Das nou mn stadsie hequote:UTRECHT - Het Utrechtse project Aanpak Veiligheid en leefbaarheid Hoog Catharijne en Stationsgebied heeft The European Crime Prevention Award gewonnen. De prijs bestaat uit een schaal en 20.000 euro. Hij is dinsdag in Londen overhandigd.
In totaal dongen er tien landen mee naar de Europese prijs. Zo deed Engeland mee met een project ter voorkoming van brandstichting en valse brandmeldingen door jongeren, Finland met een project gericht op de aanpak van straatcriminaliteit en Zweden met het project aanpak drankoverlast rondom cafés. Op 31 oktober jl. kreeg het Utrechtse veiligheidsproject ook al de prestigieuze Hein Roethofprijs.
Juryvoorzitter barones Henig of Lancaster prees, names de Europese Unie, het Utrechtse project vanwege de concrete en goede resultaten en de vele partijen die erin samenwerken. Door het project aanpak veiligheid leefbaarheid Stationsgebied en Hoog Catharijne is het gebied veiliger geworden. Criminaliteit en overlast zijn gehalveerd. De veiligheidsbeleving is met 27 procent gestegen en het gebied is schoner en opgeknapt. De leefomstandigheden van verslaafden zijn bovendien fors verbeterd. Burgemeester Brouwer is blij verrast met de internationale prijs. ,,De veiligheid en leefbaarheid in het gebied zijn sterk verbeterd. Dat is gelukt met hard en sociaal beleid. Juist die combinatie is het succes. Het is zeer stimulerend hiervoor nu ook internationale erkenning te krijgen.’’ Wat Utrecht met het gewonnen geld gaat doen, is nog niet bekend zegt gemeentewoordvoerster Sari Klatter.
Het ziet er alleen niet uitquote:Op donderdag 8 december 2005 23:54 schreef Stofje het volgende:
Woon nu ongeveer 2 jaar in Utrecht en begrijp níks van de verhalen over Hoog Catherijne. Vindt het gewoon een goed winkelcentrum, op elk tijdstip...
Met daarbij de aantekening dat ik overdekte winkelcentra vreselijk vindt, maar deze versie "nog niet zo héél erg".
Ik weet niet hoe de 'concurrentie' is, maar goed dat ze hier een prijs voor gekregen hebben.![]()
Dan heb je er niet gewoond toen het 's avond nog best erg was...quote:Op donderdag 8 december 2005 23:54 schreef Stofje het volgende:
Woon nu ongeveer 2 jaar in Utrecht en begrijp níks van de verhalen over Hoog Catherijne. Vindt het gewoon een goed winkelcentrum, op elk tijdstip...
Ten opzichte van een paar jaar geleden heb ik eigenlijk wel de indruk dat het verbeterd is.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:54 schreef Stofje het volgende:
Met daarbij de aantekening dat ik overdekte winkelcentra vreselijk vindt, maar deze versie "nog niet zo héél erg".
Ik weet niet hoe de 'concurrentie' is, maar goed dat ze hier een prijs voor gekregen hebben.![]()
dichter bij de nul, strakker om de...quote:Op donderdag 8 december 2005 23:55 schreef Vitalogy het volgende:
Pim had gelijk
Wat heeft Pim Jacobs nou met Hoog Catharijne te maken?quote:Op donderdag 8 december 2005 23:55 schreef Vitalogy het volgende:
Pim had gelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |