leven na de dood hebben. Staat nu een beetje raar.
Om je gerust te stellen heb ik het veranderd.
En Sakura: vanuit het vakgebied inderdaad bewijzen te over !
Recent is er echter bewezen dat deze ervaringen veroorzaakt worden door een bepaald deel van de hersens (ik geloof dat ze dat een 'spiritueel deel' noemden ofzo). Dat gedeelte van de hersens wordt ingeschakeld als het lichaam bijna dood is.
Op grond van die laatste verklaring denk ik ook dat je na je dood weg bent. Ik heb enkele verhalen gehoord van reincarnaties... Kindertjes die in een verre stad precies de weg wisten enzo. Ik betwijfel echter de waarheid hiervan, bovendien gebeurt het zo sporadisch dat je er nauwlijks conclusies van kan trekken.
MacBeth
Ik weet niet.. ik zou het wel humor vinden als je 'daar boven' aankomt en een of andere God vraagt: "Leuk geweest? Veel geleerd?"
En dat hij dan een deurtje opendoet en dat daar alleen een zwart gat is.. dat je dus helemaal voor niets al die moeite hebt gedaan in je leven
Of dat je in de 'hemel' komt en er is geen flikker aan
Sorry, ik ben nogal pessimistisch over dit soort dingen..
quote:Precies waar ik het een keer met iemand over gehad heb... 1 geheel waar je vandaan komt, en ook weer terug heen gaat.
Op maandag 10 maart 2003 18:20 schreef bloempjuh het volgende:
Bla bla bla
Ga in ieder geval niet leven zodat je in een fijn hiernamaals terecht komt, maar maak d'r wat leuks van. Niet dat je spijt kan hebben ofzo wanneer je doodgaat en je hebt er niks van gemaakt
Vind het wel een prettige gedachte
quote:Ik dus niet , ik moet er niet aan denken dit leven mee te nemen in een volgende en vice versa .
Op maandag 10 maart 2003 21:12 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik geloof wel in reincarnatie.
Dat je 'verder leeft' in een ander lichaam, en de dingen die je geleerd hebt in dit leven meeneemt in je rugzakje (dit heb ik eens ergens in een boek gelezen)...
Vind het wel een prettige gedachte
[Dit bericht is gewijzigd door teardrop op 11-03-2003 00:26]
Verder lijkt het me verschrikkelijk om mijn familieleden en vrienden echt ''terug te zien'' in de hemel. Dat is geen Evangelie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |