FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Brabus Unimog
Steve-Ovrijdag 9 december 2005 @ 01:02
Check dit het moet niet veel gekker worden .

Ik presenteer u de Brabus Mercedes-Benz Unimog U 500 Black Edition


Hieronder de pic's oordeel zelf :





quote:
Preis: Ab 230.000 Euro

Sagenhaftes Drehmoment von 1.100 Newtonmetern
Der Unimog schöpft seine Kraft von 280 PS aus 6,4 Litern Hubraum und entwickelt ein Drehmoment von 1.100 Newtonmetern. Ein Rennwagen ist er deshalb aber nicht: Durch die lange Achsübersetzung können nur Geschwindigkeiten von wenig mehr als 120 km/h erreicht werden. Aber zuladen kann man einiges: Bei einem Gesamtgewicht von zirka zwölf Tonnen verfügt der Unimog über eine Nutzlast von rund 4,3 Tonnen.
http://www.auto-news.de/auto/news/anzeige.jsp?id=15792


Het lijkt verdomme wel alsof je een verstandelijk gehandicapte zeekoe opvoert ,

[ Bericht 41% gewijzigd door Steve-O op 09-12-2005 01:06:28 (Dank u .) ]
Juup©vrijdag 9 december 2005 @ 01:04
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:02 schreef Steve-O het volgende:
Check dit het moet niet veel gekker worden .

Ik presenteer u de Brabus Mercedes-Benz Unimog U 500 Black Edition
Het lijkt verdomme wel alsof je een verstandelijk gehandicapte zeekoe opvoert ,


Hieronder de pic's oordeel zelf :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

http://www.auto-news.de/auto/news/anzeige.jsp?id=15792
Preis: Ab 230.000 Euro

Sagenhaftes Drehmoment von 1.100 Newtonmetern
Der Unimog schöpft seine Kraft von 280 PS aus 6,4 Litern Hubraum und entwickelt ein Drehmoment von 1.100 Newtonmetern. Ein Rennwagen ist er deshalb aber nicht: Durch die lange Achsübersetzung können nur Geschwindigkeiten von wenig mehr als 120 km/h erreicht werden. Aber zuladen kann man einiges: Bei einem Gesamtgewicht von zirka zwölf Tonnen verfügt der Unimog über eine Nutzlast von rund 4,3 Tonnen.
Kluupkluupvrijdag 9 december 2005 @ 01:05
OMG
Wat kan je ermee?
Rijdt volgens mij ook ronduit kut. Zo hoog op de wielen..
Binkstervrijdag 9 december 2005 @ 01:11
heeft wel voordelen, gratis parkeren in de grote steden..... geen wielklem die past en wegslepen wil vast ook niet

tof ding.... zou um zo willen hebben
bas-beestvrijdag 9 december 2005 @ 01:18
dit is nou met recht een P.C. Hooft-tractor

Wat een hilarisch ding...
Innisdemonvrijdag 9 december 2005 @ 01:18
Unimog
TheSwooshdockSaintsvrijdag 9 december 2005 @ 01:22
hoesnel zittie op de 100?
bas-beestvrijdag 9 december 2005 @ 01:26
check deze site voor een paar andere foto's

http://www.ehmann-web.de/Neu/Unimog/BlackEdition/Unimog_BE.html
ACT-Fvrijdag 9 december 2005 @ 01:28
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:05 schreef Kluupkluup het volgende:
OMG
Wat kan je ermee?
Rijdt volgens mij ook ronduit kut. Zo hoog op de wielen..
Een historisch plaatje uit Den Haag:



Een Unimog die 8 trams wegsleept i.v.m een stroomstoring.
bas-beestvrijdag 9 december 2005 @ 01:33
Brabus schijnt trouwens ook betrokken te zijn geweest bij de ontwikkeling van de Actros Black Edition
(moet wel eerlijk zeggen dat ik daar weinig over kan vinden met Googlen)
Kluupkluupvrijdag 9 december 2005 @ 01:34
unimog topic die NIET gemaakt is door Alexxxx
Steve-Ovrijdag 9 december 2005 @ 01:40
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:34 schreef Kluupkluup het volgende:
unimog topic die NIET gemaakt is door Alexxxx
Tafkahsvrijdag 9 december 2005 @ 01:41
Volgens mij kun je daar straten mee schoonmaken
Alexxxxxvrijdag 9 december 2005 @ 02:30
Zou tijd worden zeg
Alexxxxxvrijdag 9 december 2005 @ 02:30
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:34 schreef Kluupkluup het volgende:
unimog topic die NIET gemaakt is door Alexxxx
gebeurt vaker hoor
TheThirdMarkvrijdag 9 december 2005 @ 03:05
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:11 schreef Binkster het volgende:
heeft wel voordelen, gratis parkeren in de grote steden..... geen wielklem die past en wegslepen wil vast ook niet

tof ding.... zou um zo willen hebben
En je hebt er geen rijbewijs voor nodig!
Alleen een bromfiets certificaat

Dit alleen wanneer je de transmissie vast zet zodat alleen de 1ste en de 2de versnelling bruikbaar zijn
Alexxxxxvrijdag 9 december 2005 @ 03:08
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 03:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En je hebt er geen rijbewijs voor nodig!
Alleen een bromfiets certificaat

Dit alleen wanneer je de transmissie vast zet zodat alleen de 1ste en de 2de versnelling bruikbaar zijn
fout. tractor rijbewijs. kun je meteen alle versnellingen gebruiken. Bovendien heb je als 16-jarige makkelijker een tractorrijbewijs als een bromfiets certificaat. 1 probleem: een nieuwe Unimog is onbetaalbaar, dus laat staan een Brabus.. nee, geef de puberene boerenzoon maar een mooi oud mogje
Bauhausvrijdag 9 december 2005 @ 07:10
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:11 schreef Binkster het volgende:
heeft wel voordelen, gratis parkeren in de grote steden..... geen wielklem die past en wegslepen wil vast ook niet

tof ding.... zou um zo willen hebben

allsystemshaltvrijdag 9 december 2005 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Zou tijd worden zeg
Hey Alexxx hou je het droog
allsystemshaltvrijdag 9 december 2005 @ 10:00
Wel gaaf die grondspeling kan je nog eens een verkeersdrempel nemen zonder dat je voorspooiler afbreekt
Alexxxxxvrijdag 9 december 2005 @ 15:32
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:58 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Hey Alexxx hou je het droog
Ja hoor ik ben blij dat als ze toch een Unimog verneuken, dat ze ten minste de nieuwste hebben genomen, die van zichzelf al oerlelijkis

Wat een voorbumper zeg

Maar als ze dit Black Edition noemen.. Had brabus dan ook iets te maken met de Actros Black Edition? Nee toch?


Ter illustratie een foto van de bewuste truck.
TheThirdMarkvrijdag 9 december 2005 @ 16:53
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 03:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

fout. tractor rijbewijs. kun je meteen alle versnellingen gebruiken. Bovendien heb je als 16-jarige makkelijker een tractorrijbewijs als een bromfiets certificaat. 1 probleem: een nieuwe Unimog is onbetaalbaar, dus laat staan een Brabus.. nee, geef de puberene boerenzoon maar een mooi oud mogje
Goed, want als je op de 2 eerste versnellingen na alles vergrendeld mag het met een bromfiets certificaat
Youpvrijdag 9 december 2005 @ 16:58
doe mij maar een hele oude "leger" unimog.... de enige mercedes die ik echt zou willen hebben
Repeatvrijdag 9 december 2005 @ 17:04
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:11 schreef Binkster het volgende:
heeft wel voordelen, gratis parkeren in de grote steden..... geen wielklem die past en wegslepen wil vast ook niet

tof ding.... zou um zo willen hebben
ze kunnen alles slepen
dr.dunnovrijdag 9 december 2005 @ 17:46
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:02 schreef Steve-O het volgende:
Check dit het moet niet veel gekker worden .

Ik presenteer u de Brabus Mercedes-Benz Unimog U 500 Black Edition


Hieronder de pic's oordeel zelf :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[..]

http://www.auto-news.de/auto/news/anzeige.jsp?id=15792


Het lijkt verdomme wel alsof je een verstandelijk gehandicapte zeekoe opvoert ,
whehe, vet ding.
Chokemevrijdag 9 december 2005 @ 18:30
Wat een proelbek Moeilijk voor te stellen dat de ontwerpers dit echt 'mooi' vonden. Maar goed functioneel zal ie wel zijn
Pietverdrietvrijdag 9 december 2005 @ 18:46
Unimog, een slachtoffer van zijn eigen succes. Die dingen zijn ontwikkeld als artilleriesleper, en een heel knap staaltje duitse ing. kunst.
Hij is echter zo goed en makkelijk te repareren en onderhouden dat hij, toen iedereen die zo een ding kan gebruiken was voorzien, niet meer verkocht, want er was nauwelijks vervanging nodig.
Het is een zeer geliefd voertuig bij boeren en bosbouwers.
ACT-Fvrijdag 9 december 2005 @ 19:30
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Unimog, een slachtoffer van zijn eigen succes. Die dingen zijn ontwikkeld als artilleriesleper, en een heel knap staaltje duitse ing. kunst.
Hij is echter zo goed en makkelijk te repareren en onderhouden dat hij, toen iedereen die zo een ding kan gebruiken was voorzien, niet meer verkocht, want er was nauwelijks vervanging nodig.
Het is een zeer geliefd voertuig bij boeren en bosbouwers.
Als ik zie welke prijs je ervoor moet betalen, dan mag zo'n ding wel 50 jaar meegaan.
allsystemshaltvrijdag 9 december 2005 @ 19:32
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Unimog, een slachtoffer van zijn eigen succes. Die dingen zijn ontwikkeld als artilleriesleper, en een heel knap staaltje duitse ing. kunst.
Hij is echter zo goed en makkelijk te repareren en onderhouden dat hij, toen iedereen die zo een ding kan gebruiken was voorzien, niet meer verkocht, want er was nauwelijks vervanging nodig.
Het is een zeer geliefd voertuig bij boeren en bosbouwers.
Dus daarom ging matra failliet
Pietverdrietvrijdag 9 december 2005 @ 20:10
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als ik zie welke prijs je ervoor moet betalen, dan mag zo'n ding wel 50 jaar meegaan.
Ja, DUH, dit is geen standaard UNIMUG, dat is zoiets als een standaard mercedes en een AMG getunede bak
Pietverdrietvrijdag 9 december 2005 @ 20:11
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:32 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Dus daarom ging matra failliet
LOL
jaja
Net als Simca
Klonkvrijdag 9 december 2005 @ 20:11
Die moet ik hebben
Drifter__vrijdag 9 december 2005 @ 21:17
RUIG!
allsystemshaltzaterdag 10 december 2005 @ 01:21
Toch zou ik er wel eens mee willen rijden gewoon om te voelen hoe het is
n00cL30nmaandag 12 december 2005 @ 09:48
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:21 schreef allsystemshalt het volgende:
Toch zou ik er wel eens mee willen rijden gewoon om te voelen hoe het is
Same here!
Klonkmaandag 12 december 2005 @ 09:56
U vraagt wij draaien, ik kan het proberen te omschrijven:

de huidige, stuurt als een grote grasmaaier op ballonbanden, kortom, dat stuurt niet verkeerd, hoge bochtensnelheden heeft ie broertje dood aan.

de ouwe daarintegen is een drama, zo lang het onder de 10 per uur blijft of in het terrein stuurt ie prima, maar zodra er asfalt in de buurt komt, nou pak je pampers maar want je kunt dan alleen ongeveer aangeven welke kant ie op moet, of het dan ook gaat gebeuren en na hoeveel tijd is dan de tweede vraag
n00cL30nmaandag 12 december 2005 @ 10:09
GAAF! Wanneer mag ik ook sturen?
Alexxxxxmaandag 12 december 2005 @ 11:48
er zijn twee huidige Unimogs hoor, dat moet je niet vergeten... vroeger kocht je een Unimog, die kon alles... nu zijn er twee typen, beide met hun eigen specialisatie:

de werktuigdrager

de terreinwagen

tuurlijk, de werktuigdrager is ook best goed in het terrein, en aan de terreinwagen kun je ook 100 voorzet, naastzet enopzetstukjes proppen, maar zo hebben de MB mannetjes het bedacht... (en ja, de terreinMog lijkt nog verdomde veel op de oude generatie )
Pietverdrietmaandag 12 december 2005 @ 12:11
Zou best een terreinMog willen hebben, leuk om 4x4 bezitters mee uit de blubber te trekken, weten ze ook eens wat een echt terreinvoertuig is.
rashudomaandag 12 december 2005 @ 12:33
Hey er zitten geen spinners op.. En waar is de spoiler? Zou wel leuk zijn als 50 cent hier mee ging rond rijden.
Klonkmaandag 12 december 2005 @ 12:56
leuk weetje: bij de nieuwe unimogs (de werktuigdragers) kun je het stuur, klokkenwinkel en pedalen van links naar rechts schuiven (en weer terug uiteraard).

dus je komt linksgestuurd aanrijden, gaat dan grasmaaien, berm vegen ofzo dan schuif je de hele zooi naar rechts zodat je beter kunt zien wat je aan het doen bent
Foolmaandag 12 december 2005 @ 12:56
Hehe

Pimp my Unimog...

Best ruig!
Klonkmaandag 12 december 2005 @ 13:07
Er word trouwens meer gepimpt met Unimogs, dit is een paar jaar geleden, de zgn Funmog




Die smoking

Alexxxxxmaandag 12 december 2005 @ 13:27
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:56 schreef Klonk het volgende:
leuk weetje: bij de nieuwe unimogs (de werktuigdragers) kun je het stuur, klokkenwinkel en pedalen van links naar rechts schuiven (en weer terug uiteraard).

dus je komt linksgestuurd aanrijden, gaat dan grasmaaien, berm vegen ofzo dan schuif je de hele zooi naar rechts zodat je beter kunt zien wat je aan het doen bent
maar dat is niet helemaal een novitiet. Bij de MB Trac, gebaseerd opde Unimog, kun je de hele mikmak (bebstuurderstoel, pedalen, stuur, 180 graden draaien zodat je de andere kant op keek vooral handig in de bosbouw
JosvGdinsdag 13 december 2005 @ 13:07
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:48 schreef Alexxxxx het volgende:
er zijn twee huidige Unimogs hoor, dat moet je niet vergeten... vroeger kocht je een Unimog, die kon alles... nu zijn er twee typen, beide met hun eigen specialisatie:
[afbeelding]
de werktuigdrager
[afbeelding]
de terreinwagen

tuurlijk, de werktuigdrager is ook best goed in het terrein, en aan de terreinwagen kun je ook 100 voorzet, naastzet enopzetstukjes proppen, maar zo hebben de MB mannetjes het bedacht... (en ja, de terreinMog lijkt nog verdomde veel op de oude generatie )
Mooie achtergrond op die 2de foto
RoGaMwoensdag 14 december 2005 @ 21:23
Collega van me (volgens mij) vertelde een keer een verhaal over een klant met een unimog. Die man was door afrika aan het rijden ofzo met dat ding, en hij ging kapot, heeft hij in nederland (hij woont in nederland) spullen gekocht via de telefoon en een monteur over laten vliegen om die unimog te laten repareren zodat hij weer verder kon rijden! Heeft toen iets van 20.000 gulden gekost als het niet meer is
Unimogwoensdag 14 december 2005 @ 21:26
Zet die maar hier in de garage
retep1vrijdag 30 december 2005 @ 23:25
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:21 schreef allsystemshalt het volgende:
Toch zou ik er wel eens mee willen rijden gewoon om te voelen hoe het is
a big pain in the ass. niet meer niet minder.

het is geen jeep, suv, terreinauto, het is gewoon een traktor met een cabine voorop
en een laadbakje achterop, en zit er een megaversnellingsbak in die in tig verschillende
overbreningen kunt laten draaien, en een pto om hydraulische werktuigen mee te bedienen,
en rijd het dus voor geen meter.

ook las ik ergens dat het een eitje is om ze te onderhouden en repareren, maar dat geld dan
alleen voor de antieke types, want de huidige zitten bomvol met een hoop
electronica, en begin je zonder laptop helemaal niks meer.

dat brabus geval zal dan best wat aangepast zijn, en wat beter rijden, maar het
is niet meer dan een (lelijke) veredelde traktor.
Alexxxxxvrijdag 30 december 2005 @ 23:27
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:25 schreef retep1 het volgende:

[..]

a big pain in the ass. niet meer niet minder.

het is geen jeep, suv, terreinauto, het is gewoon een traktor met een cabine voorop
en een laadbakje achterop, en zit er een megaversnellingsbak in die in tig verschillende
overbreningen kunt laten draaien, en een pto om hydraulische werktuigen mee te bedienen,
en rijd het dus voor geen meter.

ook las ik ergens dat het een eitje is om ze te onderhouden en repareren, maar dat geld dan
alleen voor de antieke types, want de huidige zitten bomvol met een hoop
electronica, en begin je zonder laptop helemaal niks meer.

dat brabus geval zal dan best wat aangepast zijn, en wat beter rijden, maar het
is niet meer dan een (lelijke) veredelde traktor.
geen tractor... werktuigdrager.
Alexxxxxzondag 1 oktober 2006 @ 19:18

Gezien! Op de Mack en Speciaal Transport dag
Dr_Flashzondag 1 oktober 2006 @ 19:39
Brabus zout toch op met dat mietjesding.



Nou nog een laddertje en we kunnen bier tappen
ook_gekzondag 1 oktober 2006 @ 19:53
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een historisch plaatje uit Den Haag:

[afbeelding]

Een Unimog die 8 trams wegsleept i.v.m een stroomstoring.
dat is iets voor bij het valkenbosplein richting kijkduin.
dubidubzondag 1 oktober 2006 @ 20:28
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Gezien! Op de Mack en Speciaal Transport dag
bas-beestzondag 1 oktober 2006 @ 22:03
Deze Autoweek is ook zeer aardig om te lezen...

(ik heb 'm liggen, zal eens kijken of ik er scans van kan maken)
Schlumbergermaandag 2 oktober 2006 @ 01:20
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:03 schreef bas-beest het volgende:
Deze Autoweek is ook zeer aardig om te lezen...

(ik heb 'm liggen, zal eens kijken of ik er scans van kan maken)
Doen!

't Lijkt me geweldig om te lezen hoe een Mog die suffe SUV's de grond inboort

Overigens, over SUV's gesproken: Ik las in de krant over een nieuwe SUV die standaard met 2WD wordt geleverd. Het moet niet veel gekker worden! Ben even vergeten welk merk het was... weet iemand dat toevallig? Zal het morgen even opzoeken...
2cvmaandag 2 oktober 2006 @ 01:29
Leuk om een Mog te zoeken die legaal op de snelweg mag en 130 kan. Caravan er achter (gewicht maakt niet uit) en naar frankrijk met dat ding. Watnou terugschakelen om de berg op te gaan ?
bas-beestmaandag 2 oktober 2006 @ 02:09
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:20 schreef Schlumberger het volgende:

[..]

Doen!

't Lijkt me geweldig om te lezen hoe een Mog die suffe SUV's de grond inboort

Overigens, over SUV's gesproken: Ik las in de krant over een nieuwe SUV die standaard met 2WD wordt geleverd. Het moet niet veel gekker worden! Ben even vergeten welk merk het was... weet iemand dat toevallig? Zal het morgen even opzoeken...
nou, vooruit dan maar...

quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:29 schreef 2cv het volgende:
Leuk om een Mog te zoeken die legaal op de snelweg mag en 130 kan. Caravan er achter (gewicht maakt niet uit) en naar frankrijk met dat ding. Watnou terugschakelen om de berg op te gaan ?
hij mag gewoon op de snelweg, is alleen begrensd... Lees 't artikel maar.
2cvmaandag 2 oktober 2006 @ 17:48
Begrenzer er af halen Wel eerst even ervoor zorgen dat het Mogje inclusief laadvermogen niet meer dan 3500 weegt ...
Makstermaandag 2 oktober 2006 @ 20:49
Heb er tijdens de Mercedes Benz dealer dagen in Rosmalen ook nog ff ingezeten. Daar stond dat ding ook, zeer imposant Ook overal carbon, vast om hem lichter te maken '(

Wel lakschade om het rechtervoorspatbord
densmeemaandag 2 oktober 2006 @ 21:31


mijn eigenste prachtige unimog

nu nog een landbouw uitvoering en dan ben ik tevreden