abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32932882
quote:
UTRECHT - Het Utrechtse project Aanpak Veiligheid en leefbaarheid Hoog Catharijne en Stationsgebied heeft The European Crime Prevention Award gewonnen. De prijs bestaat uit een schaal en 20.000 euro. Hij is dinsdag in Londen overhandigd.

In totaal dongen er tien landen mee naar de Europese prijs. Zo deed Engeland mee met een project ter voorkoming van brandstichting en valse brandmeldingen door jongeren, Finland met een project gericht op de aanpak van straatcriminaliteit en Zweden met het project aanpak drankoverlast rondom cafés. Op 31 oktober jl. kreeg het Utrechtse veiligheidsproject ook al de prestigieuze Hein Roethofprijs.

Juryvoorzitter barones Henig of Lancaster prees, names de Europese Unie, het Utrechtse project vanwege de concrete en goede resultaten en de vele partijen die erin samenwerken. Door het project aanpak veiligheid leefbaarheid Stationsgebied en Hoog Catharijne is het gebied veiliger geworden. Criminaliteit en overlast zijn gehalveerd. De veiligheidsbeleving is met 27 procent gestegen en het gebied is schoner en opgeknapt. De leefomstandigheden van verslaafden zijn bovendien fors verbeterd. Burgemeester Brouwer is blij verrast met de internationale prijs. ,,De veiligheid en leefbaarheid in het gebied zijn sterk verbeterd. Dat is gelukt met hard en sociaal beleid. Juist die combinatie is het succes. Het is zeer stimulerend hiervoor nu ook internationale erkenning te krijgen.’’ Wat Utrecht met het gewonnen geld gaat doen, is nog niet bekend zegt gemeentewoordvoerster Sari Klatter.
Das nou mn stadsie he
Punk !
pi_32932947
Woon nu ongeveer 2 jaar in Utrecht en begrijp níks van de verhalen over Hoog Catherijne. Vindt het gewoon een goed winkelcentrum, op elk tijdstip...

Met daarbij de aantekening dat ik overdekte winkelcentra vreselijk vindt, maar deze versie "nog niet zo héél erg".
Ik weet niet hoe de 'concurrentie' is, maar goed dat ze hier een prijs voor gekregen hebben.
pi_32932975
Pim had gelijk
pi_32932977
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:54 schreef Stofje het volgende:
Woon nu ongeveer 2 jaar in Utrecht en begrijp níks van de verhalen over Hoog Catherijne. Vindt het gewoon een goed winkelcentrum, op elk tijdstip...

Met daarbij de aantekening dat ik overdekte winkelcentra vreselijk vindt, maar deze versie "nog niet zo héél erg".
Ik weet niet hoe de 'concurrentie' is, maar goed dat ze hier een prijs voor gekregen hebben.
Het ziet er alleen niet uit
maar dat is weer wat anders
Punk !
pi_32933001
quote:
Dan heb je er niet gewoond toen het 's avond nog best erg was...
[KNE]-Mod
  donderdag 8 december 2005 @ 23:58:22 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32933024
quote:

Ten opzichte van een paar jaar geleden heb ik eigenlijk wel de indruk dat het verbeterd is.
pi_32933112
Bedoel ik. Ik weet dus niet hoe het ervóór was, maar had er wel 'enge verhalen' over gehoord en vond het erg meevallen. Heb me er nog geen moment onveilig gevoeld, itt bijvoorbeeld Winkelcentrum Het Heksenwiel in Breda. Dus, ik denk dat er behoorlijke vooruitgang geboekt is .
pi_32933252
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:55 schreef Vitalogy het volgende:
Pim had gelijk
dichter bij de nul, strakker om de...

vrijdag 9 december 2005 @ 00:18:17 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32933612
Ik vind station Utrecht juist GRUWELIJK! Het is onmogelijk om fatsoenlijk van bus naar trein te lopen, je moet letterlijk zigzaggen tussen de mensen door! Volgens de routeplanner doe je er 12 minuten over om van de (verste) trein naar de (verste) bus te komen, niet normaal!
Ook het winkel-gedeelte puilt uit van de mensen!
censuur :O
pi_32933617
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:55 schreef Vitalogy het volgende:
Pim had gelijk
Wat heeft Pim Jacobs nou met Hoog Catharijne te maken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_32933791
Zeg Amsterdam moet die prijs krijgen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')