abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32889374
Na lang nadenken heb ik besloten om in september te beginnen met de bachelor rechten aan de UvA. Doodeng, na drie jaar fulltime werken weer gaan studeren! Ook heel anders, zal qua inkomen heel wat moeten missen en de plannen om op mezelf te gaan wonen komend jaar gaan ook even op de lange baan.

Ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die deze stap hebben genomen en hoe dat is bevallen.

Liefs
It's like you're a drug, it's like you're a demon I can't face down...
  woensdag 7 december 2005 @ 13:35:19 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_32889471
Ik heb na een aantal jaar werken ook mijn schooltas weer gepakt en ben de PABO gaan doen. Na twee jaar voltijd ben ik overgestapt op de deeltijd, door verschillende redenen.
Je zit in een compleet andere leeftijd dan de mensen die meteen van de middelbare school komen, heel andere levensfase.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32889516
Voordeel is natuurlijk wel dat je behoorlijk wat werkervaring hebt, wat je studie weer makkelijker maakt.
Trots van het Noorden!
pi_32889582
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef Troel het volgende:
Ik heb na een aantal jaar werken ook mijn schooltas weer gepakt en ben de PABO gaan doen. Na twee jaar voltijd ben ik overgestapt op de deeltijd, door verschillende redenen.
Je zit in een compleet andere leeftijd dan de mensen die meteen van de middelbare school komen, heel andere levensfase.
dat valt best mee. Tuurlijk is het meerendeel fris van de middelbare school, maar er lopen ook genoeg studiewisselaars, wereldreizigers etc rond.
pi_32889644
Ik heb het geluk dat ik een vroege leerling ben en vrij vlot het VWO heb gedaan. Ben nu 21, tegen de tijd dat ik wil beginnen ben ik net 22.
  woensdag 7 december 2005 @ 13:41:37 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_32889658
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:39 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

dat valt best mee. Tuurlijk is het meerendeel fris van de middelbare school, maar er lopen ook genoeg studiewisselaars, wereldreizigers etc rond.
dat ligt maar net aan je studie natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32889659
Ik werk nu 7 jaar fulltime en moet er echt niet aan denken om weer altijd die onrust te hebben van "ik moet eigenlijk nog studeren". Als ik nu het pand verlaat 's avonds, heb ik echt avond. Als je studeert, heb je imo nooit echt vrij. Daar zou ik nog de meeste moeite mee hebben. Oh en het gebrek aan genoge geld natuurlijk
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  woensdag 7 december 2005 @ 13:42:45 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_32889707
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:41 schreef Sunrise1984 het volgende:
Ik heb het geluk dat ik een vroege leerling ben en vrij vlot het VWO heb gedaan. Ben nu 21, tegen de tijd dat ik wil beginnen ben ik net 22.
Ik ben nu 23 en ben de afgelopen jaren veruit de oudste uit mijn klas geweest (op een meisje na, maar die was ook alweer een paar jaar ouder dan ik )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32889774
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:41 schreef Fling het volgende:
Ik werk nu 7 jaar fulltime en moet er echt niet aan denken om weer altijd die onrust te hebben van "ik moet eigenlijk nog studeren". Als ik nu het pand verlaat 's avonds, heb ik echt avond.
je bekleedt vast geen belangrijke functie?
pi_32889792
Tja het zal wel wennen zijn om eens niet de jongste te zijn... Denk dat het moeilijker wordt om te wennen aan het inkomensverschil, verdien nu goed en straks wordt het weer leven op bijbaantjes....
pi_32889799
Ik ben in februari dit jaar begonnen aan een voltijd HBO Rechten opleiding na 3.5 jaar gewerkt te hebben. In het begin hield er veel vrije tijd aan over, ik was gewend om 40 uur per week te werken, en zoveel uur haalde ik niet met school. Althans, dat was niet nodig.

Ik merk nu dat het elk blok wat zwaarder wordt, maar dat is iets wat ik van te voren ook al zag aankomen. Ik weet dat ik niet tot mijn 65e of langer nog van die kutbaantjes wil hebben als in de afgelopen 3,5 jaar en dat is mijn motivatie.

Zoals Troel al zei kom je wel met jongere mensen in de klas te zitten, dat was wel even wennen. Maar ben nog steeds blij dat ik de stap gezet heb.
pi_32889803
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:45 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

Hahaha
pi_32889818
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef Troel het volgende:
Leeftijd / levensfase ligt denk ik aan de PABO. Op de UvA zijn er een hoop 20+ 1ste jaars, net als op HBO scholen overigens..
Als je niet durft te verdwalen, zul je nooit een nieuwe route vinden
pi_32889845
Ik heb exact dezelfde plannen, alleen nog niet concreet. De inkomsten zal ik iig het meest gaan missen...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_32889852
Mijn vriendin is er 3 jaar tussenuit geweest (1 jr werk, zwanger, 1 jaar thuis), en is sinds september 2004 weer fulltime aan het studeren (en fulltime is bij deze studie een understatement), en dat als moeder.
Het gaat trouwens heel goed, ze heeft alles in 1 keer gehaald, en zit nu in het tweede jaar.

Financieel hebben we het niet makkelijk, maar zolang we geen eigen huis hebben is het te doen..
alles voor een goeie toekomst hè!
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_32889854
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:46 schreef Dwaashaas het volgende:
Ik ben in februari dit jaar begonnen aan een voltijd HBO Rechten opleiding na 3.5 jaar gewerkt te hebben. In het begin hield er veel vrije tijd aan over, ik was gewend om 40 uur per week te werken, en zoveel uur haalde ik niet met school. Althans, dat was niet nodig.

Ik merk nu dat het elk blok wat zwaarder wordt, maar dat is iets wat ik van te voren ook al zag aankomen. Ik weet dat ik niet tot mijn 65e of langer nog van die kutbaantjes wil hebben als in de afgelopen 3,5 jaar en dat is mijn motivatie.

Zoals Troel al zei kom je wel met jongere mensen in de klas te zitten, dat was wel even wennen. Maar ben nog steeds blij dat ik de stap gezet heb.
Precies, ik wil ook niet meer van die kutbaantjes. Zie mezelf niet eeuwig als secretaresse werken. Beetje jammer dat ik dat niet direct na het vwo zo zag haha.

Ik twijfel nog wel tussen HBO Rechten en de bachelor Rechten aan de UvA trouwens.
pi_32889910
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef Sunrise1984 het volgende:

[..]

Precies, ik wil ook niet meer van die kutbaantjes. Zie mezelf niet eeuwig als secretaresse werken. Beetje jammer dat ik dat niet direct na het vwo zo zag haha.

Ik twijfel nog wel tussen HBO Rechten en de bachelor Rechten aan de UvA trouwens.
Bij de economische studies van de HvA kan je een masterprogramma volgen, dan stroom je na het 2e jaar door naar de UvA voor je master. Wellicht is deze optie er ook voor rechten?
Als je niet durft te verdwalen, zul je nooit een nieuwe route vinden
pi_32889916
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:45 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

Omdat je in belangrijke functies dag en nacht werkt? Eerlijk gezegd heb ik best een hoge positie maar ik probeer m'n werk wel "op m'n werk" te laten, zeg maar. Mensen ook in hun vrije tijd met werk bezig zijn en alleen maar over werk praten, vind ik over het algemeen erg saai.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_32889943
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:50 schreef Rogiertw het volgende:

[..]

Bij de economische studies van de HvA kan je een masterprogramma volgen, dan stroom je na het 2e jaar door naar de UvA voor je master. Wellicht is deze optie er ook voor rechten?
Klopt ja, heb ik ook over gelezen. Dus inmiddels heb ik drie opties, wordt er niet makkelijker op
pi_32889945
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef Sunrise1984 het volgende:

[..]

Hehehe, na de havo wist ik ook nog niet wat ik wilde doen. Maar het heeft zo z'n voordelen zo merk ik dat ik in die 3,5 jaar wel veel ervaring heb opgedaan en met namen in het samenwerken. Dat is ivm het projectonderwijs op de HBO erg handig.
pi_32889979
Maar als ik nu bedenk dat als ik toen meteen was begonnen met rechten ik nu nog een jaartje te gaan had (als alles een beetje goed was gegaan uiteraard)... pffff..... Maar ja, als.... zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_32889994
en ja.... de inkomsten, dat is een beetje jammer, maar kom op, die 4 jaar zijn zo voorbij en dan gaat het grote geld komen

spreek me niet tegen, anders verkloot ik mijn studie
pi_32890016
Ik heb het ook gedaan.
Vooraal financieel gezien viel het mij enorm tegen, want ging van 800 euro in de maand naar een bijbaantje :-P

maar ben er wel blij mee dat ik naar school gegaan ben
pi_32890024
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:53 schreef Sunrise1984 het volgende:
Maar als ik nu bedenk dat als ik toen meteen was begonnen met rechten ik nu nog een jaartje te gaan had (als alles een beetje goed was gegaan uiteraard)... pffff..... Maar ja, als.... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar dan was je wel minder gemotiveerd geweest. Nu weet je dat je niet tot je 65e kut werk wil gaan doen. Als rechten jouw richting is, heb je in ieder geval een baan die je leuk vind.
pi_32890038
Ja het salaris van de gemiddelde jurist ziet er beter uit dan dat van een secretaresse haha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')