roken veroorzaakt veel dingen dat weet ik als verstokte rokerquote:Ik snap werkelijk niet dat mensen met een droog gezicht kunnen beweren dat roken niets slechts veroorzaakt. Die massa's rechtzaken tegen tabaksfabrikanten in de VS zouden nooit gewonnen zijn als roken niet schadelijk zou zijn.
Besef je ook dat als je ergens rookt waar meer mensen zijn, je niet alleen je eigen longen naar de knoppen helpt maar ook die van de mensen die naast je staan?quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:47 schreef prupke het volgende:
[..]
roken veroorzaakt veel dingen dat weet ik als verstokte rokermaar mij hoor je ook niet klagen als ik mijn longen uit mijn lijf hoest!
Wat er in amerika gebeurt is /nog gebeurt met die rechtzaken is gewoon te debiel voorwoorden (om het zo maar even uit te drukken)
Je bent er zelf bij als je gaat roken toch?ga dan niet achteraf lopen zagen en zeuren dat het de schuld is van de fabrikant van het spul.
Roken was vroeger (heel lang gelee) voor de rijken weggelegt en niet voor de armen.
Maar armen wilden er ook bij horen (dus ook roken en ja nog wel meer dingen maar het gaat hier over roken)
De leverancier zag daar dollartekens in en ik geef hem groot gelijk!
Ik zou als ik bv ziek zou worden door roken echt niet de leverancier aan gaan klagen!
Ik zou alleen maar hopen dat mijn arts mij wil helpen om beter te worden en meer niet
Yup weet ik dat ik dat zou kunnen doenquote:Op zaterdag 10 december 2005 00:51 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Besef je ook dat als je ergens rookt waar meer mensen zijn, je niet alleen je eigen longen naar de knoppen helpt maar ook die van de mensen die naast je staan?nofi trouwens
Proberen ze het tegenwoordig met die uitlegquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hahaha.
Roken voorkomt niet Alzheimer en Parkinson, maar het vermindert sommige symptomen.
Kan me daar wel iets bij voorstellen. Maar dan nog, je hebt het dan wel.
Maar ik twijfel er niet aan dat dit onderzoek ook snel vergeten zal worden. Zo gaat het al veertig jaar.quote:Researchers at the Karolinska Institute in Sweden have found that tobacco, the bane of modern society, may yet have at least one redeeming quality. The institute’s scientists have found that smoking, or the consumption of tobacco products, may protect against the onset of Parkinson’s disease.
The shocking news comes from studying sets of twins in which one smoked and the other did not. Based on evidence they collected, a clear, positive effect against the onset of Parkinson’s disease.
Additionally, no link was found between Parkinson’s and alcohol, coffe or place of residence.
Jup, alcoholgebruik vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Ook heel fijn, ware het niet dat alcohol de hersenen, de lever en het maagslijmvlies beschadigt. Langdurig drinken vergroot het risico op leveraandoeningen en verschillende vormen van kanker aan o.a. mond, keel, slokdarm, lever en darmen en kan het korte termijngeheugen ernstig beschadigen. Maar goed, het vermindert wel de kans op hart- en vaatziekten.quote:Op zaterdag 10 december 2005 06:11 schreef Doderok het volgende:
[..]
Proberen ze het tegenwoordig met die uitleg![]()
[..]
Maar ik twijfel er niet aan dat dit onderzoek ook snel vergeten zal worden. Zo gaat het al veertig jaar.
Nu probeert men het met 'de symptomen verminderen', in de jaren '70 had men als uitleg: 'mensen die aanleg voor Alzheimer hebben raken niet zo snel verslaafd aan sigaretten.'
Bij alcohol wordt het tenminste toegegeven. Sigaretten daarentegen MOGEN geen positieve kant hebben, dat is politiek niet correct. Ik aanvaard dat roken een hoop schade veroorzaakt, maar ik erger me aan de voortdurende pogingen vanuit de medische wereld om te weerleggen dat de positieve effecten van nicotine bestaan.quote:Op zaterdag 10 december 2005 06:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Jup, alcoholgebruik vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Ook heel fijn, ware het niet dat alcohol de hersenen, de lever en het maagslijmvlies beschadigt. Langdurig drinken vergroot het risico op leveraandoeningen en verschillende vormen van kanker aan o.a. mond, keel, slokdarm, lever en darmen en kan het korte termijngeheugen ernstig beschadigen. Maar goed, het vermindert wel de kans op hart- en vaatziekten.
Het is maar net wat je WIL horen.
Wat denk jij dat "onset" betekent?quote:Op zaterdag 10 december 2005 06:11 schreef Doderok het volgende:
[..]
Proberen ze het tegenwoordig met die uitleg![]()
[..]
Maar ik twijfel er niet aan dat dit onderzoek ook snel vergeten zal worden. Zo gaat het al veertig jaar.
Nu probeert men het met 'de symptomen verminderen', in de jaren '70 had men als uitleg: 'mensen die aanleg voor Alzheimer hebben raken niet zo snel verslaafd aan sigaretten.'
Uit mijn woordenboek:quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:31 schreef Gia het volgende:
Uit mijn woordenboek:
The onset of scarlet fever, betekent: de eerste symptomen van roodvonk.
Als nicotine de eerste symptomen kan onderdrukken, wil dat dus nog niet zeggen dat het Parkinson in zijn geheel voorkomt. Je weet het dan misschien iets later.
Vind dat niet echt een reden om maar door te roken.
Als het over het ontstaan van de ziekte zelf ging, hadden ze het woordje 'onset' wel weg kunnen laten. Letterlijk staat er dat het beschermd tegen het begin van parkinson. Dus niet tegen het middenstuk en slot?quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:45 schreef Doderok het volgende:
Hoe jij daaruit besluit dat het over de symptomen gaat en niet over het ontstaan van de ziekte zelf...
En waar hebben de mensen last van? De verschijnselen. Hoe wordt de diagnose gesteld? Aan de hand van de symptomen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:23 schreef Gia het volgende:
Onset betekent het eerste begin, oftewel de eerste verschijnselen. Het betekent niet "het ontstaan".
Het gaat om de eerste verschijnselen. Je krijgt het dus wel, maar je weet het iets later dan anders. Is het dat echt waard?quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:40 schreef Doderok het volgende:
[..]
En waar hebben de mensen last van? De verschijnselen. Hoe wordt de diagnose gesteld? Aan de hand van de symptomen.
Als ik heel mijn leven Parkinson heb, zonder de symptomen, dan zal ik er niet van wakker liggen.
Hoe krijg je een middenstuk zonder begin?quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het over het ontstaan van de ziekte zelf ging, hadden ze het woordje 'onset' wel weg kunnen laten. Letterlijk staat er dat het beschermd tegen het begin van parkinson. Dus niet tegen het middenstuk en slot?
Dan kan er ook wel staan dat het helpt tegen de ziekte. Want ze weten, volgens jou, niet dat die mensen die ziekte hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:45 schreef Doderok het volgende:
[..]
Hoe krijg je een middenstuk zonder begin?
De enige manier waarop Parkinson gediagnoseerd kan worden is via de symptomen of door een autopsie! Logisch dat ze dus over onset spreken, aangezien dat de enige manier is om te bepalen of iemand de ziekte heeft.
quote:Cigarette smokers are fewer in number among Parkinson`s Disease (PD) patients than among groups of persons who do not have PD.
Tuurlijk, rokers sterven jonger.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:54 schreef Doderok het volgende:
Hier dan een quote zonder "onset"
[..]
Of een lollie of zo'n grasspriet ipv een sigaar.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind dat fok een goed voorbeeld moet geven door dete verwijderen.
Ze vergelijken natuurlijken groepen van dezelfde leeftijd!quote:
Linkquote:Although in neuronal cultures nicotine was reported to prevent early and delayed excitotoxic death, no studies with nicotinic drugs have been done with acute hippocampal slices. We investigated the effect of nicotine and methyllycaconitine (MLA) on the toxicity of N-methyl-d-aspartate (NMDA) in the CA1 area of hippocampal slices. The excitotoxic effect of NMDA was assessed as decreased recovery of the capability to produce synaptically evoked population spikes (PSs). Application of nicotine or MLA before NMDA application increased the recovery of PSs. This electrophysiological recovery was used as a measure of the early neuroprotective events. The neuroprotection conferred by both nicotine and MLA was inhibited by dihydro-beta-erythroidine, showing mediation of neuroprotection by alpha 4 beta 2 neuronal nicotinic receptors (nAChRs). Because nicotine activates alpha 4 beta 2 and other nAChR subtypes, whereas 10 nM MLA inhibits the alpha 7 subtype, we propose the involvement of a neuronal circuitry-dependent mechanism for nicotinic neuroprotection.
Inderdaad goed bezig. Nicotine in de hersenen maakt de gebruiker verslaafd.quote:Op zaterdag 10 december 2005 14:03 schreef Doderok het volgende:
Terwijl hopen wetenschappers onderzoek doen naar de mogelijkheden om nicotine of gelijkaardige stoffen toe te passen bij de behandeling van neurologische aandoeningen, zijn anderen onder impuls van de anti-rook maffia bezig met vaccins te ontwikkelen die de opname van nicotine in de hersenen zouden tegenhouden. Goed bezig.
Je hersenen zijn wel het enige dat ze nooit zullen kunnen vervangen, itt hart, longen, lever, nieren etc...quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad goed bezig. Nicotine in de hersenen maakt de gebruiker verslaafd.
De voordelen die jij meent te kunnen aantonen wegen, zelfs als ze al waar zijn, niet op tegen de nadelen.
Ik heb liever alzheimer dan longemfyseem.
En hartklachten zijn ook niet prettig. Een openhartoperatie doet hartstikke zeer, geloof me.
Als je rookt, krijg je geen hartoperatie, laat staan een harttransplantatie.quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:39 schreef Doderok het volgende:
[..]
Je hersenen zijn wel het enige dat ze nooit zullen kunnen vervangen, itt hart, longen, lever, nieren etc...
Ik rook er niet minder om en ik geef toe dat ik een verslaafde ben.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Rokers steeds zeldzamer
BRUSSEL - De hogere accijns en waarschuwende teksten blijken ook buitenlandse rokers echt af te schrikken.
...
Ik rook er in ieder geval niet minder om.
1. nee. 2. nee. 3. nee. Maar ik zou het wel veel fijner vinden voor mij, mijn longen, mijn kleding en mijn haren als het wel zo zou zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:42 schreef sooty het volgende:
[..]
Ik rook er niet minder om en ik geef toe dat ik een verslaafde ben.![]()
Ik vind het uitermate vervelend dat ik (financieel) gestraft wordt het feit dat ik roker ben. De overheid is in dezen volkomen tweeslachtig bezig; De accijnzen leveren immers miljarden op.
En aan iedere betweter hier: was jouw uitgaansgelegenheid rookvrij vanavond ? en 2. vond je dat erg en 3. ga je terug als het enkel rookvrij is ?
Ik weet ook wel dat ik waarschijnlijk nooit een transplantatie zal krijgen, het ging me meer om het fundamentele verschil tussen je hersenen en de rest van je lijf. Ken trouwens een zware drinker die een jaar geleden een nieuwe lever gekregen heeft; drink nu weer, als is hij wel op porto (dagelijks enkele flessen) overgestapt. Weinigen konden begrijpen dat hij in aanmerking gekomen was.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je rookt, krijg je geen hartoperatie, laat staan een harttransplantatie.
Ik vind dat jij hier wel heel lichtvaardig over denkt.
Och, rook ik mijn longen kapot, vraag ik wel effe nieuwe aan Sinterklaas.
Roken is niet gezond , teveel drinken is ook niet gezond!quote:Op zaterdag 10 december 2005 06:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Jup, alcoholgebruik vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Ook heel fijn, ware het niet dat alcohol de hersenen, de lever en het maagslijmvlies beschadigt. Langdurig drinken vergroot het risico op leveraandoeningen en verschillende vormen van kanker aan o.a. mond, keel, slokdarm, lever en darmen en kan het korte termijngeheugen ernstig beschadigen. Maar goed, het vermindert wel de kans op hart- en vaatziekten.
Het is maar net wat je WIL horen.
Kun je misschien een keer een foto maken waarop je een sigaret met je kut rookt?quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:33 schreef prupke het volgende:
[..]
Roken is niet gezond , teveel drinken is ook niet gezond!
Maar nou ben ik geen wetenschapper hoor (is maar goed ook) maar als ik zo rond kijk in mijn omgeving dan heeft iedereen wel ergens last van.
En dan in de zin van : als ik mijn groente of fruit niet afwas met water krijg ik er voor mijn part rode vlekjes van of kramp in de maag.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat voor iedereen een andere uitwerking is bij alles wat je doet.
Even van mezelf uitgaande : ik rook nu al 15 jaar (shag) en ongeveer 5 jaar geleden ben ik in het ziekenhuis beland en hebben ze me echt binnenste buiten gedraaid om er achter te komen wat er mis was. Ze hebben overal rontgen van gemaakt en darmonderzoeken en en enz.
Resultaat: helemaal niets.
Nu kan ik me voorstellen dat als ze fotos maken en ze zien dat er iets in mijn lijf niet goed zit dat ze dat ook wel ff vermelden aan mij.
Ik rookte toen dus al 10 jaar en ik dronk ook al 10 jaar en nooit mijn fruit of groente wassen en niet sporten.
Ik ben ook (afkloppen) bijna nooit ziek ..missschien 1 keer in de 6 a 7 jaar een griepje maar meer niet.
Ook heb ik een vorm van reuma (drinken is daar goed voor ..bloedverdunner) maar roken daar in tegen niet. Nu ben ik al zeker 4 jaar niet meer bij de reumatoloog geweest omdat mijn bloed alleen maar beter werd dan dat het was? (zelfs de reumatoloog snapte dit niet echt)
Ik blijf gewoon lekker roken en iedereen mag zeggen of ze er last van hebben als ik rook in hun bijzijn. daar houd ik dan rekening mee.
Ik leef maar 1 keer en geniet van het leven en voor mij hoort daar roken bij
Offtopic : ik kan alles als ik maar wil!quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:37 schreef thabit het volgende:
[..]
Kun je misschien een keer een foto maken waarop je een sigaret met je kut rookt?
Ik heb 23 jaar gerookt. Nu alweer 6,5 jaar clean. Maar al wel anderhalf jaar geleden openhartoperatie achter de rug.quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:33 schreef prupke het volgende:
[..]
Maar nou ben ik geen wetenschapper hoor (is maar goed ook) maar als ik zo rond kijk in mijn omgeving dan heeft iedereen wel ergens last van.
En dan in de zin van : als ik mijn groente of fruit niet afwas met water krijg ik er voor mijn part rode vlekjes van of kramp in de maag.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat voor iedereen een andere uitwerking is bij alles wat je doet.
Even van mezelf uitgaande : ik rook nu al 15 jaar (shag) en ongeveer 5 jaar geleden ben ik in het ziekenhuis beland en hebben ze me echt binnenste buiten gedraaid om er achter te komen wat er mis was. Ze hebben overal rontgen van gemaakt en darmonderzoeken en en enz.
Resultaat: helemaal niets.
Nu kan ik me voorstellen dat als ze fotos maken en ze zien dat er iets in mijn lijf niet goed zit dat ze dat ook wel ff vermelden aan mij.
Ik rookte toen dus al 10 jaar en ik dronk ook al 10 jaar en nooit mijn fruit of groente wassen en niet sporten.
Ik ben ook (afkloppen) bijna nooit ziek ..missschien 1 keer in de 6 a 7 jaar een griepje maar meer niet.
Ook heb ik een vorm van reuma (drinken is daar goed voor ..bloedverdunner) maar roken daar in tegen niet. Nu ben ik al zeker 4 jaar niet meer bij de reumatoloog geweest omdat mijn bloed alleen maar beter werd dan dat het was? (zelfs de reumatoloog snapte dit niet echt)
Ik blijf gewoon lekker roken en iedereen mag zeggen of ze er last van hebben als ik rook in hun bijzijn. daar houd ik dan rekening mee.
Ik leef maar 1 keer en geniet van het leven en voor mij hoort daar roken bij
Ik vind het zeer spijtig om te horen wat er bij jou en je familie gebeurt is.quote:Op maandag 12 december 2005 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb 23 jaar gerookt. Nu alweer 6,5 jaar clean. Maar al wel anderhalf jaar geleden openhartoperatie achter de rug.
Mijn moeder, verstokt rookster, herseninfarct gehad. Volgens de arts direct gevolg van roken.
Mijn vader, kan het ook niet laten, chronische bronchitus en beginnend emfyseem.
Dus je kan wel zeggen: Ik rook vrolijke door, want ik rook al 15 jaar schadevrij, maar ik wil jou over 10 jaar wel eens horen piepen.
Ik had 15 jaar geleden ook nergens last van en zei en dacht hetzelfde als jij. Maar ik heb er nu wel spijt van. Vandaar dat ik ook erg tegen roken ben.
De positieve effecten van nicotine worden nergens ontkent. De methode van toedienen wel. Je kunt namelijk ook nicotine binnenkrijgen in vorm van pillen of pleisters.quote:Op zaterdag 10 december 2005 07:09 schreef Doderok het volgende:
Bij alcohol wordt het tenminste toegegeven. Sigaretten daarentegen MOGEN geen positieve kant hebben, dat is politiek niet correct. Ik aanvaard dat roken een hoop schade veroorzaakt, maar ik erger me aan de voortdurende pogingen vanuit de medische wereld om te weerleggen dat de positieve effecten van nicotine bestaan.
Het enige positieve van nicotine voor mij (via een shaggie geinhaleerd) is dat het pijn wegneemt . DUs het verdoofd.quote:Op maandag 12 december 2005 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
De positieve effecten van nicotine worden nergens ontkent. De methode van toedienen wel. Je kunt namelijk ook nicotine binnenkrijgen in vorm van pillen of pleisters.
Het probleem met roken (in principe met alles wat je in de fik steekt) is verder ook niet de aanslag op het lichaam van de roker, maar de aanslag op het lichaam van de personen in de buurt van de roker.
Teveel vet eten is niet gezond, teveel coke snuiven is niet gezond, heroine spuiten niet, etc, etc, etc.... Affijn je kunt een hele waslijst opstellen over wat niet gezond is.quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:33 schreef prupke het volgende:
Ja, maar die nicotine kun je ook middels een pleister of een pil binnenkrijgen. Kijk, als je alleen woont is er geen enkel probleem natuurlijk, in je eigen huis moet je kunnen roken als je dat wil. Maar het effect van nicotine komt doordat het in de bloedstroom wordt opgenomen, en er zijn dus andere toedienings methoden.quote:Op maandag 12 december 2005 22:12 schreef prupke het volgende:
Het enige positieve van nicotine voor mij (via een shaggie geinhaleerd) is dat het pijn wegneemt . DUs het verdoofd.
Ook word ik rustig van een sigaret (maar dat zit echt wel tussen mijn flaporen
Dat accijns probleem is natuurlijk zo opgelost. Als de regering meer geld nodig heeft, en iedereen is gestopt met roken dan kun je die miljarden verschil al overbruggen door iedereen te taxeren en de BTW met 1% te verhogen. Verder zou je kunnen overwegen alcohol iets duurder te maken, daar gaat veel meer geld in om dan rookwaren..... EN van drinken werd nog nooit iemand anders z'n lever beschadigdquote:Op zaterdag 10 december 2005 20:42 schreef sooty het volgende:
Ik rook er niet minder om en ik geef toe dat ik een verslaafde ben.![]()
Ik vind het uitermate vervelend dat ik (financieel) gestraft wordt voor het feit dat ik roker ben. De overheid is in dezen volkomen tweeslachtig bezig; De accijnzen leveren immers miljarden op.
Als iedereen stopt met roken, bespaart dat sowieso veel geld in de gezondheidszorg. Denk dat dat wel kostendekkend is.quote:Op maandag 12 december 2005 22:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat accijns probleem is natuurlijk zo opgelost. Als de regering meer geld nodig heeft, en iedereen is gestopt met roken dan kun je die miljarden verschil al overbruggen door iedereen te taxeren en de BTW met 1% te verhogen. Verder zou je kunnen overwegen alcohol iets duurder te maken, daar gaat veel meer geld in om dan rookwaren..... EN van drinken werd nog nooit iemand anders z'n lever beschadigd
Waarom? Drooglegging heeft wel laten zien dat je dan andere gelegenheden krijgt, dat zie je overigens zeer duidelijk in Dublin waar de Pub zich verplaatst heeft naar verwarmde en overdekte binnenplaatsen die ze daar "Beergardens" noemen. Wat mij opviel was dat ongeveer 80% van de bezoekers daar te vinden waren.quote:Op maandag 12 december 2005 22:14 schreef maartena het volgende:
Een verbod in de horeca is de enige oplossing. De rokers moeten dan wat minder roken, en wat meer nicotine pilletjes slikken om aan de verslaving te kunnen voldoen, en het roken gewoon lekker thuis doen.
Die andere 35% zorgen er wel voor dat een heel groot deel van die 65% dan naar een café verhuist waar men wel mag roken, ook al zitten ze liever in een niet-roken-café. Denk bijv. aan een klein groepje van 4 man waarvan er 1 rookt. Die wil niet in het niet-rook café zitten, en de overige 3 gaan dan mee naar het rookcafé omdat ze toch die vriendschap wat belangrijker vinden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? Drooglegging heeft wel laten zien dat je dan andere gelegenheden krijgt, dat zie je overigens zeer duidelijk in Dublin waar de Pub zich verplaatst heeft naar verwarmde en overdekte binnenplaatsen die ze daar "Beergardens" noemen. Wat mij opviel was dat ongeveer 80% van de bezoekers daar te vinden waren.
Aangezien ik eigenverantwoordelijkheid het hoogste goed vind ben ik van mening dat de horecaondernemer dit zelf dient te bepalen, nu niet zeuren dat er dan niet aan de wensen van niet-rokers wordt gedacht want dat is natuurlijk het grootste kul argument aangezien niet rokers ongeveer 65% van de markt uitmaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |