dat valt best mee. Tuurlijk is het meerendeel fris van de middelbare school, maar er lopen ook genoeg studiewisselaars, wereldreizigers etc rond.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef Troel het volgende:
Ik heb na een aantal jaar werken ook mijn schooltas weer gepakt en ben de PABO gaan doen. Na twee jaar voltijd ben ik overgestapt op de deeltijd, door verschillende redenen.
Je zit in een compleet andere leeftijd dan de mensen die meteen van de middelbare school komen, heel andere levensfase.
dat ligt maar net aan je studie natuurlijkquote:Op woensdag 7 december 2005 13:39 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
dat valt best mee. Tuurlijk is het meerendeel fris van de middelbare school, maar er lopen ook genoeg studiewisselaars, wereldreizigers etc rond.
Ik ben nu 23 en ben de afgelopen jaren veruit de oudste uit mijn klas geweestquote:Op woensdag 7 december 2005 13:41 schreef Sunrise1984 het volgende:
Ik heb het geluk dat ik een vroege leerling ben en vrij vlot het VWO heb gedaan. Ben nu 21, tegen de tijd dat ik wil beginnen ben ik net 22.
je bekleedt vast geen belangrijke functie?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:41 schreef Fling het volgende:
Ik werk nu 7 jaar fulltime en moet er echt niet aan denken om weer altijd die onrust te hebben van "ik moet eigenlijk nog studeren".Als ik nu het pand verlaat 's avonds, heb ik echt avond.
Hahahaquote:Op woensdag 7 december 2005 13:45 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
je bekleedt vast geen belangrijke functie?
Leeftijd / levensfase ligt denk ik aan de PABO. Op de UvA zijn er een hoop 20+ 1ste jaars, net als op HBO scholen overigens..quote:Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef Troel het volgende:
Ik heb na een aantal jaar werken ook mijn schooltas weer gepakt en ben de PABO gaan doen. Na twee jaar voltijd ben ik overgestapt op de deeltijd, door verschillende redenen.
Je zit in een compleet andere leeftijd dan de mensen die meteen van de middelbare school komen, heel andere levensfase.
Precies, ik wil ook niet meer van die kutbaantjes. Zie mezelf niet eeuwig als secretaresse werken. Beetje jammer dat ik dat niet direct na het vwo zo zag haha.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:46 schreef Dwaashaas het volgende:
Ik ben in februari dit jaar begonnen aan een voltijd HBO Rechten opleiding na 3.5 jaar gewerkt te hebben. In het begin hield er veel vrije tijd aan over, ik was gewend om 40 uur per week te werken, en zoveel uur haalde ik niet met school. Althans, dat was niet nodig.
Ik merk nu dat het elk blok wat zwaarder wordt, maar dat is iets wat ik van te voren ook al zag aankomen. Ik weet dat ik niet tot mijn 65e of langer nog van die kutbaantjes wil hebben als in de afgelopen 3,5 jaar en dat is mijn motivatie.
Zoals Troel al zei kom je wel met jongere mensen in de klas te zitten, dat was wel even wennen. Maar ben nog steeds blij dat ik de stap gezet heb.
Bij de economische studies van de HvA kan je een masterprogramma volgen, dan stroom je na het 2e jaar door naar de UvA voor je master. Wellicht is deze optie er ook voor rechten?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef Sunrise1984 het volgende:
[..]
Precies, ik wil ook niet meer van die kutbaantjes. Zie mezelf niet eeuwig als secretaresse werken. Beetje jammer dat ik dat niet direct na het vwo zo zag haha.
Ik twijfel nog wel tussen HBO Rechten en de bachelor Rechten aan de UvA trouwens.
Omdat je in belangrijke functies dag en nacht werkt? Eerlijk gezegd heb ik best een hoge positie maar ik probeer m'n werk wel "op m'n werk" te laten, zeg maar. Mensen ook in hun vrije tijd met werk bezig zijn en alleen maar over werk praten, vind ik over het algemeen erg saai.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:45 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
je bekleedt vast geen belangrijke functie?
Klopt ja, heb ik ook over gelezen. Dus inmiddels heb ik drie opties, wordt er niet makkelijker opquote:Op woensdag 7 december 2005 13:50 schreef Rogiertw het volgende:
[..]
Bij de economische studies van de HvA kan je een masterprogramma volgen, dan stroom je na het 2e jaar door naar de UvA voor je master. Wellicht is deze optie er ook voor rechten?
Hehehe, na de havo wist ik ook nog niet wat ik wilde doen. Maar het heeft zo z'n voordelen zo merk ik dat ik in die 3,5 jaar wel veel ervaring heb opgedaan en met namen in het samenwerken. Dat is ivm het projectonderwijs op de HBO erg handig.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef Sunrise1984 het volgende:
[..]
Precies, ik wil ook niet meer van die kutbaantjes. Zie mezelf niet eeuwig als secretaresse werken. Beetje jammer dat ik dat niet direct na het vwo zo zag haha.
Maar dan was je wel minder gemotiveerd geweest. Nu weet je dat je niet tot je 65e kut werk wil gaan doen. Als rechten jouw richting is, heb je in ieder geval een baan die je leuk vind.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:53 schreef Sunrise1984 het volgende:
Maar als ik nu bedenk dat als ik toen meteen was begonnen met rechten ik nu nog een jaartje te gaan had (als alles een beetje goed was gegaan uiteraard)... pffff..... Maar ja, als.... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik wist ook niet wat ik moest na de havo.. Ik ben daarom maar MER gaan doen, echt zo'n studie die je gaat doen als je het niet meer weet.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:51 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Hehehe, na de havo wist ik ook nog niet wat ik wilde doen. Maar het heeft zo z'n voordelen zo merk ik dat ik in die 3,5 jaar wel veel ervaring heb opgedaan en met namen in het samenwerken. Dat is ivm het projectonderwijs op de HBO erg handig.
Helemaal waar. Nu ben ik echt ontzettend gemotiveerd, toen klooide ik maar een beetje aan met alles in mijn leven.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:54 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Maar dan was je wel minder gemotiveerd geweest. Nu weet je dat je niet tot je 65e kut werk wil gaan doen. Als rechten jouw richting is, heb je in ieder geval een baan die je leuk vind.
Ik verdien nu zo'n 1400 netto.... dat gaat niet lukken met n bijbaantje hè? Snik.....quote:Op woensdag 7 december 2005 13:54 schreef Tembaco3kwart het volgende:
Ik heb het ook gedaan.
Vooraal financieel gezien viel het mij enorm tegen, want ging van 800 euro in de maand naar een bijbaantje :-P
maar ben er wel blij mee dat ik naar school gegaan ben
quote:Op woensdag 7 december 2005 13:56 schreef Sunrise1984 het volgende:
[..]
Ik verdien nu zo'n 1400 netto.... dat gaat niet lukken met n bijbaantje hè? Snik.....
Ik krijg waarschijnlijk nog 2,5 jaar stufi... Denk dat ik wel moet gaan bijlenen bij de IB. Maar ja, moet ik er maar voor over hebben.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:05 schreef Aventura het volgende:
Ik wil ook graag weer gaan studeren, maar krijg geen stufi meer. Verder ben ik nog een heel stuk ouder dan jullie...Ik kan wel deeltijd, maar de studie die ik voor ogen heb is alleen voltijds te doen
Ok minimaal 1200 netto per maand, moeilijk idd. Mag je nog wel bijlenen bij de IB?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:10 schreef Aventura het volgende:
Ik heb ook geen huisgenoot/woon niet samen, dus ik heb echt minimaal 1200 nodig volgens mijn berekeningen, maar zelfs dat is al krap. OV-kaart heb ik niet nodig omdat ik al in de stad van mijn beoogde studie woon. Het zal wel bij dromen blijven...
Rijke vent scoren dan maar...quote:Op woensdag 7 december 2005 14:30 schreef Aventura het volgende:
Nee volgens mij niet, ben al 27 en heb al 5 jaar gestudeerd waarvan 1 jaar geleend. De koek is op ben ik bang..
Als je ervan overtuigd ben dat je de studie wil doen en de capaciteiten hebt om de studie af te ronden moet je gewoon gaan studeren. Lenen bij de IB-groep is mogelijk tegen gunstige voorwaarden zodat je pas terug hoeft te betalen als je werk hebt.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:10 schreef Aventura het volgende:
Ik heb ook geen huisgenoot/woon niet samen, dus ik heb echt minimaal 1200 nodig volgens mijn berekeningen, maar zelfs dat is al krap. OV-kaart heb ik niet nodig omdat ik al in de stad van mijn beoogde studie woon. Het zal wel bij dromen blijven...
quote:Op woensdag 7 december 2005 14:45 schreef Aventura het volgende:
Waar ik zelf trouwens ook tegenaanloop is dat ik nog een VWO-diploma oude stijl heb. Dat is tegenwoordig ook net meer zomaar een vrijbrief om aan elke universiteit een studie te beginnen.
Gefeliciteerd. Je hebt nog 2 jaar recht op een ov-jaarkaart en mag nog 2 jaar maximaal bijlenen (bijna 800 euro per maand) tot je 30 bent.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:30 schreef Aventura het volgende:
Nee volgens mij niet, ben al 27 en heb al 5 jaar gestudeerd waarvan 1 jaar geleend. De koek is op ben ik bang..
Ik heb een VWO-diploma uit 96, dus nog zonder de zgn. profielen. Bij alle uni-opleidignen waar op zijn minst statistiek wordt gegeven, moet je al een VWO-diploma hebben nieuwe stijl, of oude stijl met wis A en-of B, en daarmee moet je dan een beschikking van de universiteit zien te verkrijgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:54 schreef Koningin het volgende:
[..]
Een VWO-diploma is toch een VWO-diploma?
Ik heb er ook eentje van 1997, zou die dan minder goed zijn dan een van 2005?
Ik weet niet hoe makkelijk in die geldbehoefte van 1200 euro te snijden is maar een dergelijk bedrag is toch erg moeilijk overbrugbaar zonder beurs. Het kan, maar het wordt toch wel fors moeilijk.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:53 schreef Shakes het volgende:
[..]
Het niet hebben van een beurs vind ik echt een drogreden om niet te gaan studeren.
Niet, die 1200 zou al een grote achteruitgang zijn. Enige wat ik kan doen om mijn lasten te verlagen is mn woning verkopen en bij mijn ouders gaan wonen ofzoquote:Op woensdag 7 december 2005 15:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe makkelijk in die geldbehoefte van 1200 euro te snijden is maar een dergelijk bedrag is toch erg moeilijk overbrugbaar zonder beurs. Het kan, maar het wordt toch wel fors moeilijk.
Wat stom. Heb ik daar voor geleerd om nog geen 10 jaar later al geen normale toegang meer te krijgen tot een universiteit.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb een VWO-diploma uit 96, dus nog zonder de zgn. profielen. Bij alle uni-opleidignen waar op zijn minst statistiek wordt gegeven, moet je al een VWO-diploma hebben nieuwe stijl, of oude stijl met wis A en-of B, en daarmee moet je dan een beschikking van de universiteit zien te verkrijgen.
Is een duale hbo opleiding geen optie?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Niet, die 1200 zou al een grote achteruitgang zijn. Enige wat ik kan doen om mijn lasten te verlagen is mn woning verkopen en bij mijn ouders gaan wonen ofzo
Die doe ik op het moment (beetje uitgelopen...quote:Op woensdag 7 december 2005 15:29 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is een duale hbo opleiding geen optie?
De opleiding die ik wil doen is alleen universitair te doen helaasch. Maar ik ben al aan het kijken naar alternatieven. De OU bv. heeft een aantal modules die ook in mijn beoogde studie zitten. Ik wil die dan eerst doen, kan ik meteen kijken of het wel écht iets voor me is.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:29 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is een duale hbo opleiding geen optie?
ja, vooral dat zwanger zijn heeft geholpenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef highworker het volgende:
Mijn vriendin is er 3 jaar tussenuit geweest (1 jr werk, zwanger, 1 jaar thuis),
alles voor een goeie toekomst hè!
Ik vind het juist knap dat je ondanks de zwangerschap nog een studie gaat volgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja, vooral dat zwanger zijn heeft geholpen![]()
Ja ik bedacht me net pas dat ik dan weer zomervakantie, kerstvakantie enz. krijg... Heerlijk denk ik haha. Maar werken moet ik er zeker bij, wil toch wel wat geld hebbenquote:Op donderdag 8 december 2005 09:41 schreef smvs het volgende:
Ik ben 22 en ben na een aantal jaar werken nu 1e jaars rechten aan de UU. Gaat goed, heb nog geen punten verspeeld tot nu toe. Die motivatie die ik in het begin had is wel ingekakt trouwens, maar ik weet ook dat er geen alternatief is (ja, kutbaantjes) dus als puntje bij paaltje komt en er komt een deadline aan dan maak ik er toch ff wat moois van (probeer ik althans). Als je 40+ uur per week gewerkt hebt zie je wel in dat zo'n studie eigenlijk een luizenleventje is, dat scheelt ook. Moet er wel bij gaan werken binnenkort trouwens, al was het maar omdat ik nu gewoon tijd over heb.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:00 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik vind het juist knap dat je ondanks de zwangerschap nog een studie gaat volgen.
Is 10 keer moeilijker dan hoor!!
Ik hoop daar ook op eigenlijk, heb nu het gevoel dat ik stil sta, dat ik me niet meer verder ontwikkel en daar word ik soms wel onzeker van. Ik heb het gewoon nodig om te leren denk ik.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:47 schreef MouseOver het volgende:
In m'n studie zitten ook wat aardige obstakels ingebouwd. Ik heb gemerkt dat daardoor je zelfvertrouwen behoorlijk stijgt, en dat is mooi meegenomen.
Eigenlijk is dat meer een kwestie van afwerking: ik was nooit echt onzeker, maar zwakke plekken zijn gelijk getrokken naar de rest van het niveau. Eigenlijk kom je erachter dat je gewoon veel meer kunt dan je zelf denkt, en volgens mij geldt dat voor elke studie.
Ik weet niet hoe het bij andere rechtenopleidingen is maar wij hebben wel een zeer apart schema. Tot nu toe hebben we nog geen vrij gehad, en over 2 weken hebben we ruim 7 weken vrij.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:26 schreef Sunrise1984 het volgende:
[..]
Ja ik bedacht me net pas dat ik dan weer zomervakantie, kerstvakantie enz. krijg... Heerlijk denk ik haha. Maar werken moet ik er zeker bij, wil toch wel wat geld hebben
Welke studie is het die je wil volgen? Ik zou niet te lang wachten, want wanneer je 30 bent verlopen de meeste rechten die je hebt denk ik. Terwijl je toch nog 3 jaar ofzo kan lenen als je daar snel aan begint. Vaak kan je door het lezen van studiegidsen genoeg te weten komen over de studie. Of je loopt gewoon binnen bij hoorcolleges, zolang het grote hoorcolleges zijn kan je zo binnenlopen en een beetje de les volgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
De opleiding die ik wil doen is alleen universitair te doen helaasch. Maar ik ben al aan het kijken naar alternatieven. De OU bv. heeft een aantal modules die ook in mijn beoogde studie zitten. Ik wil die dan eerst doen, kan ik meteen kijken of het wel écht iets voor me is.
je zou bijna denken dat ze hersenen heeftquote:Op donderdag 8 december 2005 10:00 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik vind het juist knap dat je ondanks de zwangerschap nog een studie gaat volgen.
Is 10 keer moeilijker dan hoor!!
Werkgevers weten niet wat ze met een Bachelor uni aanmoeten. Je bent namelijk geen academicus maar ook geen hbo-erquote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef Sunrise1984 het volgende:
[..]
Ik twijfel nog wel tussen HBO Rechten en de bachelor Rechten aan de UvA trouwens.
Is het niet mogelijk om je werktijden zo in te delen dat je een paar keer per weekl naar college kunt? Mijn ervaring is namelijk dat voltijdsstudie absoluut niet de veertig uur in de week kosten die er voor staan. Ik doe al geruime tijd twee studies (succesvol) naast elkaar en zelfs dan haal ik die veertig uur doorgaans niet. Je moet het woord "voltijds" dan ook niet te letterlijk nemen.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:05 schreef Aventura het volgende:
Ik wil ook graag weer gaan studeren, maar krijg geen stufi meer. Verder ben ik nog een heel stuk ouder dan jullie...Ik kan wel deeltijd, maar de studie die ik voor ogen heb is alleen voltijds te doen
De OU zou ik je ten zeerste willen afraden, wordt amper serieus genomen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
De opleiding die ik wil doen is alleen universitair te doen helaasch. Maar ik ben al aan het kijken naar alternatieven. De OU bv. heeft een aantal modules die ook in mijn beoogde studie zitten. Ik wil die dan eerst doen, kan ik meteen kijken of het wel écht iets voor me is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |