abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32884012
Het volgende probleem is afgelopen weken door hevige regen onstaan.

Ik heb in de fundering een gat laten boren voor een rioolpijp. Dat is allemaal goed gegaan, maar helaas wegens ziekte heb ik geen tijd gehad om dat netjes dicht te maken. Door de regen is de grondwaterstand boven dat gat gekomen en je raadt het al, in de kelder stond meer dan 50 cm water.

Geen paniek, met een pomp is alles weer droog gemaakt, maar het probleem is niet opgelost.

Ik moet om de rioolpijp het gat wind en waterdicht afwerken. Mijn idee is het volgende:
- Op ongeveer 15 cm (midden in de fundering) sluit ik de rioolpijp met een laag kit op in het gat.
- Ik smeer het overige deel dicht met snelcement, zowel binnen als buiten.

Kan iemand mij vertellen of ik dan een waterdichte afdichting heb gemaakt, of blijft daar altijd kans op lekken?

Zijn er andere producten speciaal voor het afsluiten van zulke gaten?
pi_32884907
Ik heb bij mij thuis twee rioleringspijpen met de volgende kit gedicht, op aanraden van een aannemer:

Bitumenkit heet het blijkbaar. Ik heb er verder weinig verstand van, misschien kan je hier iets mee
pi_32885349
Heee, das misschien voor iig de buitenkant wel een idee! De binnenkant moet worden afgesmeerd, dat is een kelder die gebruikt wordt!
pi_32895435
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:51 schreef Marsepein het volgende:
Heee, das misschien voor iig de buitenkant wel een idee! De binnenkant moet worden afgesmeerd, dat is een kelder die gebruikt wordt!
Het lijkt me belangrijk dat je een flexibele afdichting maakt, specie lijkt me niet heel verstandig.

Heb je misschien een foto?
pi_32898307
Pur schuim onderin, is waterdicht. Bovenkant cement erover. Zit in de kruipruimte van mijn huis al 5 jaar kurkdroog zo.
pi_32902473
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:02 schreef Conflict het volgende:

[..]

Het lijkt me belangrijk dat je een flexibele afdichting maakt, specie lijkt me niet heel verstandig.

Heb je misschien een foto?
Ik ben er morgen aan het klussen, dan zal ik ff een foto schieten.
pi_32903254
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:29 schreef Conflict het volgende:
Ik heb bij mij thuis twee rioleringspijpen met de volgende kit gedicht, op aanraden van een aannemer:

[afbeelding]

Bitumenkit heet het blijkbaar. Ik heb er verder weinig verstand van, misschien kan je hier iets mee
Wonderspul.
  woensdag 7 december 2005 @ 22:02:49 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32903344
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:59 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wonderspul.
Dat is idd top spul voor het afdichten . Kun je ook op dakken en zo gebruiken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32930329
Hier de foto's:

Binnenkant:

Buitenkant:

Any tips?

Binnenkant afpurren, buitenkant met de shell kit?
pi_32930537
Yep, eerst buitenkant afkitten, zodat dat netjes blijft en een dag later de binnenkant afpurren.
Shell is volgens mij niet goedkoop, maar heeft een levensduur waar je U tegen zegt.
pi_32971942
Pfff, lekkere productieve dag geweest vandaag (NOT). Die Shell kit was bij 2 grote bouwzaken uitverkocht, ivm heftige regen van afgelopen weken.

Ik zit dus nog steeds met een kans op overstroming in mijn kelder. Van de week nog maar eens naar die kit gaan zoeken. Ik wil eerst het kitten afhebben, voordat ik ga afschuimen. Andersom lijkt me niet handig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')