abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32875331
Hmm, beetje vage titel misschien.

Even de situatie
Een maand of drie, vier geleden, ben ik op zoek gegaan naar andere woonruimte (een kamer), aangezien ik op mijn huidige woonsituatie maar tot eind december kan blijvven. Overigens wil ik daar zelf ook graag weg hoor.
Een redelijk groot probleem is dat ik een kat heb. 95% van alle kamers die worden aangeboden, staan geen huisdieren toe. En zelfstandige woonruimte wordt gewoon te duur. De kat kan ook nergens anders heen, heb daar al voor gekeken. Optie uitgesloten, kat moet mee.
Nu sta ik ingeschreven bij de woningstichting in Zwolle, en verwacht rond Augustus een kamer toegewezen te krijgen. Ik heb nu eindelijk iets gevonden via kamernet; een tijdelijke kamer (feb-augustus) waar ook huisdieren zijn toegestaan, én een goede locatie, én een goede oppervlakte, én een betaalbare prijs
Alleen in mijn enthousiasme had ik over het hoofd gezien dat inschrijven bij de gemeente niet mogelijk was. Navraag deed blijken dat de kamer in onderhuur was. Aangezien ik die kamer erg graag wou, heb ik met het meisje van wie ik de kamer huur een contractje zelf opgesteld.

Uiteraard zit ik hier ook niet helemaal lekker mee. Als ik me nu inschrijf bij de gemeente op dat adres (weet ook geen ander adres waarbij ik me zou kunnen inschrijven). Waar ik bang voor ben is dat ze zien dat het een woning van de woningbouwvereniging is, navraag doen, en zien dat er teveel mensen op dat adres staan ingeschreven, bovendien zonder toestemming.
Ik wil op zich wel legaal onderhuur, maar ik ben bang dat we dat nu aan de woningbouw ga aanvragen, ze nee zeggen en uiteraard meteen geallarmeerd zijn; dan kan ik het dus wel helemaal vergeten met inschrijven.

Mijn vraag is dus nu: Is de kans groot dat de woningbouwvereniging onderhuur toestaat, als je dit aanvraagt? Of is dat überhaupt niet mogelijk bij dit soort woningen? Is het verstandig als we dit aanvragen bij de woningstichting? Het gaat overigens om een studenteneenheid (soort minflatje is het, het is als het ware een zelfstandige eenheid in dit 'studenten'complex waar je met slechts 1 ander persoon alle voorzieningen deelt. Deze woning heeft toevallig ook nog een betimmerde en gestoffeerde vliering. De kamer werd afzonderlijk verhuurd via de woningstichting.)
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:40:04 #2
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_32875860
Of je woningcorporatie onderhuur toestaat valt allemaal te lezen in het huurcontract van de huursters of anders op de website van de corporatie.

Maar als ik de corporatie was had ik het zeker niet toegestaan aangezien ze een wachtlijst zullen hebben en jij nu even lekker voordringt

Nu nog wachten op een lemmingtopic van iemand die maar geen woonruimte kan vinden in Zwolle hoe lang ie ook ingeschreven staat
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:42:12 #3
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_32875952
officieel wordt onderhuur bij zulke clubs nooit toegestaan volgens mij, maar je zou kunnen zeggen aan de verhurende instantie dat onderhuurder en verhuurder 'samenleven'.
En ja, dat er teveel mensen wonen op dat adres? Dat klopt! daarom ben jij ook op zoek naar iets voor jezelf inschrijven dus.
Dit zou ik alleen zeggen wanneer ze ernaar vragen, geen slapende honden wakker maken.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_32876252
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:40 schreef kwib het volgende:
Maar als ik de corporatie was had ik het zeker niet toegestaan aangezien ze een wachtlijst zullen hebben en jij nu even lekker voordringt

Nu nog wachten op een lemmingtopic van iemand die maar geen woonruimte kan vinden in Zwolle hoe lang ie ook ingeschreven staat

Dit heeft niets met voordringen te maken, het is niet een woning die ik zelf via de woningstichting huur, dus in principe heb ik daar niets mee te maken. Dat dit een woning van hun is, is puur toeval aangezien dat niet bij kamernet vermeld staat Het meisje van wie ik de kamer huur, gaat gewoon naar het buitenland tijdelijk, ik neem de kamer niet over ofzo.
En het toegewezen krijgen van een woning zie ik niet somber in hoor. Ik heb al redelijk wat punten opgebouwd.
pi_32876336
ik ooit eens legaal ongehuurd .. was bij een woningbouwvereniging die wachtlijsten had van minstens 8 jaar..
het was ook heel duidelijk dat het voor een bepaalde periode ging ( 1 jaar) en dat daarna of de echte huurder weer terug zou komen, of dat er iemand anders in zou komen.. het zou dus geen kwestie van echt voorkruipen geweest zijn..

ben er na een half jaar zelf uit gegaan.. omdat ik allemaal deurwaarders van de huidige bewoner aan de deur kreeg.. en ze beslag dreigden te leggen op mijn spullen.. dat kon aangezien hij de hoofdhuurder was..

zitten dus veel haken en ogen aan.. maarja als je geen andere opties hebt
pi_32877247
In mijn huurcontract staat dat ik wel mag onderverhuren , maar dat ik er wel bij moet wonen anders krijg ik een boete
Denk dat het meer voor haar een probleem word als voor jou , en denk dat dat ook niet de bedoeling is
  woensdag 7 december 2005 @ 00:48:53 #7
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32880138
Er zijn ook speciale regelingen voor onderhuur, ze noemen het ook wel 'huisbewaring'. Vraag er anders eens naar, of woont zij er ook nog?
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_33007601
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:48 schreef LaZZ het volgende:
Er zijn ook speciale regelingen voor onderhuur, ze noemen het ook wel 'huisbewaring'. Vraag er anders eens naar, of woont zij er ook nog?
Ja, zij woont er nog, in principe staat de kamer hoogstens een paar dagen 'leeg'.
pi_33010040
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:50 schreef Syytön het volgende:

[..]

Dit heeft niets met voordringen te maken, het is niet een woning die ik zelf via de woningstichting huur, dus in principe heb ik daar niets mee te maken. Dat dit een woning van hun is, is puur toeval aangezien dat niet bij kamernet vermeld staat Het meisje van wie ik de kamer huur, gaat gewoon naar het buitenland tijdelijk, ik neem de kamer niet over ofzo.
En het toegewezen krijgen van een woning zie ik niet somber in hoor. Ik heb al redelijk wat punten opgebouwd.
Je mag de kamer legaal onderverhuren als je een tijd in het buitenland gaat wonen. Daar zijn regelingen voor. Vraag het even na bij haar woningbouwvereniging. Hier in Amsterdam mag je geloof ik een jaar je huis onderverhuren als je gaat samenwonen of in het buitenland gaat werken. En je mag het zelfs met een jaar verlengen onder bepaalde omstandigheden.
pi_33012604
Interessant, ik zal ze eens opbellen.
  maandag 12 december 2005 @ 22:31:44 #11
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33029479
Inderdaad, en dat jaar verlenging gaat altijd wel eigenlijk, meestal mag er zelfs nog wel een maandje bij.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_33029660
ik onderhuur nu legaal bij de SSHU en voor mijn volgende kamer onderhuur ik legaal bij portaal.
Aanvragen die handel dus, zij kunnen een onderhuur contract voor je op stellen.
Jupiler is goed
pi_33407143
Update: ik heb gebeld en ze staan het inprincipe niet toe; op 1 uitzondering na: als de huurder [tijdelijk] stage loopt in het buitenland
Nu even regelen met dat meisje van wie ik onderhuur dus, zij moet het als de sodemieter aanvragen.. als ze dat doet dan.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2005 @ 10:47:14 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_33463767
Huisbewaarderschap

Onderverhuur is niet toegestaan
Een huis onderverhuren is niet toegestaan. Met toestemming van is wel het zogenaamde "huisbewaarderschap" mogelijk, bijvoorbeeld in verband met stage of werk. Dit kan maximaal voor de duur van een jaar.

Huisbewaarderschap kan wel aangevraagd wordenDe huurbetalingen blijven dan op naam van de officiële huurder. U dient dit samen met de voorgestelde kandidaat schriftelijk aan te vragen met vermelding van de reden.

Medewerker Wonen beoordeelt de aanvraag
Een medewerker Wonen beoordeelt de aanvraag. Indien uw aanvraag wordt gehonoreerd, worden u de voorwaarden toegestuurd. De huisbewaarder kan zich laten inschrijven in het bevolkingsregister van de Gemeente, maar dit kan gevolgen hebben voor de huurtoeslag, kwijtschelding uitkeringen etc. van de huurder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')