Yeah, weer een nieuwe deel. Genoeg fans voor Brits eten dus.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:19 schreef kruimel_20 het volgende:
Expat shopping:
Dr. Lelykade 10, Scheveningen Harbour, The Hague.
Tel Number - 070 3588638
Ik ga binnenkort naar nijmegen !
en Ruby gaat binnenkort naar engeland....
Ik ben de laatste tijd niet meer geweest, maar ik weet wel dat ze Pork Pies verkopen. Maar aangezien het nu twee dagen later is dat ik reageer, heb je ze waarschijnlijk al in huis.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:57 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb echt zin in porkpie...
Ruby, ben je de afgelopen tijd nog bij die Woodleaf en Furn (of zoiets) winkel geweest?
Want dan ga ik er donderdagavond even langs om porkpies te halen als ze die hebben
Toch welquote:Op donderdag 8 december 2005 02:55 schreef the_disheaver het volgende:
Geen in Groningen neem ik aan?
Ow tof! Dankquote:Op maandag 12 december 2005 11:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch wel. Die straat in het verlengde van de Heerenstraat richting station. En dan ongeveer tegenover America Today zit sinds een paar maand een winkeltje met allerlei Britse artikelen.
't Is alweer over gelukkig. Maandelijkse hormonenkwestie hè.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, veel beterschap, hetzelfde probleem hier![]()
En ik hoor het wel, ben erg benieuwd
Klopt, deze winkel wordt hier vaak besproken!quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:58 schreef PeRi het volgende:
De Woodleaf & Furn in Den Haag heeft ook Britse spulletjes, koekjes en snoepgoed, maar ook thee, diepvriesprdukten, cacao en ik zag zelfs Yams liggen
.
Och, ik zie het nu pas, de post eronder jaquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:47 schreef ruby het volgende:
[..]
Klopt, deze winkel wordt hier vaak besproken!
Hij weet hetquote:Op woensdag 14 december 2005 23:01 schreef ruby het volgende:
Geen dank.
Weet je vriend al waarom je naar Calais wil? Of heb je gezegd onder het mom van een romantisch uitje?
Mijn vriend wordt gek van mij in supermarkten in het buitenland.
Ah mooi, die vond ik toch niet te vretenquote:Op donderdag 15 december 2005 03:30 schreef Nembrionic het volgende:
Heb lekker 1,5 week kunnen genieten van Engels ontbijt![]()
Alleen heeft Sainsburys de "spicy sausages" lijn eruit gehaald![]()
Lijers...
Wellicht verkocht het niet goed? Kweenie.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:40 schreef BBQ-kip het volgende:
nee hoor... heel kut voor je... willen die Engelsen het niet zo spicy meer hebben?
Ah, nu weet ik weer wat ik vanavond moest doenquote:Op donderdag 15 december 2005 22:47 schreef ruby het volgende:
Vandaag hadden ze bij Woodleaf & Furn best wel veel binnen. Dus misschien de spicey sausages vast ook wel. Hoop ik.
Ik heb effe vluchtig gekeken want ik ging ff snel in m'n pauze.
Maar volgens mijn collega heb je daar zo:
Bicarbonate/soda, castor sugar (zo noemde zij het ipv casting sugar) en black treacle.
Ow ja, ik zag die sticky toffee pudding ook in blik daar, maar ja, wilt het vast vers hebben.
quote:Ruby, ik heb nog wat vraagjes, voor het geweldige recept voor sticky toffee pudding heb ik wat dingen nodig:
Bicarbonate of soda: wat voor Nederlands ingrediënt is de vervanger hiervoor?
Casting sugar: basterdsuiker?
Double cream: gewone Nederlandse room te gebruiken? Of moet het echt nog iets vette zijn?
Demerara sugar: rietsuiker?
Black treacle: donkere suikersiroop, maar waarmee kan ik dit eventueel vervangen?
bronquote:'Britse keten Tesco lonkt naar Laurus-formules'
De Britse supermarktketen Tesco heeft zich bij Laurus gemeld voor de overname van Konmar en Edah. Dat schrijft Distrifood Daily op basis van goed ingevoerde bronnen.
Op de achtergrond van deze mogelijke deal speelt ook Ahold een rol. Het Nederlandse concern zou via een samenwerking met Tesco Konmar of Edah in handen kunnen krijgen. De alliantie tussen Tesco en Ahold zou volgens Distrifood de opmaat kunnen zijn voor een bod dat Tesco voorbereidt op het Nederlandse supermarktconcern.
Geruchten overname Ahold
Geruchten over een bod op Ahold zingen al enige tijd rond. Afgelopen woensdag steeg het aandeel Ahold nog tot 5,8% nadat in de markt gonsde dat Tesco en investeringsmaatschappij KKR een bod zouden willen uitbrengen op Ahold.
Via een overname van Ahold krijgt Tesco in één klap een stevige positie in de Verenigde Staten, een markt waarop de Britten nu ontbreken.
Tesco
Tesco is in eigen land marktleider. Het bedrijf heeft meer dan 30% van de Britse supermarktverkopen in handen. Dat is bijna tweemaal zoveel als Wal-Martdochter Asda dat met iets meer dan 16% op de tweede plaats staat.
Clotted cream is te verkrijgen in NL. Op Clottedcream.nl kun je zien waar.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:52 schreef Thisbe het volgende:
Clotted cream kun je dus toch in een potje kopen?Heerlijk op scones
![]()
Welke saus is dat dan?quote:Op zondag 5 maart 2006 19:37 schreef Stereotomy het volgende:
Brown Sauce in de vorm van HP sauce kun je in de AH kopen.
Staat meestal naast de Tabasco, de Ceasar's dressing etc. en de meer exotische sauzen. En die staan vaak weer in de buurt van de mayo en de ketchup.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:39 schreef Erasmusch het volgende:
MerciZal eens kijken, kon m eerst hier niet vinden.
HP Sauce kun je absoluut bij de AH krijgen.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:51 schreef ruby het volgende:
HP sauce moet je inderdaad niet te lang op je bordje laten liggen want het meurt zeker ja. Maar het is wel errug lekker bij een Engels ontbijtje.....of bij andere dingen natuurlijk.
Maar Stereotomy, bedoel je nou dat je HP sauce bij AH kan krijgen of saus dat er op lijkt maar dan van een ander merk? Ik heb het namelijk nooit gezien bij AH en ook niet iets wat er op lijkt.
Bepaalde toko's willen deze saus ook nog wel eens verkopen overigens.
Die zit daar ook al een tijdje niet meer. Hij zit nu op het Sarphatiparkquote:Op woensdag 7 december 2005 14:19 schreef kruimel_20 het volgende:
Winkels in nederland:
De Lairessestraat 42, 1071 PB Amsterdam
Tel Number - 020 6755846
die is idd wegquote:Dr. Lelykade 10, Scheveningen Harbour, The Hague.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:23 schreef Petra01 het volgende:
De vorige topic was niet meer actief...
Ik bestel typisch Engelse etenswaren altijd bij www.bestofbritish.com. Naast eten hebben ze trouwens ook nog non-foodartikelen voor de echte Engelandfreaks.
Er staat al een heleboel op de site, maar op verzoek kunnen ze ook andere dingen meenemen. Je krijgt altijd een mailtje van ze dat ze weer naar Engeland gaan, zodat je op tijd kunt bestellen.
De eerste keer moet je van tevoren betalen, volgende bestellingen gaan vergezeld van een factuur die binnen een week ofzo betaald moet worden.
Altijd prima geregeld, je hebt ze spullen snel binnen en alles is mogelijk. Echt een aanrader!
Groetjes,
Petra
bronquote:Marks & Spencer naar buitenland
LONDEN - Marks & Spencer heeft het zelfvertrouwen herwonnen en durft zelfs weer naar het buitenland te kijken. Het bekendste Britse warenhuis gaat onder meer investeren in winkels in de Oekraïne, Bulgarije en de Baltische staten. Het gaat om 25 à 30 vestigingen.
Een woordvoerster ontkende berichten in het Britse dagblad The Guardian dat men 150 nieuwe buitenlandse zaken wil openen. Ze zei ook dat Nederland voorlopig nog niet op de lijst voorkomt.
bronquote:
Je zou denken dat de chipsmarkt onderhand wel verzadigd is wat betreft smaakjes en merken. Niet dus, want het merk Kettle Chips probeert een plekje in het Nederlandse schap te veroveren. Dikke chipsen die volgens de fabrikant in pure zonnebloemolie gebakken worden, waarbij de schijfjes handmatig gekeerd en gecontroleerd worden.
Dat de chips minder vet bevat, hebben we vaker gehoord. Maar nieuw is het gebruik van een speciaal ’gepatenteerde aardappel’. Wat dat ook mag wezen. In totaal zijn er negen verschillende smaken. Een zak van 150 gram kost 1,99 euro.
Ben tot dusver prima te spreken over hun service. Haal eigenlijk uitsluitend cider en salt & vinegar crisps.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:09 schreef pgmvveld het volgende:
Veel van die producten die je zoekt, kun je vinden via FabulousFood.nl en nog thuisbezorgd ook!
[..]
Het is gewoon heerlijke chips met een lekkere stevige "bite"! Beter dan wat er in die Lays zakken zit toch?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:07 schreef Stereotomy het volgende:
Kettle chips is wel lekker, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje overrated
Ik kan machinaal de Chips ook wel vervormen en 2 minuten te lang in het vet laten liggen zodat ze wat zwart en afgetakeld in de zak terechtkomen
Daarom begrijp ik nog steeds niet waarom ze uit Nederland weg zijn gegaan. Alleen die foodstore is al voldoende. Dat zou naar mijn mening lopen als een trein! Maar ja, ze willen maar niet naar me luisteren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:18 schreef schatje het volgende:
Toch is Marks & Spencer in nog heel wat landen actief. Het zijn echter wel franchise filialen. In bijvoorbeeld Griekenland maar liefst 19 stuks.
klik hier
(rotschop) bedoel je dit spul?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:50 schreef exode het volgende:
hoi hoi allemaal
ik ben in zuid afrika helemaal verslaafd geraakt aan Nestle aero bars..mjammie vooral die met mint erin! helaas smaakt de bros hier toch echt wat anders. Ik woon zelf in Utrecht en heb al meerdere malen bij de shop in de steenweg/straat gekeken, maar helaas geen aeros....
iemand idee waar ik ze kan kopen? Liefst niet online maar echt een winkel. Heb hier al heel wat tips gezien voor winkels in amstedam en den haag maar voor ik inde trein of auto stap wil ik graag weten of ze wel aeros hebben.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
zie de openingspostquote:
"Die Spens" in Amersfoort verkoopt het.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:50 schreef exode het volgende:
hoi hoi allemaal
ik ben in zuid afrika helemaal verslaafd geraakt aan Nestle aero bars..mjammie vooral die met mint erin! helaas smaakt de bros hier toch echt wat anders. Ik woon zelf in Utrecht en heb al meerdere malen bij de shop in de steenweg/straat gekeken, maar helaas geen aeros....
iemand idee waar ik ze kan kopen? Liefst niet online maar echt een winkel. Heb hier al heel wat tips gezien voor winkels in amstedam en den haag maar voor ik inde trein of auto stap wil ik graag weten of ze wel aeros hebben.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb in Canada ooit poptarts gegeten en het waren gewoon Sultanas met frambozenfondant.quote:Op maandag 23 maart 2009 00:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb vandaag Poptarts gekocht bij een winkel in Brits/Amerikaans etenswaar met een verrassend Duitse naam. Ik ben niet zo'n held met straatnamen, maar het zat in de buurt van het Leidseplein, in een grote winkelstraat
Het is dan heet en gooey... het deeg wordt er ook wat krokanter van, wat wel prettig is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb in Canada ooit poptarts gegeten en het waren gewoon Sultanas met frambozenfondant.
Wel lekker, maar uit het broodrooster lijkt me dan weer niet lekker.
Weichholzquote:Op maandag 23 maart 2009 00:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb vandaag Poptarts gekocht bij een winkel in Brits/Amerikaans etenswaar met een verrassend Duitse naam. Ik ben niet zo'n held met straatnamen, maar het zat in de buurt van het Leidseplein, in een grote winkelstraat
Ja, die!quote:
Ik hoorde de verkoopster van de voormalige oil&vinigar winkel in Groningen vertellen aan een andere klant dat zij binnenkort een groot aantal britse produkten in het assortiment opnemen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:01 schreef LoudGirl het volgende:
De Thomas Green in Groningen is al weer jaren dicht. Heeft er nu iemand een adres in de buurt van Groningen?
Trouwens, is de Kingsalmarkt in Amstelveel al voorbij gekomen? Die is ook tof!
Sodiumbicarbonaatquote:Op maandag 12 december 2005 11:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ah da's wel lullig...
Van te voren even goed kijken of hij open is dus (je weet het nooit he, met al die Franse feestdagen enzo).
Ruby, ik heb nog wat vraagjes, voor het geweldige recept voor sticky toffee pudding heb ik wat dingen nodig:
Bicarbonate of soda: wat voor Nederlands ingrediënt is de vervanger hiervoor?
volgens mij wel, niet helemaal zeker, vraag het na.quote:Casting sugar: basterdsuiker?
Heeft een vetgehalte van 48 tot 50%, heb het in NL nog nooit gezien.quote:Double cream: gewone Nederlandse room te gebruiken? Of moet het echt nog iets vette zijn?
Heeft wat meer melasse dan gewone bruine rietsuiker, zo een procent of 3quote:Demerara sugar: rietsuiker?
Melassequote:: donkere suikersiroop, maar waarmee kan ik dit eventueel vervangen?
Volgens mij is het basterdsuiker.quote:Op zondag 29 maart 2009 23:54 schreef Nembrionic het volgende:
Casting sugar is poedersuiker, als ik zo bij Ready, Steady, Cook! kijk.
Ik bedenk me net dat het caster sugar is. En dat is inderdaad basterdsuikerquote:
Engelsen houden wel van wat vet in hun eten. Engelse kok op Discovery heeft een keer wetenschappelijk verantwoorde aardappelpuree gemaakt: aardappels op een graad of 70 heel lang warm gehouden, want dan zette het zetmeel zich op een fijnere manier om, heel ingewikkeld en zo...quote:Op maandag 30 maart 2009 00:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kon me al niet meer herinneren dat ik zo'n vraag had gesteld, maar zag net dat het een vraag uit december 2005 was
Double cream heb ik weleens gekocht in een Engels winkeltje in Den Haag, echt smerig spul dat, bah! Dat heeft gewoon echt een té hoog vetgehalte vind ik. Engelse slagroom echter, hmmm, koud uitgegoten over de warme sticky toffee pudding
Dat zal Heston Blumenthal geweest zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Engelsen houden wel van wat vet in hun eten. Engelse kok op Discovery heeft een keer wetenschappelijk verantwoorde aardappelpuree gemaakt: aardappels op een graad of 70 heel lang warm gehouden, want dan zette het zetmeel zich op een fijnere manier om, heel ingewikkeld en zo...
... om het uiteindelijk 1 op 1 te mengen met roomboter
Caster sugar is superfijne kristalsuiker, bij mijn weten. Verkopen ze hier in België wel bij de supermarkt.quote:Op zondag 29 maart 2009 23:54 schreef Nembrionic het volgende:
Casting sugar is poedersuiker, als ik zo bij Ready, Steady, Cook! kijk.
Is deze er nog?quote:Op maandag 12 december 2005 11:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch wel. Die straat in het verlengde van de Heerenstraat richting station. En dan ongeveer tegenover America Today zit sinds een paar maand een winkeltje met allerlei Britse artikelen.
Zelfde vraag ookquote:Op zaterdag 28 maart 2009 12:01 schreef LoudGirl het volgende:
De Thomas Green in Groningen is al weer jaren dicht. Heeft er nu iemand een adres in de buurt van Groningen?
Da's deze: http://www.tuckerbox.nl/index.php , klein winkeltje, maar een best wel ruim assortiment.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
in leiden zit er ook minstens 1 winkel met allemaal britse producten.,de winkel zit op de botermarkt.. maar kan er verder niet echt iets over terug vinden, maar ik dacht miss hebben sommige mensen er wat aan
Ze hebben "All days breakfast".quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Da's deze: http://www.tuckerbox.nl/index.php , klein winkeltje, maar een best wel ruim assortiment.
Ik weet niet of je in de Leidse regio woont? Tuckerbox heeft namelijk maar een beperkt bezorggebied. En anders in de zomervakantie gewoon een dagje shoppen in Leiden inplannen?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:41 schreef casper019 het volgende:
thx das inderdaad een goeie site, daar ga ik gauw even wat shit bestellen!!
Maak van die sodium maar het oerhollandse ingrediënt natriumquote:
HP Brown sauce is hier nu ook gewoon bij de Jumbo te krijgenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 07:14 schreef wetirowsu het volgende:
In dit topic werd melding gemaakt van HP brown sauce. Iets dat bij mij onmisbaar is bij mijn gebakken eitje met bacon. (en ook bij een goeie hamburger.) Van die flessen gaan er dus zo'n 10 flessen op jaarbasis doorheen. Wel een beetje duur , dat wel, Zo'n 2 plus eurie) Als ik naar mijn broer in Ierland ga, komen er standaard een paar flessen in de bagage mee terug. Wat ik al ettellijke keren geprobeerd heb, is het zelf na te maken.Helaas tot op heden geen doorslaand succes.Best wel lekker maar toch niet the real thing...Heeft wsch met de onderlinge verhouding van de ingredienten te maken.
Heeft iemand dat ook wel eens geprobeerd ? Zo ja, wat was je recept bij benadering?
werd al genoemd hier zag ik, Tucker Box. Ik ben wel fan. Vind het aanbod heel behoorlijk en ook de prijzen zijn ok. Redelijk veel Australische dingen ook, en ook non-food.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
in leiden zit er ook minstens 1 winkel met allemaal britse producten.,de winkel zit op de botermarkt.. maar kan er verder niet echt iets over terug vinden, maar ik dacht miss hebben sommige mensen er wat aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |