abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32864943
ik hoor het net op het nieuws

kan er nog niets van vinden.
ook een erelijst lukt me zo 123 niet

een van de beste klimmers ooit iig

rip
pi_32865895
Wie? Rip
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:55:27 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32866028
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:50 schreef Burbo het volgende:
Wie? Rip
Voormalig Tour-winnaar Charly Gaul is
dinsdag overleden.Gaul,de Luxemburgse
sporter van de 20ste eeuw,zou donderdag
73 jaar geworden zijn.Hij stierf aan de
gevolgen van een longembolie.

Gaul schreef in 1958 de Tour de France
op zijn naam.In zes Tour-deelnames kwam
hij tot tien ritzeges.In 1956 en 1959
won Gaul de Giro d'Italia.

De Luxemburger voelde zich vooral thuis
in de bergen.Zijn bijnaam,'de Engel van
het Hooggebergte',kreeg Gaul niet voor
niets.In 1955 en het jaar daarop bracht
in de Tour de bergtrui met succes naar
Parijs.In de jaren dat hij de sterkste
in de Ronde van Italië was,won hij in
die ronde ook het bergklassement.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 december 2005 @ 17:25:06 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_32866854

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 december 2005 @ 18:07:19 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_32867995
'De Engel van het gebergte.' Schitterende bijnaam.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32868347
29 jaar het klimrecord op de Mont Ventoux gehad, op een fiets waar wij nu op het vlakke al amper op vooruit zouden kunnen komen.

Een echte legende van de bergen was hij.

En met zijn 72 jaar ook nu weer veels te snel omhoog gegaan
pi_32868473
Hij won de tour maar had na anderhalve week een kwatier achterstand heb ik ooit gehoord. Wat een legende.

Hij was verschrikkelijk goed in de regen.

RIP charlie Gaul
Boodschap van algemeen nut.
pi_32868655
Volgens mij had 'ie wel meer dan een kwartier achterstand na anderhalve week in die tour. Door slecht weer in de bergen kon hij enorm veel tijd goedmaken, want hij presteerde altijd erg goed in slecht weer.

Volgens mij had hij ook op die manier één van die 2 giro's gewonnen.

RIP idd. Wel sneu voor 'm dat 'ie net een paar dagen voor zijn verjaardag is overleden (was toch mooi geweest als 'ie dat nog een keertje had mogen meemaken).
pi_32868840
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:34 schreef Wombcat het volgende:
...

RIP idd. Wel sneu voor 'm dat 'ie net een paar dagen voor zijn verjaardag is overleden (was toch mooi geweest als 'ie dat nog een keertje had mogen meemaken).
Dat weet je zomaar niet, hoe was zijn conditie? Misschien waren die paar dagen meer het wel niet waard. Een fantastisch fietser, uit een tijd dat de koers nog echt hard was. Dat zijn verhaal mag voortleven
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 december 2005 @ 18:42:16 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_32868891
Martin Ros was zijn grootste fan.

pi_32868919
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat weet je zomaar niet, hoe was zijn conditie? Misschien waren die paar dagen meer het wel niet waard. Een fantastisch fietser, uit een tijd dat de koers nog echt hard was. Dat zijn verhaal mag voortleven
Ja, da's ook weer waar. Maar op TT stond niets over een ziekbed of zo.
pi_32869324
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, da's ook weer waar. Maar op TT stond niets over een ziekbed of zo.
Longembolie
Wanneer een bloedstolsel een bloedvat in de longen afsluit, krijgt een deel van de long geen bloed en daarmee ook geen zuurstof. Hierdoor kunnen klachten ontstaan als kortademigheid en pijn bij de ademhaling (met name bij diep inademen). De zogenaamde 'hondjesademhaling', snel en oppervlakkig ademen, kan in zo'n geval verlichting geven. Ook hoesten met soms het opgeven van een beetje bloed kan een verschijnsel van longembolie zijn. Als gevolg van een afsluiting van een bloedvat in de longen kan in het ergste geval een deel van de longen afsterven.

De oorsprong van een longembolie is vaak trombose in de benen. Patiënten kunnen als eerste verschijnsel heftige pijn op de borst hebben, samenhangend met de ademhaling. Daarna komen klachten van kortademigheid.
pi_32869842
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:59 schreef okee6 het volgende:

[..]

Longembolie
Wanneer een bloedstolsel een bloedvat in de longen afsluit, krijgt een deel van de long geen bloed en daarmee ook geen zuurstof. Hierdoor kunnen klachten ontstaan als kortademigheid en pijn bij de ademhaling (met name bij diep inademen). De zogenaamde 'hondjesademhaling', snel en oppervlakkig ademen, kan in zo'n geval verlichting geven. Ook hoesten met soms het opgeven van een beetje bloed kan een verschijnsel van longembolie zijn. Als gevolg van een afsluiting van een bloedvat in de longen kan in het ergste geval een deel van de longen afsterven.

De oorsprong van een longembolie is vaak trombose in de benen. Patiënten kunnen als eerste verschijnsel heftige pijn op de borst hebben, samenhangend met de ademhaling. Daarna komen klachten van kortademigheid.
Niet goed gelezen dus, excuus
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:14:38 #14
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32874894
Van wat ik over hem gehoord en gelezen heb (Jean Nelissen, en Martin Ros natuurlijk ) was hij volgens mij een van de meest legendarische renners ooit
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32876491
Intrigerend figuur.

Beste klimmer ooit, zonder enige twijfel. De beste man leed na zijn loopbaan een teruggetrokken bestaan uit de publiciteit. In de Luxemburgse media deden er allerlei geruchten de ronde. Hij zou een zwerver zijn en flink aan de drank zijn en weet ik wat nog meer.

Hij schijnt wel lang depressief te zijn geweest, mar genas naar eigen zeggen toen hij Miguel Indurain zag uitblinken in de tijdrit in Luxemburg - Stad. Het leek volgens hem, alsof er een engel voorbijvloog.
pi_32878048
legendarische renner zeker. De man die Luxemburg ooit op de wielerkaart gezet heeft
  woensdag 7 december 2005 @ 00:18:46 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32879422
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:56 schreef Leatherface het volgende:
Intrigerend figuur.

Beste klimmer ooit, zonder enige twijfel. De beste man leed na zijn loopbaan een teruggetrokken bestaan uit de publiciteit. In de Luxemburgse media deden er allerlei geruchten de ronde. Hij zou een zwerver zijn en flink aan de drank zijn en weet ik wat nog meer.

Hij schijnt wel lang depressief te zijn geweest, mar genas naar eigen zeggen toen hij Miguel Indurain zag uitblinken in de tijdrit in Luxemburg - Stad. Het leek volgens hem, alsof er een engel voorbijvloog.

En zo ontstaan de legendes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 december 2005 @ 10:04:58 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32884435
't Is wel de tijd van het jaar zeg.
Moge ook jij in vrede rusten Charlie.
pi_32884461
Mooie verhalen zijn dat, van vroeger.

Rust zacht Charly!

[ Bericht 2% gewijzigd door Suijk op 07-12-2005 12:14:45 ]
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_32887374
Het is trouwens Charly.

En hier in 2002, samen met Lance.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32926022
RIP Charly
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')