Ik heb het heel vaak, al jaren, en had het vannacht weer.
Ik werd wakker en voelde een slaapverlamming aankomen, maar kon hem nog net bewegen(door heel snel te bewegen, en als een gek kracht te zetten).
En later kwam hij weer, want dat gaat altijd zo. Als ik hem ontwijk komt hij later terug, maar dan erger. En steeds ontweek ik hem snel.
Maar toen werd hij op een gegeven moment dus gewoon heel erg. Een pijnlijk, misselijkmakend gevoel in mijn buik. En ik kon me gewoon niet bewegen.
En na de slaapverlamming blijft er soms nog iets over. "Naverlammingen" of zoiets. Ja, ik snap het zelf ook niet helemaal. Maar dan voel ik dus om de paar seconden een soort schok/rilling door mijn lichaam, waarin ik me even niet goed kan bewegen. Moeilijk uit te leggen.
Slaapverlamming is echt vreselijk.
@ mcintosh:
Ik weet echt precies wat je bedoelt. Er is een soort moment waarop je nog kunt terugkeren, voordat de slaapverlamming echt is begonnen. En dan kun je hem dus nog ontwijken en dat doe ik dus altijd. En dan val ik, zo moe als ik ben, vrijwel meteen weer in slaap. En dan begint het weer opnieuw, en dan weet ik niet hoeveel tijd er tussen de eerste en de tweede zat omdat mijn besef van tijd dan helemaal verdwenen is.
En het blijft doorgaan, tot ik er een keertje een niet ontwijk, en ik dus midden in zo'n verlamming terecht kom. En dan krijg ik de volle laag, of hoe je dat mag noemen.
Ik heb dit dus al sinds 2004, toen had ik mijn eerste. De slaapverlammingen die ik toen wel eens had, waren sowieso heel anders. Véél minder heftig, maar ik vond het toen natuurlijk wel enger omdat ik er niets vanaf wist.
Maar nu lijkt het wel, alsof de slaapverlammingen steeds erger worden. Als ik kijk naar de verlammingen van afgelopen jaar, dan zijn dat er echt veel heftigere als die van 2006, zeg maar. De laatste 2 keer had ik ook hallucinaties(ik hoorde mijn moeder bij de ene schreeuwen, en bij de ander klonk het alsof er een tornado in mijn kamer was).
Ze worden steeds heftiger, en ik vraag me af hoeveel erger het nog kan worden.
En nu is het maar hopen dat ik er vannacht geen krijg.
[ Bericht 44% gewijzigd door Otmed op 19-11-2007 00:10:01 ]
tvp!