ja Bryan Adams is wel populairder in Belgie dan in NL denk ik. Heeft id beginjaren van Werchter nog als hoofdact gestaan op het festival. Jammer dat 'Summer of 69', wat op zich een heel goed nr is vind ik, zo kapot gedraaid wordt in cafes en op fuiven, net als 'Paradise by the dashboardlight' en 'Smells like teen spirit' eigenlijk.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:22 schreef J.A.N.A. het volgende:
Dat Bryan Adams zelfs met 2 nummers zo hoog scoort in Belgie vind ik ook wel merkwaardig...
Heb ik ook gedaan een paar maanden geledenquote:Op woensdag 21 december 2005 14:03 schreef Cart_man het volgende:
teeveepee
* Cart_man alle nummers van top2000 gedownload heeft...
Hij staat sinds maandag online op radio2 sitequote:Op woensdag 21 december 2005 16:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan een paar maanden geleden.
ligt de link er nu uit ofzo?quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Voor de mensen die al een voorproefje willen van de top 2000: luister naar die van vorig jaar op: http://www.omroep.nl/live/top2000radio.asx
ze zitten nu ergens rond de 970 volgensmij.
Hele dag al aan het jojo-en, ene moment doet ie het wel en het andere moment weer niet. Nu ligt hij er al een aardig tijdje weer uit.quote:
Word bij mij vanaf zondag-nacht om 00.00.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:17 schreef Maravilla het volgende:
Ik heb er weer heel erg veel zin in. Overal in het huis de radio aan, en op maar 1 zender.
Laten we hopen dat ie geleerd heeft van vorig jaar....quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:22 schreef Jane het volgende:
Ik heb er ook zin in, maar ik vind het wel jammer dat Ron Stoeltie ook dit jaar heeft besloten een deel van de presentatie zelf op zich te nemen.Tussen 7 en 10 's avonds, dan weten jullie dat alvast.
Hij was vorig jaar echt slecht, vond ik. Heb me regelmatig zitten ergeren.
Helemaal mee eens!quote:Sowieso is Hans Schiffers mijn favoriete Top 2000 presentator.Hans!
Neej, Ron is geweldig, Hans ookquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:22 schreef Jane het volgende:
Ik heb er ook zin in, maar ik vind het wel jammer dat Ron Stoeltie ook dit jaar heeft besloten een deel van de presentatie zelf op zich te nemen.Tussen 7 en 10 's avonds, dan weten jullie dat alvast.
Hij was vorig jaar echt slecht, vond ik. Heb me regelmatig zitten ergeren.
Sowieso is Hans Schiffers mijn favoriete Top 2000 presentator.Hans!
Leukquote:Op woensdag 21 december 2005 20:48 schreef pascalheister het volgende:
nog 4 dagen
voor in de OP![]()
[afbeelding]
quote:
Deel 3 alweer, over de echte lijst der lijsten, de Radio 2 Top 2000!
Praat hier mee over alle nummers die voorbijkomen, welke nummers we missen en welke nummers wel in de lijst staan maar er niet in thuis horen volgens jullie en nog veel meer.
De lijst is hier te bekijken. Heb je geen zin om de hele dag achter de computer te zitten om de lijst bij de hand te hebben? Met dit excel bestand kun je hem ook op je computer opslaan en uitprinten.
De top 2000 begint op tweede kerstdag (26 december 00:00) en eindigt op 31 december net voor het nieuwe jaar.
De vorige topics in deze reeks zijn terug te lezen op:
http://forum.fok.nl/topic/787584
http://forum.fok.nl/topic/766492
De openingspost is terug te lezen en aan te passen op: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Top2000
Ach, je hebt ook van die poepluiers die alleen de jaren 90 tot nu hebben meegemaakt (hoe jammer voor ze) en geen idee hebben dat er in de jaren 80 aanzienlijk meer muziek werd gemaakt dan wham en madonna, want dat is het enige dat ze ervan hebben meegepikt via de radioquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:02 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Dan moet hij dat maar zeggen, en bovendien stond er vroeger ook voornamelijk rotzooi in de hitparades (misschien met de jaren 60 als enige uitzondering). Als voorbeeld geef ik de jaren tachtig, waarin de hitlijsten gedomineerd werden door allerhande synthpop en andere troep (Wham!, Madonna al dat soort rotzooi). Nu zijn er hier een heel aantal mensen die zelf de jaren 80 bewust mee gemaakt hebben en die gaan er meteen maar vanuit dat toen alles beter was (ik zal geen namen noemen, Kamagurka). Nu zijn ze oud en wijs (althans dat denken ze), en dat geeft ze dan weer het recht om alles wat nu gemaakt wordt over een kam te scheren en af te doen als commerciele rommel. Dat is wat mij betreft de verkeerde insteek. In de jaren tachtig is genoeg goede muziek gemaakt, maar ook genoeg rotzooi, en hetzelfde geld voor alle andere decennia.
Laatste 10 jaar is er toch zat moois te ontdekken geweest hoor.... Wat dat betreft heeft Spaceman wel gelijk. Elke periode heeft goede muziek als je maar voldoende zoekt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ach, je hebt ook van die poepluiers die alleen de jaren 90 tot nu hebben meegemaakt (hoe jammer voor ze) en geen idee hebben dat er in de jaren 80 aanzienlijk meer muziek werd gemaakt dan wham en madonna, want dat is het enige dat ze ervan hebben meegepikt via de radio
Gelukkig zit ik in de positie om ieder tijdvak redelijk te vergelijken met een ander, omdat ik me in muziek heb verdiept, period! Daarbij steken de laatste 10 jaren popmuziek gewoon schamel af bij het voorgaande, kwestie van je oren openzetten en plagiaat/rommel eruit filteren
Wat de rest betreft in ieder geval nietquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Laatste 10 jaar is er toch zat moois te ontdekken geweest hoor.... Wat dat betreft heeft Spaceman wel gelijk. Elke periode heeft goede muziek als je maar voldoende zoekt.
Dat laatste klopt ja, maar goed dat is al veel langer een feit natuurlijk. Alleen worden de 80-iger jaren nu meer geidealiseerd en daar lijkt het alsof het een hele goede muzikale periode was. Terwijl het niet beter was dan ervoor of erna.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:48 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat de rest betreft in ieder geval niet
Misschien zou ie nog wat moois ontdekken als hij zich over zijn vooroordelen tov. andere users of tijdvakken zou heen zetten en gewoon eens wat probeert op te zoeken van wat er toen allemaal gemaakt werd
De laatste 10 jaar werd er misschien best wel aardige muziek gemaakt, maar mijn inziens nauwelijks of niet in de top40 regionen
Kwestie van smaak natuurlijkquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat laatste klopt ja, maar goed dat is al veel langer een feit natuurlijk. Alleen worden de 80-iger jaren nu meer geidealiseerd en daar lijkt het alsof het een hele goede muzikale periode was. Terwijl het niet beter was dan ervoor of erna.
Uiteraard, maar dat er sprake is van idealisering lijkt me wel een feit... Over een aantal jaren zal dat gebeuren met de 90'squote:
Nu vergelijk je al 2 niet top 40 bands met anderhalve top 40 band... (air half)quote:Geef mij the pixies of dead can dance any time over coldplay of air ofzoiets
Neuh.. mijn pubertijd zit veel meer in de laatste helft van de jaren 80/ begin jaren 90, desalniettemin heb ik weinig met de muziek die toen werd gemaakt, op enkele uitzonderingen na.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat er sprake is van idealisering lijkt me wel een feit... Over een aantal jaren zal dat gebeuren met de 90's
OK, deathcab for cutie en sigor rus (die foetenzang/elfjesmuziek) danquote:Nu vergelijk je al 2 niet top 40 bands met anderhalve top 40 band... (air half)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |