Jij valt dus af als raadgever hier, maar wellicht heb je vragen die door een ander beantwoord kunnen worden.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:29 schreef Koningin het volgende:
Overwerk bestaat over het algemeen niet bij de overheid, zover ik weet.
Jullie hebben dus geen flauw benul van hoe het werkt bij de overheid.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:43 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik werk zelf niet bij das reigh maar familie van me wel,
Meestal wordt overwerk gecompenseerd met zgn plus-uren dus uren die je vrij kan nemen.
Sommigen die 36 uur werken maken dan 4 lange dagen en hebben b.v. de vrijdag dan vrij.
Mijn opzichter had destijds een hogere functie als ikzelf bij dezelfde afdeling, hij kreeg een riant salaris en mocht idd geen overuren berekenen, daartegenover had ik met mijn sober inkomen daar wel het recht op overuren, hoe die ingedeeld worden is tegenwoordig per tak verschillend.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:36 schreef nineday_nosmiley het volgende:
[..]
Jij valt dus af als raadgever hier, maar wellicht heb je vragen die door een ander beantwoord kunnen worden.
Dit is dus geen standaard normale ambtenaar. Het is wel makkelijk te weten wat voor overheidsinstantie het is.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:02 schreef nineday_nosmiley het volgende:
Iets duidelijker voorbeeld dat help wellicht:
Een ambtenaar ( wat ie precies doet is niet belangrijk ) werkt in een 24-uurs sector binnen de overheid.
Dat betekend dat ie standaard onregelmatige diensten werkt, volgens een vast rooster.
Binnen dat rooster kent hij dag- avond en nachtdiensten, en krijgt daarvoor een vaste ORT.
(onregelmatigheidstoeslag)
Nu wordt daar een flexibele dienst aan toegevoegd, die in principe de dag en avond half overlapt, maar die op verzoek van de werkgever ook kan worden omgezet naar een vroeger of later tijdstip.
Als deze ambtenaar nu volgens rooster de flaexibele dienst heeft, maar op verzoek van de werkgever al eerder moet beginnen, heeft ie dan niet recht op bijvoorbeeld een consignatie-vergoeding?
Hou het nou even netjes, de overheid is groot en heeft véle regelingen.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:03 schreef Koningin het volgende:
Jullie hebben dus geen flauw benul van hoe het werkt bij de overheid.
Bekend verhaal, maar je zult je kunnen voorstellen dat er ambtenaren werken op plekken waarvan het werk geheel of ten dele afhankelijk is van de actuele gebeurtenissen.quote:Wij werken met vast staande werktijden. Ik kan niet zomaar 4 dagen langer werken en dan een dag vrij nemen. Ik mag van mijn plus uren helemaal geen verlof nemen......
En langer werken op een dag als 8 uur is geen overwerk bij de gemeente. Overwerk dien je officieel aan te vragen.
Kortom we geloven je absoluut, maar zijn op zoek naar regelingen die binnen de overheid voor iedereen overkoepeld gelden, en dus niet voor een specifiek sub-orgaan.quote:Maar goed, jullie geloven mij niet he! richting TS
Mag er eigenlijk even niet toe doen, anders vervallen we weer in regels voor dat specifieke onderdeel.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:05 schreef Koningin het volgende:
Dit is dus geen standaard normale ambtenaar.
Het is wel makkelijk te weten wat voor overheidsinstantie het is.
Een héle goede duidelijke site als je als gemeente-ambtenaar werkt zoiets moet toch ook voor de overheid bestaan?quote:En kijk anders een op www.car-uwo.nl
DANK !quote:Op woensdag 7 december 2005 11:35 schreef kantoorslaaf het volgende:
http://www.minbzk.nl/overheidspersoneel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |