Trainer Duisburg geeft kopstoot na black-out
7/12/2005 12:12
Zes minuten voor het einde van de wedstrijd tegen 1. FC Köln (1-1) sloegen de stoppen door bij MSV Duisburg-trainer Norbert Meier. Na een woordenwisseling gaf hij Köln-verdediger Albert Streit een kopstoot.
Na de kopstoot stortte Meier zelf theatraal ter aarde, alsof hij het slachtoffer was. Voor scheidsrechter Manuel Gräfe was dat geen aanleiding de trainer geen rood te geven. Tijdens de persconferentie ontkende Meier de aantijgingen. 'Van een kopstoot van mijn kant kan geen sprake zijn.'
Het heeft wel een nachtje geduurd, maar Meier heeft zijn fout toegegeven. 'Ik moet me op alle manieren verontschuldigen. Het was een black-out. Ik heb 's avonds de televisiebeelden gezien en ben geschrokken. Ik heb Streit meteen gebeld en mijn excuses aangeboden. Ik kan niet begrijpen hoe het heeft kunnen gebeuren.'
Voorzitter Walter Hellmich heeft Meier een waarschuwing en een boete gegeven. Een ontslag is niet aan de orde, maar hij wil 'eerst afwachten wat de bond doet'. Een schorsing ligt in het verschiet voor Meier. 'Een trainer die zich zo gedraagt, kan niet drie dagen later weer op de bank plaatsnemen. Daarop wil ik aandringen', aldus Horst Hilpert, hoofdaanklager bij de Duitse bond.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!