Mp3shopquote:
Mijn werkgever. 319 is de winkelprijs, daar gaat nog een kluit aan personeelskorting afquote:
Regel ook eens zulks een deal voor mij.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:25 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Mijn werkgever. 319 is de winkelprijs, daar gaat nog een kluit aan personeelskorting af.
Maar dit is hem toch wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:02 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Neen, dat is niet helemaal waar wat je zegt, als je op kieskeurig.nl kijkt en zoekt op de Vision:M, vindt ie soms ook de normale versie de Creative Vision genaamd (wordt nog al eens door de war gehaald).
Een plaatje ter illustratie:
[afbeelding]
Bij MyCom was de Creative Vision namelijk ¤ 360,- en bij www.mp3shop.nl is ie idd voor ¤ 320,- te verkrijgen.![]()
Die schelen wel even 4 tientjes he.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:26 schreef Robhimself het volgende:
Hij komt deze week uit!!
Dixons en mycom verwachten m deze week.
MP3SHOP.nl krijgt hem ook deze week. Net ff gebeld.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:40 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Die schelen wel even 4 tientjes he.![]()
Ik bedoel meer van, dat je perse 2.0 wil terwijl 1.0 al meer dan zat is voor zo'n mobieltje...quote:Op zondag 15 januari 2006 21:43 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Ik heb een telefoon met een 2MP camera erin. Ik heb er wel degelijk wat aan. Stel je voor dat je ergens een foto van wilt maken en je hebt je digicam niet bij je....... Dat is mij al vaak genoeg overkomen.
Het design van de ipod is misschien wat strakker, en het clickwheel is idd een van de beste en eenvoudigste bedienigsmanieren. Maar als je een videospeler maakt die maar 2 uur video kan spelen, erg weinig bestandstypen ondersteund en een TV-out heeft in een lage resolutie dan is dat gewoon matig. En als creative dan met een speler komt die lijkt op de ipod, maar veel betere functies heeft, dan is dat zeker geen mislukte ipod. Sinds wanneer zijn een scherm met meer kleuren, een hogere resolutie ondersteuning en een langere speeltijd lelijke frutsels en overbodige troep? Over het nut van een radio of een voicerecorder valt nog te twisten. Maar ondersteuning van meer bestandstypen, betere videofuncties en ondersteuning van meer muziekwinkels dan alleen itunes... dat lijkt me geen overbodige troep.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:54 schreef de_sapje het volgende:
[..]
de creative is gewoon een mislukte ipod met lelijke frutsels en overbodige troep, wat de ipod niet heeft en dat maakt de ipod zo strak (lees: mooi)
Netjes onderbouwd! Daarom ga ik dus voor de Zen. Vooral de tv-out die de resolutie van de filmpjes behoud vind ik erg ok.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:24 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
Het design van de ipod is misschien wat strakker, en het clickwheel is idd een van de beste en eenvoudigste bedienigsmanieren. Maar als je een videospeler maakt die maar 2 uur video kan spelen, erg weinig bestandstypen ondersteund en een TV-out heeft in een lage resolutie dan is dat gewoon matig. En als creative dan met een speler komt die lijkt op de ipod, maar veel betere functies heeft, dan is dat zeker geen mislukte ipod. Sinds wanneer zijn een scherm met meer kleuren, een hogere resolutie ondersteuning en een langere speeltijd lelijke frutsels en overbodige troep? Over het nut van een radio of een voicerecorder valt nog te twisten. Maar ondersteuning van meer bestandstypen, betere videofuncties en ondersteuning van meer muziekwinkels dan alleen itunes... dat lijkt me geen overbodige troep.
En ook op geluidsgebied kan ipod nog wat leren. het is de 5e generatie en ze hebben nog steeds geen custom equalizer instelling. alleen een paar waardeloze presets. Creative heeft 8 prestets en een custom setting. en gewoon een algemeen betere geluidskwaliteit.
Al met al lijkt het me geen mislukte ipod. eerder een betere speler, die idd veel op de ipod lijkt maar ook in veel dingen verschilt, en in veel dingen de ipod zelfs overtreft
Waar? (webshops uitgesloten)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:28 schreef koenboelrijk het volgende:
Ik ga hem binnenkort ook kopen zodra ik m'n oude mp3 speler verkocht heb, ik heb m gezien voor 319 dus het is verstandig om even goed te zoeken naar de goedkoopste winkel.
En dat terwijl ie deze week al uitkomtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:03 schreef koenboelrijk het volgende:
Eigenlijk wel een webshop (http://www.mp3man.nl) maar ze hebben ook een winkel. Die zit in Rotterdam. op de site vindt je meer info. Op dit moment is hij daar nog niet leverbaar maar hij wordt begin februari verwacht
* 2 uur batterijduur is inderdaad minder dan wat Creative claimt bij z'n Vision:M. Maar die 2 uur, is dat niet ruim voldoende? Zijn er mensen die langer dan 2 uur achter elkaar op zo'n klein scherm kijken? En haalt de Vision:M overigens die 4 uur wel?quote:Op maandag 16 januari 2006 23:24 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
Het design van de ipod is misschien wat strakker, en het clickwheel is idd een van de beste en eenvoudigste bedienigsmanieren. Maar als je een videospeler maakt die maar 2 uur video kan spelen, erg weinig bestandstypen ondersteund en een TV-out heeft in een lage resolutie dan is dat gewoon matig. En als creative dan met een speler komt die lijkt op de ipod, maar veel betere functies heeft, dan is dat zeker geen mislukte ipod. Sinds wanneer zijn een scherm met meer kleuren, een hogere resolutie ondersteuning en een langere speeltijd lelijke frutsels en overbodige troep? Over het nut van een radio of een voicerecorder valt nog te twisten. Maar ondersteuning van meer bestandstypen, betere videofuncties en ondersteuning van meer muziekwinkels dan alleen itunes... dat lijkt me geen overbodige troep.
* De equalizer is inderdaad waardeloos. Maar over het verschil in geluidskwaliteit tussen de Vision:M en de iPod is niet veel te zeggen. Zoals waarschijnlijk bekend zijn bij de 5e generatie alle "audio-bugs" verholpen en klinkt de iPod nu inmiddels even goed zo niet beter dan een willekeurige Creative.quote:En ook op geluidsgebied kan ipod nog wat leren. het is de 5e generatie en ze hebben nog steeds geen custom equalizer instelling. alleen een paar waardeloze presets. Creative heeft 8 prestets en een custom setting. en gewoon een algemeen betere geluidskwaliteit.
Het gaat echter niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.quote:Al met al lijkt het me geen mislukte ipod. eerder een betere speler, die idd veel op de ipod lijkt maar ook in veel dingen verschilt, en in veel dingen de ipod zelfs overtreft
2 uur is misschien wel voldoende om film te kijken, maar het is wel fijn als je dan ook nog batterijcappaciteit over hebt om ook nog naar muziek te luisteren. en het kan ook zijn dat je niet een film van 2 uur gaat kijken maar verschillende kortere films met onderbrekingen, ook dan is het fijn als je rustig muziek tussendoor kunt luisteren zonder bang te zijn dat je later niet genoeg capaciteit over hebt om een filmpje te kijken. (voor de werkelijke batterijduur van de creative checkquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:58 schreef de_sapje het volgende:
[..]
* 2 uur batterijduur is inderdaad minder dan wat Creative claimt bij z'n Vision:M. Maar die 2 uur, is dat niet ruim voldoende? Zijn er mensen die langer dan 2 uur achter elkaar op zo'n klein scherm kijken? En haalt de Vision:M overigens die 4 uur wel?
Wat toevallig dat al jou filmpjes in H.264 staan. De meeste filmpjes die aangeboden worden op de diverse downloadlocaties staan echter in meer gangbare formaten als DivX. Xvid en MPEG. Je zal dus een stuk minder vaak moeten converteren als met een ipod. En het blijft natuurlijk vervelend dat je maar 320x240resolutie krijgt via je TV-output. Al zou je toch niet lang kunnen kijken met maar 2 uur batterij.quote:* De Creative ondersteunt inderdaad meer bestandstypen, maar ook andere. De Creative ondersteunt immers geen H.264 en toevallig zijn al mijn filmpjes in dat formaat gecodeerd. En filmpjes die ik download in DivX of iets dergelijks kan ik met 1 muisknop in iTunes converteren naar H.264. Daarnaast ondersteunt de Creative niet elk DivX filmpje wat er is. Je zal dus ook bij de Creative soms filmpjes moeten converteren.
Itunes is op dit moment de grootste, maar concurrenten met eveneens een groot aanbod zijn er genoeg. En het is natuurlijk altijd lekker als je wat te kiezen hebt.quote:* De Vision:M ondersteunt dan wel meer muziekwinkels, maar het aanbod van de iTunes Music Store is natuurlijk verreweg het grootste (omdat de iPod natuurlijk het populairst is) én de iTMS is betrouwbaar. Zoals het er nu uitziet, zal het succesvolle iTunes Music Store niet snel opgeheven worden. Andere, minder succesvolle muziekwinkels, hebben een wat meer onzekere toekomst.
misschien heb je ook een bron voor de verbeterde kwaliteit van de ipod. Ik weet in ieder geval dat de creative een zeer hoge signaal-ruisverhouding heeft van 97dB, helaas kon ik hier wat betreft de ipod niets over vinden op apples site. Als je een speler uitbrengt die, volgens jou, net zulke goede geluidseigenschappen heeft als willekeurige spelers van de concurrent dan lijkt het mij toch dat je dat even laat weten als producent. Daarom denk ik toch dat de geluidskwaliteit van Creative beter is dan die van de ipod.quote:* De equalizer is inderdaad waardeloos. Maar over het verschil in geluidskwaliteit tussen de Vision:M en de iPod is niet veel te zeggen. Zoals waarschijnlijk bekend zijn bij de 5e generatie alle "audio-bugs" verholpen en klinkt de iPod nu inmiddels even goed zo niet beter dan een willekeurige Creative.
ik zei dan ook: Al met al lijkt het me geen mislukte ipod. eerder een betere speler, die idd veel op de ipod lijkt maar ook in veel dingen verschilt, en in veel dingen de ipod zelfs overtreft''quote:Het gaat echter niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.
Nou ja ik ben eigenlijk begonnen met het downloaden van filmpjes toen de video iPod uitkwam. En dan zijn er natuurlijk al heel wat "iPod-compatible" filmpjes te vinden. Wel handig dat de iPod zo populair is.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:02 schreef koenboelrijk het volgende:
[..]
Wat toevallig dat al jou filmpjes in H.264 staan. De meeste filmpjes die aangeboden worden op de diverse downloadlocaties staan echter in meer gangbare formaten als DivX. Xvid en MPEG. Je zal dus een stuk minder vaak moeten converteren als met een ipod. En het blijft natuurlijk vervelend dat je maar 320x240resolutie krijgt via je TV-output. Al zou je toch niet lang kunnen kijken met maar 2 uur batterij.
Klopt, dat was mijn argument voor de iTunes Music Storequote:[..]
Itunes is op dit moment de grootste, maar concurrenten met eveneens een groot aanbod zijn er genoeg. En het is natuurlijk altijd lekker als je wat te kiezen hebt.
Apple heeft het ook laten weten. Trouwens, de iPod shuffle is ook beter dan elke willekeurige Creative. Daar heeft Apple met geen woord over gerept.quote:[..]
misschien heb je ook een bron voor de verbeterde kwaliteit van de ipod. Ik weet in ieder geval dat de creative een zeer hoge signaal-ruisverhouding heeft van 97dB, helaas kon ik hier wat betreft de ipod niets over vinden op apples site. Als je een speler uitbrengt die, volgens jou, net zulke goede geluidseigenschappen heeft als willekeurige spelers van de concurrent dan lijkt het mij toch dat je dat even laat weten als producent. Daarom denk ik toch dat de geluidskwaliteit van Creative beter is dan die van de ipod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |