quote:van de BBC site Russian Godfathers
Thu 8 Dec, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins
The Fugitive
It's a Russian revolution with a difference, billionaire oligarch, Boris Berezovsky is attempting to overturn President Putin of Russia from the quiet of the home counties. The exile admits at the start of the film, he does have a particular role to play - since it was he who chose Putin as Yeltsin's replacement, when Berezovsky served as Yeltsin's cabinet secretary.
This is a programme about revenge - a man who wishes to topple the president he created - Putin. At the start of the year you're tempted to dismiss him as another crackpot billionaire with a grudge - but by the end of the year we've seen him destabilise one country - Latvia - with one visit and pay for the Orange revolution in Ukraine. And you start to believe that the billionaire may topple the President as he foments dissent inside Russia. Contains some strong language.
Helaas, uitzending gemist.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:41 schreef Fonkmeistah het volgende:
Een uiterst informatieve docu van de BBC omtrend de macht en politieke invloed van de Joodse Oligarch Boris Berezovsky, die de puppetmaster was van Jeltsin en daarmee in staat was de grootste russische staatsbedrijven voor een schijntje op te kopen om zo de rijkste en machtigste man in Rusland te worden.
Die vervolgens Putin aanstelde als opvolger en puppet maar volkomen in de luren bleek gelegd door Putins meesterlijke acteerwerk en ipv van Berezovsky's loopjongetje te zijn zich meteen keerde tegen de corruptie en hebzucht van Oligarchen en arrestatie bevelen liet uitvaardigen voor fraude en belastingsontduiking.
Berezovsky vluchtte naar Londen en kan doordat hij gezocht word door interpol zich alleen begeven in Engeland en Israel ,
HIj organiseert van daar uit een slinkse campagne tegen Putin waarbij hij zichzelf profileert als voorvechter van democratie en was de man achter de de politieke ontwikkelingen in Litouwen en Ukraine door anti Putin demonstranten met miljoenen te financieren.
deel 1 van deze documentaire was uitermate leerzaam omdat het toond hoe Berezovsky met geld, liegen en projectie de bevolking probeert te misleiden. Niet geheel onbelangrijk is dat Berezovski goed bevriend blijkt met Neil Bush, de broer van George en samen zaken doen in de Ukraine.
[..]
een leuk kijkje in de keuken van de politiek dus..
volgende week donderdag deel 2
Dit is raar als je bedenkt dat Engeland een groot voorstander is van Interpol??quote:Berezovsky vluchtte naar Londen en kan doordat hij gezocht word door interpol zich alleen begeven in Engeland en Israel
Wat Oekraïne betreft is dit wel erg kort door de bocht. Bij Litouwen zelfs ronduit de vraag. Wie zou er dan pro-Putin geweest zijn als politicus en wanneer waren die demonstratie's dan?quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:41 schreef Fonkmeistah het volgende:
HIj organiseert van daar uit een slinkse campagne tegen Putin waarbij hij zichzelf profileert als voorvechter van democratie en was de man achter de de politieke ontwikkelingen in Litouwen en Ukraine door anti Putin demonstranten met miljoenen te financieren.
Kan je er iets meer over vertellen Sessy?quote:Op vrijdag 9 december 2005 02:58 schreef Sessy het volgende:
Ik probeer al jaren aan mensen duidelijk te maken dat Berezovsky & co helemaal niet lief zijn, maar niemand die 't gelooft...
Het lijkt er zelfs op dat de KGB nog wat kan leren van Putin.quote:Op vrijdag 9 december 2005 02:49 schreef Strijder het volgende:Blijkbaar heeft Putin dus nog wat trucjes over uit zijn KGB-tijd...
Maar misschien maakt het wel deel uit van het Groot Complot en lijkt het maar alsof Putin en de oligarchen nu elkaar bestrijden maar hoort het allemaal bij Het Plan en danst Putin nog netjes aan de lijntjes van de oligarch...quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:50 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Het lijkt er zelfs op dat de KGB nog wat kan leren van Putin.
Als je het toch zo weet te spelen dat de meest sluwe oligarchen jouw aanstellen als hun man in het kremlin, dan ben je toch verdomd goed.. zulke acties dwingen gewoon respect af..
Als je zo verder blijft denken kom je er vanzelf achter dat Inie Minie aan de macht is van dat Rooie Zooitjequote:Op vrijdag 9 december 2005 13:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar misschien maakt het wel deel uit van het Groot Complot en lijkt het maar alsof Putin en de oligarchen nu elkaar bestrijden maar hoort het allemaal bij Het Plan en danst Putin nog netjes aan de lijntjes van de oligarch...
wie weet , je kan natuurlijk niks uitsluiten. Met het terugkopen van oa Gazprom gaan er toch weer een hoop roebels richting die oligarchs.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:56 schreef sigme het volgende:
Maar misschien maakt het wel deel uit van het Groot Complot en lijkt het maar alsof Putin en de oligarchen nu elkaar bestrijden maar hoort het allemaal bij Het Plan en danst Putin nog netjes aan de lijntjes van de oligarch...
Wat voegt dat feit toe aan het verhaal?quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:41 schreef Fonkmeistah het volgende:
Een uiterst informatieve docu van de BBC omtrend de macht en politieke invloed van de Joodse Oligarch Boris Berezovsky,
Het feit dat het een feit is.. en zeker geen verwaarloosbaar detail als je het grotere geheel van de wereldpolitiek wil begrijpen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:Wat voegt dat feit toe aan het verhaal?
Nou, leg maar eens uit, dan...quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:05 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Het feit dat het een feit is.. en zeker geen verwaarloosbaar detail als je het grotere geheel van de wereldpolitiek wil begrijpen.
dat probeer ik je al een paar jaar uit te leggen, dus als je nu nog niet doorhebt hoe relevant die informatie is , vrees ik dat verdere pogingen om het je uit te leggen futiel zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, leg maar eens uit, dan...
De enige link die ik ter plekke kan bedenken gaat over WO2 en de USSR en de Joden daar. Toen de USSR ophield kreeg Israël de grootste stroom immigranten die zij ooit gehad heeft.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat voegt dat feit toe aan het verhaal?
Hij had o.a. geld doorgespeeld aan een tsjetsjeense terroristische organisatie die op een internationale lijst staat en hij fokt bepaalde zeer extremistische en gewelddadige fracties binnen de russische politiek op. Ik heb even geen zin om die artikelen te gaan zoeken, maar die kwamen destijds van een bron die vrij fel anti-Poetin is, dus ik denk eerlijk gezegd dat er veel waarheid in zit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 05:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Kan je er iets meer over vertellen Sessy?
quote:Every Muscovite in all the Soviet years passed the Lubyanka with head down and eyes averted in order not to see or be seen. More than just the headquarters of the secret police, the Lubyanka was meant to inspire terror, and it did. Activists, artists, writers - people of the highest reputation and of no reputation - entered that dreadful place, never to emerge. In front of the building is a small square, and untill 1991 a statue stood there of Felix Dzerzhinsky, colleague of Lenin and Stalin, and the cold-hearted killer who put in place the secret police on which the state rested. In 1991, nearly freed from Communism, the crowd destroyed that statue and replaced it with a Slavonic cross and a religious text. This was an attempt to bring sacrament to the infamy of the site. Now another statue to Dzerzhinsky has been erected very close to the original spot. Imagine the uproar if Dzerzhinsky's German counterpart, Himmler, were similarly honored in Berlin. This statue is a chilling insight into the mind of President Putin in the Kremlin today.
Als je zo met verzoeken om achtergrondinformatie over een bepaald feit omgaat, ga ik in ieder geval niet hard lopen om je weer in C&H te laten toelaten. En ik heb zo het vermoeden dat niemand echt zit te wachten op je zoveelste "achtergrondfeiten" dat Pearl Harbor een groot Joods wereldcomplot was.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:28 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
dat probeer ik je al een paar jaar uit te leggen, dus als je nu nog niet doorhebt hoe relevant die informatie is , vrees ik dat verdere pogingen om het je uit te leggen futiel zijn.
Het zien van de betreffende docu zal wellicht veheldering scheppen omdat het opmerkelijk genoeg precies toond wat ik al een tijdje roep..
hoe zit het met mijn weekban in C&H eigenlijk ? Ik heb toch uitermate interressante info over Pearl Harbour die ik graag met iedereen wil delen..
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat Fonkmeistah denkt dat het toevoegt, maar het is een feit dat bijvoorbeeld in Rusland het nogal wat uitmaakt of iemand als 'Jood' wordt gezien of niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leg dus eerst nogmaals eens uit, wat het feit dat deze man Joods is toevoegt aan het verhaal.
bron: Jewish News July 23, 1999quote:Tycoon says Jewish roots obstruct goals
LEV KRICHEVSKY
Jewish Telegraphic Agency
MOSCOW - One of Russia's wealthiest and most powerful men said his Jewish roots will hinder his run for a seat in the Russian Parliament.
"This problem exists for me in connection to the next election campaign," Boris Berezovsky said in an interview Saturday, July 17, with the ORT television channel, which he reportedly controls. Last week, the tycoon announced that he would run for a seat in the State Duma, the lower house of the Russian parliament, in the December elections.
Berezovsky is believed to have converted to Orthodox Christianity, but most Russians view him as a stereotyped Jew - cunning, aggressive and greedy.
A controversial business and political leader, Berezovsky has never been shy about his Jewish roots. "My difference is that I don't try to hide this problem," Berezovsky said, referring to unnamed politicians who do not openly acknowledge their Jewish origins.
Als ik het nu een beetje zwart lees, dan concludeer ik dat Berezovsky in een interview met een Joodse krant probeert de Russen zwart te maken door hen anti-joods voor te stellen. Ik weet niet of dat een goede conclusie is, maar zoals het daar staat is volgens mij niet de waarheid.quote:Op zaterdag 10 december 2005 08:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat Fonkmeistah denkt dat het toevoegt, maar het is een feit dat bijvoorbeeld in Rusland het nogal wat uitmaakt of iemand als 'Jood' wordt gezien of niet.
[..]
bron: Jewish News July 23, 1999
Blijkbaar is het relevant. Hoe achterlijk dat ook moge zijn.
integendeel , het is hun "gemeenschappelijke deler"quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:20 schreef WAT het volgende:
Kan dat gerelateer aan hun godsdienst wat minder a.u.b.? Heeft er niks mee te maken.
kan, maar lijkt me vrij onnatuurlijk in een Politiek forumquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:12 schreef Sessy het volgende:
Of diepgaande desinteresse.
wat ik niet begrijp is dat Nederland daar niet van leert en ook vrolijk alles laat Prikhvatiseren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:17 schreef Sessy het volgende:
Dieven ziijn 't. De privatisatie heet niet voor niks onofficieel priKHvatizatsija ("neem mee-satie")
Daar zijn vaak geen bijbedoelingen bij.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:28 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
integendeel , het is hun "gemeenschappelijke deler"
net zoals "Japans" een gemeenschappelijk deler van de Yakuza leden is.
en "Siciliaans" van de Mafia
Zeg, dramaqueen, ik ben niet aan het verbieden, ik vraag je om een gunst.quote:of wil je dat soms ook verbieden te noemen ?
Jouw invalshoek zal velen afstoten. Voor mij geldt dat het me niet heel erg boeit, de naweeën van de USSR, en bijgevolg weet ik er niet veel van, dus heb ik er weinig over te melden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:02 schreef Fonkmeistah het volgende:
Opmerkelijk dat al die fanatieke POL-ers zich niet vertonen in dit topic, gaat het te diep ofzo ?
Dit gaat over de werkelijke politiek, die van achter de schermen, de bron van corruptie en "spontane" revoluties.
Is de stilte het gevolg van het feit dat men de shockerende realiteit niet kan verwerken, of is het gewoon stilzwijgen en hopen dat dit probleem vanzelf weggaat ?
quote:Op zaterdag 10 december 2005 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Leg dus eerst nogmaals eens uit, wat het feit dat deze man Joods is toevoegt aan het verhaal.
Yep... Vergelijk voor de lol eens de prijs van de treinkaartjes hier en in Duitsland en Belgie...quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:35 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
wat ik niet begrijp is dat Nederland daar niet van leert en ook vrolijk alles laat Prikhvatiseren.
Niet alleen deze man , ze zijn allemaal joods, en ik vermoed dat de volgende 7 afleveringen niet veel anders zal laten zien, is dat van belang om te weten ?quote:Op zaterdag 10 december 2005 08:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Khodorkovsky hit the big time with President Boris Yeltsin’s loans-for-shares program, through which, it turned out, state assets were looted at rigged auctions for knock-down prices in exchange for “loans” the government would never repay."quote:Op zondag 18 december 2005 04:28 schreef zoalshetis het volgende:
mijn vraag is vooral hoe het komt dat deze mannen die staatsbedrijven naar zich toe wisten te trekken en of dat wel echt onoirbaar is geweest.
ik zie in deze voorbeelden eerder slimme zakenmannen dan een joods complot.quote:Op zondag 18 december 2005 17:22 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
"Khodorkovsky hit the big time with President Boris Yeltsin’s loans-for-shares program, through which, it turned out, state assets were looted at rigged auctions for knock-down prices in exchange for “loans” the government would never repay."
"For example, in 1994, Khodorkovsky and his friends bought a 20 percent stake of Apatit, a Russian state-owned company worth $1.4 billion at the time, for a mere $225,000 and a promise to invest $283 million. When the company was put on the auction block, Khodorkovsky arranged for four of his shell companies to be the only qualified bidders in position to buy it."
"All this brings us to Yukos, the oil company that was sold in more auctions rigged by Menatep. But this time, the stakes were even higher. Khodorkovsky paid $309 million for a controlling 78 percent of Yukos. The new “owners” were his offshore shell companies. Months later, Yukos traded on the Russian stock exchange at a market capitalization of $6 billion."
Zoals de kennissen van m'n moeder. Iedereen kreeg een privatisatievoucher waarmee je aandelen in een bedrijf kon kopen. De bedrijven werden echter verkocht voor de waarde die zij in 1960 hadden, gecorrigeerd voor inflatie. En nou is het zo dat de echte waarde van bepaalde bedrijven veel hoger lag dan de privatisatiewaarde, en bij andere bedrijven veel lager (daar die in het geheel niet levensvatbaar waren zonder overheidssteun).quote:Op zondag 18 december 2005 04:28 schreef zoalshetis het volgende:
mijn vraag is vooral hoe het komt dat deze mannen die staatsbedrijven naar zich toe wisten te trekken en of dat wel echt onoirbaar is geweest.
Hey David, you here?quote:Op donderdag 22 december 2005 16:48 schreef David Letterman het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....![]()
![]()
quote:124 Teletekst di 27 dec
Liberale adviseur Poetin stapt op
MOSKOU In Moskou is een van de laatste
onafhankelijke adviseurs van president
Poetin opgestapt. Andrej Illarionov zegt
in zijn ontslagaanvraag dat Rusland
niet langer een vrij en democratisch
land genoemd kan worden.
De econoom Illarionov was aangesteld in
2000. Hij verloor invloed in het Kremlin
door zijn verzet tegen de aanval op het
oliebedrijf Yukos. Hij had zich ook fel
gekeerd tegen de ondertekening van het
Kyoto-protocol.
Na het vertrek van Illarionov wordt
Poetin nog vrijwel uitsluitend omringd
door adviseurs die de economie weer
onder staatscontrole willen brengen.
Er zijn wel veel pro-putin mensen hier. Tijdens het proces tegen Khodorkovsky hoorde je alleen maar mensen die vonden dat het een schijnproces was. volgens mij weugde er niet veel. Maar mensen die toen tegen het proces waren worden nu gezien als de verdedigers van Khodorkovsky en consorten.quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:44 schreef Fonkmeistah het volgende:
Khodorkovsky is tot 9 jaar dwangarbeid in een siberisch werkkamp veroordeeld, volgens de docu .
ze gaan nog wel in beroep..
dat van die vergiftiging was duidelijk aanstellerij voor PR doeleinden.. echt belachelijk gedoe.. Khodorkovsky's familie werd gefilmd en die zaten erbij alsof ze nog van voedselbonnen moesten rondkomen. net doen alsof ze niet rijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |