abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32879774
Heb je nuttige tips voor mensen waar je bij kunt afdingen en waar het vooral bakken met geld scheelt? plaats dan hier welke tip(s) je hebt en voor waar het speciaal geld (algemeen , auto huis etc.)

Hier zijn mijn tips die altijd en voor alles van toepassing zijn:
Ga bij je zelf na wat je eigenlijk zou willen betalen ervoor en doe het volgende:
Stel je wilt iets hebben waar je tot 100¤ voor zou willen betalen (goedkoper mag altijd) maar je max is 110¤ (dan zoek je het wel ergens anders)
Laat de ander altijd een openingsbod doen, is het onder de 100 ga je akkoord.
zegt de ander bv 120 ..... zeg dan 80 of of 85 om vervolgens naar de 100 toe te werken.
Ga na of het voor de ander een nood is om te verkopen
Check bij het product wat de marges zijn..(auto, scooter ,fiets , kleding, huis)

Weet waar je over praat etc.

Bv met producten met marges van 20% kun je weinig afdingen en marges met tot wel 60% kun je veel meer afdingen/onderhandelen!

Ik handel veel in 2dehands goederen en daar is het wat meer van toepassing

mijn tips zijn redelijk algemeen die je met voorbereidend werk een beetje geld kunnen uitbesparen.

of vraag als je geen korting kunt bedingen extra service, een extraatje, gratis verzend kosten etc.

Je moet altijd blijven onthouden dat beide partijen willen winnen
pi_32879874
Tvp .
pi_32880473
Bij computeraankopen voor kleine orders kan je het meestal wel vergeten vanwege de kleine marge. Maar op witgoed, meubels, audio/video in winkels etc kan je vaak nog wat mee krijgen.

Btw de verkopende partij geeft liever een dvd-speler er bij van 50 euro straatwaarde, dan 30 euro korting op iets.
pi_32881239
Het heeft wel iets pauperachtigs. Ik heb zelf in een fotowinkel gewerkt en dan krijg je mensen die willen afdingen op een camera waar 20 euro marge op zit en waarbij je al met al een uur aan het uitleggen bent. (lees: er blijft bijna niks over).

Wat ik merkte is dat het door vergelijkingssites nu wel steeds meer mensen het doen. Het is jammer dat mensen tegenwoordig niet kijken naar service en kwaliteit maar alleen naar prijs.

Zelf zou ik alleen afdingen als ik zeker weet dat het kan (bijvoorbeeld omdat je echt een hele zwik spullen in een keer koopt)
  woensdag 7 december 2005 @ 17:09:52 #5
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32895610
Service.. als je al weet wat voor camera je wil hebben. Gewoon halen waar het het goedkoopste is. Zelfde met computers gewoon kopen waar het het goedkoopste is. Liefst bij grote zaken dan zit de service ook wel goed. Jammer voor de winkel op de hoek maar je moet aan je zelf denken.

Afdingen moet echt wel kunnen en die vergelijkingsites zijn echt het einde. Ok als je veel uitleg wil dan kan ik me voorstellen dat je wat meer betaald maar als je al weet wat voor produkt je wil dan niet.
mai pen rai
pi_32903226
quote:
Op woensdag 7 december 2005 02:09 schreef Rapaille het volgende:
Het heeft wel iets pauperachtigs. Ik heb zelf in een fotowinkel gewerkt en dan krijg je mensen die willen afdingen op een camera waar 20 euro marge op zit en waarbij je al met al een uur aan het uitleggen bent. (lees: er blijft bijna niks over).

Wat ik merkte is dat het door vergelijkingssites nu wel steeds meer mensen het doen. Het is jammer dat mensen tegenwoordig niet kijken naar service en kwaliteit maar alleen naar prijs.

Zelf zou ik alleen afdingen als ik zeker weet dat het kan (bijvoorbeeld omdat je echt een hele zwik spullen in een keer koopt)
Ja, wat voor service en kwaliteit geven jullie dan die ik op het internet niet kan krijgen?

Op het internet kan ik vergelijken en een onafhankelijk advies krijgen. In de winkel kan dat nooit.
pi_32903255
behalve als je iets wilt uitproberen natuurlijk. Dan ga je naar de winkel en koop je het op het internet, simpel toch?
pi_32906350
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:59 schreef arjanus het volgende:
behalve als je iets wilt uitproberen natuurlijk. Dan ga je naar de winkel en koop je het op het internet, simpel toch?
Ik werk er niet meer hoor. Maar dit soort dingen zijn dus zwaar asociaal, je neemt wel tijd in beslag van een medewerker.

Service:
Service moet je vooral denken aan de garantie (vaste klant en spoed? Rijden wij naar de reparateur toe). Voor eenvoudige prolemen eigen (gratis!) reparatieservice, klaar binnen in een week.Leencamera nooit een probleem wanneer het toestel kapot is. Foto's aanwezig die door elke camera in de winkel zijn gemaakt (perfect vergelijkingsmateriaal). Daadwerkelijke kennis en niet alleen de mening lezen van een gebruiker (die totaal geen referentiemateriaal heeft).Importeren van speciale (unieke) Leica dingen waar je aan particulier en internetsite nooit aan kan komen e.d.
pi_32906462
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:09 schreef niet_links het volgende:

Liefst bij grote zaken dan zit de service ook wel goed.
Haha juist bij grote zaken is de service het slechtst. Bij dixons bijvoorbeeld zijn het allemaal amateurs. Het personeel fotografeert over het algemeen niet eens zelf. Foto kral is failiet gegaan omdat ze niet met de tijd meegaan.

Sommige mensen zijn teveel op goedkoop gericht om kwaliteit te verdienen
  donderdag 8 december 2005 @ 13:05:39 #10
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32916209
Mijn vriend dingt ook vaak af als hij duurdere aankopen wil doen, ik durf dat nooit .
Hij vraagt dan bij de winkel gewoon wat er van de prijs af kan. Zo hebben we op onze tv 50 euro kunnen besparen, dat was echt in 2 zinnetjes beklonken.
"Ik zie dat deze tv 800 euro zou kosten, kan daar niet wat af?"
(verkoper loopt naar kassa, bladert interessant in een map, loop terug naar ons)
'"Voor 750 mag je hem meenemen"
"Ok "

Dus mijn tip: probeer het gewoon, nee heb je, ja kun je krijgen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_32917091
bij de tweedehansaankopen is het volgende altijd wel handig:
- Probeer niet te enthousiast te reageren op bijvoorbeeld een auto die je wilt kopen.
- Zeg iets in te trant van: Zow dit is hem dus?
- Leg de nadruk op wat negatieve dingen, krasjes/beschadigingen, je hoeft niet meteen half te gaan huilen, maar alleen noemen is al genoeg.
- Vervolgens zeg je, van nou hij is wel iets anders dan op de foto/dan ik had gedacht. Maargoed toch vind ik hem de moeite waard dus voor 400 euro (ipv gevraagde 500) neem ik hem mee.

Werkt vaak hoor Op allerlei artikelen
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 8 december 2005 @ 13:50:48 #12
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32917326
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:41 schreef danos het volgende:
bij de tweedehansaankopen is het volgende altijd wel handig:
- Probeer niet te enthousiast te reageren op bijvoorbeeld een auto die je wilt kopen.
- Zeg iets in te trant van: Zow dit is hem dus?
- Leg de nadruk op wat negatieve dingen, krasjes/beschadigingen, je hoeft niet meteen half te gaan huilen, maar alleen noemen is al genoeg.
- Vervolgens zeg je, van nou hij is wel iets anders dan op de foto/dan ik had gedacht. Maargoed toch vind ik hem de moeite waard dus voor 400 euro (ipv gevraagde 500) neem ik hem mee.

Werkt vaak hoor Op allerlei artikelen
Haha ja, zo hebben wij onze auto ook gekocht, van een huisvrouwtje. "Pfoe, toch al 100 000 op de teller, das best veel!" (Het is een diesel ) "Hmm, die banden zullen we wel binnenkort moeten vervangen als we hem zouden kopen".

Overigens waren de kopers van onze vorige auto zó enthousiast dat ze méér boden dan de toch al idioot hoge vraagprijs die we hadden gesteld .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 8 december 2005 @ 13:54:51 #13
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32917446
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:42 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Haha juist bij grote zaken is de service het slechtst. Bij dixons bijvoorbeeld zijn het allemaal amateurs. Het personeel fotografeert over het algemeen niet eens zelf. Foto kral is failiet gegaan omdat ze niet met de tijd meegaan.

Sommige mensen zijn teveel op goedkoop gericht om kwaliteit te verdienen
Ik bedoelde garantie. Kleine zaken zijn er vaak moeilijker mee en gaan vaker falliet. Ik koop bijna geen dingen voordat ik eerst op het internet heb nagezocht of het een goed artikel is.
mai pen rai
  donderdag 8 december 2005 @ 14:37:55 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32918486
tvp, moet binnenkort plavuizen kopen.

Op de keuken is het aardig gelukt, van 18k naar 10k
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:46:36 #15
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_32920181
Tja keukens... Die marges die daar op zitten zijn ook gigantisch.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_32928288
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:41 schreef danos het volgende:

Da's een hele goede om de sfeer te verpesten. D'r is een verschil tussen zakelijk zeggen 'dat apparaat wat je aanbiedt is niet in nieuwstaat, want er zitten wat krasjes op, en daarom geef ik er maximaal een derde van de nieuwwaarde voor' en 'ik wil goedkoop kunnen scoren, weinig uitgeven en daarom ga ik allerlei defecten verzinnen om de prijs te drukken'.

Sowieso maakt het een veel betere indruk als je een idee hebt van wat de spullen waard zijn die je wilt kopen, en of de prijs die de verkoper vraagt reel is of niet. D'r zijn sukkels die zelfs op een bodemprijs gaan lopen pingelen.
  donderdag 8 december 2005 @ 23:41:05 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32932606
ik ding ook bijna altijd af, maar soms heb ik er geen zin in, of vind ik de prijs zonder afdingen al prima..... maar meestal krijg ik wel aardig wat van de prijs af als ik wat koop. Ligt een beetje aan de winkel en of men er al rekening mee houdt of niet.

Paar tips van mij:

Stelregel is dat je beter kunt afdingen op spullen die je niet perse wilt hebben. Ga dus niet shoppen als je nog even dat mooie ding wilt kopen dat je perse wilt hebben voor sluitingstijd, maar ga shoppen als je alle tijd hebt en het je niet uitmaakt of je het nu koopt of over een paar weken.

Probeer van tevoren ongeveer uit te vissen wat de marge is.. (zoek op internet naar prijzen oid)

Bedenk inderdaad van tevoren wat je ervoor wilt betalen en loop ook gewoon weg als de verkoper je niet tegemoet komt. Verder, spreek met de baas, of iig iemand die gemachtigd is te onderhandelen. Dus niet met een junior.

Kraak de spullen niet af, maar zeg dat je de spullen zeer mooi vindt en dat je de winkel ook zeer aanstaat. (geef complimenten dan is men bereid meer van de prijs af te doen), maar dat het toch net boven je budget ligt.

Durf weg te lopen, vaak als je aanstalten maakt om weg te lopen kan er" ineens" nog van alles geregeld worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 8 december 2005 @ 23:47:04 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32932761
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef MaLo het volgende:
Mijn vriend dingt ook vaak af als hij duurdere aankopen wil doen, ik durf dat nooit .
Hij vraagt dan bij de winkel gewoon wat er van de prijs af kan. Zo hebben we op onze tv 50 euro kunnen besparen, dat was echt in 2 zinnetjes beklonken.
"Ik zie dat deze tv 800 euro zou kosten, kan daar niet wat af?"
(verkoper loopt naar kassa, bladert interessant in een map, loop terug naar ons)
'"Voor 750 mag je hem meenemen"
"Ok "

Dus mijn tip: probeer het gewoon, nee heb je, ja kun je krijgen.
dat is leuk,maar als hij 650 had tegengeboden, dan had hij hem waarschijnlijk voor rond de 700 kunnen meenemen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')