abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32873886
Wat ik nou wel is zou willen weten , hoeveel een gemiddelde student die op zich zelf woont nou te besteden heeft?

Ik ben in juli 18 geworden , en naja je komt meer en meer in aanraking met het gedoe van belastingdienst nu ook zorgtoeslag verzekering etc. Binnenkort ga ik ook nog is op kamers. En rondkomen voor me is nu al soms best moeilijk! Ik vrees dan ook het ergste soms als ik op mezelf woon. Vooral na al die verhalen van studenten die nog maar met ¤3 over hebben aan het begin van de laatste week van de maand. Is het nou echt zo'n ramp voor een student tegenwoordig?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_32874095
Als je te weinig knaken hebt kun je nog altijd bij de ib-groep lenen, dus in geld nood hoef je eigenlijk nooit te zitten...
pi_32874154
dat is idd, waar ...maar dan heb je wel een lening. Ken veel die daar niet aan vast willen zitten!! Is het verstandig denk je?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_32874351
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 21:54 schreef kebabkever het volgende:
dat is idd, waar ...maar dan heb je wel een lening. Ken veel die daar niet aan vast willen zitten!! Is het verstandig denk je?
Als je wil studeren, en niet wil werken, en je hebt geen ouders die willen dokken (ze zouden gek zijn ook als ze alles voor je dokken) dan zul je maar moeten lenen, En IBG is echt niet de beroerdste met lenen dus. Daarnaast heb je als je HBO/uni enzo gaat doen zowieso een prestatiebeurs die in principe een lening is, maar als je je opleiding netjes af maakt wordt je dat kwijtgescholden...
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:04:02 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32874513
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 21:54 schreef kebabkever het volgende:
Die lening stelt echt niks voor. Nauwelijks rente, zeer soepele aflossing, en kan je het na 15 nog niet betalen hoeft het niet eens.

Ik leen en werk, zo bouw ik nu een buffer op; als ik op kamers ga heb ik een flinke pot om uit te putten.
pi_32874591
Ik heb een dikke 1000 euro aan salaris stufi en ouderlijke bijdrage.
Zoek gewoon een goeie baan, hoef je niet te lenen en ook niet te pauperen aan het eind vd maand.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_32874596
Nou.. Ik woon sinds mei op mezelf en ik doe een HBO-studie. Ik heb de maximale lening bij IB-groep en dat is voldoende om in ieder geval mijn huur en andere vaste lasten en mijn studie te betalen. Daarnaast werk ik ook gemiddeld 20 uur per week voor andere dingen zoals cadeaus, een avondje uit, eten en kleding.

En dat lukt me allemaal aardig. Ik mag niet klagen denk ik. Ik ken mensen die minder hebben als mij. Dus het is echt wel te doen, alleen kan je nooit ondoordachte uitgaven doen. Maar dat kan later ook niet altijd even gemakkelijk als je aan het werk bent.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:09:18 #8
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_32874698
ik ben lui dus ik verdien maar 160,- p/mnd met werken. daarbij leen ik maximaal, en ik kom rond. maar niet meer dan dat.
ohja, ik betaal alles zelf. dus collegegeld, boeken, huur, verzekeringen, kleding, eten, drinken etc etc.. alles dus
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_32874740
Volgens mij is er zelfs een wetswijziging in de maak die het mogelijk maakt tot 25 jaar na dato terug te betalen
Wartaal.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:10:40 #10
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_32874750
ik ga binnenkort trouwens wat meer werken om te sparen voor mn reisje
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:28:08 #11
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32875392
Ik heb 1700 euro p/maand te besteden. Volle lening plus 1000 euro p/maand van baantje. Me ouders betalen studie.
Dus ik heb zat.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_32875669
ik heb euhm:
225 basisbeurs, leen ik nog eens 250 bij geloof ik,
gaat 300 aan huur af, dus dan hou ik per maand 175 pleuro's over om van te eten en uit te gaan, en kleren betaald me moeder voor me
en ik red me best goed verder met die 175..
pi_32876381
Ga er gewoon bij werken... het verdient geld, je leert er een hoop van (sociaal gezien) en het is vaak nog leuk ook!

Je hebt een hoop studenten die alsmaar lenen en de hele dag op hun luie gat zitten. Ik zou dat echt niet kunnen... Ik heb door mn werk in de horeca in ieder geval véél geleerd (het verbreedt je kijk op mensen omdat je daar ook veel met niet-studenten omgaat) en heb er hele leuke vrienden en vriendinnen aan over gehouden.

Gewoon doen dus
  woensdag 7 december 2005 @ 00:44:32 #14
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32880038
Precies, werken is ook goed voor je discipline. Half 7 uit je nest, half 9 aan 't werk. Hoppa, tevens heb je referenties en heb je een voet tussen de deur bij dat bedrijf na je studie, in mijn geval iig.

En ja, blablabla, bestuurfuncties veel beter, blabla, bullshit, het staat pas goed als je kan aantonen dat je werkervaring hebt en bekend bent met het woordje discipline.
pi_32880148
Krijg van IBG 430 en ouders 230 en volgens mij red ik het daarmee wel.. Ik zit sinds september op kamers en sta nu wel gigantisch rood elke maand, maar dat komt vooral door de inboedel van mn kamer, laptop etc. In 2006 ga ik ook een baantje nemen, maar ik heb geen zin om weer klote werk te moeten doen, dus ben rustig een beetje aan het wachten tot ik wat leuks zie . (had al her en der vernomen dat de achter de bar in de klimwand evt zou kunnen)

Ik vind zelf dat ik mn geld wel goed onder controle heb, kan goed rondkomen straks (nadat ik zegmaar weer wat heb kunnen sparen om uit het rood te komen) en als ik een maandje wat geld tekort kom zorg ik dat ik de maand erop wat minder in de kroeg zit . (dat is momenteel wel mijn grootste maandelijkse kostenpost naast de huur).
  woensdag 7 december 2005 @ 00:55:26 #16
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32880268
Gozer, dat je het daarmee red man, hoe kom je dan aan kleding, eten, plezier maken etc?
pi_32880302
ouders dokken studie, kleding etc. Dus ik heb 430 per maand om van te stappen, eten, etc. Red het daar wel aardig mee geloof ik.
pi_32880315
Ik ga 'binnenkort' een bijbaan zoeken.
pi_32880340
Als ik ECHT niet rond kan komen kan ik altijd weer terug gaan naar de supermarkt bij mn ouders om in het weekend te werken, maar liever niet.. . Zijn veel leukere baantjes hier in Groningen!
  woensdag 7 december 2005 @ 01:02:38 #20
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32880400
Aah, ok, dat moet wel te doen zijn, net wat je allemaal wilt natuurlijk. Ik wil gewoon veel kunnen doen .
pi_32880762
Weet niet hoe het tegenwoordig is, maar ik heb nooit geleend (als het effe kan gewoon niet doen is mijn instelling)... ook als is de lening "goedkoop"... niet lenen is goedkoper!
Kon gelukkig wel bij m'n ouders blijven wonen (1,5 uur reistijd per studiedag), dus als je niet op kamers hoeft, en je hebt geen probleem met je ouders... gewoon doen (ook al zeggen anderen stoer dat ze 't thuis niet uithouden, en je anders nooit zelfstandig wordt en dat soort bla bla... allemaal bull-shit)

Heb van mijn SF alleen al gewoon studie, boeken, ziektekosten, kleding, vervoer enzo kunnen betalen... alleen eten (en wonen) deed ik dus nog vaak thuis... waar ik ook een kleine bijdrage deed...

Ik ben trouwens ook niet iemand die elke weekend heftig uitging, met veel zuipen of zo... en ik rook ook niet... dat zijn pas kostenposten... (vaak "er bij willen horen"-kosten)... nee dit is geen advies tot kluizenaarsgedrag... er bestaat een normale middenweg...

Je kunt dus veel dingen zelf beïnvloeden...

Ik heb het over 10 jaar geleden... is het zo veranderd nu?
pi_32880797
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:28 schreef LaZZ het volgende:
Ik heb 1700 euro p/maand te besteden. Volle lening plus 1000 euro p/maand van baantje. Me ouders betalen studie.
Dus ik heb zat.
't is vast ouderlijke liefde... en je vind het natuurlijk best....maar dat je ouders dat doen, zeg... gezien je inkomsten...

pi_32880815
Als je gewoon werkt naast je studie kan je niet klagen over centjes imho.
  Redactie Games woensdag 7 december 2005 @ 01:32:58 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32880858
Tja, van een uitwonende beurs alleen haal ik het niet en m'n ouders sponsoren me niet meer na 2 opleidingen afgerond te hebben.Dus met huur, verzekering, lesgeld en heel goedkoop eten in maand is het op en geen geld meer voor andere dingen. Dus dan zul je minimaal 8 uur in de week bij moeten werken...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 7 december 2005 @ 01:40:04 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32880941
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:28 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

't is vast ouderlijke liefde... en je vind het natuurlijk best....maar dat je ouders dat doen, zeg... gezien je inkomsten...

Ze zouden net zo goed alles kunnen betalen. Maar dat is een afspraak die we gemaakt hebben. Zij betalen mijn opleiding, voor de rest ga ik mijn eigen boontjes doppen.
pi_32881040
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tja, van een uitwonende beurs alleen haal ik het niet en m'n ouders sponsoren me niet meer na 2 opleidingen afgerond te hebben.Dus met huur, verzekering, lesgeld en heel goedkoop eten in maand is het op en geen geld meer voor andere dingen. Dus dan zul je minimaal 8 uur in de week bij moeten werken...
Je krijgt nog een beurs terwijl je al 2 opleidingen hebt afgerond?

Ik heb 1 jaar hbo gedaan en 4 jaar uni. In mijn vierde jaar kreeg ik geen stufi meer. Toen ben ik 350 euro per maand gaan lenen. Heb altijd gemiddeld 15 uur per week gewerkt naast mijn studie. Ik moest alles zelf betalen (collegegeld, boekengeld, huur, vaste lasten, boodschappen, kleding, uitgaan etc) en aan het eind van de maand was het vaak afzien. Statiegeldflessen wegbrengen zodat je vissticks en aardappelpuree kon kopen en zo.
pi_32881044
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Idd ik verdien 300 eurie voor 4 dagen werk, p/m daarbij krijg ik 233,- stufi p/m
Huursubsidie van 134 per maand. daar kan ik alles van betalen inclusief internet, aanvullend verzekerd voor ziekte, lesgeld.

Wat ik absoluut niet begrijp is dat de IB-groep die link blijft houden tussen kind en ouders, als het kind uitwonend is met betrekking op de toeslag. Je kan als je echt bonje hebt met je ouders een harheidsclausule invullen maar dan moet je echt aan kunnen tonen dat je ouders voor geen meter willen samenwerken. Vaak is het niet zo erg, en woon je gewoon ergens anders(dan wel niet op kamers).

Mijn ouders verdienen goed en daarom wordt ik gekort op de aanvullende beurs, ze hebben een tijdje dit aangevuld, maar er kwam een tijd dat ze zeiden, nu moet je het eens een keertje zelf kunnen rooien, nou dan zit je even met de handen in het haar. Niet echt eigenlijk want je kan wel riant bij lenen, maar daar begin ik gewoon niet aan, heb het nu al 7 jaar gered zonder bij te lenen.
Moeten ze echt eens veranderen daar in Groningen
pi_32881061
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:49 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Idd ik verdien 300 eurie voor 4 dagen werk, p/m daarbij krijg ik 233,- stufi p/m
Huursubsidie van 134 per maand. daar kan ik alles van betalen inclusief internet, aanvullend verzekerd voor ziekte, lesgeld.

Wat ik absoluut niet begrijp is dat de IB-groep die link blijft houden tussen kind en ouders, als het kind uitwonend is met betrekking op de toeslag. Je kan als je echt bonje hebt met je ouders een harheidsclausule invullen maar dan moet je echt aan kunnen tonen dat je ouders voor geen meter willen samenwerken. Vaak is het niet zo erg, en woon je gewoon ergens anders(dan wel niet op kamers).

Mijn ouders verdienen goed en daarom wordt ik gekort op de aanvullende beurs, ze hebben een tijdje dit aangevuld, maar er kwam een tijd dat ze zeiden, nu moet je het eens een keertje zelf kunnen rooien, nou dan zit je even met de handen in het haar. Niet echt eigenlijk want je kan wel riant bij lenen, maar daar begin ik gewoon niet aan, heb het nu al 7 jaar gered zonder bij te lenen.
Moeten ze echt eens veranderen daar in Groningen
Zo gek is het toch niet dat je ouders een studie waar je 7 jaar over doet niet geheel willen sponsoren?
pi_32881087
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:51 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zo gek is het toch niet dat je ouders een studie waar je 7 jaar over doet niet geheel willen sponsoren?
Nee vindt ik ook niet vreemd. maar die 7 jaar is niet 1 opleiding, dat was 4 jaar mbo en 3 jaar hbo.

Maar vindt die regel van de ib-groep zo banaal.
  Redactie Games woensdag 7 december 2005 @ 01:55:25 #30
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32881101
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:49 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je krijgt nog een beurs terwijl je al 2 opleidingen hebt afgerond?

Ik heb 1 jaar hbo gedaan en 4 jaar uni. In mijn vierde jaar kreeg ik geen stufi meer. Toen ben ik 350 euro per maand gaan lenen. Heb altijd gemiddeld 15 uur per week gewerkt naast mijn studie. Ik moest alles zelf betalen (collegegeld, boekengeld, huur, vaste lasten, boodschappen, kleding, uitgaan etc) en aan het eind van de maand was het vaak afzien. Statiegeldflessen wegbrengen zodat je vissticks en aardappelpuree kon kopen en zo.
Master opleiding als vervolg op m'n HBO opleiding, is maar 2 jaar. En het is idd maar 1 jaar nu, ben blij dat ik dat nog heb. Maar in plaats van te zeuren dat ik te weinig verdien, werk ik er nu 2 dagen in de week erbij, dan kom ik ruim rond.

En ik neem het m'n ouders helemaal niet kwalijk dat ze me niet meer willen sponsoren. Ik mag ze trouwens nog wel wat "terugbetalen"..
pi_32881113
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:54 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Nee vindt ik ook niet vreemd. maar die 7 jaar is niet 1 opleiding, dat was 4 jaar mbo en 3 jaar hbo.

Maar vindt die regel van de ib-groep zo banaal.
Ze moeten toch ergens een grens trekken. Veel studenten zijn bang om geld te lenen, maar uiteindelijk is het een investering in jezelf en in je toekomst. Waarom zou de staat daar voor op moeten draaien? We mogen al lang blij zijn dat de staat mee deelt in de kosten. Al moet ik toegeven dat ik ook niet stond te springen om te lenen. Heb dit dan ook pas in mijn laatste jaar gedaan toen het echt niet meer anders kon.
pi_32881120
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:55 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Master opleiding als vervolg op m'n HBO opleiding, is maar 2 jaar. En het is idd maar 1 jaar nu, ben blij dat ik dat nog heb. Maar in plaats van te zeuren dat ik te weinig verdien, werk ik er nu 2 dagen in de week erbij, dan kom ik ruim rond.

En ik neem het me helemaal niet kwalijk dat m'n ouders me niet meer sponsoren. Ik mag ze trouwens nog wel wat "terugbetalen"..

gewoon je doet de 3 gallon voor de helft vol en de 5 gallon voor de helft vol, helft van 3 = 1.5 helft van 5 = 2.5 1.5 + 2.5 = 4 gallon! mag ik nu door voor de koelkast
pi_32881126
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:55 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Precies en je zult nu met je afgeronde HBO ook wel een goede kans hebben op de beter betaalde bijbaantjes?
  Redactie Games woensdag 7 december 2005 @ 02:01:38 #34
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32881151
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:59 schreef Xennia het volgende:

[..]

Precies en je zult nu met je afgeronde HBO ook wel een goede kans hebben op de beter betaalde bijbaantjes?
Nope, maakt geen ruk uit. Het werk wat ik nu erbij doe, wordt ook full-time gedaan door MBO'ers.
Wat wel scheelt is dat ik nu een afgeronde HBO-opleiding heb gedaan en dat ik eerder freelance opdrachten krijg.
pi_32881162
Zelfs voor studerende HBOers zijn er al vaker beter betaalde bijbaantjes dmv studentenuitzendbureau's die uitsluitend hboers aannemen, gemiddeld uurloon ligt meestal een stuk hoger dan regulier uitzendbureau
  Redactie Games woensdag 7 december 2005 @ 02:05:32 #36
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32881190
quote:
Op woensdag 7 december 2005 02:02 schreef Nightanimal het volgende:
Zelfs voor studerende HBOers zijn er al vaker beter betaalde bijbaantjes dmv studentenuitzendbureau's die uitsluitend hboers aannemen, gemiddeld uurloon ligt meestal een stuk hoger dan regulier uitzendbureau
Ik kan je vertellen dat werk als schoonmaker(ster) of part-time vuilnisman stukken beter verdiend dan dan de gemiddelde deskjob die je als bijbaan kan krijgen. Maar goed, dat moet je ook wel willen.

Ik doe gewoon iets waar ik goed in ben. Het verdiend als bijbaan misschien niet top, maar het is altijd nog beter dan werken als vakkenvuller in de supermarkt (niet dat ik daar nog voor in aanmerking zou komen, maar toch..)

En verder is het vrij flexibel waardoor bij elke minste wijzinging in m'n collegerooster, m'n werkrooster kan aanpassen+in de weekenden krijg ik 200% uitbetaald.
  woensdag 7 december 2005 @ 02:16:14 #37
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_32881301
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:58 schreef Nightanimal het volgende:
gewoon je doet de 3 gallon voor de helft vol en de 5 gallon voor de helft vol, helft van 3 = 1.5 helft van 5 = 2.5 1.5 + 2.5 = 4 gallon! mag ik nu door voor de koelkast
Helaas Die Hard-noob Hoe kun je ze nou PRECIES halfvol doen... niet dus, ik ga het je ook niet uitleggen ook.... kijk de film nog maar een keer als je het echt niet snapt

Ow ja, en ik kom rond van zo'n 940E nu, iets van 430 beurs (prestatiebeurs+aanvullend) en zo'n 500E bijbaantje, kan genoeg doen, ben zelfs al aan het sparen voor m'n motorrijbewijs..
Als m'n beurs afloopt is lenen zeker een optie, kleine investering die je zo terug hebt betaald als je eenmaal een goede baan hebt op hbo of academisch niveau.
  Redactie Games woensdag 7 december 2005 @ 02:19:53 #38
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32881331
quote:
Op woensdag 7 december 2005 02:16 schreef Miguel het volgende:

[..]

Helaas Die Hard-noob Hoe kun je ze nou PRECIES halfvol doen... niet dus, ik ga het je ook niet uitleggen ook.... kijk de film nog maar een keer als je het echt niet snapt

Ow ja, en ik kom rond van zo'n 940E nu, iets van 430 beurs (prestatiebeurs+aanvullend) en zo'n 500E bijbaantje, kan genoeg doen, ben zelfs al aan het sparen voor m'n motorrijbewijs..
Als m'n beurs afloopt is lenen zeker een optie, kleine investering die je zo terug hebt betaald als je eenmaal een goede baan hebt op hbo of academisch niveau.
Laat ik het zo zeggen, ik ben nu al aan het "sparen" voor het lesgeld van komend schooljaar + de aankomende studiereis naar Amerika. Ik ben nog steeds huiverig voor het lenen zelf, als ik die stap gezet heb, dan voel ik me "afhankelijk en schuldig" van anderen en dat heb ik liever niet...
  Redactie Games woensdag 7 december 2005 @ 02:21:20 #39
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32881341
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:58 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Ow god, en iedereen maar zeggen dat ie te makkelijk was. Maar mensen weten het nog steeds te verprutsen..
pi_32882885
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:02 schreef LaZZ het volgende:
Aah, ok, dat moet wel te doen zijn, net wat je allemaal wilt natuurlijk. Ik wil gewoon veel kunnen doen .
Ik heb geld zat om nog minstens 2x per jaar met vakantie te gaan.

Maar ik moet gaan, k ga snowboarden in Duitsland
pi_32883306
Hoeveel kosten blijven er eigenlijk nog over per maand, naast de huur, collegeld en boeken?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_32883599
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:54 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Hoeveel kosten blijven er eigenlijk nog over per maand, naast de huur, collegeld en boeken?
verzekeringen, g/w/l (als die niet inclusief zijn), internet (zit erook niet altijd automatisch bij)en als je een zelfstandige woonruimte heb gemeentebelasting en er zijn ongetwijfeld nog kosten die ik zo snel niet kan bedenken
pi_32883831
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:15 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

verzekeringen, g/w/l (als die niet inclusief zijn), internet (zit erook niet altijd automatisch bij)en als je een zelfstandige woonruimte heb gemeentebelasting en er zijn ongetwijfeld nog kosten die ik zo snel niet kan bedenken
Internet, televisie, telefoon en g/w/l zitten bij de huur, maar wat houdt die gemeentebelasting dan in? Want je hebt wel huursubsidie. Dan zijn er nog de gewone uitgaven, zoals kleding, voedsel, verzekeringen etc. Zie ik nu nog grote zaken over het hoofd?
- Beverly Sills
pi_32884306
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Internet, televisie, telefoon en g/w/l zitten bij de huur, maar wat houdt die gemeentebelasting dan in? Want je hebt wel huursubsidie. Dan zijn er nog de gewone uitgaven, zoals kleding, voedsel, verzekeringen etc. Zie ik nu nog grote zaken over het hoofd?
internet en zo zitten niet standaard in elke huur hoor (bij mij niet in ieder geval)
gemeentebelasting is o.a. de rioolheffing en cliqo
pi_32884976
idd, zoals internet televisie etc? zit dat allemaal bij je huur in? Meesten hebben het goed voor elkaar hier! Men ouders betalen alleen de schoolkosten etc...de rest is voor men eigen rekening. Wel goed mischien, maar soms heb ik wel van damn help me ff uit de brand ofzo.
pi_32885021
Vind het ook huiverig hoor, geld lenen. Ook al komt het goed uit
pi_32885193
Ik krijg per maand 230 van IB groep, 200 van mn ouders, leen er 300 euro bij. Totaal dus 730 euro over.
Mijn ouders betalen de opleiding, dus -332 euro kamerhuur houd ik ongeveer 400 euro over per maand voor boeken, kleding, eten en zuipen. Is te doen maar ik zit deze maand met een dubbele huur (van onderhuur naar onderhuur, maand overlap), maand huur borg voor nieuwe kamer en wintersportvakantie. Iets van 1200 euro in totaal dus wat er deze maand af moet. 730-1200=:'(

Gelukkig ga ik deze maand wel beginnen met werken, wat me ook wel weer 160 euro per maand zal opleveren, geen vetpot maar ik zit in ieder geval weer iets ruimer dan.
Jupiler is goed
  woensdag 7 december 2005 @ 10:58:58 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32885530
Rond de 600 euro uitwondend. Kan net, ouders betalen collegegeld.
Vampire Romance O+
pi_32890284
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:57 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

internet en zo zitten niet standaard in elke huur hoor (bij mij niet in ieder geval)
gemeentebelasting is o.a. de rioolheffing en cliqo
Nee, dat is inderdaad niet standaard, maar bij de woning die ik op het oog heb wel. In Amsterdam staan sinds een paar jaar op drie plaatsen containerwoningen. Dan heb je een eigen keuken, douche en toilet op 24² m. Doordat je huursubsidie krijgt, kost het ook 'slechts' 250 euro incl. gas, water en licht. Voor 28 euro meer heb je televisie, telefoon en internet. Het wordt zwaar gesubsidieerd.

M'n ouders zijn vooralsnog van plan om de huur, collegegeld en boeken te betalen. Dus ik was even benieuwd naar de overige kosten.
- Beverly Sills
pi_32937578
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:25 schreef LennyKravitz het volgende:

Kon gelukkig wel bij m'n ouders blijven wonen (1,5 uur reistijd per studiedag), dus als je niet op kamers hoeft, en je hebt geen probleem met je ouders... gewoon doen (ook al zeggen anderen stoer dat ze 't thuis niet uithouden, en je anders nooit zelfstandig wordt en dat soort bla bla... allemaal bull-shit)
you're wrong.
pi_32939355
Nou van op kamers gaan leer je echt heel veel. Ik zie altijd een duidelijk scheiding tussen mensen die wel hebben mogen oefenen op kamers en mensen die dat niet hebben gedaan.

Naast voor je zelf zorgen (koken, schoonmaken en met geld omgaan) leer je ook zaken als tolerantie, conflicthantering en organiseren (in mijn studentenhuis, 10 man heb je dat allemaal nodig )

Ik ben er nu weg, maar bovenal heb ik er gewoon hele hele goede vrienden aan overgehouden.

Ohja of het financieel veel uitmaakt lijkt me niet. Huur hoeft niet duur te zijn, en je krijgt meer stufi. Een beetje student met een baantje kan makkelijk rondkomen lijkt me.
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:49:24 #52
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32939464
Ehm... bedankt voor deze informatie...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_32940645
Ik sta altijd wel vreemd te kijken als ik studenten hoor roepen hoe krap ze het wel niet hebben.

Sinds kort studeer ik zelf ook weer en ik krijg daarmee het volgende los van de IB-groep.
Uitwonend:
Basisbeurs 233,-
aanvullende beurs 204,- (heeft het toch nut dat m'n ouder paupers zijn )
Bijbaan 800,-

Totaal: 1237,-

Moet toch goed van te leven zijn lijkt mij
Profiel opgeheven.
pi_32943320
Als jij 800 Euro bijbeund met je baantje, besteed je zeker niet zoveel tijd aan je studie?

Ik heb een salaris van ongeveer 700 Euro en daar ben ik al 20 uur in de week mee bezig. Tijd die ook naar studie had kunnen gaan
Wartaal.
pi_32943546
800 Euro bijbeunen is wel erg veel idd. Ik haal net wat minder dan de helft (van 800 Euro) en geen aanv. beurs.
pi_32943732
tvp
pi_32943736
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:35 schreef Billy_daKid het volgende:
Als jij 800 Euro bijbeund met je baantje, besteed je zeker niet zoveel tijd aan je studie?

Ik heb een salaris van ongeveer 700 Euro en daar ben ik al 20 uur in de week mee bezig. Tijd die ook naar studie had kunnen gaan
Je moet gewoon hard werken. Zelf hoef ik maar één dag per week naar de uni + een dagje reserveren om daarop voor te bereiden. Dan heb je 5 dagen om te werken :-) (waarvan je vrij tijd vrij maakt om niet te werken)
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:10:23 #58
3542 Gia
User under construction
pi_32945889
quote:
Misschien 2 avonden per week in een kroeg of disco? Leverde vroeger 100 gulden op, weet niet wat het nu is. Sowieso zwart.
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:23:05 #59
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32947805
Ik beun voor 1000 euro p/maand bij en dan ben ik 20 u p/w bezig. Je hoeft dus helemaal niet veel tijd er in te steken maar gewoon een goed betaald baantje hebben met lekkere werktijden. Bij voorkeur 's ochtends, dan heb je nog de gehele dag.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:01:45 #60
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_32948783
Ik kom elke maand net rond.
Ik zoek een mooi bijbaantje, maar das nog best lastig
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:35:40 #61
3542 Gia
User under construction
pi_32950871
Als die mensen die met 20 uur werken zo'n 800 of 1000 euro verdienen, nou eens even vertellen wat ze dan voor baantje hebben.
Maakt het voor de job zoekers een stuk makkelijker.
pi_32950892
webdeveloper
pi_32954707
quote:

Valt eigenlijk reuze mee, ik werk niet eens altijd zo heel gek veel.
Ik heb gewoon altijd goeie banen uitgezocht. Parttime System manager, applicatie-ontwikkelaar e.d.
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')