abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33020831
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:13 schreef raptorix het volgende:
En wat in dit document staat is ook allemaal waar? Jongens als we alles moeten geloven wat de AIVD zegt kunnen we half nederland wel opsluiten. Bovendien als het waar is dat de Heer Fortuyn zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten, waarom is dan geen vervolging ingesteld?
Inderdaad, waarom moeten we geloven wat er in een AIVD-document staat. Als blijkt dat de AIVD zo'n amateuristische organisatie is dat "staatsgeheimen" op straat liggen.
pi_33021141
Of dit officiele documenten zijn kan natuulijk ook nog in twijfel getrokken worden.. Het was volgens die documenten trouwens niet Pim die de boys regelde maar het was de oud PvdA`er die de jongens ronselde bij de homo ontmoetingsplaats de rozentuin..
eeeh
pi_33021715
Dus, vanwaar de ophef? Eigenlijk is er niets nieuws, Pim deed het met jongere boys, tjah ik ook wel eens, en zo een beetje de helft van de nederlandse gay community (ik denk dat het bij heteros niet anders is, ik denk dat elke getrouwde man gerust een keer een jong blaadje van een jaar of 17 zou willen nemen)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 12 december 2005 @ 18:55:52 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33022114
Goed. Meneer Fortuyn heeft dus sex gehad met Marokkaanse jongetjes van onder de 18. Dat is natuurlijk eigenlijk best schandalig natuurlijk voor een politcus van zijn status, en ik weet ook vrij zeker dat als Pim Fortuyn nog leeft en actief was als lid van de Tweede Kamer, dat deze informatie ZEER beschadigend zouden zijn geweest voor zijn reputatie en zijn partij.

Wat mij eigenlijk vooral opvalt is dat er zoveel mensen zijn die Pim Fortuyn nog steeds verdedigen eigenlijk. Kunnen al die Pim aanhangers gewoon even lekker met meneer Wilders gaan pronken, en Fortuyn laten voor wat het is? De vent is al dood, en daarmee is de kous af. Het was voor zijn dood al een volksidioot, en nu alleen maar meer natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 12 december 2005 @ 19:02:07 #230
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33022323
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:13 schreef raptorix het volgende:
En wat in dit document staat is ook allemaal waar? Jongens als we alles moeten geloven wat de AIVD zegt kunnen we half nederland wel opsluiten. Bovendien als het waar is dat de Heer Fortuyn zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten, waarom is dan geen vervolging ingesteld?
Dat is nou het mooie van de AIVD. Deze verkrijgt namelijk haar informatie op methoden die in een rechtzaak nooit als bewijs zouden kunnen worden aangevoerd. Je mag bijvoorbeeld niet zomaar je buurman afluisteren met hoogtechnische snufjes, dat is in eerste instantie al illegaal.

De kans is enorm dat de informatie op rechtstechnisch gesproken illegale wijze is verkregen door de AIVD, en dan kun je geen vervolging instelling. Bovendien zou je dan als AIVD toegeven dat Fortuyn is afgeluisterd, geschaduwed, etc, etc, etc... Ze konden die informatie dus niet gebruiken om hem aan te klagen, want daarmee viel hun hele operatie natuurlijk in elkaar. Tevens was het geen staatsgevaar dat hij met jonge Marokkaantjes neukte, dus ach... laar maar zitten.

Er zijn mensen die denken dat alleen de CIA stoute dingen doet, maar de AIVD kan er ook wat van hoor
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 12 december 2005 @ 19:11:21 #231
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33022667
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:16 schreef Gia het volgende:
Ja maar, dan is er geen sprake meer van pedofilie, toch? Die jongetjes van toen, zijn nu wel volwassen.
Doet dat er echt wat toe? Er even van uitgaande dat Fortuyn inderdaad sex heeft gehad met jonge Marokkaantjes..... kunnen sommige figuren op Fok! (en ik bedoel hiermee niet perse Gia ofzo) nou niet gewoon eens toegeven dat ze destijds niet op de juiste persoon hadden gestemd en het daarbij laten?

Waarom moet Pim Fortuyn alsnog opgehemeld worden alsof hij de grootste politicus was in de afgelopen 10 jaar? Dat was ie helemaal niet, hij wist door one-liners en charisma het volk mee te trekken, en daardoor won ie zoveel populariteit. Het feit dat zijn partij na zijn dood als hard brood in elkaar kruimelde moet toch wel genoeg zeggen over zijn politieke standpunten, en hoeveel aanhangers ie daadwerkelijk had?

De man is 3 jaar dood en zijn partij heeft nog 1 zetel. Laat Fortuyn verder met rust, geef toe dat je je destijds vergist hebt in de man, en ga verder met Wilders verheerlijken ofzo....
-
pi_33022765
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:13 schreef Classics het volgende:
Balkie AKA HP - de babeking zegt:
Goedemiddag majesteit

BEA The Queen of Holland zegt:
Hee Potter Wat heb jij nu achter je nick staan.

Dat is niet grappig majesteit. Dat heeft mijn vrouw neergezet samen met mijn kids. En ik krijg het niet weg

Whahahahaha

Gelukkig heeft er iemand bij jullie thuis gevoel voor humor

Heb je gisteravond nog Peter R de Vries gekeken balkie

Het was best de moeite

U weet toch ik geen televisie kijk

Behalve dan het jeugdjournaal natuurlijk

Sinds die satirische jack spijkerman op het jeugdjournaal is geweest komt dat hier ook niet meer op

Ja dat was komisch jammer hoor dat dat tot een einde is gekomen...

not funny

Heb jij de aivd eigenlijk wel onder de duim... het komt wel een beetje amateuristisch over

Jaja ik weet precies wat er daar gaande is

ze werken daar nog met floppy's blijkbaar

Sybrand van Hulst | I've been hacked, I am a loser:
Ti's niettus... dat was al 3 jaar geleden.

Siebje Jij oude gluurder Nog veel microfoonschroeven geplaatst de laatste tijd

Nee sinds die affaire zijn we overgestapt op supergevoelige tamponmicro's.

Balkie, zeg er eens wat van

Sorry ik moet gaan. Ik moet naar bed toe.

Slaap lekker oude lichtmatroos van me Niet te lang aan je vrouw zitten he, je moet morgen weer vroeg op

Daar hoeft u niet bang voor te zijn hoor majesteit hij zit nooit aan zijn vrouw

- Balkie AKA HP - de babeking has left this conversation

Trustuh Bee

Slaap lekker Siebje
pi_33022880
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:13 schreef Classics het volgende:

[..]
ja
pi_33026765
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:55 schreef maartena het volgende:
Goed. Meneer Fortuyn heeft dus sex gehad met Marokkaanse jongetjes van onder de 18. Dat is natuurlijk eigenlijk best schandalig natuurlijk voor een politcus van zijn status, en ik weet ook vrij zeker dat als Pim Fortuyn nog leeft en actief was als lid van de Tweede Kamer, dat deze informatie ZEER beschadigend zouden zijn geweest voor zijn reputatie en zijn partij.

Wat mij eigenlijk vooral opvalt is dat er zoveel mensen zijn die Pim Fortuyn nog steeds verdedigen eigenlijk. Kunnen al die Pim aanhangers gewoon even lekker met meneer Wilders gaan pronken, en Fortuyn laten voor wat het is? De vent is al dood, en daarmee is de kous af. Het was voor zijn dood al een volksidioot, en nu alleen maar meer natuurlijk.
Geef me dan eens 1 reden aan waarom dit schandalig zou zijn? En wat lul je nou dat het hem beschadigt zou hebben? De man heeft het verdomme zelf in ze boeken vertelt!
En waarom heb je het in godsnaam over pim aanhangers? Heb je ook zoiets als Bos/Kok/Melkert aanhangers? Het meest schandalige is dat mede door het falen van de politiek, veiligheidsdiensten, etc de man zijn droom niet tot werkelijkheid heeft kunnen maken.

Bovendien snap ik niet wat Wilders met dit hele verhaal te maken heeft, of je moet doelen op het feit dat een enkele individu in nederland met gemak de hele gevestigde orde omver blaast, GOH zegt genoeg over het niveau van de nederlandse politiek lijkt me.

Maar goed, droom maar lekker door met je grijze muizen in den Haag, lekker leuten over 30 piek die al dan niet teruggestort moet worden naar de mensen. Het meest schandalige vind ik dat Pim Fortuyn eerst tijdens zijn leven een paar trappen in ze rug krijgt van de linkse meute, vervolgens krijgt ie na ze dood nog een keer een trap na, en Goh 3 keer raden wie verantwoordelijk zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33027296
André Hazes was volgens jullie trouwens ook Pedofiel. Die neukte met een 15 jarige Rachel en toen was ie zelf al eind 30.

Dus ik zie niet in wat er schandalig is om 17 jarige jongens te neuken. Zolang hij ze niet verkracht is er niets aan de hand. Die gastjes waren blij dat ze geld kregen zodat ze lekker drugs kunnen kopen.
pi_33030159
Waarom kon er geen vervolging plaatsvinden als het seksverhaal waar is? Het is toch zo dat de RID deze informatie vergaard heeft en niet de AIVD? De RID moest toch alleen rapporteren aan de AIVD? Zodra de AIVD deze informatie heeft is het gewoonweg informatie voor de AIVD en kunnen zijn aan de hand van deze informatie stappen nemen door bijvoorbeeld zelf het onderzoek te gaan leiden. Zoiets als "bewijs" bestaat juridisch gezien mbt de AIVD toch niet? Iemand een idee hoe dit zit met informatie vergaard door de RID?
  maandag 12 december 2005 @ 23:03:03 #237
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_33030536
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:50 schreef xFriendx het volgende:
Iemand een idee hoe dit zit met informatie vergaard door de RID?
De RID, de Regionale Inlichtingendiensten, zijn onderdeel van de regionale politiekorpsen, dus kunnen (neem ik aan) hun onderzoeksresultaten als basis dienen voor opsporing en juridische vervolging. Maar als zij deze keer in opdracht van de AIVD hebben gehandeld dan vermoed ik dat een dergelijk rapport niet als bewijsstuk mag dienen.

Het is bekend dat, zeker de laatste jaren, de AIVD overstelpt wordt met veiligheidsonderzoeken; vandaar dat ze ook zoveel personeel werven. Ik kan me voorstellen dat ze soms wat taken uitbesteden aan 'reguliere' diensten als de RID.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 12 december 2005 @ 23:59:08 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_33032178
Hoewel De Vries volgens minister Remkes 'redelijk prudent' met de informatie is omgegaan, overweegt hij tóch juridische stappen tegen de politicus-in-spe.
De timide AIVD'er is inmiddels geschorst.

Ach ja. Waan Van De Dag of Affaire Met Een Staartje?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_33035249
Ah, zit dit topic nu hier verstopt.

Als ik mijn buurvrouw er sterk van verdenk om seks te hebben met een buurjongetje van drie huizen verderop, in ruil voor een bolletje bruin, dan stap ik naar de politie.

Zelfs als die buurvrouw Femke Halsema blijkt te zijn, zal de AIVD zich niet in deze zaak mengen. Ik vind het uitermate vreemd dat de AIVD ook maar een tengel naar dit onderzoek heeft uitgestoken.

Het is nog vreemder, zoals Sigme eerder terecht opmerkte, dat bijna niemand anders dit vreemd vindt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_33039107
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou en?
Of een politicus nu geilt op jongens of op camera's, het belangrijke punt is dat er geen geheime dienst privegegevens van politici moet uitspitten.

Wie dat waarom, hoe en wanneer aan de kaak stelt doet allemaal niets af aan het feit dat de geheime dienst zich blijkbaar bezig houdt met onderzoeken van sommige politici, en dat dat niet zou moeten.

Je zou je niet moeten ergeren aan de boodschapper, je zou je moeten ergeren (en erger) aan een geheime dienst die dit soort onderzoeken pleegt.
Damned is dat jouw ass op je avatar
pi_33053264
offtopic: ja

Ik wou jullie toch nog even een interessant Volkskrant artikeltje hierover niet onthouden.

Screent de AIVD politici?
de Volkskrant, Binnenland, 10 december 2005 (pagina 03)

De AIVD is weer in verlegenheid gebracht, nu diskettes met vertrouwelijke informatie op straat liggen. Zes vragen over de bevoegdheden van de AIVD.

Worden alle politici gescreend door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD)?

Nee. Er wordt normaliter geen onderzoek gedaan naar volksvertegenwoordigers. Het screenen van politici behoort niet tot de officiële taken van de dienst. Die moet zich richten op mensen of organisaties waarvan het ernstige vermoeden bestaat dat ze 'een gevaar vormen voor het voortbestaan van de democratische rechtsorde'.

Wordt geen onderzoek gedaan naar kandidaat-ministers en -staatssecretarissen?

Jawel. De kabinetsformateur heeft een persoonlijk gesprek met de kandidaten. Politici moeten zelf vertellen of er zaken zijn die tot problemen kunnen leiden, zoals nevenfuncties en incidenten uit het verleden. Er wordt alleen administratief onderzoek gedaan, in de dossiers van de AIVD en in de bestanden van de politie en justitie.

Uit dit vluchtige onderzoek bleek in 2002 niet dat staatssecretaris Philomena Bijlhout (LPF) in het verleden lid was van de volksmilitie van Desi Bouterse. Ze moest om die reden aftreden.

'In principe zijn partijen zelf verantwoordelijk voor het screenen van kandidaat-politici. Mensen die politiek actief willen worden, moeten allerlei persoonlijke vragen beantwoorden en doorgaans een door de partij opgestelde verklaring ondertekenen.

In welke gevallen mag de AIVD een diepgaand onderzoek instellen naar een politicus?

Als de dienst een ernstig vermoeden heeft dat iemand bezig is met staatsgevaarlijke activiteiten. Dat vermoeden kan gebaseerd zijn op informatie van tipgevers.

Het recente incident met de diskettes die bij Peter R. de Vries zijn beland, draait om informatie van een tipgever die is genoteerd en gecontroleerd. Daarna zou de dienst hebben besloten om geen onderzoek in te stellen.

Een politieke partij kan de AIVD ook zelf inschakelen. Het verzoek moet komen van de partijvoorzitter, die een ernstig vermoeden heeft dat een van zijn kandidaten 'een gevaar vormt voor de integriteit van de openbare sector'. De dienst werkt alleen mee als de partij zelf 'al het mogelijke heeft gedaan om dat te onderzoeken'.

Alleen in deze gevallen zullen AIVD-medewerkers actief op zoek gaan naar informatie over een politicus. Iemand afluisteren mag alleen als de minister van Binnenlandse Zaken daarvoor toestemming geeft.

Wat gebeurt er met de informatie die de dienst vergaart?

Die blijft gewoonlijk vertrouwelijk. De veiligheidsdienst stelt de minister van Binnenlandse Zaken op de hoogte van haar bevindingen, en soms de minister-president. Zij kunnen, indien nodig, anderen informeren.

Een kandidaat-politicus die op basis van AIVD-informatie wordt afgewezen, kan daar niet tegen in beroep gaan. Hij krijgt geen inzage in zijn dossier.

Mag er ook onderzoek worden gedaan naar politieke partijen?

Nee. Partijen worden nog beter beschermd dan individuele politici. Onderzoek naar een politieke stroming wordt gezien als een ernstige aantasting van de democratie. De AIVD mag geen informatie verzamelen over een partij die een vertegenwoordiger heeft in het parlement; dat mag alleen als die partij tot doel heeft de rechtsstaat omver te werpen.

Als uit de uitzending van De Vries blijkt dat systematisch onderzoek is gedaan naar bijvoorbeeld de LPF, kan minister Remkes van Binnenlandse Zaken in grote problemen komen.

En ambtenaren, worden die gescreend?

Ja. Er zijn tienduizenden ambtenaren met een vertrouwensfunctie, die allemaal door de AIVD onder de loep worden genomen.

Jaarlijks doet de AIVD bijna tweeduizend diepgaande onderzoeken naar ambtenaren die staatsgeheimen onder ogen krijgen.

Zij moeten de dienst vertellen over hun schulden, de mate waarin ze gevoelig zijn voor verslavingen, de verenigingen waarvan ze lid zijn en de relatie met hun partner. De dienst praat ook met mensen in hun omgeving.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33053848
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:44 schreef sigme het volgende:
[Worden alle politici gescreend door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD)?

Nee. Er wordt normaliter geen onderzoek gedaan naar volksvertegenwoordigers. Het screenen van politici behoort niet tot de officiële taken van de dienst. Die moet zich richten op mensen of organisaties waarvan het ernstige vermoeden bestaat dat ze 'een gevaar vormen voor het voortbestaan van de democratische rechtsorde'.
Op de AIVD-site staat een bredere formulering.. vager en breder.
quote:
1 Vraag
Wat zijn de wettelijke bevoegdheden van de AIVD ten aanzien van onderzoek naar politici? 1)

1 Antwoord
Op grond van artikel 6, tweede lid, onder a, van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2002 (Wiv 2002) verricht de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in het belang van de nationale veiligheid onderzoek naar personen die aanleiding geven tot het ernstige vermoeden dat zij een gevaar vormen voor het voortbestaan van de democratische rechtsorde, dan wel voor de veiligheid of andere gewichtige belangen van de staat. Het is hierbij niet relevant welk beroep of ambt de betreffende personen uitoefenen
"dan wel voor de veiligheid of andere gewichtige belangen van de staat"
Hier ligt het hellend vlak in opgesloten.

En ook hier:
quote:
In het andere geval kan de AIVD onderzoek verrichten als de dienst in het kader van zijn taakuitvoering beschikt over of stuit op gegevens die aanleiding geven tot het ernstige vermoeden dat een kandidaat een gevaar vormt voor de integriteit van de openbare sector. Een dergelijke beleidslijn bestaat niet bij de politie.
http://www.aivd.nl/actuee(...)ire/antwoorden_op_53

Als je van mening bent dat de SP de democratie wilt afschaffen, dan kun je vrijuit de SP infiltreren, bespioneren.
Of men vindt dat de SP 'gewichtige belangen van de staat' dwarsboomt.

En wat is aantasting van de "integriteit van de openbare sector" ?
Een politicus die het met minderjarigen doet ?
Veel mensen vinden van wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')