abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32902131
Ik heb een pakketje gekocht uit America voor $200.

De verkoper heeft er $300 als waarde opgezet omdat hij het pakketje heeft verzonden als verzekerd met een waarde van $300.

Nu krijg ik een dikke invoerbelasting voor mijn neus.
Kan ik hier bezwaar tegen schrijven of heeft dat geen nut bij dit geval?
pi_32902636
Kan je wel vergeten...je moet dan bij de douane kunnen aantonen dmv documenten van de verkoper dat de waarde $200 is ipv $300. Als de verkoper je die documenten wilt opsturen dan moet de douane berekenen wat er teveel betaald is, volgens mij ben je een paar jaar verder als alles afgewikkeld is en je het geld terug hebt. Dan praat ik nog niet over de telefoonkosten en evt. andere kosten die je kwijt bent als je het hele traject hebt doorlopen...
pi_32905210
voor iets van 200 dollar moet je net zo goed invoerbelasting betalen. Stel dat dat 15% is (wat al vrij veel is, bijna alles is lager), dan betaal je nog geen 15 euro meer. Niet echt de moeite hè?
pi_32905355
De douane zal zeggen dat dit de fout van de verkoper is door een te hoge waarde op het pakje te zetten. In het beste geval zullen ze 'dikke pech' zeggen, in het ergste geval brengen ze je 'behandelingskosten' in rekening van zo'n 50 euro.
Je weet trouwens dat je invoerzooi ook over de verzendkosten moet betalen, zit daar niet het verschil in?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_32905405
Zowveel, hmm valt op zich nog mee... geld hiervoor ook dezelfde regelementen voor het invoeren van websites? of dergelijke zaken?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32912323
Is bij mij ook een keer gedaan, maar met de facturen van paypal laten zien dat ik minder had betaald en toen is de rekening lager geworden.
  donderdag 8 december 2005 @ 09:57:19 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32912354
Nee het klopt, je dient invoerrechten te betalen over de waarde + verzendingskosten. Ik had dat laatst ook, toen helemaal uitgezocht, kan het nu zo snel niet vinden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32913314
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:55 schreef Sebastia.an het volgende:
Is bij mij ook een keer gedaan, maar met de facturen van paypal laten zien dat ik minder had betaald en toen is de rekening lager geworden.
Hoe heb je dat geregeld?
pi_32928424
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:52 schreef D-MIXXX het volgende:

Hoe heb je dat geregeld?
quote:
met de facturen van paypal laten zien dat ik minder had betaald
pi_32964882
Volgende keer dus afspreken dat ie iets anders op het pakje zet! En ook nooit bij bedrijven als amazon.com bestellen die het pontificaal bovenop de doos zetten. dvdboxoffice.com bv verstuurt alles in aparte ongemarkeerde enveloppen, ook al moeten ze er 10 versturen.

Voortaan dus even uitzoeken wat ze er op schrijven
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:49:01 #11
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_32966663
Je kan meestal ook vragen of ze er "Gift" op kunnen zetten, want dan heb je namelijk geen invoerkosten cq. belastingheffingen Helaas is het wel zo dat de grote bedrijven zoals Amazon en Thinkgeek je hier niet mee kunnen helpen omdat het voor hun belastingtechnisch gezien slecht weg te werken is. Ik zal in het geval van de TS gewoon de extra kosten betalen, er achter aangaan kost je denk ik meer dan het op zal leveren.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')