Ja, wat voor service en kwaliteit geven jullie dan die ik op het internet niet kan krijgen?quote:Op woensdag 7 december 2005 02:09 schreef Rapaille het volgende:
Het heeft wel iets pauperachtigs. Ik heb zelf in een fotowinkel gewerkt en dan krijg je mensen die willen afdingen op een camera waar 20 euro marge op zit en waarbij je al met al een uur aan het uitleggen bent. (lees: er blijft bijna niks over).
Wat ik merkte is dat het door vergelijkingssites nu wel steeds meer mensen het doen. Het is jammer dat mensen tegenwoordig niet kijken naar service en kwaliteit maar alleen naar prijs.
Zelf zou ik alleen afdingen als ik zeker weet dat het kan (bijvoorbeeld omdat je echt een hele zwik spullen in een keer koopt)
Ik werk er niet meer hoor. Maar dit soort dingen zijn dus zwaar asociaal, je neemt wel tijd in beslag van een medewerker.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:59 schreef arjanus het volgende:
behalve als je iets wilt uitproberen natuurlijk. Dan ga je naar de winkel en koop je het op het internet, simpel toch?
Haha juist bij grote zaken is de service het slechtst. Bij dixons bijvoorbeeld zijn het allemaal amateurs. Het personeel fotografeert over het algemeen niet eens zelf. Foto kral is failiet gegaan omdat ze niet met de tijd meegaan.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:09 schreef niet_links het volgende:
Liefst bij grote zaken dan zit de service ook wel goed.
Haha ja, zo hebben wij onze auto ook gekocht, van een huisvrouwtje. "Pfoe, toch al 100 000 op de teller, das best veel!" (Het is een dieselquote:Op donderdag 8 december 2005 13:41 schreef danos het volgende:
bij de tweedehansaankopen is het volgende altijd wel handig:
- Probeer niet te enthousiast te reageren op bijvoorbeeld een auto die je wilt kopen.
- Zeg iets in te trant van: Zow dit is hem dus?
- Leg de nadruk op wat negatieve dingen, krasjes/beschadigingen, je hoeft niet meteen half te gaan huilen, maar alleen noemen is al genoeg.
- Vervolgens zeg je, van nou hij is wel iets anders dan op de foto/dan ik had gedacht. Maargoed toch vind ik hem de moeite waard dus voor 400 euro (ipv gevraagde 500) neem ik hem mee.
Werkt vaak hoorOp allerlei artikelen
Ik bedoelde garantie. Kleine zaken zijn er vaak moeilijker mee en gaan vaker falliet. Ik koop bijna geen dingen voordat ik eerst op het internet heb nagezocht of het een goed artikel is.quote:Op woensdag 7 december 2005 23:42 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Haha juist bij grote zaken is de service het slechtst. Bij dixons bijvoorbeeld zijn het allemaal amateurs. Het personeel fotografeert over het algemeen niet eens zelf. Foto kral is failiet gegaan omdat ze niet met de tijd meegaan.
Sommige mensen zijn teveel op goedkoop gericht om kwaliteit te verdienen
Da's een hele goede om de sfeer te verpesten. D'r is een verschil tussen zakelijk zeggen 'dat apparaat wat je aanbiedt is niet in nieuwstaat, want er zitten wat krasjes op, en daarom geef ik er maximaal een derde van de nieuwwaarde voor' en 'ik wil goedkoop kunnen scoren, weinig uitgeven en daarom ga ik allerlei defecten verzinnen om de prijs te drukken'.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:41 schreef danos het volgende:
- Leg de nadruk op wat negatieve dingen, krasjes/beschadigingen, je hoeft niet meteen half te gaan huilen, maar alleen noemen is al genoeg.
dat is leuk,maar als hij 650 had tegengeboden, dan had hij hem waarschijnlijk voor rond de 700 kunnen meenemen.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef MaLo het volgende:
Mijn vriend dingt ook vaak af als hij duurdere aankopen wil doen, ik durf dat nooit.
Hij vraagt dan bij de winkel gewoon wat er van de prijs af kan. Zo hebben we op onze tv 50 euro kunnen besparen, dat was echt in 2 zinnetjes beklonken.
"Ik zie dat deze tv 800 euro zou kosten, kan daar niet wat af?"
(verkoper loopt naar kassa, bladert interessant in een map, loop terug naar ons)
'"Voor 750 mag je hem meenemen"
"Ok "![]()
Dus mijn tip: probeer het gewoon, nee heb je, ja kun je krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |