quote:Op donderdag 8 december 2005 09:02 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Deze meneer dus. Hij dreef een magazijn in vruchtenpoeder, maar daar is hij niet bekend van. Zonder hem zou een uiterst bekend en belangijk boek nooit zijn uitgekomen.
En als Diaan hem raadt, krijgt ze iets moois.![]()
Da's een lastige. Meneer is in Duitsland geboren, woonde lange tijd in Nederland en daarna in Zwitserland. Ik vermoed dat hij achtereenvolgens ook alle nationaliteiten (had of) heeft aangenomen, maar zeker de Duitse en de Nederlandse.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:07 schreef Berkery het volgende:
Nederlander?
Hè jammer, Diaan, nu gaat er iets heeeeeelquote:
Je weet wel waarover het gaat?quote:Op donderdag 8 december 2005 09:19 schreef Berkery het volgende:
...maar ik heb dat boek nog nooit gelezen
quote:Op donderdag 8 december 2005 09:16 schreef pyl het volgende:
[..]
Hè jammer, Diaan, nu gaat er iets heeeeeelmoois
aan je neus voorbij. Volgende keer beter!
Ik ga hem pas lezen als je me het mooie plaatje laat zienquote:Op donderdag 8 december 2005 09:27 schreef pyl het volgende:
Zo lang jullie het woordje 'nog' gebruiken, houd ik hoop.![]()
Verkapte chantage, Diaan?quote:Op donderdag 8 december 2005 09:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ga hem pas lezen als je me het mooie plaatje laat zien
ik heb wel de film gezien trouwens
quote:Op donderdag 8 december 2005 09:34 schreef Z het volgende:
Ik ben vorig jaar nog in het Anna Frank huis geweest, tijdens de Museumnacht, je kon in 1 keer doorlopen, normaal staat er een e-nor-me rij.
Neem een voorbeeld aan die maat van je, Brother, da's pas een held. Die zwaaide hier vóór zes uur vanochtend alweer fris en vrolijk.quote:
De romein is een politicus, filosoofquote:Op donderdag 8 december 2005 09:42 schreef pyl het volgende:
Die Romein doet vooralsnog geen belletje rinkelen (politicus, militair, schrijver???), dat meisje heeft wel wat van Brinkman.
Waarom moet ik altijd aan anderen een voorbeeld nemen?quote:Op donderdag 8 december 2005 09:45 schreef pyl het volgende:
[..]
Neem een voorbeeld aan die maat van je, Brother, da's pas een held. Die zwaaide hier vóór zes uur vanochtend alweer fris en vrolijk.
![]()
Deze Romein is heel bekendquote:
Dat meisje is idd Lilian Marijnissenquote:Op donderdag 8 december 2005 09:46 schreef Gellius het volgende:
Dat meisje is vast van Marijnissen.
quote:Op donderdag 8 december 2005 09:47 schreef Gellius het volgende:
Het romeintje is Cicero.
quote:Op donderdag 8 december 2005 09:38 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Ik ga dit jaar nog een keer tussen Kerst en Nieuwjaar, met de twee kleine pyltjes.
En Diaan: ik ben niet te vermurwen hoor.![]()
Hopla, dat gaat lekker zo.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:09 schreef Berkery het volgende:
Lewis Carroll?
Met dank aan Fotoshop. De naam is bijna helemaal te lezenquote:
Wat onsportief, berkery.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:14 schreef Berkery het volgende:
[..]
Met dank aan Fotoshop. De naam is bijna helemaal te lezen![]()
Zonder PS had ik 'm ook wel kunnen ontcijferen, maar dan had ik met mijn neus op het scherm gezeten en had mijn collega zich afgevraagd wat ik aan het doen wasquote:Op donderdag 8 december 2005 10:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
wel weer sportief dat hij er eerlijk voor uitkomt![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 10:36 schreef Berkery het volgende:
[..]
Zonder PS had ik 'm ook wel kunnen ontcijferen, maar dan had ik met mijn neus op het scherm gezeten en had mijn collega zich afgevraagd wat ik aan het doen was
Prima! Ik zit alweer op de laatste dag van mijn proeftijdquote:
quote:Op donderdag 8 december 2005 10:39 schreef peaceman het volgende:
Hey Berk, kun je niet wat vaker in MUZ-Trivia komen... ik ben je op grond van het huidige topic voorbij in de stand en dat lijkt me niet echt reeel....
Vandaag 25 jaar geleden vermoord door doorgedraaide fan Mark Chapmanquote:
Goh helemaal niks van meegekregen in de media.....quote:Op donderdag 8 december 2005 11:04 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Vandaag 25 jaar geleden vermoord door doorgedraaide fan Mark Chapman
quote:Op donderdag 8 december 2005 11:00 schreef Berkery het volgende:
[..]
Prima! Ik zit alweer op de laatste dag van mijn proeftijd![]()
Ik weet wie je bedoelt en daar lijkt hij idd wel een beetje op....quote:Op donderdag 8 december 2005 11:42 schreef Neleos het volgende:
[..]
Is meneer een "misdaadverslaggever"?
Neen, absoluut niet. (Ik neem even waar voor pylquote:Op donderdag 8 december 2005 11:42 schreef Neleos het volgende:
Is meneer een "misdaadverslaggever"?
Mijn gironummer had ik je al gegeven, toch?quote:Op donderdag 8 december 2005 11:48 schreef pyl het volgende:
* Mededeling *
Bij dezen deel ik de geachte RJPvD'ertjes mede dat Tokay de beantwoording van vragen over dit plaatje vanaf dit moment van mij overneemt. Zij heeft de daartoe strekkende bijzondere volmacht inmiddels in haar bezit.
Salve,
pyl![]()
Weet je zeker dat het je PC is?quote:Op donderdag 8 december 2005 11:48 schreef pyl het volgende:
* Mededeling *
Bij dezen deel ik de geachte RJPvD'ertjes mede dat Tokay de beantwoording van vragen over dit plaatje vanaf dit moment van mij overneemt. Zij heeft de daartoe strekkende bijzondere volmacht inmiddels in haar bezit.
Salve,
pyl![]()
(Mijn computer doet verdraaide raar.....)
Ja, onder die cowboy-outfit schuilt wel degelijk een Nederlander.quote:Op donderdag 8 december 2005 11:52 schreef Diaan73 het volgende:
Nederlander?
Je bedoelt Willem, de kok uit BB1???quote:
Met de complimenten van pyl.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:08 schreef Gellius het volgende:
Ah, Van der Dunk, de historicus.
Ja, God zij met u, TH.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:14 schreef Treinhomo het volgende:
John Metgod ?
Wat zou er van hem geworden zijn?quote:Op donderdag 8 december 2005 12:11 schreef Z het volgende:
Hij lijkt er een beetje op, maar kon me al niet voorstellen dat pyl die zou plaatsen ...
Mocht-ie willen.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:15 schreef Tokay het volgende:
Ja, God zij met u, TH.
Blasfemist.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:51 schreef Treinhomo het volgende:
Mocht-ie willen.
Hij mag nog niet eens in mijn schaduw staan...
Ik kán dat gewoon...quote:Op donderdag 8 december 2005 13:18 schreef pyl het volgende:
En laat nou Diaan maar eens een mooie dubbele Windsor voor je strikken.
Succes!!!quote:
Peace draagt geen stropdassen en daarbij.... ik kan niet eens een stropdas strikkenquote:Op donderdag 8 december 2005 13:18 schreef pyl het volgende:
Mooi zo peaceman!![]()
En laat nou Diaan maar eens een mooie dubbele Windsor voor je strikken.
quote:
quote:Op donderdag 8 december 2005 14:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dubbele windsorknoop
Heb je ook nog een stropdas? Want die hebben we geloof ik ook niet..
Ik zeg ook niet dat je die niet hebt, ik dacht alleen dat je die niet had... maar heb je dus wel....quote:Op donderdag 8 december 2005 14:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die heb ik wel
![]()
ik loop er alleen niet mee te koop![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 14:06 schreef pyl het volgende:
Golda Meïr. Met een broche in de vorm van een dubbele Windsor.
Who cares?quote:Op donderdag 8 december 2005 15:13 schreef Z het volgende:
Wat doet mejuffer in het dagelijkse leven?
Ach gossiequote:Op donderdag 8 december 2005 15:08 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Je moet hier ook alles zelf doen!![]()
Ze speelt in sprookjes.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:13 schreef Z het volgende:
Wat doet mejuffer in het dagelijkse leven?
Nee hoor, je onderschat me.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:32 schreef Tokay het volgende:
Deze was je nog vergeten, pyl:
[afbeelding]
Ja, dat is haar broer.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:42 schreef Z het volgende:
Dat is vast haar broer!
Oeh...quote:
Om nog maar te zwijgen over die ordinaire smiley.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:27 schreef Treinhomo het volgende:
Oeh... [afbeelding]
Da's een wel héél erg, politiek incorrecte, sexistische opmerking; die zou uit mijn mond kunnen komen.
Ach, ik dacht, ik laat me eens gaan.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:27 schreef Treinhomo het volgende:
Oeh... [afbeelding]
Da's een wel héél erg, politiek incorrecte, sexistische opmerking
Dat kan niet missen, inderdaad. Meneer bezat trouwens de Duitse nationaliteit; hij verkeert alweer een tijdje onder de groene Beierse zoden.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:36 schreef Treinhomo het volgende:
Met zó'n dikke kop brede kaaklijn, moet meneer welhaast met de Duitse nationaliteit behept zijn...
Schleyer ?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:38 schreef pyl het volgende:
Dat kan niet missen, inderdaad. Meneer bezat trouwens de Duitse nationaliteit; hij verkeert alweer een tijdje onder de groene Beierse zoden.
Nee, politicus van reactionaire snit.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:39 schreef Treinhomo het volgende:
Schleyer ?
Und das ist natürlich richtig, Herr Tongachzig!!!quote:Op donderdag 8 december 2005 17:31 schreef tong80 het volgende:
Gutenmorgen
Und Dass muss Franz Josef Strauss sein.
Sympathy for the devil - The Rolling Stonesquote:Op donderdag 8 december 2005 18:38 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
'After all, it was you and me'...
Nee deze nam iets meer hallucinerende middelen tot zichquote:
Dat staat inderdaad aan op de achtergrond, maar ik ben meer bezig met voorbereidingen voor zaterdag.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:09 schreef Diaan73 het volgende:
Iemand Wedden Dat aan het kijken? Die Daphne ziet er echt niet uit zeg... meer haar dan hoofd.
Wat is er zaterdag dan?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat staat inderdaad aan op de achtergrond, maar ik ben meer bezig met voorbereidingen voor zaterdag.
Dan ga ik mijn huis helemaal opmeten, kijken waar ik wat voor verlichting wil hebben, welke kleur op welke muur komt, waar ik meubels wil hebben etc. etc. etc.quote:
Ow okay...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan ga ik mijn huis helemaal opmeten, kijken waar ik wat voor verlichting wil hebben, welke kleur op welke muur komt, waar ik meubels wil hebben etc. etc. etc.
Ik ben nu een beetje aan het nadenken over een plan van aanpak, morgen maar even kijken of ik op het werk tijd heb om die te schrijven.
Ben je pas verhuisd of wilde je gewoon even "vernieuwen"?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan ga ik mijn huis helemaal opmeten, kijken waar ik wat voor verlichting wil hebben, welke kleur op welke muur komt, waar ik meubels wil hebben etc. etc. etc.
Ik ben nu een beetje aan het nadenken over een plan van aanpak, morgen maar even kijken of ik op het werk tijd heb om die te schrijven.
Klopt, maar ik weet van een aantal kamers al hoe ik ze ongeveer ga inrichten, dan kan ik vast kijken welke verlichting ik zeker moet hebben.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow okay...maar verlichting kan toch pas als je de meubels er hebt staan lijkt me.... in ieder geval veel succes met opstellen van het plan....
Okay...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik weet van een aantal kamers al hoe ik ze ongeveer ga inrichten, dan kan ik vast kijken welke verlichting ik zeker moet hebben.
Als ik al verhuisd was, dan hoefde ik de boel niet meer op te meten, dan had ik al een plattegrond gehad.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:27 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Ben je pas verhuisd of wilde je gewoon even "vernieuwen"?
Nee.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:54 schreef Neleos het volgende:
Alfred Hitchcock?
Aan het uitslapen denk ik......quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:58 schreef Tokay het volgende:
Waar is pyl?
Die is altijd goed in schrijvers.
Alweer ?quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:02 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga zo even met mn auto naar de garage.... accu is kaduuk!!!![]()
Eigenlijk beide....quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Alweer ? [afbeelding]
Of nog steeds ?
Da's vervelend.....ik lees hier vaker dat je problemen met de auto hebt. en dat niemand je hielp...raar. Je zou toch verwachten dat dat wel gebeurd. Maar gelukkig dan toch die man en dat meisje op die fiets, die dan wel helpenquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Aan het uitslapen denk ik......
Ik ga zo even met mn auto naar de garage.... accu is kaduuk!!!op het moment dat ik de parkeerplaats in de buurt van mn werk oprij en de accu er echt mee ophield... rij van 6 auto's achter me en niemand die hielp... gelukkig kwam 1 meisje en een man op de fiets me helpen drukken, zodat de auto een beetje normaal stond, anders stond ie midden in het pad
![]()
![]()
Hmmmmm.....ik vrees dat dit niet het antwoord der antwoorden is: nee, meneer was geen Nederlander.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:42 schreef Tokay het volgende:
De vraag der vragen, dan maar: was meneer een Nederlander?
Ik hou het lekker voor mezelf...quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:46 schreef pyl het volgende:
Ach, daar is peace!
Nu zal het antwoord zo wel komen.
Zweimal völlig richtig!quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:54 schreef dolle_hond het volgende:
deutscher herr?
Twice completely wrong!quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:55 schreef Tokay het volgende:
Engelsman, Amerikaan?
What a pity.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:55 schreef pyl het volgende:
Twice completely wrong!
Dat was een Oostenrijker, peace.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:00 schreef peaceman het volgende:
Stefan Zweig?
Is t echt? dat vertelde die Duitse leraar er nooit bijquote:
Ein Volltreffer, Tollwütige!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:02 schreef dolle_hond het volgende:
thomas mann?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:17 schreef pyl het volgende:
Da's Franz Kafka.
Dat weet ik zo een-twee-drie niet. Wie is het?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:07 schreef Tokay het volgende:
Is deze historische figuur hier ooit al voorbij gekomen?
Ja hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:09 schreef pyl het volgende:
Dat weet ik zo een-twee-drie niet. Wie is het?
Dat kan wel kloppen, want hij rookt al heel lang niet meer....quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb hem überhaupt nog nooit gezien....
Is meneer bij een brand om het leven gekomen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:14 schreef Tokay het volgende:
Dat kan wel kloppen, want hij rookt al heel lang niet meer....
(o jee, no pun intended...)
Ehm... ja, zo kun je dat wel stellen...quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:19 schreef pyl het volgende:
Is meneer bij een brand om het leven gekomen?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:32 schreef Tokay het volgende:
Heb ik ergens gezegd dat meneer een Amerikaan was, pyl? Volgens mij niet hoor.
O ja.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:33 schreef pyl het volgende:
Geef nou maar antwoord.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik laat jullie even verder met zn tweetjes drietjes... ik ga de reis naar Peaceman ondernemen... maw ik heb weekend nu....
Peace tot zo
Heel goed.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:36 schreef pyl het volgende:
Jan Palach?
quote:Jan Palach (Vsetaty, 11 augustus 1948 – Praag, 19 januari 1969) was een Tsjecho-Slowaakse student die zichzelf in brand stak uit protest tegen de bezetting door de Warschaupacttroepen na de Praagse lente en het gebrek aan democratie in zijn land.
Deze overheersing van Tsjechoslowakije was het antwoord van het Warschaupact onder leiding van de Sovjet-Unie op de Praagse Lente van 1968.
Op grond van de naam zou ik zeggen: geen amerikaan!quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:36 schreef pyl het volgende:
Jan Pallach?
Ah, wat eten we?quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:51 schreef Modus het volgende:
Wladimir Sadujonek?
Nee, dus...quote:Uw zoekbewerking - Wladimir Sadujonek - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Geen resultaten voor "sadujonek".
Suggestie:
Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
Gebruik minder zoekwoorden.
Ellemieke Vermolen?quote:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die show heb ik dus live gezien.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:23 schreef wyccie het volgende:
Ow Abba
Morgenavond is op NL3 Heden soup van Wim Helsen. Ik ga wel kijken als ik het niet vergeet, ben erg benieuwd.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:27 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die show heb ik dus live gezien.
Laat me maar eens weten wat je ervan vond.
Je mag me dat ook via FB laten wetenquote:Op zaterdag 10 december 2005 00:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Is goed! Ik ga nu mijn bed in. Alvast welterusten!
quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:50 schreef Gellius het volgende:
Moet het per sé een Slaaf zijn?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:12 schreef Tokay het volgende:
Meneer Krasnapolsky?
quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:38 schreef Gellius het volgende:
Anna Powlona?
quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:45 schreef Gellius het volgende:
Trifon Ivanov?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:50 schreef Tokay het volgende:
David Suchet?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:53 schreef Gellius het volgende:
Todor Zhivkov?
quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:02 schreef Gellius het volgende:
Ivan Lendl?
quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:17 schreef Berkery het volgende:
Peter Ustinov?
Waar was je nou Pyl?quote:
quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:47 schreef Tokay het volgende:
Lif of Agony?
ja en in MUZtrivia stond nog een vraag open blijkt...quote:
En ik heb bij beide vragen geen flauw ideequote:Op zaterdag 10 december 2005 10:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja en in MUZtrivia stond nog een vraag open blijkt...![]()
Van mij staat er ook nog een leuke opgave open...quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:58 schreef Neleos het volgende:
En ik heb bij beide vragen geen flauw idee![]()
Mais non...quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:02 schreef Neleos het volgende:
Gordon Kaye?
Nope.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:03 schreef Diaan73 het volgende:
schrijver TH?
Mooi is dat, hè ?quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:32 schreef Diaan73 het volgende:
Zandbak?? Lekker vaag zeg.....
Ik vind het niet zo mooiquote:
quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:39 schreef Diaan73 het volgende:
maarre zandbak... denk ik aan archeoloog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |