abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32904022
Kabinet minder tijd voor oplossen koopkrachtruzie
07 december 2005, 20:59:48

DEN HAAG (ANP) - Het kabinet heeft aanzienlijk minder tijd om een oplossing te bedenken voor het conflict met de Tweede Kamer over een compensatie in 2006 voor de hogere energieprijzen.

Het parlement heeft woensdag besloten al op donderdag 15 december te stemmen over alle voorstellen die de afgelopen weken zijn ingediend tijdens de behandeling van departementale begrotingen.

Ook de door CDA en D66 voorgestelde wetswijziging om 35 euro extra te geven komt dan in stemming. Het kabinet is fel tegen dit extraatje. Het vindt compensatie onnodig omdat de koopkracht van burgers er volgend jaar al meer op vooruit gaat dan gedacht.

Tijd voor oplossing

Bronnen rond het kabinet zeiden dinsdag nog dat de bewindslieden de tijd wilden nemen om een oplossing te vinden voor het conflict. Het leek er toen op dat het voorstel over de energiecompensatie pas kort voor Kerstmis in stemming zou komen. Ingewijden gaven aan dat de extra tijd ook goed zou zijn om de gemoederen in deze politieke strijd enigszins tot bedaren te brengen.

Het kabinet praat vrijdag weer over de kwestie. Minister Zalm (Financiën) maakte echter dinsdagavond na het Kamerdebat over de koopkracht duidelijk dat er geen ander standpunt verwacht hoeft te worden.

Geen kabinetscrisis

Maar ook CDA en D66 houden vooralsnog voet bij stuk. Zij zoeken achter de schermen nog naar een inhoudelijk compromis waarmee alle partijen kunnen leven zonder dat ze gezichtsverlies hoeven te lijden. Woensdag was daar overigens absoluut nog geen zicht op.

Toch is niemand uit op een kabinetscrisis. Het is dan ook niet de verwachting dat CDA en D66 hun strijd voor het extraatje tot het einde zullen doorzetten als het kabinet vrijdag uitspreekt dat het de compensatie echt niet kan accepteren.

Oud-minister van Milieu en voorzitter van Milieu Centraal Ed Nijpels heeft een oplossing voor de ruzie tussen kabinet en Kamer over de koopkracht. In plaats van elk huishouden 35 euro terug te geven doet de politiek er beter aan iedereen vijf spaarlampen kado te doen. De waarde daarvan is ook 35 euro, maar het levert ook nog eens een mooie energiebesparing van 40 euro per jaar op, aldus Nijpels woensdag.
Goh leuk idee zo met kerst ofzo..

Welke berichten vind jij nu niet te pruimen van dit kabinet.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32904250
Straks krijg je de keus, een pondje kaas erbij of 6 eieren!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32904289
Berichten van ontsnapte TBS'ers en daarna geen verandering van het beleid, daar kan ik niet tegen
pi_32904347
Ed Nijpels zit niet meer echt in dit kabinet dacht ik...
pi_32904390
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:33 schreef Zpottr het volgende:
Ed Nijpels zit niet meer echt in dit kabinet dacht ik...
Hij hoort bij die aliens...
pi_32905444
En het is de schuld van het kabinet omdat...?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 8 december 2005 @ 00:44:16 #8
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_32908122
En waarom is dit een slecht idee?

Spaarlampen zijn veel beter voor het milieu en ook veel beter voor de portomonee.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_32909254
Ik heb het net geprobeerd, maar er past geen spaarlamp in mijn portemonee. Het is dus helemaal niet beter.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_32909318
Ik ga echt over me nek als iemand nog een keer refereert aan die 35 euro als een cadeau'tje. Een beter voorbeeld van een sigaar uit eigen doos kun je niet vinden.

Aangezien het kabinet verstandig genoeg is om zichzelf niet omver te laten werpen, vrees ik dat men de ruggegraat zal laten buigen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 8 december 2005 @ 02:05:30 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32909396
Hahaahaaahhaa jaaa hahah!

...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32909420
de knulligheid straalt er idd van af

kutkabinet, hopelijk kunnen we snel onze stemmen gebruiken om de PvdA weer aan de macht te krijgen
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  donderdag 8 december 2005 @ 02:10:37 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32909463
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:07 schreef BennyNL het volgende:
de knulligheid straalt er idd van af

kutkabinet, hopelijk kunnen we snel onze stemmen gebruiken om de PvdA weer aan de macht te krijgen
= Melkert?

Users als jij zijn een mooi toonbeeld dat het op de mond smeren van stroop nog steeds goed werkt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_32909477
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:10 schreef Pracissor het volgende:

[..]

= Melkert?

Users als jij zijn een mooi toonbeeld dat het op de mond smeren van stroop nog steeds goed werkt.

Sinterklaas bestaat niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_32909503
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:10 schreef Pracissor het volgende:

[..]

= Melkert?

is melkert nog steeds lijsttrekker?
  donderdag 8 december 2005 @ 02:14:32 #16
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32909521
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:13 schreef BennyNL het volgende:

[..]

is melkert nog steeds lijsttrekker?
Jij noemde knulligheid en de PvdA in één post, dus Melkert kwam gelijk in mij op, dit moest ik dan ook wel gelijk met jou delen.
pi_32909533
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jij noemde knulligheid en de PvdA in één post, dus Melkert kwam gelijk in mij op, dit moest ik dan ook wel gelijk met jou delen.
o
  donderdag 8 december 2005 @ 02:15:24 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_32909540
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:
Toch is niemand uit op een kabinetscrisis. Het is dan ook niet de verwachting dat CDA en D66 hun strijd voor het extraatje tot het einde zullen doorzetten als het kabinet vrijdag uitspreekt dat het de compensatie echt niet kan accepteren.
  donderdag 8 december 2005 @ 02:16:45 #19
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32909568
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:15 schreef BennyNL het volgende:

[..]

o
ja
  Moderator donderdag 8 december 2005 @ 02:57:28 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32910132
ik vind het eigenlijk wel een goed plan

enige argument wat ik hier tegen kom is 'leuk zo met kerst' is iig wel erg lachwekkend ... ik bedoel er staat toch nergens dat je dan verplicht bent om die dingen er met kerst in te draaien ofwel?

wmb bewaar je ze in een oude zok voor je kleinkinderen oid ... kijk vroegah kregen we nog is iets van de overheid

maar goed, imo houd de overheid het geld dan hoeft er volgend jaar misschien iets minder (op het leger ) bezuinigd te worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32911789
35 Euro, waar gaat het over, 3 euro per maand ooh yeah daar heb je veel aan.
pi_32912497
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Jammer he had toch wel verwacht dat ze ff door zouden zetten!
Van mijn mag ut gebeuren nu..als Kerstcadeau ofzo, en dan stemmen op 6 januari! Prima plan
pi_32912565
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:22 schreef Jed1Gam het volgende:
35 Euro, waar gaat het over, 3 euro per maand ooh yeah daar heb je veel aan.
Nou wat kunnen we kopen voor 3 euro?

uh een bloemkool per maand!
2 zakken croky chips
Een fles Martini, oh nee die kost al 3,65 * huilt, herinner me de tijd dat dat dus F1,25 was,..
Een 3 kwart benzinetank voor je scooter
5paar sokken op de markt!
Een zak voer voor de hond
1 condoom
2 flessen frisdrank!
nah 3 euro is niet veel maar toch...toch iets!!!!!!!!!!!!
pi_32913708
35 EURO MAAR ???

100 euro eis ik
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32933928
Best een aardig idee, maar met wat minder slowchat beter op zijn plaats in POL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')