abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 19:29:43 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_32899015
Afgelopen zondag onder het gourmetten had ik te veel zonnebloemolie in mijn bakje gedaan. waardoor toen ik hem (waarschijnlijk iets scheef) vastpakte, het over mijn hand liep. nou, uit schrik laat je dan nog meer over je hand pleuren, hoe dan ook. het brande toen nogal (vooral als mijn hand warm werd). nu allang niet meer. maar het is wel rood op de plekken waar het vet gekomen is, (alsof ik een wijnvlek heb op mijn hand) .

De een zegt dat het binnen een week weg is, de ander dat het langer duurt, en de volgende vraagt zich af of dit niet voor altijd zo blijft.

Voor zover ik weet is het een eerstegraads verbranding. en ik heb ook geen blaren o.i.d. gehad (gelukkig). en nadat ik het over mijn hand kreeg heb ik het een tijd onder de koude kraan gehouden.

Gaat dit vanzelf weg? zo ja, hoelang. zo nee, wat kan ik er aan doen om het wel weg te laten gaan, of wat kan het versnellen. alvast heel erg bedankt
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  woensdag 7 december 2005 @ 19:37:23 #2
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32899187
Als dit weer gebeurt, moet je inderdaad je hand goed koelen onder de kraan en je kunt er een brandgaasje op doen. De officiele naam weet ik niet meer, met zijn in ieder geval stinkende groene gaasjes, te koop bij de drogist
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

Ik heb tweedegraads brandwonden aan mijn hand gehad toen ik in een cafetaria werkte en iets te enthousiast de kroketten in de frituurpan flikkerde
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Het heeft 4! jaar geduurd voordat daar niks meer van te zien was.

Van jouw eerstegraads brandwonden zul je over een tijdje niks meer zien, maar hoelang het precies duurt is moeilijk te voorspellen.
Fuck the EBU
  woensdag 7 december 2005 @ 19:39:29 #3
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32899242
het trekt vanzelf weer weg, pas vanaf blaren heb je echt problemen
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 7 december 2005 @ 19:57:18 #4
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_32899642
ik heb dit op school ook gehad..
bij mij kreeg ik mega blaren erover heen die na 2 weken wegwaren..... en die vlek zit er nu ook al 3 maand... en tis goed te zien....
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 7 december 2005 @ 20:05:36 #5
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_32899845
Je zou het als het branderig/schraal aanvoelt, een heel klein laagje vaseline erop kunnen smeren. Verder zal die plek geheel verdwijnen als het een 1e graads brandwond is.
  woensdag 7 december 2005 @ 20:57:27 #6
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32901236
Ik heb mezelf weleens verbrand aan de rand van een ovenschaal, die litteken is nog jaren zichtbaar gebleven.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 7 december 2005 @ 21:16:40 #7
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_32901813
hmm, niemand weet dus precies een schatting te geven hoeveel weken het duurt voordat er geen rode plek meer te zien is? (dit ziet er namelijk niet echt charmant uit).
  woensdag 7 december 2005 @ 21:17:48 #8
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_32901850
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:05 schreef rickyB het volgende:
Je zou het als het branderig/schraal aanvoelt, een heel klein laagje vaseline erop kunnen smeren. Verder zal die plek geheel verdwijnen als het een 1e graads brandwond is.
het voelde toen zo aan ja, toen heb ik er een soort zalfje op gesmeerd (weet zo niet welke precies, kreeg het van mijn tante en die is zuster als ik het goed heb. dus die zal het wel weten.). maar nu voelt het gewoon normaal aan, net zoals de rest van de huid.
pi_32904402
http://www.brandwonden.nl/node.php?nid=58

smeer niks op de brandwonden, zeker geen vaseline, dit houd de warmte vast.

als je je vingers brand, of je kinderen, kun je door je haren " kroelen"
dit werk echt.
De Puta Madre
pi_32904914
In een keuken waar ik werkte leerde de kok mij bij verbrande vingers m'n oorlelletje vast te pakken omdat daar dan 'de brand in zou trekken'.
Maar het werkt dus wel!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Let er komende zomer op dat je de plek waar je verbrand bent extra goed beschermd, ook als je er dan niets meer van ziet,
anders krijg je verkleuringen en dan zit je er nog langer mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door shmoopy op 07-12-2005 22:57:10 (typo) ]
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 8 december 2005 @ 13:56:50 #11
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_32917511
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:34 schreef Killer_Mom het volgende:
http://www.brandwonden.nl/node.php?nid=58

smeer niks op de brandwonden, zeker geen vaseline, dit houd de warmte vast.

als je je vingers brand, of je kinderen, kun je door je haren " kroelen"
dit werk echt.
Op verse brandwonden moet je idd niets smeren, maar eerst minimaal 15 min. koelen.
Uit ervaring weet ik dat een eerste-graads brandwond weleens behandeld wordt met vaseline-gaasjes of een dun laagje vaseline meerdere malen per dag.

Ik heb zelf uit Gran-Canaria een gel van Aloë Vera, die heb ik wel eens op een brandwondje gedaan na gekoeld te hebben. Van die plek zie ik niks meer.
pi_32918841
Oeh bah, vreselijk, olie brandt ook echt zo ontzettend na. Ik heb een keer in een stomme reflex een pan die van het vuur viel proberen tegen te houden. De littekens zijn uiteindelijk wel helemaal verdwenen, maar het heeft een aantal jaar geduurd.

En idd, wijze les om nooit meer direct smeerseltjes op een brandwond te smeren. Je kan nu eventueel wel met creme smeren om de huid soepel te maken, bijvoorbeeld met Calendula zalf. Ik geloof dat Biodermal een littekencreme heeft die zelfs echt effectief is, maar deze is ook vrij prijzig. Je zou het een keer bij de drogist kunnen vragen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_32919176
Ik heb enkele spetters frituurvet op mijn onderarm gekregen nadat de frituurpan geexplodeerd was (ja, een gloednieuwe
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) En die zijn nu na 4 jaar nog te zien. Niet dat het zo ernstig was....
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_32934524
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:56 schreef rickyB het volgende:

[..]

Op verse brandwonden moet je idd niets smeren, maar eerst minimaal 15 min. koelen.
Uit ervaring weet ik dat een eerste-graads brandwond weleens behandeld wordt met vaseline-gaasjes of een dun laagje vaseline meerdere malen per dag.

Ik heb zelf uit Gran-Canaria een gel van Aloë Vera, die heb ik wel eens op een brandwondje gedaan na gekoeld te hebben. Van die plek zie ik niks meer.
koelen wel, die gaasjes, kan zijn, voor kleine brandwonden,
vaseline creme die hier te koop is is niet goed genoeg, niet doen.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop