abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2001 @ 11:14:26 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2189409
Volgende week pas op tv, maar nu al een topic. De 4 uur durende Europese directorscut van Once Upon a Time in America. Het misdaadverhaal van vier vrienden over liefde en verraad. Prachtig. Ik hoop 'm nog ooit in de bios te mogen zien.

De beste van deze regiseur imho. OUATITW is wel mooi, maar westerns spreken me minder aan.

donderdag 15 november 2001 @ 11:17:00 #2
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2189437
4 uur das wel een hele zit. Ik heb de film al een paar keer gezien en tis inderdaad een prachtige film, maar ik hoop dat ze'm dan niet na 12-en uitzenden dan val ik gegarandeerd in slaap
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2001 @ 11:18:45 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2189457
Ja idd, de vorige keer begon ie pas om 23.38 op Ned3. Wel zonder reclame. Lastig te programeren als je de video niet op halfspeed kan laten opnemen. Ned3 wil nog wel een uitlopen.
pi_2190539
Once Upon A Time In America is idd een schitterende film. Zeer lang, maar je verveelt je geen moment. Ik vind het echt heel mooi om het New York van begin 20e eeuw te zien en dan met die schitterende muziek van Ennio Morricone eronder.

In mijn TV-gids hebben ze het trouwens over de triologie van Sergio Leone die met Once Upon A Time In America werd afgerond. Het tweede deel is Once Upon A Time In The West, maar wat zou nou het eerste deel uit de triologie zijn?
Het heeft volgens mij niets te maken met zijn dollars triologie die oa bestaat uit The Good, The Bad And The Ugly.

This is this. This ain't something else, this is this!
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2001 @ 12:51:38 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2190597
quote:
Op donderdag 15 november 2001 12:47 schreef Mza het volgende:
triologie
Giù la testa
Also Known As:
Duck, You Sucker (1971) (USA)
Fistful of Dynamite, A (1971) (UK) (USA: alternative title)
Once Upon a Time... the Revolution (1971)
pi_2192803
quote:
Op donderdag 15 november 2001 11:14 schreef SunChaser het volgende:
Volgende week pas op tv, maar nu al een topic. De 4 uur durende Europese directorscut van Once Upon a Time in America. Het misdaadverhaal van vier vrienden over liefde en verraad. Prachtig. Ik hoop 'm nog ooit in de bios te mogen zien.

De beste van deze regiseur imho. OUATITW is wel mooi, maar westerns spreken me minder aan.

Inderdaad een mooie film, (je komt met leuk nieuws eindelijk )...

Vraagje... wanneer en op welke zender komt deze film

I just love the G4 Dual Powermacs
  donderdag 15 november 2001 @ 23:22:22 #7
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2198161
Oe! Gaaf!

Zowel in the West als in America staan in mijn film top 10

Beiden helaas maar 1 keer gezien

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  donderdag 15 november 2001 @ 23:33:30 #8
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_2198325
Inderdaad een prachtige film. Natuurlijk ook heel mooi in die film: Jennifer Connelly
What's the speed of Dark?
  vrijdag 16 november 2001 @ 01:22:35 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_2199346
Frontaal boven mijn tv hangt de ingelijste poster van The Good, The Bad and the Ugly, meesterlijk, Eastwood die bij de Noorderlijken en de Zuiderlingen meevecht, en de meedogenloze kolonel. Samen met de twee Dollars films is het net zoiets als de Godfather trilogie qua grandeur en beleving. De close ups zijn zijn handelsmerk. Gek toch hoe deze Europeaan in Europa zo veel betere westerns maakte, tientallen, dan de keurig geklede Hollywood coqboys die geen druppel zweet laten in de woestijn..
pi_2199598
Een van de beste films ooit gemaakt... Heeft zoveel indruk op me gemaakt dat ik ooit 'n paar uur lang de titelsong gefloten heb in 'n cel...
pi_2199621
Waar en wanneer!
* Theeboon koopt een nieuwe 4 uur videoband.
pi_2199731
stond ook in mijn lijstje van beste films
  vrijdag 16 november 2001 @ 11:20:28 #13
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2201175
Ik wacht eigenlijk nog steeds op de DVD-releases van in the West en in America
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2201293
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 11:20 schreef aa het volgende:
Ik wacht eigenlijk nog steeds op de DVD-releases van in the West en in America
Bij Amazon kun je je e-mail adres opgevenom bericht te krijgen wanneer die films verschijnen. Amazon geeft ook nog even aan bij de studio hoeveel mensen interesse hebben, om ze een beetje te pushen om die films op DVD uit te brengen.

Gewoon bij amazon ff zoeken op de titel in de DVD sectie.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 16 november 2001 @ 19:57:51 #15
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2206125
quote:
Op donderdag 15 november 2001 11:17 schreef ullie het volgende:
4 uur das wel een hele zit. Ik heb de film al een paar keer gezien en tis inderdaad een prachtige film, maar ik hoop dat ze'm dan niet na 12-en uitzenden dan val ik gegarandeerd in slaap
En u raadt het al dames en heren..

Vrijdag 23 november
Net5
23.50u

vrijdag 16 november 2001 @ 20:01:57 #16
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2206184
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 11:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bij Amazon kun je je e-mail adres opgevenom bericht te krijgen wanneer die films verschijnen. Amazon geeft ook nog even aan bij de studio hoeveel mensen interesse hebben, om ze een beetje te pushen om die films op DVD uit te brengen.

Gewoon bij amazon ff zoeken op de titel in de DVD sectie.

Gedaan, voor beide films
  dinsdag 20 november 2001 @ 02:42:56 #17
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2239856
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 19:57 schreef aa het volgende:

[..]

Vrijdag 23 november
Net5
23.50u

Damn it
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  vrijdag 23 november 2001 @ 18:05:29 #18
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2272775
quote:

[..]

Vrijdag 23 november
Net5
23.50u

schop
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2001 @ 18:09:59 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2272807
quote:
Nou, scheelt toch mooi tien minuten!

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 23-11-2001 18:46]

Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 00:55:31 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2275417
Wie kijkt?
  zaterdag 24 november 2001 @ 03:34:59 #21
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2276183
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 00:55 schreef SunChaser het volgende:
Wie kijkt?
Ik

Het was weer eens geweldig hoor

Zal een koffielepeltje ooit nog met zoveel drama beroerd worden?

pi_2276589
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 00:55 schreef SunChaser het volgende:
Wie kijkt?
Ik heb hem ook gezien (damn, terwijl ik van plan was om vroeg naar bed te gaan )

Prachtige film, duidelijke Western elementen met die lange pauzes in conversaties. Ik heb trouwens het idee dat Net5 er wel in geknipt heeft. Bijvoorbeeld wanneer (de ongeveer40-jarige) Noodles buiten gefilmd wordt en de camera zoomt uit, het is echt zo'n shot wat erg lang zou kunnen duren, alleen de muziek liep niet goed door en het was een te abrupte overgang. Jammer

Mooi die muziek erin, dat deuntje dat de hele tijd terug komt, is als basis gebruikt voor een nummer in 'Moulin Rouge' ('Nature Boy' - David Bowie & Massive Attack, nummer 4 van de soundtrack).
Ook dat 'Yesterday' van John Lennon kwam erg mooi in de film voor.

Prachtige film :-)

Valt me trouwens ook op: Naast de Niro waar ik erg veel films erg goed van vind, speelt Jennifer Connelly (de jonge Deborah) ook in 3 films die erg hoog eindigen in mijn top zoveel. (Requiem for a Dream, Once upon a time in America, Labyrinth)

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 11:53:41 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2276977
Ik heb 'm niet afgekeken, ik weet alleen dat de film volgens de gids nog geen 4 uur duurde, dat is dus inclusief reclame.
pi_2277328
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:53 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb 'm niet afgekeken, ik weet alleen dat de film volgens de gids nog geen 4 uur duurde, dat is dus inclusief reclame.
Watje

Er was maar weinig reclame, 1 keer per uur ofzo, en niet eens erg lang. Totale reclametijd schat ik op 7 minuten.

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  Redactie Frontpage zaterdag 5 januari 2002 @ 14:33:18 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2714246
vanavond Once Upon A Time In The West
pi_2715062
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 14:33 schreef SunChaser het volgende:
vanavond Once Upon A Time In The West
welke zender?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 5 januari 2002 @ 16:53:00 #27
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_2715392
BBC2 22:15
pi_2720444
Oei heb weer genoten....

geen reclames, geen subtitels, long live the BBC!!

sfeertje in die film...
Als dat jochie in het begin buiten komt en zijn hele familie dood ziet liggen en je hoort dat geniale muziekje...
*brok in keel krijgt*

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_2721143
quote:
Op zondag 06 januari 2002 01:16 schreef MadScientist het volgende:
Oei heb weer genoten....

geen reclames, geen subtitels, long live the BBC!!

sfeertje in die film...
Als dat jochie in het begin buiten komt en zijn hele familie dood ziet liggen en je hoort dat geniale muziekje...
*brok in keel krijgt*

Dat moment is nog steeds elke keer (ik heb hem al heeeeel vaak gezien) goed voor kippevel. Eigenlijk zou ik deze film nog eens een keer willen zien in de bioscoop want dan lijkt mij deze film nog indrukwekkender.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_2721957
Leuk dit topic over mijn meest favo film aller tijden....

Enkele weetjes......

Toen Sergio Leone deze film ging maken (Once upon a tim in America) had ie al 20 jaar geen film meer gemaakt. Hierna volgens mij ook niet meer.

James Woods vertelde in een interview dat de muziek al klaar was toen de film nog gemaakt moest worden.De muziek was bij de opnames gewoon op de set te horen.

Steevast vraag aan James Woods is nog steeds.....Sprong je in de vuilniswagen of werd je gegooid ?

De film is in Amerika geflopt. Voor amerikanen schijnt een verhaal van 4 uur te lang te zijn. Sergio moest dus gaan snijden om er een hapklaar brokje van anderhalf uur van te maken. Hierdoor is de verhaallijn die zo mooi en zorgvuldig wordt opgebouwd helemaal naar zijn grootje.

Tip ! Het boek.....een van de weinige gevallen waarbij de film het boek aanvult en andersom.....

pi_2722163
quote:
Op zondag 06 januari 2002 09:18 schreef Tjerkje het volgende:
Leuk dit topic over mijn meest favo film aller tijden....
De film is in Amerika geflopt. Voor amerikanen schijnt een verhaal van 4 uur te lang te zijn. Sergio moest dus gaan snijden om er een hapklaar brokje van anderhalf uur van te maken. Hierdoor is de verhaallijn die zo mooi en zorgvuldig wordt opgebouwd helemaal naar zijn grootje.

Tip ! Het boek.....een van de weinige gevallen waarbij de film het boek aanvult en andersom.....

1.) Die verneukte versie is amper meer in gebruik (gelukkig)
2.) Dit topic was eigenlijk tijdelijk omhoog gehaald vanwege Once upon a time in the west
maakt niets uit verder hoor
  Redactie Frontpage woensdag 16 januari 2002 @ 14:11:03 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2833553
vandaag 20:30 The good, the bad and the ugly
Western, It, 1966. Met Clint Eastwood, Lee van Cleef, Eli Wallach e.a SBS6

Vond ik zelf een heel erg vermakelijke film, al heb ik 'm 12 jaar terug gezien.

pi_2833851
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:11 schreef SunChaser het volgende:
vandaag 20:30 The good, the bad and the ugly
Western, It, 1966. Met Clint Eastwood, Lee van Cleef, Eli Wallach e.a SBS6

Vond ik zelf een heel erg vermakelijke film, al heb ik 'm 12 jaar terug gezien.

Die gaan we opnemen! Staat in mijn toptien allertijden. Zitten een paar voortreffelijke oneliners in en de leukste western-shootout ever! (*klik-klik-klik-klik*.."Blondie, you took the bullits" )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2834279
NOOOO, dat klote Hart van Nederland komt er doorheen. Gewoon een onderbreking van een half uur, damnit.
pi_2837352
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Die gaan we opnemen! Staat in mijn toptien allertijden. Zitten een paar voortreffelijke oneliners in en de leukste western-shootout ever! (...)

kleine spoiler

Hm ja ik weet niet of hem ga kijken op SBSfuckin6

Als ie nou gewoon netjes op de BBC kwam net als Once upon een paar weken terug...

[edit]Ja ik ga hem lekker expres niet kijken vanwege dat irritante Hart van NL denk ik....
ik heb hem toch al eens gezien, enneuh.. FUCK THE SYSTEM yeah lekker boycotten die SBS6
alsof ze mij missen als kijker

[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 16-01-2002 20:19]

pi_2839675
Gave film, jammer van Hart van Nederland.
Ik kijk zo verder

Clint Eastwood is gewoon one bad motherfucker

pi_4996474
JAAAHAHH!!!!!!!!

Hij is uit op DVD! (Once upon a time in America dus )Ik heb hem nu alleen nog zien liggen hier in Rotterdam bij die werkelijk schaamteloos giga-bedragen rekenende, shit-for-brains randdebielen van e.o.a. games/DVD speciaalzaak in het centrum. Die bankrekening-zuigers rekenen maar liefst ¤ 39,99 voor deze film.

Nu is het een absoluut meesterwerk, dat zeker, maar 40 Euro vind ik toch echt overdone.

Maar niet getreurd. Alhoewel amazon.com nog steeds blissfully ignorant is aangaande deze release, kun je hem bij play.com wel bestellen. En daar kost-ie UKP 16,99, wat ongeveer neerkomt op ¤ 27,-. Nog niet echt goedkoop, maar al beter dan de eerder genoemde 40 euro. En een film als dit is dat gewoon waard. Wel nog een weekje extra wachten, want volgens play.com staat de release date op 17 juli.

zaterdag 13 juli 2002 @ 17:47:00 #38
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_4996765
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 17:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
JAAAHAHH!!!!!!!!

Hij is uit op DVD! (Once upon a time in America dus )Ik heb hem nu alleen nog zien liggen hier in Rotterdam bij die werkelijk schaamteloos giga-bedragen rekenende, shit-for-brains randdebielen van e.o.a. games/DVD speciaalzaak in het centrum. Die bankrekening-zuigers rekenen maar liefst ¤ 39,99 voor deze film.

Nu is het een absoluut meesterwerk, dat zeker, maar 40 Euro vind ik toch echt overdone.

Maar niet getreurd. Alhoewel amazon.com nog steeds blissfully ignorant is aangaande deze release, kun je hem bij play.com wel bestellen. En daar kost-ie UKP 16,99, wat ongeveer neerkomt op ¤ 27,-. Nog niet echt goedkoop, maar al beter dan de eerder genoemde 40 euro. En een film als dit is dat gewoon waard. Wel nog een weekje extra wachten, want volgens play.com staat de release date op 17 juli.

Is die dure versie de Braziliaanse editie? Mis je nix aan, want die is Full-Screen. Evenals die versie bij Play, ben ik bang.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_4997005
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 17:47 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Is die dure versie de Braziliaanse editie? Mis je nix aan, want die is Full-Screen. Evenals die versie bij Play, ben ik bang.

Klopt, die versie bij play is full-screen (helaas). Maar ik willum hebbuh!
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 20:12:26 #40
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5369819
Ik heb de film OUATIA nu al 5x gezien ofzo. Een van de mooiste mafiafilms aller tijden. De panfluit is overigens kippenvel opwekkend.
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
  donderdag 15 augustus 2002 @ 14:34:19 #41
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5391017
...In The West en ...In America strijden nog altijd met elkaar om de nr.1 positie in mijn 'beste film aller tijden-lijst' (samen met Godfather en Deer Hunter)

Het einde van 'West' is sowieso het mooiste stukje cinema ooit wat mij betreft [spoiler] die shoot-out, die muziek, die flashbacks [/spoiler]

hier staan DeNiro, het wat meer gecompliceerde verhaal over spijt en ouder worden, en de tune van 'yesterday' (als 'ie bij het station staat) in 'America' dan weer tegenover.

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_5393022
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 14:34 schreef habermas het volgende:
Het einde van 'West' is sowieso het mooiste stukje cinema ooit wat mij betreft [spoiler] die shoot-out, die muziek, die flashbacks [/spoiler]
Ik vond het einde van 'for a few dollars more' ook schitterend, met dat muziekje van het klokje heel de tijd... prachtig. morricone is een held
pi_5737912
Once Upon A Time In America zaterdag op de Beeb!
  zaterdag 14 september 2002 @ 18:49:38 #44
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5803215
VANAVOND

22:15 Once upon a time in America (3 reacties)
Met Robert De Niro, James Woods, Elizabeth McGovern e.a (1984) BBC2 Misdaad 8.1

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_5813471
Boehoee..op zaterdag op zo'n klotetijd..
Khuur em wel es..
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:59:48 #46
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13604147
Even voor de fans, Mediamarkt heeft de mooi uitgevoerde 2-dvd widescreen 5.1 versie van Once upon a time in the west tot aanstaande zondag in een speciale aanbieding voor ¤15,-

(film op dvd 1, allerlei extra's op dvd 2)

pi_13610864
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:59 schreef Short_stop het volgende:
Even voor de fans, Mediamarkt heeft de mooi uitgevoerde 2-dvd widescreen 5.1 versie van Once upon a time in the west tot aanstaande zondag in een speciale aanbieding voor ¤15,-

is ie al uit dan? ik krijg m namelijk pas ergens deze maand opgestuurd door play.com
pi_13610950
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:10 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

is ie al uit dan? ik krijg m namelijk pas ergens deze maand opgestuurd door play.com

Ik zag em vandaag bij de Fame in A'dam liggen. Ik geloof dat de DVD 21 euro's was ofzo. In die richting in ieder geval. Hij's elke euro waard.
pi_13611150
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:13 schreef Joppe het volgende:
Ik geloof dat de DVD 21 euro's was ofzo. In die richting in ieder geval. Hij's elke euro waard.
dat geloof ik graag. ben erg benieuwd hoe hij er nu uit ziet en naar de extra's.
pi_13611223
quote:

Woei. Morgen snel ff bij MM kijken, en m'n order bij play annuleren. Dit is namelijk flink goedkoper!

Bedankt voor de tip! .

Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2003 @ 23:28:12 #51
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13611295
quote:

Ik begreep alleen dat een 1 uur durende documantaire uit Amerika is ingekort tot 20 min.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 03:15:00 #52
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614197
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:28 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik begreep alleen dat een 1 uur durende documantaire uit Amerika is ingekort tot 20 min.

Zover ben ik nog niet, ben daarstraks tijdens de film in slaap gevallen (heb ik vaker last van). iig;

Disc 1;

Widescreen version enhanced for 16:9
digitally remastered
commentaartrack met commentaar van o.a. regisseurs John Carpenter, John Milius en Alex Cox, filmhistorici Sir Christopher Frayling en Dr. Sheldon Hall en cast en crew....

Disc 2;

documentaires;
An opera of violence 28:49,
The wages of Sin 19:36,
Something to do with Death 18:16
(ik heb ze nog niet bekeken maar eerste indruk is één documentaire van dik een uur in drie delen...)

Railroad, revolutionising the west: docu #4 6:21

Foto's

nog meer foto's

cast profiles

original trailer....

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 03-10-2003 04:19]

Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:37:03 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13614314
Moeten ze voor dat uurtje extra een nieuwe DVD maken? Er kam toch wel 5 uur materiaal op 1 schijfje?
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:42:03 #54
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614317
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 04:37 schreef SunChaser het volgende:
Moeten ze voor dat uurtje extra een nieuwe DVD maken? Er kam toch wel 5 uur materiaal op 1 schijfje?
Ja, ik ben zelf ook best wel teleurgesteld eigenlijk... en voorzover ik dat zo snel heb gezien was het niet veel meer dan wat filmbeelden en wat interviews (zo zag ik dus een zelfde interview met een bejaarde Claudia twee documentaires openen)

-edit-

disc 1 was natuurlijk gewoon veel te vol om er nog iets anders bij te zetten....

-edit 2-

gelukkig ben ik al helemaal wakker... not

iig, de film duurt dus 2:38:33, heeft geluid in vier talen plus een commentaartrack... Als ze op de eerste dvd nog meer zooi erbij hadden gepropt was de beeldkwaliteit vreselijk slecht geweest (te hoge compressie)...

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 03-10-2003 04:50]

Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:48:49 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13614319
Volgens mij staat het interessanter 2-discs uit te geven natuurlijk. Jammer dat ze dan met bonusmateriaal komen waar je niets aan hebt.

Maar goed, de film alleen is al 15 euro waard natuurlijk.

vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:50:59 #56
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614320
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 04:48 schreef SunChaser het volgende:
Volgens mij staat het interessanter 2-discs uit te geven natuurlijk. Jammer dat ze dan met bonusmateriaal komen waar je niets aan hebt.

Maar goed, de film alleen is al 15 euro waard natuurlijk.

zie edit 2 in vorige bericht
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:54:34 #57
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13614324
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 04:42 schreef Short_stop het volgende:

de film duurt dus 2:38:33,

Nou, dan heb je dus de Amerikaanse versie en niet de mooie Europese die 4 uur duurt. (deze versie is ook regelmatig op TV te zien.)
quote:
Italian original version of the film is 236 minutes long. The US distributor cut over an hour and a half for the 139 minutes American version; after much critical protest, the film was shown on network TV in a 192 minutes cut and finally was made available in an almost complete 227 version on video (which reportedly still omits segments from the scene where Robert De Niro rapes Elizabeth McGovern).

According to an interview given by Sergio Leone's son in november 1998, Regency and Warner are planning to reconstruct and re-release Sergio Leone's original 250-minutes director's cut and have requested the missing footage from him.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 03-10-2003 04:55]

vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:55:32 #58
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614326
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 04:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nou, dan heb je dus de Amerikaanse versie en niet de mooie Europese die 4 uur duurt. (deze versie is ook regelmatig op TV te zien.)
[..]

owww
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:56:39 #59
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614327
euh, maar dat stukje van jou gaat over once upon a time in america....
[/quote]

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 03-10-2003 04:56]

Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:56:51 #60
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13614328
Goed dat je het zei, want nu hoef ik hem zeker niet. Belachelijk zeg, OUATIA hoort 4 uur te duren.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:57:35 #61
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614329
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 04:56 schreef SunChaser het volgende:
Goed dat je het zei, want nu hoef ik hem zeker niet. Belachelijk zeg, OUATIA hoort 4 uur te duren.
ik hebt het over ... in the west....
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:57:47 #62
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13614330
Ow wacht, mijn fout. Dacht dat het over Amerika ging
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:58:29 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13614333
Maar dan helemaal raar, een film van 2,5 uur en een docu van 1 uur, dat kan best op 1 schijfje.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:59:39 #64
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614334
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 04:58 schreef SunChaser het volgende:
Maar dan helemaal raar, een film van 2,5 uur en een docu van 1 uur, dat kan best op 1 schijfje.
nee, dan krijg je echt veel mindere beeldkwaliteit, dit is juist prima zo! DVD beeldkwaliteit zuigt al genoeg zonder dat geprop....
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 05:00:14 #65
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13614335
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 04:59 schreef Short_stop het volgende:

DVD beeldkwaliteit zuigt al genoeg zonder dat geprop....

vrijdag 3 oktober 2003 @ 05:01:55 #66
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614339
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 05:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

nee wat? dvd beeldkwaliteit wél goed?
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 05:03:45 #67
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13614342
ik ga ff een patatje/sigaretten halen... jij ook wat?
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:02:11 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13615083
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 05:01 schreef Short_stop het volgende:

[..]

nee wat? dvd beeldkwaliteit wél goed?

Als jij DVD beeldkwalitreit niet goed vind, WAT dan wel
pi_13616900
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:02 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me ook af.

Maar goed, wat jij zei over 3,5 uur op 1 DVD: Dan moet er inderdaad (hogere) complressie gebruikt worden, wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt.
OUAITA, Godfather 2 en LotR-tFotR (ext. ed.) staan ook niet voor niets over 2 discs uitgesmeerd.

vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:09:42 #70
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13620233
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:02 schreef SunChaser het volgende:

[..]

1. Ik vind de resolutie van een (breedbeeld)televisie veeeel te laag. HDTV had al tien jaar geleden ingevoerd moeten worden...

2. Laserdisc was cool en Bluray wordt nog veel cooler denk ik, DVD zuigt. 9GB is gewoon te weinig voor een behoorlijke film, tisdat televisie zo'n lage resolutie heeft dat dat niet zo heeeel erg opvalt bij niet zo heel erg lange films. DVD is gewoon een stap terug na laserdisc... (met uitzondering van de speelduur en het formaat.)

3. DVD's skippen me nog veel te veel.

pi_13620945
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:09 schreef Short_stop het volgende:

[..]

1. Ik vind de resolutie van een (breedbeeld)televisie veeeel te laag. HDTV had al tien jaar geleden ingevoerd moeten worden...

Dan koop je een beamer. Heb ik ook gedaan. En daarnaast heeft de kwaliteit van een DVD natuurlijk geen drol te maken met de kwaliteit van de (bagger)TV waar je hem op bekijkt.
quote:
2. Laserdisc was cool en Bluray wordt nog veel cooler denk ik, DVD zuigt.
Ook hier verwar je weer 2 dingen. Bluray is niets anders dan een andere techniek om meer data op een kleiner oppervlak op te slaan. En ook dat zegt weer niets over de beeldkwaliteit van een DVD
quote:
9GB is gewoon te weinig voor een behoorlijke film, tisdat televisie zo'n lage resolutie heeft dat dat niet zo heeeel erg opvalt bij niet zo heel erg lange films. DVD is gewoon een stap terug na laserdisc... (met uitzondering van de speelduur en het formaat.)
Wederom fout. Laserdisc heeft een resolutie van 430 beeldlijnen. DVD heeft 540 beeldlijnen (PAL) De signaal-ruisverhouding van DVD is ook beter, rond de 70dB, tegenover rond de 55 dB voor LaserDisc.
Daarnaast is het aantal mogelijke geluidssporen bij DVD vrijwel onbeperkt, terwijl Laserdisc een vaststaande set aan geluidssporen heeft.

Laserdisc gebruikt echter *geen* compressie, DVD meestal wel, en wel MPEG-2. Vooral bij slechte, low budget DVD's kan dit leiden tot compressie-artefacts. Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig bijzonder weinig DVD's tegenkom waar dat bij optreedt.
Wanneer (vrijwel) geen compressie gebruikt wordt op een DVD kun je daar zo'n 45 minuten per layer op kwijt, en dat is inclusief een DTS geluidsspoor. Een dual-layer (DVD-9) komt dan tot zo'n 1,5 uur.

Vandaar dat films als Once upon a time in America, The Fellowship o/t Ring (ext.) en Godfather 2 over 2 DVD's uitgesmeerd zijn.

quote:
3. DVD's skippen me nog veel te veel.
Betere speler kopen .
En ik verwacht dat het 'skippen' met Bluray alleen maar zal toenemen. Hogere datadichtheid -> meer kans op fouten.

Niks mis verder met Laserdisc hoor, maar jouw post ruikt naar te veel misplaatste nostalgie .

vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:57:09 #72
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13621580
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dan koop je een beamer. Heb ik ook gedaan. En daarnaast heeft de kwaliteit van een DVD natuurlijk geen drol te maken met de kwaliteit van de (bagger)TV waar je hem op bekijkt.

Een beamer verandert niets aan de lage resolutie van PAL wat ik dus een zwaar verouderd systeem vind dat al lang vervangen had moeten worden door HDTV. Mijn Philips Digital Natural Motion breedbeeld is verder trouwens niks mis mee, alleen dat PAL en dus DVD dat al geen PAL film aankan zonder zware compressie...
quote:
Ook hier verwar je weer 2 dingen. Bluray is niets anders dan een andere techniek om meer data op een kleiner oppervlak op te slaan. En ook dat zegt weer niets over de beeldkwaliteit van een DVD
Precies, meer opslagruimte=lagere/geen compressie=betere beeldkwaliteit...

Ik heb me zelfs wel eens laten vertellen dat HDTV er nog niet is omdat er nog geen goed medium is om op HDTV-formaat goed laserdisc/dvd te vervangen...

quote:
Wederom fout. Laserdisc heeft een resolutie van 430 beeldlijnen. DVD heeft 540 beeldlijnen (PAL) De signaal-ruisverhouding van DVD is ook beter, rond de 70dB, tegenover rond de 55 dB voor LaserDisc.
Daarnaast is het aantal mogelijke geluidssporen bij DVD vrijwel onbeperkt, terwijl Laserdisc een vaststaande set aan geluidssporen heeft.
Zo'n hekel heb ik inderdaad aan die compressie, dat ik lliever 430 lijnen zonder compressie kijk dan 540 mét. Misschien is de één gewoon gevoeliger voor compressie dan de ander. Ik erger me er in ieder geval geel en groen aan... Dat van dat geluid ben ik natuurlijk helemaal met je eens, maar we hadden het dan ook over de beeldkwaliteit en niet over de geluidskwaliteit.
quote:
Laserdisc gebruikt echter *geen* compressie, DVD meestal wel, en wel MPEG-2. Vooral bij slechte, low budget DVD's kan dit leiden tot compressie-artefacts. Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig bijzonder weinig DVD's tegenkom waar dat bij optreedt.
Wanneer (vrijwel) geen compressie gebruikt wordt op een DVD kun je daar zo'n 45 minuten per layer op kwijt, en dat is inclusief een DTS geluidsspoor. Een dual-layer (DVD-9) komt dan tot zo'n 1,5 uur.
Ik zie anders de hele tijd blokjes en schokkerige, niet-vloeiende beweging en erger me daar dus nogmaals geel en groen aan...
quote:
Betere speler kopen .
Mijn Yamaha S520 doet het prima. Álle dvd-spelers skippen, dat vindt men in de serieuze handel óók een groot probleem heb ik me laten vertellen.
quote:
En ik verwacht dat het 'skippen' met Bluray alleen maar zal toenemen. Hogere datadichtheid -> meer kans op fouten.
Daar ben ik inderdaad ook wel een beetje bang voor.
quote:
Niks mis verder met Laserdisc hoor, maar jouw post ruikt naar te veel misplaatste nostalgie .
Of jij bent verkouden, dat kan ook natuurlijk!

-edit- typo's en punctuatie

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 03-10-2003 14:02]

vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:06:12 #73
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13621829
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:57 schreef Short_stop het volgende:

...Ik zie anders de hele tijd blokjes en schokkerige, niet-vloeiende beweging en erger me daar dus nogmaals geel en groen aan...
...

ff op mezelf reageren... Ik heb in de winkel wel eens van die speciale high-bit dvd's of zo gezien, o.a. van Charlie's Angels... Zo een heb ik nog niet bekeken en moet ik dus eigenlijk eens doen, maar het feit dat ze bestaan bevestigd eigenlijk mijn stelling al volgens mij...

-edit-

maar bij nader inzien heb je gelijk als je zegt dat ik verkeerd onder woorden bracht wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen. Ik hoop dat ik dat nu wat beter heb uitgelegd.

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 03-10-2003 14:34]

Redactie Frontpage zaterdag 24 januari 2004 @ 09:16:41 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16538777
Voor de nachtbrakers vannacht
Once upon a time in America
Misdaad, Amerika, 1984
Om 00:05 op Veronica
  zaterdag 24 januari 2004 @ 13:55:20 #75
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_16543117
Vier uur is me net iets te veel van 't goeie. Haal 'm wel op dvd.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 29 januari 2004 @ 03:08:31 #76
42106 Grrrlllpower
www.blikopener.tk
pi_16676850
15 april komt er een 'Special Edition uit van The good, the bad and the ugly

Beeld: 2.35:1 Anamorphic Widescreen
Audio: Digitally Remastered With English 5.1 Audio, Italian Mono
Ondertitels: o.a. Nederlands
Extra's:
- Audio Commentaar door Film Historicus Richard Schickel
- Leones West Making-of Documentaire
- The Leone Style Documentaire over Sergio Leone
- The Man Who Lost the Civil War Civil War Documentaire
- Reconstructing The Good, the Bad and the Ugly Featurette over de Audio Re-recording
- Il Maestro: Ennio Morricone and The Good, the Bad and the Ugly Featurette over Componist Ennio Morricone
- Deleted Scenes
- Poster Gallery
- Collectible Postcards and Meer!

Er was toch al een goede editie van op DVD?
dit stinkt naar geldklopperij

Zonder creativiteit is nog nooit iemand groot geweest in zijn vak!
pi_16678260
Er zijn toch 3 delen van he ?

Once Upon A Time In America
Once Upon A Time In The West
Once Upon A Time In Mexico

Of horen die niet allemaal bij elkaar?

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_16809751

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
  maandag 2 februari 2004 @ 11:21:09 #79
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_16809854
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 09:24 schreef EminemRulezz het volgende:

Niet echt nee...
Hoewel de eerste twee van Sergio Leone zijn, hebben ze verder weinig met elkaar te maken.
Die laatste is van Robert Rodriguez, en zou eigenlijk niet in dit rijtje voor mogen komen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  Redactie Frontpage zaterdag 29 mei 2004 @ 20:22:59 #80
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19500391
Vanavond:
22:20 Once upon a time in America
Veronica 37
Misdaad uit Amerika (1984)
Met Robert De Niro, James Woods, Elizabeth McGovern e.a 8.2
  zondag 30 mei 2004 @ 10:54:57 #81
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19508463
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 20:22 schreef SunChaser het volgende:
Vanavond:
Veronica 37
Zo te zien niet echt populair.....

Jammer, want vond het echt een superfilm, beter dan the Godfather trilogy
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_19510682
quote:
Op zondag 30 mei 2004 10:54 schreef Hare het volgende:

[..]

Zo te zien niet echt populair.....

Jammer, want vond het echt een superfilm, beter dan the Godfather trilogy
Of iedereen die de film waardeert heeft hem al lang en breed op DVD liggen. Dan is het niet zo interessant om er voor op te blijven natuurlijk.

Veronica kennende zal die film ook weer aardig verneukt zijn door reclameblokken en (nog veel erger) het uitzenden in fullscreen i.p.v. breedbeeld.
  zondag 30 mei 2004 @ 13:09:09 #83
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19510728
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 20:22 schreef SunChaser het volgende:
Vanavond:
Veronica 37
ik heb gister een stuk gezien, best vage film.....
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2004 @ 13:25:17 #84
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19511029
Ja, de kwaliteit was erg slecht. En er zaten reclameblokken in van 10 minuten, alleen maar met sex sex sex. Op een gegeven moment dacht ik dat het afgelopen was, maar dat kon niet dus bleef ik ff kijken. Heb alleen het einde gekeken, het was te beroerd die kwaliteit.

Het einde blijft intrigerend trouwens, met die vuilniswagen.
pi_19511197
Het blijft een mooie film.. maar net als al zijn andere films op sommige stukken te langzaam. Het is natuurlijk wel een kenmerk van zijn films, maar met sommige stukken heb ik toch echt wat moeite.
  zondag 30 mei 2004 @ 13:46:43 #86
67128 capibar
pi_19511488
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:25 schreef SunChaser het volgende:
Ja, de kwaliteit was erg slecht. En er zaten reclameblokken in van 10 minuten, alleen maar met sex sex sex. Op een gegeven moment dacht ik dat het afgelopen was, maar dat kon niet dus bleef ik ff kijken. Heb alleen het einde gekeken, het was te beroerd die kwaliteit.

Het einde blijft intrigerend trouwens, met die vuilniswagen.
maar wie was nou eigenlijk robert de niro?
die ene gast van in de 30? (toen hij vrij kwam uit de gevangenis zegmaar)
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2004 @ 13:53:31 #87
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19511624
Robert DeNiro was degene die na 35 jaar terugkwam om uit te zoeken wie hem zocht na 35 jaar.
  zondag 30 mei 2004 @ 14:25:32 #88
67128 capibar
pi_19512317
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:53 schreef SunChaser het volgende:
Robert DeNiro was degene die na 35 jaar terugkwam om uit te zoeken wie hem zocht na 35 jaar.
die oude vent dus?
pi_19512393
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:46 schreef capibar het volgende:

[..]

maar wie was nou eigenlijk robert de niro?
  zondag 30 mei 2004 @ 14:40:50 #90
67128 capibar
pi_19512598
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:30 schreef Retarded het volgende:

[..]

in de film heb ik het er over
je hebt robert de niro's van 3 leeftijden in die film maar ik wist niet wie de echte was.
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2004 @ 15:21:46 #91
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19513389
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:40 schreef capibar het volgende:

[..]

in de film heb ik het er over
je hebt robert de niro's van 3 leeftijden in die film maar ik wist niet wie de echte was.
Je had een kind Noodles, die had een moedervlek op zijn wang net als Robert DeNiro heeft, en je had 2x Robert DeNiro, een keer met en keer zonder make-up.
  zondag 30 mei 2004 @ 15:26:26 #92
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19513475
coole film, die jaren 30 sfeer is gruwelijk
alleen het einde was gaar
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2004 @ 15:52:56 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19513972
Het einde was juist fantastisch. Zo beheerst als Noodles is, prachtig. En toen ik 16 was ofzo en de film voor het eerst zag moest ik wel 10 keer het allerlaatste stuk met de vuilniswagen bekijken om te snappen wat er gebeurde.
  zondag 30 mei 2004 @ 16:03:51 #94
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19514185
als ik het goed heb begrepen.. is ie er in gesprongen toch?
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2004 @ 16:07:14 #95
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19514260
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:03 schreef O-DOG het volgende:
als ik het goed heb begrepen.. is ie er in gesprongen toch?
Nou nee, dan heb je niet goed opgelet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 mei 2004 @ 16:14:50 #96
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_19514391
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nou nee, dan heb je niet goed opgelet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was geen vuilniswagen maar een hakselaar. Zo'n takkenversnipperaar. Als Noodles bij het huis van Max aan komt dan zie je dat ze er takken in staan te gooien.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2004 @ 16:16:46 #97
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19514428
Nee, het was wel een vuilniswagen, je ziet het aan de zakken en de andere troep die erin zit.
  zondag 30 mei 2004 @ 16:21:13 #98
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_19514531
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:16 schreef SunChaser het volgende:
Nee, het was wel een vuilniswagen, je ziet het aan de zakken en de andere troep die erin zit.
Ik heb net gekeken en je hebt gelijk. Maar zo'n hakselaar was pas echt pijnlijk geweest.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_19515082
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:25 schreef SunChaser het volgende:
Omroepen die dergelijke meesterwerken zo verneuken moeten eigenlijk gewoon linea recta van de kabel geflikkerd worden .

Blij dat ik de DVD heb. DIe ga ik binnenkort maar weer eens opzetten .
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2004 @ 16:53:14 #100
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19515206
Ik heb de originele soundtrack, echt heerlijk
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:34:20 #101
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_22453978
Even een schopje, ik heb net de film gezien, verspreid over 2 avonden (ik vond het net ff te lang om er in één avond naar te kijken. Maar heb ik iets gemist waardoor ik 1 2 3 niet zie waarom iedereen zo lyrisch is over deze film?

Of moet ik hem nog een keer zien om er meer van te begrijpen?

Ik heb dit stukje gelezen over de film, nadat ik hem gezien heb
Where law ends, tyrrany begins.
pi_22455158
Ik vind Once upon a time in America echt een hele goede film
Beter dan Once upon a time in the west.
En ook een van de beste maffia-films ooit gemaakt. Op hetzelfde niveau als de Godfather films
pi_22455311
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:34 schreef Gunner het volgende:
Even een schopje, ik heb net de film gezien, verspreid over 2 avonden (ik vond het net ff te lang om er in één avond naar te kijken. Maar heb ik iets gemist waardoor ik 1 2 3 niet zie waarom iedereen zo lyrisch is over deze film?

Of moet ik hem nog een keer zien om er meer van te begrijpen?

Ik heb dit stukje gelezen over de film, nadat ik hem gezien heb
Ik vind dat soort altijd een beetje vooringenomen. Dat heb ik met veel "klassieke" films, je wordt gewoon doodgegooid met recencies en analyses over hoe goed en geniaal de film wel is. Dan kan de film alleen maar tegenvallen.

Als je de film niet goed vondt omdat je niet alles snapte zal ik hem misschien wel opnieuw kijken. Vergeet niet dat het een vrij lange zit is. Wat zeker lastig is als je de film sowieso niet zo leuk vindt.
pi_22456883
ik vind beide films echte meesterwerken, maar als je een film niet echt leuk vind, waarom kijk je dan? meesterwerk of niet, als ik het niet goed vind, zal ik er nooit meer naar kijken
  donderdag 7 oktober 2004 @ 08:42:25 #105
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_22460593
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 00:02 schreef catfish het volgende:
ik vind beide films echte meesterwerken, maar als je een film niet echt leuk vind, waarom kijk je dan? meesterwerk of niet, als ik het niet goed vind, zal ik er nooit meer naar kijken
Nee, ik heb niet gezegt dat ik de film niet leuk vond. Ik vond hem op zich wel goed, maar doordat iedereen er zo lyrisch over is, begreep ik dat niet zo goed. Misschien omdat ik het soms niet goed kon volgen omdat alle tijden een beetje doorelkaar geslingerd werden.

Ik ga ooit nog eens een keer de film opnieuw zien
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:44:40 #106
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22462969
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 08:42 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nee, ik heb niet gezegt dat ik de film niet leuk vond. Ik vond hem op zich wel goed, maar doordat iedereen er zo lyrisch over is, begreep ik dat niet zo goed. Misschien omdat ik het soms niet goed kon volgen omdat alle tijden een beetje doorelkaar geslingerd werden.

Ik ga ooit nog eens een keer de film opnieuw zien
Het is niet het verhaal dat de mensen er zo lyrisch over maakt (naar mijn idee), maar Sergio heeft gewoon zo'n visueel ontzettend mooie film gemaakt, waar beelden meer spreken dan 1000 woorden. De muziek van Ennio is ook nog eens zo vreselijk mooi. Voeg dat samen, met heerlijk lange, rustige scenes en je hebt een wereldfilm
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')