abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 11:31:09 #1
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_32886337

Via de site van Bert is alles prima te volgen !

De ranking voor het seizoen 2005 / 2006

De puntenverdeling per land

De wedstrijden van het seizoen 2005 / 2006

We doen het dit seizoen tot nu toe erg lekker en zijn aan het inlopen op Portugal !!
Onder ons worden we naar mijn idee nu het meeste bedreigd door Rusland..

[ Bericht 3% gewijzigd door -Schorpioen- op 07-12-2005 16:26:15 ]
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_32886373
ik was het nieuwe topic al aan het zoeken na de succesvolle avond gisteren
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_32886539
Nederland heeft eigenlijk nog relatief weinig punten maar gepakt dit seizoen, hoewel dat eigenlijk ook geldt voor Duitsland en Frankrijk etc.

Roemenie heeft zelfs meer punten gepakt dan Italie hoe is dat echt mogelijk?!

of zijn er nog geen punten toegekend voor het behalen van de tweede ronde van Ajax en PSV bijvoorbeeld? want anders zit er echt goed mis als landen zonder ploegen in de CL zo belachelijk goed scoren

edit: owkee, wordt al duidelijker, het ligt vooral aan de geweldige Europese prestaties van Feyenoord en Willem II die hebben samen namelijk 1 zwaarbevochten punt behaald en dat helpt niet zo bij de totaalscore die je wel door 6 moet delen omdat ze mee hebben gedaan in Europa dit jaar
Jack does it in real time...
pi_32909292
Ik snap niks van die telling op die site. Heb ik het nou echt goed gezien dat het niks uitmaakt of je wint, gelijkspeelt of verliest in de CL, je krijgt per wedstrijd gewoon 1 punt. Die tellen ze vervolgens bijelkaar op en dan delen door 6 bij ons.

Hele vage puntentelling.
pi_32909392
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:39 schreef DeeBee het volgende:
Roemenie heeft zelfs meer punten gepakt dan Italie hoe is dat echt mogelijk?!
Ze halen niet meer punten, hun average/gemiddelde is gewoon hoger omdat zowel Rapid, Dinamo als Steaua Boekarest het goed doen en vaak winnen
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 december 2005 @ 02:19:36 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32909620
Als Nederland met maar 4 clubs mee zou doen zou onze score veel hoger zijn. Als we eventueel een extra plaats krijgen in Europa is de kans groot dat je die vrij snel weer kwijt raakt.
Portugal is trouwens vandaag weer uitgelopen volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32910285
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:19 schreef rubbereend het volgende:
Als Nederland met maar 4 clubs mee zou doen zou onze score veel hoger zijn. Als we eventueel een extra plaats krijgen in Europa is de kans groot dat je die vrij snel weer kwijt raakt.
Portugal is trouwens vandaag weer uitgelopen volgens mij
Een extra plaats in Europa zullen we niet zo snel krijgen, mochten we Portugal voorbij gaan krijgen we slechts een extra CL-plaats t.o.v. een uefa-plek, waarbij de derde CL-club zich zal moeten kwalificeren voor de groepsfase. Het enige voordeel is dan dus dat je in ieder geval twee clubs in de CL-groepsfase hebt en daarmee sowieso de 6 punten startbonus krijgt (met 6 landen dus 1 heel punt en kans op nog een half!)

En @luukbes: je moet de boel inderdaad nog maar een keer beter bekijken
Atje zeggen is adje doen!
pi_32910909
Ja ik zie het nu, ik keek verkeerd.

Er wordt gezegd dat men altijd de ranking van het afgelopen seizoen gebruikt, omdat men aan het begin van een nieuw seizoen moet weten hoeveel europese plekken en welke beschikbaar zijn.

Maar als ik het goed begrijp bedoelen ze dus daarmee wel dat de punten die dit seizoen nog gehaald worden (het voetbaljaar 05/06 dus) ook meegenomen worden zodra 06/07 begint. Immers, zodra 05/06 afgelopen is in mei, is de stand en ranking al meteen bekend.

Guimares vliegt er zeker uit, Portugal heeft dus alleen nog Benfica over in februari. NL moet nog iets meer als 3 punten inhalen in die ranking, het is dus zeker mogelijk, zelfs als Benfica verder komt in de CL.

Met 3 of zelfs 4 ploegen als H'veen mazzel heeft, kan NL gewoon vanaf nu flink uitlopen op Portugal, en een simpele rekensom levert momenteel 3.21 punten achterstand op in de country-ranking. Doorvertaald in clubs-punttellingen is dit grofweg 3.21 x 6 = 19.26 punten. Een overwinning is 2 punten, gelijkspel 1 punt, en het bereiken van kwart/halve/finale 1 bonuspunt (CL + UC).

Als je de campagne van vorig jaar er even bijpakt weet je dat alleen AZ en PSV al door hun successen bijelkaar 46 punten gesprokkeld hadden. 46/6 = bijna 8.000 punten gemiddeld omhoog in de country ranking, waar we er dus maar nogmaals 3.21 nodig hebben.

Met alleen Benfica als overige partij kan Portugal NL nooit meer bijbenen als onze clubs hun punten blijven pakken, zelfs als Benfica de finale Cl winnen zou NL door meer clubs nog veel meer kunnen sprokkelen en ze voorbij kunnen gaan.

Worst case scenario is dat Benfica vanaf nu alles wint, en dus de finale CL wint. Dat zou hun 7 winstwedstrijden (2 x 8ste finale, 2 x kwartfinale, 2 x halve finale en 1 x finale) plus 3 bonus punten opleveren, is dus totaal 17 punten. Delen door 6 voor hun is dus iets minder als 3.0 punten dat ze in de ranking nog erbij kunnen krijgen.

Kortom, als elke club nou regelmatig zijn overwinningen pakt en 2 clubs redelijk succesvol de kwartfinales halen (UC en CL) dan kan het wel lukken dat die 3 CL plekken naar NL komen voor volgend jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door LuukBes op 08-12-2005 07:52:49 ]
pi_32910988
quote:
Op donderdag 8 december 2005 07:47 schreef LuukBes het volgende:
Ja ik zie het nu, ik keek verkeerd.

Er wordt gezegd dat men altijd de ranking van het afgelopen seizoen gebruikt, omdat men aan het begin van een nieuw seizoen moet weten hoeveel europese plekken en welke beschikbaar zijn.

Maar als ik het goed begrijp bedoelen ze dus daarmee wel dat de punten die dit seizoen nog gehaald worden (het voetbaljaar 05/06 dus) ook meegenomen worden zodra 06/07 begint. Immers, zodra 05/06 afgelopen is in mei, is de stand en ranking al meteen bekend.

Guimares vliegt er zeker uit, Portugal heeft dus alleen nog Benfica over in februari. NL moet nog iets meer als 3 punten inhalen in die ranking, het is dus zeker mogelijk, zelfs als Benfica verder komt in de CL.

Met 3 of zelfs 4 ploegen als H'veen mazzel heeft, kan NL gewoon vanaf nu flink uitlopen op Portugal, en een simpele rekensom levert momenteel 3.21 punten achterstand op in de country-ranking. Doorvertaald in clubs-punttellingen is dit grofweg 3.21 x 6 = 19.26 punten. Een overwinning is 2 punten, gelijkspel 1 punt, en het bereiken van kwart/halve/finale 1 bonuspunt.

Als je de campagne van vorig jaar er even bijpakt weet je dat alleen AZ en PSV al door hun successen bijelkaar 46 punten gesprokkeld hadden. 46/6 = bijna 8.000 punten gemiddeld omhoog in de country ranking, waar we er dus maar nogmaals 3.21 nodig hebben.

Met alleen Benfica als overige partij kan Portugal NL nooit meer bijbenen als onze clubs hun punten blijven pakken, zelfs als Benfica de finale Cl winnen zou NL door meer clubs nog veel meer kunnen sprokkelen en ze voorbij kunnen gaan.

Worst case scenario is dat Benfica vanaf nu alles wint, en dus de finale CL wint. Dat zou hun 7 winstwedstrijden (2 x 8ste finale, 2 x kwartfinale, 2 x halve finale en 1 x finale) plus 3 bonus punten opleveren, is dus totaal 17 punten. Delen door 6 voor hun is dus iets minder als 3.0 punten dat ze in de ranking nog erbij kunnen krijgen.

Kortom, als elke club nou regelmatig zijn overwinningen pakt en 2 clubs redelijk succesvol de kwartfinales halen (UC en CL) dan kan het wel lukken dat die 3 CL plekken naar NL komen voor volgend jaar.
Van regelmatig overwinningen pakken is niet zoveel sprake, het is vanaf nu alleen nog maar knock-out in beide toernooien.

Maar als een club een ronde verder komt betekent dat minstens 3 punten. Een punt voor het bereiken van de volgende ronde, dat is vanaf nu minimaal de kwartfinale, en minimaal twee punten: twee gelijke spelen of een overwinnig en een nederlaag. Dat betekent eigenlijk dat er zes keer een club door moet gaan.

Bijvoorbeeld: Ajax gaat er in de kwartfinale uit en PSV in de halve finale, AZ haalt de halve finale en Heerenveen haalt de achtste finale. Dat zijn: 5 rondes verder, dus 15 punten, en daar komt dan nog alle punten bij uit een ronde waarin boven het minimum gescoord wordt, en de overwinningen van AZ en Heerenveen morgen (4 punten).

Dan zit je wel aan de 20, en moet je hopen dat Portugal niets meer haalt. Maar dat is allemaal te optimistisch, het ging even om het rekenvoorbeeldje, drie punten per volgende ronde is wel een handige vuistregel.

Als het volgend jaar weer zo gaat hebben we de derde CL plek terug. Het is nu trouwens wat makkelijker om richting de bovenste regionen te gaan en andersom, omdat er een knock-out is ingevoerd bij de laatste 16 van de CL. Voorheen betekende dat dat de grote landen, met veel clubs in de CL en in de volgende ronde daarvan, per definitie 12 wedstrijden de kans krijgen om punten te verzamelen, maar misschien maar 8. Dus als er toevallig twee Portugese teams direct uitvliegen in de eerste knock out kost dat veel meer punten dan slecht presteren in een poule. Dat maakt het wat evenwichtiger ten opzichte van de UEFA Cup.

Die Bert is trouwens echt een held, iedereen kent die site, maar weet iemand wie die man is?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_32910995
quote:
Op donderdag 8 december 2005 03:24 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

Een extra plaats in Europa zullen we niet zo snel krijgen, mochten we Portugal voorbij gaan krijgen we slechts een extra CL-plaats t.o.v. een uefa-plek, waarbij de derde CL-club zich zal moeten kwalificeren voor de groepsfase. Het enige voordeel is dan dus dat je in ieder geval twee clubs in de CL-groepsfase hebt en daarmee sowieso de 6 punten startbonus krijgt (met 6 landen dus 1 heel punt en kans op nog een half!)

En @luukbes: je moet de boel inderdaad nog maar een keer beter bekijken
Die zes punten startbonus ken ik niet, waar heb je dat gevonden?
pi_32911006
In elk geval wordt er weer de basis gelegd voor een stevige positie en handhaving ervan
pi_32911023
als we dit jaar overigens weer rond de 10 punten uitkomen is dat hartstikke mooi...
volgend jaar valt het beste jaar van duitsland weg en staan ze zelfs onder portugal...
de twee jaren daarna gaat nederland alsnog portugal voorbij, mits we constant blijven presteren omdat Portugal zijn twee beste jaren verliest.
pi_32911047
't Valt me trouwens op dat de Turkse teams eigenlijk niets meer gepresteerd hebben sinds het succes van Galatasaray een paar jaar terug. Ik meen me te herinneren dat Fenerbahçe zelfs een keer met 0 punten was geëindigd in de CL. Hoe kan dat toch dat een redelijk groot voetballand, zie ook de prestatie op het laatste WK, ver onder Schotland en België staat?
pi_32911092
Het puntensprokkelen van de 3 of 4 clubs bij ons is in ieder geval een stuk waarschijnlijker dan bij Portugal, mits er gewonnen of gelijkgespeeld wordt. In de Uefacup krijgt AZ ook nog 16e finales, dat zijn weer een thuis en uitwedstrijd.

Zoals elke ronde in de UC en CL vanaf nu een uit en thuiswedstrijd inhoudt, en als je die zoals AZ vorig jaar gewoon allemaal wint tot aan de kwartfinale of halve finales, dan haal je veel meer punten binnen dan je met het bonus-systeem binnen kunt halen. 2 maal winst in die 16e finales = al 4 punten. De bonus voor het bereiken van kwart/halve/finale is voor UC en CL gewoon maar maximaal 3 extra puntjes per club.

Maar nogmaals, we moeten gewoon 19.26 punten MEER halen dan Benfica vanaf nu nog doet, dan heb je ze gewoon in de tas. Bijvoorbeeld 6 overwinningen, 4 gelijkspelen, plus het halen van de kwartfinale PSV en AZ halve finale. Waar wij nog hopelijk 4 clubs voor hebben.

AZ en H'veen moeten volgende week trouwens nog tegen Grasshoppers en Levski Sofia, dat zouden ook nog 4 punten kunnen zijn. Als Guimares weer verliest hoef je nog maar 15.26 punten in te halen.
pi_32911122
quote:
Op donderdag 8 december 2005 08:21 schreef LuukBes het volgende:
Het puntensprokkelen van de 3 of 4 clubs bij ons is in ieder geval een stuk waarschijnlijker dan bij Portugal, mits er gewonnen of gelijkgespeeld wordt. In de Uefacup krijgt AZ ook nog 16e finales, dat zijn weer een thuis en uitwedstrijd.

Zoals elke ronde in de UC en CL vanaf nu een uit en thuiswedstrijd inhoudt, en als je die zoals AZ vorig jaar gewoon allemaal wint tot aan de kwartfinale of halve finales, dan haal je veel meer punten binnen dan je met het bonus-systeem binnen kunt halen. 2 maal winst in die 16e finales = al 4 punten. De bonus voor het bereiken van kwart/halve/finale is voor UC en CL gewoon maar 3 puntjes per club.

Maar nogmaals, we moeten gewoon 19.26 punten MEER halen dan Benfica vanaf nu nog doet, dan heb je ze gewoon in de tas. Bijvoorbeeld 6 overwinningen, 4 gelijkspelen, plus het halen van de kwartfinale van AZ en PSV. Waar wij nog hopelijk 4 clubs voor hebben.

AZ en H'veen moeten volgende week trouwens nog tegen Grasshoppers en Levski Sofia, dat zouden ook nog 4 punten kunnen zijn. Als Guimares wee rverliest hoef je nog maar 15.26 punten in te halen.
Volgens mij maar één, dat staat in ieder geval op de site van Bert.

En over die zes bonuspunten voor het bereiken van de 'group stage': volgens mij slaat dat op de teams die daarvoor kwalificatie moeten spelen. Dat lijkt mij ook logischer, anders zouden er punten cadeau gedaan worden aan een land zonder dat daar Europees ook maar een been voor uitgestoken hoeft te worden.
pi_32911164
Nee hoor, zover ik kan lezen krijg je in de UC en in de CL 1 punt per doorbreken naar de volgende ronde, bij de UC alleen vanaf de kwartfinale.

Dus kwart + halve + finale = 3 punten per club. Check anders even de puntentelling van 2005/005 per club (klik op database, en dan country coefficients 2004/2005), dan zie je precies hoe bv AZ en PSV vorig jaar hun punten hebben gescoord, en hoeveel bonus ze kregen.

Iedereen die de groupsfase van de CL bereikt krijgt gewoon 3 punten. Ook diegene die automatisch geplaatst zijn en niet hoeven te kwalificeren. Check PSV dit jaar maar, die niet CL-kwalificatie hoefden te spelen maar nu toch al 4 bonuspunten hebben.
pi_32911243
quote:
Op donderdag 8 december 2005 08:30 schreef LuukBes het volgende:
Nee hoor, zover ik kan lezen krijg je in de UC en in de CL 1 punt per doorbreken naar de volgende ronde, vanaf de kwartfinale.

Dus kwart + halve + finale = 3 punten per club. Check anders even de puntentelling van 2005/005 per club (klik op database, en dan country coefficients 2004/2005), dan zie je precies hoe bv AZ en PSV vorig jaar hun punten hebben gescoord, en hoeveel bonus ze kregen.

Iedereen die de groupsfase van de CL bereikt krijgt gewoon 3 punten. Ook diegene die automatisch geplaatst zijn en niet hoven te kwalificeren.
Ik dacht dat je bedoelde drie punten per ronde. En van die drie punten voor de groepsfase, dat klopt helemaal. Nu ik erover nadenk is dat helemaal niet zo gek, voor de landenstand is het onzin, maar de club heeft er zelf natuurlijk ook wat aan en dat is wel terecht. Het zou raar zijn om NL te belonen dat de kampioen meedoet, dat staat gewoon in de regels, maar drie punten voor PSV, prima.
  donderdag 8 december 2005 @ 09:40:02 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32912097
Zonder de belachelijke regel dat de verliezend bekerfinalist europa ingaat waren we de Portugezen al voorbij geweest.
pi_32912135
Een echte TPV nog wel. Jammer voor Nederland dat Benfica door is, maar we mogen niet klagen met de situatie.
That's all folks!
  donderdag 8 december 2005 @ 09:49:20 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32912252
Het blijft verbazingwekkend inderdaad. 2 clubs uit NL bij de beste 16.
  donderdag 8 december 2005 @ 10:13:08 #21
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32912636
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:49 schreef pfaf het volgende:
Het blijft verbazingwekkend inderdaad. 2 clubs uit NL bij de beste 16.
yep, hopelijk een voorbode voor de komende jaren
  donderdag 8 december 2005 @ 10:17:56 #22
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_32912713
Die halen we zo even in die portuutgezen
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  donderdag 8 december 2005 @ 10:21:41 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32912768
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:17 schreef 9christensen het volgende:
Die halen we zo even in die portuutgezen
Reken er maar niet op.

Belangrijk voor Nederland is dat het wat breder moet. In principe hebben we met AZ natuurlijk een geweldig Europees elftal erbij, maar dan presteert Feyenoord weer belabberd. En dankzij dat debiele play-off systeem heb ik volgend jaar ook weinig vertrouwen in de Europese avonturen...
  donderdag 8 december 2005 @ 10:26:45 #24
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_32912840
Maar Portugal heeft alleen Benfica nog? Als we met de 3 teams ver komen dit seizoen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  donderdag 8 december 2005 @ 10:29:02 #25
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32912876
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:26 schreef 9christensen het volgende:
Maar Portugal heeft alleen Benfica nog? Als we met de 3 teams ver komen dit seizoen.
alleen Benfica idd. Guimarães is met 1 punt al uitgeschakeld voor de uefa cup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')