abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32901748
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:03 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Er zijn zelfs informatici die niet weten hoe je een e-mail moet versturen.
pi_32903621
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:14 schreef thabit het volgende:

[..]

Er zijn zelfs informatici die niet weten hoe je een e-mail moet versturen.
Er zijn zelfs informatici die niet weten hoe Windows werkt!

Zet ze achter een Windows-bak en ze kunnen niks meer:
"waar is mijn vi/emacs/latex "
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_32942749
Tsja, ik kan maar 1 ding zeggen:

Natuurkunde is gaaf.

Maar als je wat meer wilt weten over de studie, dan wil ik wel wat vragen beantwoorden
pi_32977437
Als je twijfelt tussen informatica en natuurkunde is er natuurlijk maar 1 studie die bij je past. .
pi_32998376
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:54 schreef Koewam het volgende:
Informatica... saai. Je zult van 9 tot 5 achter een beeldscherm zitten. En veel mensen programmeren Weinig natuurkundigen.
Ik was het bijna vergeten, maar ik heb vorig collegejaar bij een aantal cursussen college gehad van natuurkundigen, die bijna dagelijks programmeren in C en Fortran (tbv simulaties van vloeistrofstromen e.d. op een supercomputer)
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 11 december 2005 @ 22:08:15 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33000315
Info lijkt me een mooie studie (en ja, het gaat OOK over programeren maar dan meer de concepten: logisch, funcitoneel, objectgericht) maar het is natuurlijk niet zo moeilijk als wiskunde.

Als ik even makkelijk een keuze vakje wil scoren dan ga ik altijd naar informatica
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33065932
Informatica schijnt wel relaxed te zijn ja. Die lui lopen bijna allemaal binnen 5/max6 jaar door hun studie heen.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:18:56 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_33067343
Nou, zes jaar is hier gemiddeld. Echt in vijf jaar heb ik volgens mij pas een iemand zien doen.
En volgens mij is zes jaar sowieso redelijk gemiddeld voor betastudies.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33074087
Waarom eigenlijk 6 jaar?
  woensdag 14 december 2005 @ 15:51:15 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_33074106
Vijf jaar plus een jaar uitloop door studievertraging.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33163848
Ik zou naar de TU Delft gaan, daar technische natuurkunde studeren en als minor computer science nemen. Je moet maar ff op de site kijken hoe het precies zit, maar vorig jaar op de meeloopdag zeiden ze dat het kon.
pi_33174588
Hey, een collega natuurkundige uit Delft? Het klopt inderdaad dat je een minor computer science/computer engineering kan doen binnen je bachelor technische natuurkunde. Het is zelfs zo dat je nog een andere minor kan kiezen, mocht het toch niet bevallen.
In het eerste jaar gaat het om de vakken digitale systemen en programmeren in java, uit mijn hoofd. In het tweede en derde jaar ga je dan vakken samen met de "echte" informatici volgen.
Je moet alleen wel in het oog houden dat je het grootste deel van je studie aan natuurkunde gaat besteden (wat natuurlijk altijd een goede keuze is, omdat het nou eenmaal de mooiste studie is die er is ).
Een bachelor technische natuurkunde met minor computer science/computer engineering geeft direct toegang tot de masteropleidingen van technische natuurkunde (applied physics, nanoscience, industrial ecology en nog wat masteropleidingen) en, al naar gelang de keuze van je minor, de masteropleidingen computer science of computer engineering.
Waar je verder wel rekening mee moet houden is dat de vakken binnen de minor in het algemeen theoretische vakken zijn en dat je dus niet veel projecten zult gaan doen.

Dit is wat ik weet over deze twee minoren, ik doe zelf een andere minor.
pi_33176615
Als 6vwo'er ben ik ook radeloos.

Aangezien er ook wat Informatica-studenten hebben gereageerd. Hoe kijken jullie richting Kunstmatige Intelligentie. Ik wil na me studie zowiezo wel doorstromen in het bedrijfsleven. Aangezien ik heb gehoord dat je bij KI vooral gaat onderzoeken kan ik beter Informatica doen?

Is het een hele zware studie? En hoe zit het met functies in de praktijk. Kan iemand aangeven waar en als wat je allemaal aan de slag kan? Want dat is nogal vaag bij veel studies tegenwoordig.
pi_33176676
Ik zeg.. Technische Bedrijfskunde.

Heb een MBO IT opleiding.. geen fuck aan.. doe nu TB, is een topopleiding! Interessant, goede baangarantie.. en je leert nuttige dingen.. Kijk dit zeker eens na!
pi_33178832
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:16 schreef Oksel het volgende:

Heb een MBO IT opleiding.. geen fuck aan..
En zo'n MBO "IT" opleiding is ook heel erg vergelijkbaar met een WO Informatica opleiding
pi_33179017
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:15 schreef obl het volgende:
Als 6vwo'er ben ik ook radeloos.

Aangezien er ook wat Informatica-studenten hebben gereageerd. Hoe kijken jullie richting Kunstmatige Intelligentie.

Ik wil na me studie zowiezo wel doorstromen in het bedrijfsleven. Aangezien ik heb gehoord dat je bij KI vooral gaat onderzoeken kan ik beter Informatica doen?
Vraag al ooit beantwoord, zie:
Bedrijfswiskunde & Informatica(BWI) en KI
quote:
Is het een hele zware studie? En hoe zit het met functies in de praktijk. Kan iemand aangeven waar en als wat je allemaal aan de slag kan? Want dat is nogal vaag bij veel studies tegenwoordig.
En ik snap niet waar die fixatie op het bedrijfsleven vandaan komt, je doet alsof dat zaligmakend is.
Misschien verdien je daar sneller geld, maar op de universiteit is het zo slecht nog niet.
(Bovendien kun vanaf de universiteit als dr. vaak direct instromen in hogere (advies) functies in het bedrijfsleven, je hoeft niet als programmeerslaaf oid te beginnen)
pi_33179031
Geschiedenis.
pi_33180357
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:11 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

En zo'n MBO "IT" opleiding is ook heel erg vergelijkbaar met een WO Informatica opleiding
Nee.

Alhoewel.. hobby =/ werk.. oftewel, het was mijn hobby. En ik wil er mijn werk niet van maken. Dus, ja, op 1 gebied is het vergelijkbaar..!
pi_33184163
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:16 schreef Oksel het volgende:

Heb een MBO IT opleiding.. geen fuck aan.. doe nu TB, is een topopleiding! Interessant, goede baangarantie.. en je leert nuttige dingen.. Kijk dit zeker eens na!
kerel, zoals al gezegd MBO ICT is ONvergelijkbaar met WO ict, een vriend van mij zit nu op het MBO ict (kwam van 4 vwo) en hij zegt dat het echt ruk is.
Overigens gaat deze thread over natuurkunde/informatica, dus dankjewel voor je voorstel maar ik heb er niks aan.

Ik weet het overigens nog steeds niet .
pi_33188303
Je zou ook major natuurkunde met minor informatica kunnen doen Of andersom
pi_33188332
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:10 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee.

Alhoewel.. hobby =/ werk.. oftewel, het was mijn hobby. En ik wil er mijn werk niet van maken. Dus, ja, op 1 gebied is het vergelijkbaar..!
Ik lees het wel vaker: mensen die van hun hobby niet hun werk willen maken.. maar dan vraag ik me af: hoe kan Informatica nou iemands hobby zijn? Of heeft iedereen tegenwoordig een enorme clustercomputer op zolder (a la SARA) staan om daar allerlei natuurkundige of biologische zaken mee te simuleren (als hobby...)?
  zondag 18 december 2005 @ 13:53:30 #47
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_33188660
Online kutten met PHP noemt men al gauw programmeren.
  zondag 18 december 2005 @ 14:12:29 #48
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33189393
Ik doe natuurkunde in Utrecht, dus ik kan er wel iets over zeggen. Ik denk dat je bij natuurkunde meet waar voor je geld krijgt, informatica studenten hebben echt weinig te doen krijg ik altijd het idee. Verder is natuurkunde wel moeilijk. Uitval schat ik op 50%. Voordeel in Utrecht is het grote aantal richtingen. Zelf ben ik met sterrenkunde begonnen en ik doe nu grondslagen. Verder heb je theoretisch, experimenteel, didactiek, meteorologie...
Tja wat moet ik erover zeggen? Je moet gewoon gaan doen wat je leuk vindt. Maar weet wel zeker dat je het kan als je natuurkunde gaat doen (als je wiskunde B niet trekt, doe dan maar niet.)
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_33191709
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:12 schreef ErikT het volgende:
informatica studenten hebben echt weinig te doen krijg ik altijd het idee.
Dat is pure BS.

Waar haalt men die vooroordelen toch vandaan?
pi_33191774
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:27 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Dat is pure BS.

Waar haalt men die vooroordelen toch vandaan?
Omdat ik er een paar ken, en die hebben het niet bepaald druk met hun studie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')