abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:41:44 #1
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32934159
Een uiterst informatieve docu van de BBC omtrend de macht en politieke invloed van de Joodse Oligarch Boris Berezovsky, die de puppetmaster was van Jeltsin en daarmee in staat was de grootste russische staatsbedrijven voor een schijntje op te kopen om zo de rijkste en machtigste man in Rusland te worden.
Die vervolgens Putin aanstelde als opvolger en puppet maar volkomen in de luren bleek gelegd door Putins meesterlijke acteerwerk en ipv van Berezovsky's loopjongetje te zijn zich meteen keerde tegen de corruptie en hebzucht van Oligarchen en arrestatie bevelen liet uitvaardigen voor fraude en belastingsontduiking.

Berezovsky vluchtte naar Londen en kan doordat hij gezocht word door interpol zich alleen begeven in Engeland en Israel ,
HIj organiseert van daar uit een slinkse campagne tegen Putin waarbij hij zichzelf profileert als voorvechter van democratie en was de man achter de de politieke ontwikkelingen in Litouwen en Ukraine door anti Putin demonstranten met miljoenen te financieren.

deel 1 van deze documentaire was uitermate leerzaam omdat het toond hoe Berezovsky met geld, liegen en projectie de bevolking probeert te misleiden. Niet geheel onbelangrijk is dat Berezovski goed bevriend blijkt met Neil Bush, de broer van George en samen zaken doen in de Ukraine.
quote:
van de BBC site Russian Godfathers
Thu 8 Dec, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins

The Fugitive

It's a Russian revolution with a difference, billionaire oligarch, Boris Berezovsky is attempting to overturn President Putin of Russia from the quiet of the home counties. The exile admits at the start of the film, he does have a particular role to play - since it was he who chose Putin as Yeltsin's replacement, when Berezovsky served as Yeltsin's cabinet secretary.

This is a programme about revenge - a man who wishes to topple the president he created - Putin. At the start of the year you're tempted to dismiss him as another crackpot billionaire with a grudge - but by the end of the year we've seen him destabilise one country - Latvia - with one visit and pay for the Orange revolution in Ukraine. And you start to believe that the billionaire may topple the President as he foments dissent inside Russia. Contains some strong language.

een leuk kijkje in de keuken van de politiek dus..
volgende week donderdag deel 2

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:57:12 #2
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_32934492
Heb het gemist

Even kijken of er binnenkort een herhaling is.

Bedankt voor het melden btw
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_32936058
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:41 schreef Fonkmeistah het volgende:
Een uiterst informatieve docu van de BBC omtrend de macht en politieke invloed van de Joodse Oligarch Boris Berezovsky, die de puppetmaster was van Jeltsin en daarmee in staat was de grootste russische staatsbedrijven voor een schijntje op te kopen om zo de rijkste en machtigste man in Rusland te worden.
Die vervolgens Putin aanstelde als opvolger en puppet maar volkomen in de luren bleek gelegd door Putins meesterlijke acteerwerk en ipv van Berezovsky's loopjongetje te zijn zich meteen keerde tegen de corruptie en hebzucht van Oligarchen en arrestatie bevelen liet uitvaardigen voor fraude en belastingsontduiking.

Berezovsky vluchtte naar Londen en kan doordat hij gezocht word door interpol zich alleen begeven in Engeland en Israel ,
HIj organiseert van daar uit een slinkse campagne tegen Putin waarbij hij zichzelf profileert als voorvechter van democratie en was de man achter de de politieke ontwikkelingen in Litouwen en Ukraine door anti Putin demonstranten met miljoenen te financieren.

deel 1 van deze documentaire was uitermate leerzaam omdat het toond hoe Berezovsky met geld, liegen en projectie de bevolking probeert te misleiden. Niet geheel onbelangrijk is dat Berezovski goed bevriend blijkt met Neil Bush, de broer van George en samen zaken doen in de Ukraine.
[..]

een leuk kijkje in de keuken van de politiek dus..
volgende week donderdag deel 2

Helaas, uitzending gemist.
Blijkbaar heeft Putin dus nog wat trucjes over uit zijn KGB-tijd...
Untill I awake - / - Elu Elensar
  vrijdag 9 december 2005 @ 02:58:17 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_32936121
quote:
Berezovsky vluchtte naar Londen en kan doordat hij gezocht word door interpol zich alleen begeven in Engeland en Israel
Dit is raar als je bedenkt dat Engeland een groot voorstander is van Interpol??

De SAS (Special Air Service, ook wel de nr.1 van de wereld genoemd met de best getrainde soldaten) werkt heel vaak samen met Interpol met betrekking tot Ierse criminelen, en waar nodig springt Scotland Yard bij. Dit zou toch laten vermoeden dat Engeland hem wel zou willen uitleveren.

De hele link met Interpol snap ik trouwens niet helemaal.
Waarom zou hij alleen maar veilig zijn in Engeland en Israel?
Alsof de Mossad (Israelische gehieme dienst, ook hierbij de nr.1 van de wereld) zo blij zou zijn met zo'n mannetje.

Ook Mexico kent geen uitleverings verdrag evenals Argentinie dus waarom is hij daar niet veilig?

Maar ik zal het wel gezien moeten hebben om het helemaal te snappen.
pi_32936125
Jammer, gemist...
Ik probeer al jaren aan mensen duidelijk te maken dat Berezovsky & co helemaal niet lief zijn, maar niemand die 't gelooft... Alleen omdat 'ie asiel heeft gekregen in Engeland.
Maar goed, asiel kun je zelfs als oorlogscrimineel krijgen (komt regelmatig voor) dus tsja.
pi_32936568
Na '45 werden de Nazi's via de Neurenbergrechtzaken veroordeeld. In de Sovjet Unie is het nooit zo ver gekomen. Precies dezelfde mensen zijn nog steeds aan de macht: de KGB. Er is misschien iets meer vrijheid dan vroeger, maar het is nog steeds een grote corrupte bagger, handelend in gas en olie, te vergelijken met een land als Saoedi Arabie.

Praat eens met een Rus. Dat geeft meer inzicht dan een documentaire van de Marxistische BBC.

Die Berezovzki is niet te vertrouwen, maar voor de Tsaren in het Kremlin geef ik ook geen Roebel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_32936619
quote:

Wat Oekraïne betreft is dit wel erg kort door de bocht. Bij Litouwen zelfs ronduit de vraag. Wie zou er dan pro-Putin geweest zijn als politicus en wanneer waren die demonstratie's dan?
pi_32936685
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:58 schreef Sessy het volgende:
Ik probeer al jaren aan mensen duidelijk te maken dat Berezovsky & co helemaal niet lief zijn, maar niemand die 't gelooft...
Kan je er iets meer over vertellen Sessy?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:50:52 #9
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32943690
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:49 schreef Strijder het volgende:Blijkbaar heeft Putin dus nog wat trucjes over uit zijn KGB-tijd...
Het lijkt er zelfs op dat de KGB nog wat kan leren van Putin.
Als je het toch zo weet te spelen dat de meest sluwe oligarchen jouw aanstellen als hun man in het kremlin, dan ben je toch verdomd goed.. zulke acties dwingen gewoon respect af..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32943771
Daarom heb ik weinig moeite met Poetin, desondanks hij wat hard en ondemocratisch is ingesteld.

Ik ben bang dat anders of de communistische, of de extreem-rechtse partijen de macht in Rusland zullen grijpen.
pi_32943830
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:50 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Het lijkt er zelfs op dat de KGB nog wat kan leren van Putin.
Als je het toch zo weet te spelen dat de meest sluwe oligarchen jouw aanstellen als hun man in het kremlin, dan ben je toch verdomd goed.. zulke acties dwingen gewoon respect af..
Maar misschien maakt het wel deel uit van het Groot Complot en lijkt het maar alsof Putin en de oligarchen nu elkaar bestrijden maar hoort het allemaal bij Het Plan en danst Putin nog netjes aan de lijntjes van de oligarch...
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:56:32 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_32945499
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar misschien maakt het wel deel uit van het Groot Complot en lijkt het maar alsof Putin en de oligarchen nu elkaar bestrijden maar hoort het allemaal bij Het Plan en danst Putin nog netjes aan de lijntjes van de oligarch...
Als je zo verder blijft denken kom je er vanzelf achter dat Inie Minie aan de macht is van dat Rooie Zooitje
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:26:54 #13
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32949342
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:56 schreef sigme het volgende:
wie weet , je kan natuurlijk niks uitsluiten. Met het terugkopen van oa Gazprom gaan er toch weer een hoop roebels richting die oligarchs.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:30:07 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32949411
quote:
Een uiterst informatieve docu van de BBC omtrend de macht en politieke invloed van de Joodse Oligarch Boris Berezovsky,
Wat voegt dat feit toe aan het verhaal?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:05:04 #15
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32950164
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:Wat voegt dat feit toe aan het verhaal?
Het feit dat het een feit is.. en zeker geen verwaarloosbaar detail als je het grotere geheel van de wereldpolitiek wil begrijpen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:28:16 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_32950680
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:05 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Het feit dat het een feit is.. en zeker geen verwaarloosbaar detail als je het grotere geheel van de wereldpolitiek wil begrijpen.
Nou, leg maar eens uit, dan...
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:28:22 #17
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32957092
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, leg maar eens uit, dan...
dat probeer ik je al een paar jaar uit te leggen, dus als je nu nog niet doorhebt hoe relevant die informatie is , vrees ik dat verdere pogingen om het je uit te leggen futiel zijn.
Het zien van de betreffende docu zal wellicht veheldering scheppen omdat het opmerkelijk genoeg precies toond wat ik al een tijdje roep..

hoe zit het met mijn weekban in C&H eigenlijk ? Ik heb toch uitermate interressante info over Pearl Harbour die ik graag met iedereen wil delen..
pi_32957786
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat voegt dat feit toe aan het verhaal?
De enige link die ik ter plekke kan bedenken gaat over WO2 en de USSR en de Joden daar. Toen de USSR ophield kreeg Israël de grootste stroom immigranten die zij ooit gehad heeft.
De andere link die ik niet wil bedenken zal wel iets met het Amerikaans Imperialisme te maken hebben.
Ik kan hem overigens ook niet bedenken, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen...
pi_32961803
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 05:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Kan je er iets meer over vertellen Sessy?
Hij had o.a. geld doorgespeeld aan een tsjetsjeense terroristische organisatie die op een internationale lijst staat en hij fokt bepaalde zeer extremistische en gewelddadige fracties binnen de russische politiek op. Ik heb even geen zin om die artikelen te gaan zoeken, maar die kwamen destijds van een bron die vrij fel anti-Poetin is, dus ik denk eerlijk gezegd dat er veel waarheid in zit.
En als je kijkt hoe de verkiezingen in Moskou - toch een over het algemeen zeer liberaal regio (sommigen zeggen de liberaalste van Rusland) zijn verlopen - dan houd ik m'n hart vast voor de komende nationale verkiezingen.

Trouwens, echte Joden konden al vanaf de jaren 70 vertrekken - lees eens "Going to Haifa" of "Sailing to Haifa" of iets dergelijks - wie er na de val van de sovjetunie vertrok, dat waren mensen zoals een deel van m'n familie... Een overgrootoma was van Joodse afkomst, maar vanaf haar 3de of 4de levensjaar als Russische opgevoed...
De Joden in Israel hebben een grote hekel aan deze zogenaamde "Joden" omdat die nu nog steeds daar geen Ivrit hebben geleerd en allemaal bij elkaar in wijken wonen met eigen Russischtalige winkeltjes en allemaal Russisch onder elkaar spreken en uitkering trekken...

De Sovjetunie had vroeger een Joodse Autonome Republiek in een vrij vruchtbaar deel van Siberie (zuid-Siberie is bijv zelfs heel warm, steppeklimaat, dus niet meteen sneeuw en ijs voorstellen) maar die schijnt tegenwoordig flink verchineest te zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door Sessy op 10-12-2005 01:24:58 ]
pi_32963273
Een kijkje achter de schermen bij de heilige Putin. Uit National Review:
quote:
Every Muscovite in all the Soviet years passed the Lubyanka with head down and eyes averted in order not to see or be seen. More than just the headquarters of the secret police, the Lubyanka was meant to inspire terror, and it did. Activists, artists, writers - people of the highest reputation and of no reputation - entered that dreadful place, never to emerge. In front of the building is a small square, and untill 1991 a statue stood there of Felix Dzerzhinsky, colleague of Lenin and Stalin, and the cold-hearted killer who put in place the secret police on which the state rested. In 1991, nearly freed from Communism, the crowd destroyed that statue and replaced it with a Slavonic cross and a religious text. This was an attempt to bring sacrament to the infamy of the site. Now another statue to Dzerzhinsky has been erected very close to the original spot. Imagine the uproar if Dzerzhinsky's German counterpart, Himmler, were similarly honored in Berlin. This statue is a chilling insight into the mind of President Putin in the Kremlin today.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 10 december 2005 @ 08:25:52 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_32965015
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:28 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

dat probeer ik je al een paar jaar uit te leggen, dus als je nu nog niet doorhebt hoe relevant die informatie is , vrees ik dat verdere pogingen om het je uit te leggen futiel zijn.
Het zien van de betreffende docu zal wellicht veheldering scheppen omdat het opmerkelijk genoeg precies toond wat ik al een tijdje roep..

hoe zit het met mijn weekban in C&H eigenlijk ? Ik heb toch uitermate interressante info over Pearl Harbour die ik graag met iedereen wil delen..
Als je zo met verzoeken om achtergrondinformatie over een bepaald feit omgaat, ga ik in ieder geval niet hard lopen om je weer in C&H te laten toelaten. En ik heb zo het vermoeden dat niemand echt zit te wachten op je zoveelste "achtergrondfeiten" dat Pearl Harbor een groot Joods wereldcomplot was.

Leg dus eerst nogmaals eens uit, wat het feit dat deze man Joods is toevoegt aan het verhaal.
pi_32965031
-laat maar-
pi_32965068
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leg dus eerst nogmaals eens uit, wat het feit dat deze man Joods is toevoegt aan het verhaal.
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat Fonkmeistah denkt dat het toevoegt, maar het is een feit dat bijvoorbeeld in Rusland het nogal wat uitmaakt of iemand als 'Jood' wordt gezien of niet.
quote:
Tycoon says Jewish roots obstruct goals

LEV KRICHEVSKY
Jewish Telegraphic Agency

MOSCOW - One of Russia's wealthiest and most powerful men said his Jewish roots will hinder his run for a seat in the Russian Parliament.

"This problem exists for me in connection to the next election campaign," Boris Berezovsky said in an interview Saturday, July 17, with the ORT television channel, which he reportedly controls. Last week, the tycoon announced that he would run for a seat in the State Duma, the lower house of the Russian parliament, in the December elections.

Berezovsky is believed to have converted to Orthodox Christianity, but most Russians view him as a stereotyped Jew - cunning, aggressive and greedy.

A controversial business and political leader, Berezovsky has never been shy about his Jewish roots. "My difference is that I don't try to hide this problem," Berezovsky said, referring to unnamed politicians who do not openly acknowledge their Jewish origins.
bron: Jewish News July 23, 1999

Blijkbaar is het relevant. Hoe achterlijk dat ook moge zijn.
pi_32966676
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 08:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet zeggen wat Fonkmeistah denkt dat het toevoegt, maar het is een feit dat bijvoorbeeld in Rusland het nogal wat uitmaakt of iemand als 'Jood' wordt gezien of niet.
[..]

bron: Jewish News July 23, 1999

Blijkbaar is het relevant. Hoe achterlijk dat ook moge zijn.
Als ik het nu een beetje zwart lees, dan concludeer ik dat Berezovsky in een interview met een Joodse krant probeert de Russen zwart te maken door hen anti-joods voor te stellen. Ik weet niet of dat een goede conclusie is, maar zoals het daar staat is volgens mij niet de waarheid.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:26:19 #25
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33144005
gisteravond deel 2 "the captive" over de joodse oligarch Khodorkovsky , dat het zo'n fatsoenlijke oligarch was,
Dat de van gezondheid blakende khodorkovsky volgens een belangenbehartigster vergiftigd zou zijn in de gevangenis. over de naar Israel gevluchtte Leonid Nevzlin om aanklachten van moord en fraude te ontduiken..

Grappig wel dat al deze joodse oligarchen met hun joodse advocaten en joodse vertegenwoordigers, die alle russische staatsbedrijven onder Jeltsin voor een schijntje in bezit hebben genomen, klagen dat Putin een gangster zou zijn. en dat de terugvordering van die voormalige staatsbedrijven de grootste diefstal van de geschiedenis zou zijn.
Typerend staaltje van projectie dus.

de russische godfathers tot dusverre

Khodorkovsky

Khodorkovksy advocaat Robert Amsterdam

Leonid Nevzlin, Partner khodorkovsky

Boris Berezovsky

Alex Goldfarb, Berezovsky's sidekick

en niet te vergeten de Don

de capo di tutti capi, Jacob Rothschild aan wie khodorkovsky z'n aandelen in Yukos automatisch overschreef bij zijn arrest.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fonkmeistah op 16-12-2005 20:33:39 ]
pi_33152831
Dieven ziijn 't. De privatisatie heet niet voor niks onofficieel priKHvatizatsija ("neem mee-satie").
Trouwens tegen Khodorovsky zijn de aanklachten die flauw waren ook allemaal geschrapt naderhand.

Hoe dan ook hij blaakt nog steeds van gezondheid, ook al zou hij gif hebben gekregen en zich in een radioactieve gevangenis hebben bevonden. En als hij zich goed gedraagd, kan hij in 2007 vrijkomen dacht ik.
  zaterdag 17 december 2005 @ 02:44:29 #27
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33153203
Khodorkovsky is tot 9 jaar dwangarbeid in een siberisch werkkamp veroordeeld, volgens de docu .

ze gaan nog wel in beroep..

dat van die vergiftiging was duidelijk aanstellerij voor PR doeleinden.. echt belachelijk gedoe.. Khodorkovsky's familie werd gefilmd en die zaten erbij alsof ze nog van voedselbonnen moesten rondkomen. net doen alsof ze niet rijk zijn.
pi_33154323
Ehm, 1 of 2 jaar heeft hij al gezeten in voorarrest dacht ik, ik dcht 2x1 jaar hebben ze eraf gehaald omdat de OvJ de aanklacht heeft laten vallen ivm verjaring van het delict (bij eerste aanleg waren die op 1 dag na niet verjaard of zo, vaag verhaal daaromtrent) en voor goed gedrag gaat er ook een derde of de helft af...
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:02:01 #29
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33167440
Opmerkelijk dat al die fanatieke POL-ers zich niet vertonen in dit topic, gaat het te diep ofzo ?
Dit gaat over de werkelijke politiek, die van achter de schermen, de bron van corruptie en "spontane" revoluties.
Is de stilte het gevolg van het feit dat men de shockerende realiteit niet kan verwerken, of is het gewoon stilzwijgen en hopen dat dit probleem vanzelf weggaat ?
pi_33167703
Of diepgaande desinteresse.
pi_33167913
Kan dat gerelateer aan hun godsdienst wat minder a.u.b.? Heeft er niks mee te maken.
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:28:52 #32
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33170134
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:20 schreef WAT het volgende:
Kan dat gerelateer aan hun godsdienst wat minder a.u.b.? Heeft er niks mee te maken.
integendeel , het is hun "gemeenschappelijke deler"

net zoals "Japans" een gemeenschappelijk deler van de Yakuza leden is.
en "Siciliaans" van de Mafia

of wil je dat soms ook verbieden te noemen ?
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:30:39 #33
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33170176
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:12 schreef Sessy het volgende:
Of diepgaande desinteresse.
kan, maar lijkt me vrij onnatuurlijk in een Politiek forum
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:35:50 #34
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33170383
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 02:17 schreef Sessy het volgende:
Dieven ziijn 't. De privatisatie heet niet voor niks onofficieel priKHvatizatsija ("neem mee-satie")
wat ik niet begrijp is dat Nederland daar niet van leert en ook vrolijk alles laat Prikhvatiseren.
pi_33170448
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:28 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

integendeel , het is hun "gemeenschappelijke deler"

net zoals "Japans" een gemeenschappelijk deler van de Yakuza leden is.
en "Siciliaans" van de Mafia
Daar zijn vaak geen bijbedoelingen bij.
quote:
of wil je dat soms ook verbieden te noemen ?
Zeg, dramaqueen, ik ben niet aan het verbieden, ik vraag je om een gunst.
pi_33173050
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:02 schreef Fonkmeistah het volgende:
Opmerkelijk dat al die fanatieke POL-ers zich niet vertonen in dit topic, gaat het te diep ofzo ?
Dit gaat over de werkelijke politiek, die van achter de schermen, de bron van corruptie en "spontane" revoluties.
Is de stilte het gevolg van het feit dat men de shockerende realiteit niet kan verwerken, of is het gewoon stilzwijgen en hopen dat dit probleem vanzelf weggaat ?
Jouw invalshoek zal velen afstoten. Voor mij geldt dat het me niet heel erg boeit, de naweeën van de USSR, en bijgevolg weet ik er niet veel van, dus heb ik er weinig over te melden.

De invalshoek "Joden hebben een wereldwijd netwerk" vind ik tsja...zowel obligaat als overtrokken als ziekelijk. Weinig shockerend in elk geval.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:22:06 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_33174322
quote:

[..]

pi_33174606
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:35 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

wat ik niet begrijp is dat Nederland daar niet van leert en ook vrolijk alles laat Prikhvatiseren.
Yep... Vergelijk voor de lol eens de prijs van de treinkaartjes hier en in Duitsland en Belgie...
En nou wilden ze toch nog iets privatiseren?

Wat de joodsheid van deze mensen toevoegt aan het verhaal doet in het kader van Khodorovsky niet zo veel ter zake, maar verklaart wel de huidige explosieve opkomst van het nazisme en rechtsextremisme in Rusland.
  zondag 18 december 2005 @ 04:18:18 #39
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33183113
quote:
Niet alleen deze man , ze zijn allemaal joods, en ik vermoed dat de volgende 7 afleveringen niet veel anders zal laten zien, is dat van belang om te weten ?

Als ze bovendien een serie zouden maken over amerikaanse "godfathers" zal het er ook hetzelfde uitzien.
Volgens puur statistische kansbereking is dat allang niet meer te wijten aan toeval. kortom een belangrijk detail dat wel degelijk vermeld dient te worden om te begrijpen wat er werkelijk gebeurt.

Is het van belang voor rechercheurs die een misdrijf onderzoeken om een volledig profiel van de daders te hebben incl, ras, land van herkomst, nationaliteit,religieuse overtuiging uiterlijk voorkomen en gewoontes,etc. om te voorkomen dat de ze de verkeerde persoon in de verkeerde hoek zoeken ? of zijn alle agenten dan racisten wanneer ze de daderprofiel opmaken ?

Het feit dat jullie hier over struikelen omdat het dit keer Joden betreft, toont aan dat jullie juist degene zijn die onderscheid maken en dus feitelijk de discriminerende partij zijn.

zondag 18 december 2005 @ 04:28:06 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33183159
mijn vraag is vooral hoe het komt dat deze mannen die staatsbedrijven naar zich toe wisten te trekken en of dat wel echt onoirbaar is geweest.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 18 december 2005 @ 17:22:29 #41
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33195035
quote:
Op zondag 18 december 2005 04:28 schreef zoalshetis het volgende:
mijn vraag is vooral hoe het komt dat deze mannen die staatsbedrijven naar zich toe wisten te trekken en of dat wel echt onoirbaar is geweest.
"Khodorkovsky hit the big time with President Boris Yeltsin’s loans-for-shares program, through which, it turned out, state assets were looted at rigged auctions for knock-down prices in exchange for “loans” the government would never repay."

"For example, in 1994, Khodorkovsky and his friends bought a 20 percent stake of Apatit, a Russian state-owned company worth $1.4 billion at the time, for a mere $225,000 and a promise to invest $283 million. When the company was put on the auction block, Khodorkovsky arranged for four of his shell companies to be the only qualified bidders in position to buy it."

"All this brings us to Yukos, the oil company that was sold in more auctions rigged by Menatep. But this time, the stakes were even higher. Khodorkovsky paid $309 million for a controlling 78 percent of Yukos. The new “owners” were his offshore shell companies. Months later, Yukos traded on the Russian stock exchange at a market capitalization of $6 billion."
  maandag 19 december 2005 @ 01:03:19 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33208875
quote:
Op zondag 18 december 2005 17:22 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

"Khodorkovsky hit the big time with President Boris Yeltsin’s loans-for-shares program, through which, it turned out, state assets were looted at rigged auctions for knock-down prices in exchange for “loans” the government would never repay."

"For example, in 1994, Khodorkovsky and his friends bought a 20 percent stake of Apatit, a Russian state-owned company worth $1.4 billion at the time, for a mere $225,000 and a promise to invest $283 million. When the company was put on the auction block, Khodorkovsky arranged for four of his shell companies to be the only qualified bidders in position to buy it."

"All this brings us to Yukos, the oil company that was sold in more auctions rigged by Menatep. But this time, the stakes were even higher. Khodorkovsky paid $309 million for a controlling 78 percent of Yukos. The new “owners” were his offshore shell companies. Months later, Yukos traded on the Russian stock exchange at a market capitalization of $6 billion."
ik zie in deze voorbeelden eerder slimme zakenmannen dan een joods complot.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33209350
quote:
Op zondag 18 december 2005 04:28 schreef zoalshetis het volgende:
Zoals de kennissen van m'n moeder. Iedereen kreeg een privatisatievoucher waarmee je aandelen in een bedrijf kon kopen. De bedrijven werden echter verkocht voor de waarde die zij in 1960 hadden, gecorrigeerd voor inflatie. En nou is het zo dat de echte waarde van bepaalde bedrijven veel hoger lag dan de privatisatiewaarde, en bij andere bedrijven veel lager (daar die in het geheel niet levensvatbaar waren zonder overheidssteun).

Mensen die inside kennis hadden, die connecties hadden binnen de politieke top destijds, die wisten in welke bedrijven je moest inleggen. Als ze dan ook nog eens geld hadden of konden lenen, kochten ze vouchers van andere burgers om zodoende meer dan de helft van de aandelen in een bedrijf in handen te krijgen. Dat kon je riskeren, als je zeker wist dat een bedrijf veel meer waard was dan de privatisatiewaarde. En dat wist je als je goede connecties had en ook precies wist wanneer welk gunstig bedrijf geprivatiseerd werd en er als de kippen bij was.

Het gewone volk heeft bijna allemaal ingelegd in bedrijven die meteen failliet zijn gegaan zonder overheidssteun.

Drie kennissen van m'n moeder hebben voor hun drie vouchers plus die van hun gezinsleden een sanatorium geprivatiseerd dat volgens de boeken bijna niks meer waard was, daar het gebouw zeer oud was en dus niks meer waard kon zijn. De stroom toeristen die elk jaar veel geld meebrachten en het feit dat de gebouwen recent waren gerestaureerd was echter niet meegenomen in de prijs.
Die zijn nou schatrijk, maar een van die jongens had dan ook een oom die daar werkte en wist hoeveel dat bedrijf werkelijk waard was.
  maandag 19 december 2005 @ 10:03:23 #44
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33211966
opmerkelijke docu dan. ik heb het ook helaas niet gezien dus discussieren erover heeft dan geen zin...
Altijd geil en onverzadigbaar
  donderdag 22 december 2005 @ 14:35:31 #45
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33308875
Vanavond deel 3 van deze docu. kijken dus BBC2 22:00

Kunnen we deze lui als terroristen beschouwen ? daar ze met hun hebzuchtige oplichtingspraktijken feitelijk aanslagen plegen op de samenleving, door de financiele fundering, die garant staat voor een fatsoenlijk welzijn, te ondermijnen.
Miljoenen mensen voelen daar immers direct de gevolgen van.
pi_33313291
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 04:40 schreef Lyrebird het volgende:

.....de Marxistische BBC.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_33316350
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:48 schreef David Letterman het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....
Hey David, you here?

http://biased-bbc.blogspot.com/

http://www.btinternet.com/~brentours/BB2003.htm

http://www.bbcwatch.com/
pi_33442311
Van Teletekst
quote:
124 Teletekst di 27 dec
Liberale adviseur Poetin stapt op

MOSKOU In Moskou is een van de laatste
onafhankelijke adviseurs van president
Poetin opgestapt. Andrej Illarionov zegt
in zijn ontslagaanvraag dat Rusland
niet langer een vrij en democratisch
land genoemd kan worden.

De econoom Illarionov was aangesteld in
2000. Hij verloor invloed in het Kremlin
door zijn verzet tegen de aanval op het
oliebedrijf Yukos. Hij had zich ook fel
gekeerd tegen de ondertekening van het
Kyoto-protocol.

Na het vertrek van Illarionov wordt
Poetin nog vrijwel uitsluitend omringd
door adviseurs die de economie weer
onder staatscontrole willen brengen.
pi_33442986
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 02:44 schreef Fonkmeistah het volgende:
Khodorkovsky is tot 9 jaar dwangarbeid in een siberisch werkkamp veroordeeld, volgens de docu .

ze gaan nog wel in beroep..

dat van die vergiftiging was duidelijk aanstellerij voor PR doeleinden.. echt belachelijk gedoe.. Khodorkovsky's familie werd gefilmd en die zaten erbij alsof ze nog van voedselbonnen moesten rondkomen. net doen alsof ze niet rijk zijn.
Er zijn wel veel pro-putin mensen hier. Tijdens het proces tegen Khodorkovsky hoorde je alleen maar mensen die vonden dat het een schijnproces was. volgens mij weugde er niet veel. Maar mensen die toen tegen het proces waren worden nu gezien als de verdedigers van Khodorkovsky en consorten.
Het blijft een slimme man en of hij nou veel vuile dingen heeft gedaan blijft de vraag. Of die ander vuile dingen heeft gedaan is misschien duidelijker.
Maar door een documentaire spreekt iedereen ineens schande van Khodorkovsky en wordt er een beetje lacherig gedaan over mensen die het eerer voor hem opnamen. Klinkt een beetje als Bush: je bent voor ons of tegen ons. Terwijl er zat mensen zijn die het proces gewooon slecht vonden en daar tegen waren. Dan ben je toch niet per definitie voor de methode's van Khodorkovsky en co?
dit is niet een oordeel of ze wel of niet corrupt zijn maar meer een verwondering waarom men zo makkelijk met de documentaire meegaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33444100
Lyebird - en die ene jood die al die hartaanvallen had gehad, met zo'n breed gezicht en smalle neus en donker haar, die zit er toch nog? Dan was dat niet de laatste.
Shit ben de naam even kwijt.
pi_33445333
gezien alle posts krijg ik toch een vieze smaak in mijn bek, wat heeft het Joods zijn van bepaalde personen te maken met het verkrijgen van bepaalde macht en/of economische belangen?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_33446570
De joden in Rusland trekken mekaar omhoog, veel meer dan dat hier gebeurt. Als er eentje ergens een hoge post bereikt, dan zorgt hij dat al zijn vrienden en familie en de familie van zijn vrienden die nog banen zoeken ook gelijk als eersten horen van banen die er zijn die goed zijn.

In feite gewoon netwerken, alleen doen Nederlanders dat vanuit zichzelf en in Rusland doen voornamelijk de joden dat en kunnen de Russen er niks van (want onder het communisme werd je gewoon verteld waar je moest gaan werken en was er geen werkeloosheid)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')