Helaas! Wat een misvatting! Natuurkunde is niet 'degelijker' dan informatica. Verder is het fout om te veronderstellen dat informatica ook maar iets met programmeren te maken heeft. OKOK, ietwat overtrokken, maar toch.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:15 schreef mhr-zip het volgende:
Tsja, wat wil je worden?
Nadeel van informatica, is dat als je hobby, je werk wordt.
Je mogelijk geen hobby meer hebt.
Maar andere mensen maken juist op deze manier, van hun hobby hun werk.
Ik zou eerder natuurkunde gaan doen, omdat dat een degelijke studie is.
Als je 20 jaar geleden informatica gedaan hebt, is die kennis redelijk verouderd lijkt mij. En dat zal over 20 jaar weer zo zijn.
nou laat ik het zo zeggen, werken is niet mijn sterkste kant...quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:28 schreef teigan het volgende:
Misschien stomme vraag, waarom niet allebei??
Ik dacht dat deze twee redelijk goed te combineren waren...
Maar dat weet ik niet zeker...
nouja zelf ben ik redelijk wat bezig met dingen maken in c/c++ en ik vind het leuk om bepaalde problemen op te lossen en erover na te denken, en wiskunde heb ik weinig tot geen problemen meequote:Op dinsdag 6 december 2005 16:25 schreef staaltje het volgende:
[..]
Helaas! Wat een misvatting! Natuurkunde is niet 'degelijker' dan informatica. Verder is het fout om te veronderstellen dat informatica ook maar iets met programmeren te maken heeft. OKOK, ietwat overtrokken, maar toch.
Bij natuurkunde ga je leren over de wetten van de natuur, bij informatica over de wetten van automaten. Als software echt je ding is, ben je bij een HBO beter af.
Daarnaast kan je beter een beetje gevoel hebben voor wiskunde. Bij beide vakken wordt daar erg veel gebruik van gemaakt.
Moet ik doorgaan? Kan moeiteloos een paar pagina's vol spuien, maar is redelijk zinloos als je geen zin hebt om dat allemaal te lezen ;-)
Dit is op elke informaticafaculteit in Nederland zo.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:34 schreef staaltje het volgende:
Leiden heeft een vrij kleine faculteit voor zowel informatica als natuurkunde. De nadruk ligt er enorm op onderzoek en dat heeft tot gevolg dat veel docenten hun onderwijstaak lijken te zien als de ene vervelende contractuele verplichting waar ze aan moeten voldoen.
M'n opmerkingen doelden meer op Nederland dan op informatica.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:06 schreef klnvntrbyt het volgende:
thabit kijkt als wiskundige natuurlijk heel erg neer op informatici.
(Volgens sommige wiskundigen zijn informatici mislukte wiskundigen...)
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:54 schreef Koewam het volgende:
Informatica...saai. Je zult van 9 tot 5 achter een beeldscherm zitten. En veel mensen programmeren
Weinig natuurkundigen.
Er zijn zelfs informatici die niet weten hoe Windows werkt!quote:Op woensdag 7 december 2005 21:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Er zijn zelfs informatici die niet weten hoe je een e-mail moet versturen.
Ik was het bijna vergeten, maar ik heb vorig collegejaar bij een aantal cursussen college gehad van natuurkundigen, die bijna dagelijks programmeren in C en Fortran (tbv simulaties van vloeistrofstromen e.d. op een supercomputer)quote:Op woensdag 7 december 2005 15:54 schreef Koewam het volgende:
Informatica...saai. Je zult van 9 tot 5 achter een beeldscherm zitten. En veel mensen programmeren
Weinig natuurkundigen.
En zo'n MBO "IT" opleiding is ook heel erg vergelijkbaar met een WO Informatica opleidingquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:16 schreef Oksel het volgende:
Ik zeg.. Technische Bedrijfskunde.
Heb een MBO IT opleiding.. geen fuck aan..
Vraag al ooit beantwoord, zie:quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:15 schreef obl het volgende:
Als 6vwo'er ben ik ook radeloos.
Aangezien er ook wat Informatica-studenten hebben gereageerd. Hoe kijken jullie richting Kunstmatige Intelligentie.
Ik wil na me studie zowiezo wel doorstromen in het bedrijfsleven. Aangezien ik heb gehoord dat je bij KI vooral gaat onderzoeken kan ik beter Informatica doen?
En ik snap niet waar die fixatie op het bedrijfsleven vandaan komt, je doet alsof dat zaligmakend is.quote:Is het een hele zware studie? En hoe zit het met functies in de praktijk. Kan iemand aangeven waar en als wat je allemaal aan de slag kan? Want dat is nogal vaag bij veel studies tegenwoordig.
Nee.quote:Op zondag 18 december 2005 00:11 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
En zo'n MBO "IT" opleiding is ook heel erg vergelijkbaar met een WO Informatica opleiding![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |