quote:Op woensdag 7 december 2005 16:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Goed, laten we even zien;
- het Westen stopt met de steun aan Israel
Gevolg; de enige normale staat van het Midden-Oosten gaat ten onder en terrorisme loont.
De Amerikaanse troepen verlaten Saudi-Arabie
Waarom? Vanwege de heilige plaatsen?
De Islam wordt gerespecteerd
Onduidelijke en onzinnige stelling.
Nee, zolang het woord ''Israel'' er maar in voor komt, denken velen ten onrechte dat de animositeit jegens het Westen te rationaliseren zou zijn.
Misschien in Israel niet, maar dan wel weer verder deze kant op, aan terrorisme moet je nooit toegeven.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:27 schreef Meki het volgende:
Nee Als Israel niet meer bestaat dan is er geen aanslagen meer.
Ik kan me goed voorstellen dat Amerika de Jihad liever in de grote zandbak uitvecht en dat gebied volstopt met troepen in plaats van dat men wacht tot bin Laden & co. overal in het Westen rondlopen om aanslagen te plegen.quote:USA kan beter hun troepen weghalen van SA . USA is groot genoeg
Een van de oorzaken van de jihad is het feit dat de VS troepen heeft op Islamitisch grondgebied, dus hoe stel jij voor dat we verder gaan wat die troepen betreft?quote:Op donderdag 8 december 2005 00:33 schreef RuL0R het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat Amerika de Jihad liever in de grote zandbak uitvecht en dat gebied volstopt met troepen in plaats van dat men wacht tot bin Laden & co. overal in het Westen rondlopen om aanslagen te plegen.
dat die er opverzoek van dat land zelf zijn doet er natuurlijk niet toequote:Op donderdag 8 december 2005 06:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Een van de oorzaken van de jihad is het feit dat de VS troepen heeft op Islamitisch grondgebied, dus hoe stel jij voor dat we verder gaan wat die troepen betreft?
Ja, Meki, als Israel niet bestond was er geen antisemitisme, als Israel niet bestond was er geen honger in de wereld, en als Israel niet bestond zou de menselijke atonomie zodanig zijn dat infectieziekten tot het verleden behoorden. Geloof je dit nou echt?quote:Op woensdag 7 december 2005 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee Als Israel niet meer bestaat dan is er geen aanslagen meer.
Nog zo'n doordachte reactie. Weet je waarom die soldaten daar zijn?quote:USA kan beter hun troepen weghalen van SA . USA is groot genoeg
Sorry hoor maar de VS had zelf hele grote belangen om ons te beschermen. Het is echt geen vriendendienst hoor. Het ging puur om het land. De VS en sovjet unie hadden zo mooi een buffer voor als het oorlog werd. De 1e klappen zouden niet op eigen terrein vallen terwijl ze wel mooi hun legers daar kwijt konden. Plus dat zo zo zeer grote controle hadden over het westen en de sovjet unie over het oosten. Ze hebben ons wel een beetje beschermd, maar de VS is verre van een liefdadigheids instelling.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Behalve dat hebben ze ons tot 15 jaar geleden beschermd tegen de communisten.
Het is aan de Amerikanen te danken dat jij hier op het internet mag laten zien hoe weinig je van geschiedenis begrijpt.
Ga anders eens met een Tsjech of Hongaar praten.
Nou?quote:Op donderdag 8 december 2005 20:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Nog zo'n doordachte reactie. Weet je waarom die soldaten daar zijn?
Die zijn daar op uitnodiging van de regering gestationeerd. Zo'n tachtig procent dient bij de luchtmacht en heeft toegezien op de handhaving van de ''no fly zones''.quote:
Maar in hoeverre die regering het volk vertegenwoordigd...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die zijn daar op uitnodiging van de regering gestationeerd. Zo'n tachtig procent dient bij de luchtmacht en heeft toegezien op de handhaving van de ''no fly zones''.
Is vers twee. Maar ik geloof dat Bin Laden evenmin de topman van de democratie is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Maar in hoeverre die regering het volk vertegenwoordigd...
Niet helemaal, maar in 2003 is het grootste gedeelte wel teruggetrokken...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:
Volgens mij zitten er geen Amerikaanse troepen meer in Saoedi-Arabië.
eh dat is niet de schuld van de VS mischien hadden ze niet moeten ingrijpen in DS1 kijken hoe graag ze die troepen gewild hadden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Maar in hoeverre die regering het volk vertegenwoordigd...
Ja die zitten nu een paar honderd kilometer verderop. In Irak!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:42 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar in 2003 is het grootste gedeelte wel teruggetrokken...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2984547.stm
Ah, ja okay, maar Osama heeft 't dan waarschijnlijk ook niet zo hoog op met de regering van SA, right?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Die zijn daar op uitnodiging van de regering gestationeerd. Zo'n tachtig procent dient bij de luchtmacht en heeft toegezien op de handhaving van de ''no fly zones''.
alsof democratie zo goed is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is vers twee. Maar ik geloof dat Bin Laden evenmin de topman van de democratie is.
Wat is béter dan democratie?quote:Op zaterdag 10 december 2005 03:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
alsof democratie zo goed is.
(het er uberhaupt bestaat ten tweede , meneer de kenner. *sarcasm* )
Ik zou zeggen, weerleg die punten maar eens. Het eerste punt is natuurlijk geen beginnen aan, maar dan in ieder geval de andere twee.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:54 schreef remlof het volgende:
Hij heeft gezegd dat Bin Laden die vliegtuigen in het WTC heeft laten vliegen omdat hij (OBL) wil dat:het westen stopt met de steun aan Israel het amerikaanse leger wordt teruggetrokken uit Saudiarabië de islam wordt gerespecteerd
en dat vindt Ratelband redelijke eisen waarover onderhandeld kan worden...
bron
O nee? Dit lijkt me een goed voorbeeld van een mening die als feit gepresenteerd wordt. Zonder enig bewijs wordt het eerste punt als omweerlegbaar betiteld, maar terrorisme moet nog gedefinieerd worden?quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, weerleg die punten maar eens. Het eerste punt is natuurlijk geen beginnen aan,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |