abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32915941
De brandweer voert nu al geruime tijd acties tegen de afschaffing van het functioneel leeftijds ontslag (FLO). Ze zijn het er niet mee eens dat ze voortaan niet meer met 55 met pensioen kunnen. Nu begrijp ik persoonlijk niet waarom ze daar zo mordicus tegen zijn, want die regeling stamt uit de tijd dat mannen met 65 vaak al overleden, terwijl de gemiddelde zestigjarige anno nu een veel betere conditie heeft, maar soi. Protesteren tegen veranderingen in je CAO ten nadele is je goed recht, maar....

De brandweer gaat veel te ver in haar acties. Ze melden zich massaal ziek waardoor in Amsterdam het leger ingeschakeld moet worden om de basisveiligheid te garanderen
"De gemeente Amsterdam krijgt hulp van het leger om de basiszorg van de brandweer in stand te houden. Dit maakte burgemeester Cohen donderdag bekend. Brandweerlieden voerden donderdagochtend opnieuw een wilde actie tegen de afschaffing van het functioneel leeftijdsontslag."

Verder maken ze op grote schaal misbruik van hun professionele voertuigen door enorme files te veroorzaken "Brandweerlieden hebben donderdag opnieuw een wilde actie gevoerd tegen de afschaffing van het zogenoemde functioneel leeftijdsontslag (flo). In de ochtendspits hinderden zij met langzaam rijdende en soms stil staande brandweerwagens het verkeer op een aantal snelwegen.

Op de A9 bij het Rottepolderplein werden zelfs korte tijd blusvoertuigen dwars over de weg gezet. De mobiele eenheid van de politie dreigde daartegen op te treden, aangezien een dergelijke actievorm niet is toegestaan. Daarop reden de brandweerwagens weer langzaam verder.

De wilde acties veroorzaakten ook vertraging op de snelwegen A2 en A27 rond Utrecht, op de A4 bij Den Haag en op de A9 bij Amsterdam. Op de A27 liep de file op tot 27 kilometer tussen Almere-Stad en knooppunt Rijnsweerd bij Utrecht. Rond 08.30 uur werd de actie beëindigd."

Tot slot maken ze standaard gebruik van zwaailichten en sirenes bij hun acties (ik woon helaas vlakbij een Amsterdamse brandweerkazerne dus kan het weten). Ze hebben zelfs al eens het luchtalarm hier aan gezet. Allemaal dingen die strikt verboden zijn en mensen niet alleen schrik aanjagen, maar ook enorm hinderen en de veiligheid in gevaar brengen.

Het komt niet vaak voor, maar ik het zowaar eens met de LPF
"De lijst Pim Fortuyn vindt dat minister Remkes (Binnenlandse Zaken) hard moet optreden als brandweerlieden opnieuw actie gaan voeren op snelwegen. In voorkomende gevallen wil de LPF dat actievoerders direct van de weg worden verwijderd.

Dat heeft het Tweede Kamerlid Hermans van de LPF donderdag laten weten. ‘Van professionals die zich dagelijks richten op de veiligheid van mensen mag worden verwacht dat ze niet zelf gevaarlijke situaties creëren’, meent Hermans.

‘Vanmorgen was er sprake van diverse kop-staartbotsingen op de wegen die ernstige gevolgen zouden kunnen hebben’, aldus de parlementariër. ‘Ik zou graag zien dat wordt onderzocht in hoeverre geleden schade op de brandweerlieden kan worden verhaald’.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32916254
belachelijk die acties inderdaad..............dan ga je toch op je 50ste een andere makkelijkere baan zoeken die bij je gesteldheid past op da moment......schroef maar op die zooi......55+ kan op kantoor werk zat doen voor de brandweer om iets te noemen
  donderdag 8 december 2005 @ 13:08:53 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32916287
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:07 schreef cyberbull het volgende:
belachelijk die acties inderdaad..............dan ga je toch op je 50ste een andere makkelijkere baan zoeken die bij je gesteldheid past op da moment......schroef maar op die zooi......55+ kan op kantoor werk zat doen voor de brandweer om iets te noemen
Ja inderdaad! We stikken hier sowieso van de banen, je loopt het ene kantoor uit omdat je ruzie hebt met je baas en er staan aan de deur 30 andere directeuren te wachten met salarisverhogingen van 50% omdat ze personeel tekort komen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32916292
nee 24 km file veroorzaken.. wat een sukkels zeg..
áls je dan actie gaat voeren.. doe het dan op een originele manier en ga allemaal in de boom zitten of zo.
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
pi_32916331
Oprotten met die stakingen... Dan had je maar geen brandweer man moeten worden, want je wist dat het zwaar zou zijn. Iedereen moet doorwerken, dus waarom hun niet? Als ze 55 zijn kunnen ze ook nog gewoon achter het bureau zitten en daar hun werkzaamheden doen.
  Donald Duck held donderdag 8 december 2005 @ 13:11:20 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32916356
Belachelijke actie inderdaad. Brandweerlieden hebben een erg verantwoordelijke functie naar de maatschappij toe. In zo'n beroep kun je niet zomaar massaal gaan staken. Het is zwaar belachelijk dat het leger moet worden ingeschakeld om de veiligheid te kunnen blijven garanderen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32916381
En dan kijk je net het nieuws, en dan wil zo'n actievoerende brandweerman wat toelichten, maar wel zo dat hij niet herkend kan worden. (met helm op en brandwerend viezier naar beneden)!!!!

Wees dan een vent en laat je gezicht zien!!!
pi_32916408
Heel NL moet zich schamen dat we kiezen voor verpaupering!
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_32916416
NIet dat ik al die acties goed praat (de file vanochtend was niet echt leuk), maar die mensen hebben wel een zwaar beroep. Ik snap best dat ze op hun 55 willen stoppen. Ze doen meer dan alleen katten uit de boom halen. Ze zijn er branden te blussen en zijn vaak de eerste om bijvoorbeeld verkoolde lijken te vinden. Ook moeten ze mensen uit auto's zagen na een ongeluk.
Die dingen laten best een indruk achter en maken het een zwaar beroep.

Maar nogmaals, die acties op de snelweg zijn erg onveilig en dat wil ik niet goed praten
XBox gamertag:NLGoliath
pi_32916453
Ik kots op elke beroepsgroep die zijn onenigheid met "de baas" uitvecht over de rug van de Nederlandse bevolking
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_32916485
Het kan me niet schelen hoe ontzettend ik het al dan niet eens ben met de reden waarom ze denken actie te moeten voeren, ik vind acties als vanochtend ongelofelijk asociaal! Een hoop onschuldige forenzen die naar het werk moeten zo ophouden, vind ik echt niet kunnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 december 2005 @ 13:21:44 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32916615
quote:
... Ze hebben zelfs al eens het luchtalarm hier aan gezet...
Die heb ik ook gehoord afgelopen maandag zo rond 12 uur
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32916623
Ik vraag mij af of die brandweerlieden niet hun gevoel voor proportie verliezen. Je kan toch moeilijk solidair zijn met iemand die op z'n 55ste met pensioen wil terwijl je zelf echt wel tot je 65ste moet werken.
  donderdag 8 december 2005 @ 13:23:47 #14
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32916667
Ik geef de brandweer groot gelijk.
pi_32916783
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:08 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ja inderdaad! We stikken hier sowieso van de banen, je loopt het ene kantoor uit omdat je ruzie hebt met je baas en er staan aan de deur 30 andere directeuren te wachten met salarisverhogingen van 50% omdat ze personeel tekort komen.
Zeker op je 55ste ben je op je hoogtepunt qua aantrekkelijkheid voor werkgevers
pi_32916811
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:23 schreef N.icka het volgende:
Ik geef de brandweer groot gelijk.
dan heb je vast niet in een hoor hen veroorzaakte file gestaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 december 2005 @ 13:33:30 #17
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32916908
Moet je eens kijken hoe vlug ze hun eisen gaan inwilligen als ze dagelijks de boel dicht gaan zetten, met een vlaggetje en een spandoek bereik je toch geen flikker. Goed bezig brandweer, zouden meer mensen moeten doen als ze iets voor elkaar willen krijgen. Hup gewoon dicht die zooi, net als in Frankrijk.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_32916951
Go brandweer go !
  donderdag 8 december 2005 @ 13:35:34 #19
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32916952
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef SlaadjeBla het volgende:

Zeker op je 55ste ben je op je hoogtepunt qua aantrekkelijkheid voor werkgevers
Precies, als je echt een goede baan wil ben je zo rond je 55e echt hot stuff voor een beetje bedrijf.

Ik heb het idee dat niet iedereen zich realiseert dat een brandweerman scherp moet zijn. Iemand is op zijn 55e simpelweg nog scherper dan iemand op zijn 64e. Het gaat hier om leven en dood, niet om het te laat bestellen van een onderdeel voor je wasmachine omdat die mongool achter de balie nooit verder is gekomen van 4 HAVO.
Daarnaast is brandweerman ook fysiek een hard beroep dus ik vind dat ze groot gelijk hebben dat ze na hun 55e niet meer van die velddiensten willen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 8 december 2005 @ 13:37:02 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32916988
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

dan heb je vast niet in een hoor hen veroorzaakte file gestaan.
Het een hoeft het ander niet noodzakelijkerwijs uit te sluiten natuurlijk.
pi_32917615
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:35 schreef TrenTs het volgende:
Daarnaast is brandweerman ook fysiek een hard beroep dus ik vind dat ze groot gelijk hebben dat ze na hun 55e niet meer van die velddiensten willen.
Geheel met je eens, alleen die opmerking die erbij hoort: waarom dan direct met pensioen, is er geen vervolgfunctie of lichter veldwerk.

Het schijnt dat je in de file moet hebben gestaan om negatief te mogen oordelen overdelen over deze acties. Nou heb ik nog nooit voor het Nederlandse Elftal gespeeld, maar ook daar kan ik prima een oordeel over geven zonder erbij betrokken te zijn.
pi_32917624
Wat een kulargumente dat het een fysiek zwaar beroep is, dan zou elke bouwvakker/5polegendienst aande lopendeband al met zijn 40e met pensioen mogen gaan, volgens die logica. Nee die moeten nu met die nieuwe WIA regels aangepast werk gaan doen als ze niets meer kunnen tillen omdat ze op hun 45e hun rug versleten hebben.

Die mensen die zogenaamd met functioneel pensioen moeten kunnen, daarvoor zijn zat andere taken te verdelen die fysiek niet zo zwaar ziijn. Voorlichting geven, brandveiligheids controles uitvoeren, kantoorwerk, onderhoud brandweer spullen, enz..

Verder ben ik beneiuwd of het OM nu ook de snelwegen blokkerende bradnweermannen gaat aanklagen net zoals men met de bewoners van het kamp in maastricht gedaan hebben toen die de A2 geblokkeerd hadden.
pi_32918009
Gewoon afslepen die wagens. Voor de rest zie bovenstaand bericht van Basp1.
  donderdag 8 december 2005 @ 14:19:44 #24
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_32918056
ik vind t een goeie actie. hun mogen ook actie voeren.
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  donderdag 8 december 2005 @ 15:15:33 #25
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32919395
IN de cao staat nu dat ze na hun 55 lichter werk krijgen aangeboden. Dus ze moeten helemaal niet op dezelfde voet doorgaan. Ze willen gewoon pensioen hebben dan en wijzen de lichtere functies af. Daar gaat het om. In het nu gesloten cao accoord staat dat ze lichter werk krijgen na hun 55ste.

Kortom het zijn een stelletje verwende kinderen.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')