Maar de minister van binnenlandse zaken heeft een politieke identiteit/agenda.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:55 schreef Argento het volgende:
Volgens mij valt de AIVD onder het ministerie van binnenlandse zaken. Of het een ZBO is weet ik eigenlijk niet. Ik denk het niet.
Ik ken de specifieke feiten niet, maar het zou wel heel bizar zijn indien een AIVD-medewerker, die dergelijke hoogst gevoelige informatie toevertrouwd krijgt, deze op zo lichtvaardige wijze uit handen geeft.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:55 schreef gunk77 het volgende:
Het is heel toevallig dat een paar jaar na de dood van Pim Fortyn ineens een medewerker die speciaal getraind is om op te letten op verdachte zaken zulke documenten vergeet uit een auto die hij verkoopt terwijl de verkiezingen eraan komen.
Ja, und?quote:Op donderdag 8 december 2005 10:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar de minister van binnenlandse zaken heeft een politieke identiteit/agenda.
En als het een non-majoritarian institution (ZBO in fout Nederlands) is, maakt dat maar baggerweinig uit.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar de minister van binnenlandse zaken heeft een politieke identiteit/agenda.
quote:Op donderdag 8 december 2005 11:37 schreef raphidae het volgende:
Het lijkt me sowieso dat ze allang niet meer met diskettes werken. Wie slaat z'n werk nog op op diskettes?? Werken ze nog op 486's ofzo? Plus, het lijkt me zeer sterk dat ze geen mandatory encryption policy hebben bij de AIVD...
Misschien dat het daarom lang geduurt heeft voordat ze erbij konden?
Daaag!quote:Op donderdag 8 december 2005 11:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]je kijkt teveel films ....
daar hebben ze allemaal 'supercomputers', gebruiken in speciaal voor de geheimdienst ontwikkeld Operating System, door Q in eigen persoon geprogrammeerd ....
Bij de nederlandse geheime dienst, maar overigens ook bij de amerikanen is de belangrijkste Beveiliging de papierversnipperaar die op kantoren staat.
bij dataopslag, backups e.d. ... probleem is nu net dat voor de verwerking, het verdergeven van documenten dat ondoenlijk is ...quote:Op donderdag 8 december 2005 11:49 schreef Kjew het volgende:
[..]
Daaag!zelfs bij staatsinteressante bedrijven is relatief oninteressante data gecodeerd. Daarom neem ik aan dat dat bij de AIVD sowieso aan de orde is! Dus niks "teveel films"... het zou logica zijn!
Strakke posting as always.quote:Op donderdag 8 december 2005 11:33 schreef RM-rf het volgende:
De AIVD is nog redelijk a-politiek, althans, zeker minder politiek georienteerd dan ten tijde van de BVD, die toendertijd een sterke neiging had om juist zich te richten puur op linkse splintergroeperingen, communisten en maoisten ...
Bij bepaalde 'milieu-terrorisme' kregen ze een onoverbrugbare achterstand omdat ze enkel zochten naar een 'politieke' motivering, en deze onderzochten als 'linkse politieke ideologie'... terwijl juist die radikale veganisten e.d. zich weinig thuis voelden in een 'sociale politieke organisatie' ..
De AIVD heeft nu een veel breder terrein om te monitoren op zich genomen, houd zich bezig met bedreigingen tegen bekende personen, zowel rechts- als links radicalisme, radicale milieu-groeperingen en moslim-terroristen (Mohammeds Wanna B's, zoals BSB ze zo mooi noemde)...
Uiteindelijk wordt de informatie van de AIVD wel makkelijk politiek misbruikt .. maar ik heb niet het idee dat dat zou zijn omdat de AIVD frauduleus en corrupt is ... maar voornamelijk omdat de politiek en de daarmee zeer nauw verknoopte media heel makkelijk omgaat met zulke gegevens, men dol is op leuke 'lekjes', waarmee een politieke tegenstander schade wordt aangedaan ....
Ik begin trouwens ook steeds minder waarde te hechten aan die verklaringen van 'dat er diskette's bij het grofvuil toevallig gevonden worden' .... Dat zijn gewoon doelbewuste lekken in een poging om mensen politieke schade aan te doen, en bij de daders kijk ik eerder naar politici (die immers veelal inzicht hebben in data van de AIVD) en de media zelf, die geilt op leuke schandaaltjes...
Waarom worden leden van een aspirant democratische politieke partij (doorgelicht op sexuele geaardheid) ?!? Wie heeft daar opdracht voor gegeven. Of anders gezegd wie is daar hoofdelijk verantwoordelijk voor ? Met welk winstoogmerk is deze informatie verzameld. ?quote:Op donderdag 8 december 2005 11:01 schreef Argento het volgende:
Ja, und?
Geen idee, maar wat win je ermee door de AIVD ´los te snijden´ van de politiek? Werkzaamheden voor de maatschappelijke veiligheid, zijn onherroepelijk werkzaamheden die van overheidswege dienen te worden uitgevoerd. Als je daarbij zou willen zien dat de AIVD losstaat van de politiek, ontkom je mijns inziens niet aan de vorm van een zelfstandig bestuursorgaan. Dat zou betekenen dat de AIVD zelf beslist wat zij doet, hoe zij dat doet en met welk oogmerk zij dat doet, waarbij zij nog ns uiterst vergaande instrumenten tot haar beschikking heeft. Dat lijkt mij behoorlijk onwenselijk. Iemand zal (politieke) verantwoordelijkheid moeten dragen voor het reilen en zeilen van de AIVD en daarvoor is noodzakelijk dat de AIVD in zeker verband met ´de politiek´ staat.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waarom worden leden van een aspirant democratische politieke partij (doorgelicht op sexuele geaardheid) ?!? Wie heeft daar opdracht voor gegeven. Of anders gezegd wie is daar hoofdelijk verantwoordelijk voor ? Met welk winstoogmerk is deze informatie verzameld. ?
Ja man, 't is hier nog erger als Syrië!quote:Nergens in de wereld worden zoveel telefoongesprekken getapt als hier in Nederland.
Helaas welquote:Op donderdag 8 december 2005 13:58 schreef WAT het volgende:
[..]
Ja man, 't is hier nog erger als Syrië!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |