quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:21 schreef Mute_Me het volgende:vriend van mij zit er op.
Die knakker is behoorlijk vreemd.
Mn ex zat er ook op, en tsja die is ook een beetje maf.
Whaha, jij zegt dus indirect dat mensen die op de Vrije School hebben gezeten maf zijn?
Mja, soms is dat wel zo, de Vrije School is namelijk gebaseerd op de antroprosofie, en mensen die zich daar strikt aan houden zijn behoorlijk raar ja. Lopen alleen maar met wollen sokken in sandalen rond enzo
![]()
Dusja.
Maar ff in t kort wat verschillen zijn tussen reguliere en Vrije School:
De school begint ten eerste bij de kleuterklas, en dan is groep 3 de 1e klas De onderbouw gaat dus tot de 6e klas. Als je dan naar de middelbare gaat tel je door, dus de 1e klas middelbaar is bij ons de 7e. Ik zit nu dus in de 12e...
We werken met periodes, je hebt 4 weken lang de eerste 2 uur hetzelfde vak. (hoofdonderwijs) Vakken als nederlands, wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie, aardrijkskunde, geschiedenis enz... Daarnaast heb je ze ook nog in de vakles.
We hebben veel meer creatieve vakken zoals: tekenen, tuinbouw, koken, smeden, handwerken, handenarbeid enz...
Je blijft alle 12 de jaren in zo goed als dezelfde klas, maakt niet uit wel niveau je doet. Het hoofdonderwijs heb je met je hele klas, de rest van de vaklessen met je eigen profiel en niveau.
Je kan gewoon vmbo, havo of vwo doen, en ook alle profielen.
Ik denk dat dit de belangrijkste verschillen zijn...