het voelde toen zo aan ja, toen heb ik er een soort zalfje op gesmeerd (weet zo niet welke precies, kreeg het van mijn tante en die is zuster als ik het goed heb. dus die zal het wel weten.). maar nu voelt het gewoon normaal aan, net zoals de rest van de huid.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:05 schreef rickyB het volgende:
Je zou het als het branderig/schraal aanvoelt, een heel klein laagje vaseline erop kunnen smeren. Verder zal die plek geheel verdwijnen als het een 1e graads brandwond is.
Op verse brandwonden moet je idd niets smeren, maar eerst minimaal 15 min. koelen.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:34 schreef Killer_Mom het volgende:
http://www.brandwonden.nl/node.php?nid=58
smeer niks op de brandwonden, zeker geen vaseline, dit houd de warmte vast.
als je je vingers brand, of je kinderen, kun je door je haren " kroelen"
dit werk echt.
koelen wel, die gaasjes, kan zijn, voor kleine brandwonden,quote:Op donderdag 8 december 2005 13:56 schreef rickyB het volgende:
[..]
Op verse brandwonden moet je idd niets smeren, maar eerst minimaal 15 min. koelen.
Uit ervaring weet ik dat een eerste-graads brandwond weleens behandeld wordt met vaseline-gaasjes of een dun laagje vaseline meerdere malen per dag.
Ik heb zelf uit Gran-Canaria een gel van Aloë Vera, die heb ik wel eens op een brandwondje gedaan na gekoeld te hebben. Van die plek zie ik niks meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop