quote:Op woensdag 7 december 2005 18:40 schreef Roellio het volgende:
Ik heb een w800i + handsfree mic. in het walkman draad!
Als je op je rijexamen (auto/motor) zonder handen rijdt krijg je je papiertje niet meequote:Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef tralalala het volgende:
Mobiel bellen ok, maar ze wil ook gaan verplichten dat je beide handen aan het stuur houdt.
Flikker toch een eind op!![]()
Alsof de spruitjeslucht je al niet genoeg tegemoet komt bij de Nederland Veilig actie.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:47 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wordt er tenminste nog íemand bestraft in Nederland in vleugellam justitieland.
Als het om aandacht gaat... dan mag men ook niet meer:quote:Op woensdag 7 december 2005 16:49 schreef Petera het volgende:
[..]
Nee, maar de aandacht gaat wel gedeeltelijk naar het telefoongesprek. Daarnaast gaat, net als een fietser, ook een hardloper aanzienlij sneller dan een gewone wandelaar.
daar zit wel iets in hoor je brengt jezelf en anderen in gevaar (bij de laatste 2)quote:Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken?Zonder licht fietsen?
Bellen tijdens het fietsen?
![]()
Zeker nog nooit auto gereden?quote:Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
Een fiets is een milieu verantwoord en maatschappij verantwoord vervoersmiddel. Waarom bestraffen ze fietsers dan om elk wissewasje? Fiets buiten de rekken?Zonder licht fietsen?
![]()
Nee, dat klopt niet wat je zegt.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:35 schreef maniack28 het volgende:
- naar muziek luisteren in het verkeer
- praten in het verkeer (=hetzelfde als bellen)
- opzij kijken in het verkeer (behalve om te kijken of er verkeer uit een straat komt)Tis toch van de gekke...
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?quote:Op donderdag 8 december 2005 11:46 schreef SlideAway het volgende:
Wat een onzin. Op drukke plekken waar je je aandacht goed kunt gebruiken is bellen niet het meest handige om te doen. Maar als ik midden in de Bush-Bush van het Oosten fiets met 2 km kaarsrecht fietspad is bellen nog het minst gevaarlijke wat je kunt doen.
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:27 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Muziek luisteren op de fiets is vergelijkbaar met het luisteren van muziek in een restaurant, op je werk of in een lift of als je winkelt. Het is achtergrond. Je hoeft niet je volledige aandacht te richten op het luisteren van muziek.
Dat klopt, maar dat geldt ook voor nieuwere modellen auto's, zoals de renault vel satis, diverse bmw's en mercedessen. Ik denk niet dat dit een argument is om het bellen op de fiets niet te verbieden.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
Een koptelefoon dempt alleen wel de omgevingsgeluiden, je hoort dus geen fuck meer van wat er om je heen gebeurt.
quote:Op woensdag 7 december 2005 19:39 schreef Ludwig het volgende:
![]()
Zo zonde van je lak.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
![]()
Gast, weet je, ze doen het heus niet alleen om hun zakken te vullen, maar ook voor JOUW veiligheid. Fietsers zonder licht zijn ech rete-irritant, vooral als het donker is. Je ziet ze echt amper en soms is het dan wel eens te laat.
Dat niet alleen...het is ook irritant dat de automobilist volgens mij sowieso aansprakelijk gesteld wordt voor de geleden schade, hoe fout en stom en onveilig de fietser ook aan het doen was. Vandaar dat de politie wat mij betreft keihard mag optreden tegen asociale bellende fietsers zonder licht.quote:
Lastig is dat niet, inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:19 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
En zo kun je overal wel een uitzonderingsgeval bedenken. Betekent nog niet dat je om die uitzonderingsgevallen iets niet moet gaan verbieden. Lijkt me niet echt moeilijk om zoiets zelf te bedenken, wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |