abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122043754
One Way Trigger: http://www.thestrokes.com
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 25 januari 2013 @ 20:44:59 #252
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_122045425
Tsja..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:34:49 #253
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_122051805
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Tsja..
Ook mijn eerste reactie :{
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_122058265
Dat gaat em niet meer worden voor mij helaas. Vorige album nog wel gekocht maar misschien in totaal 10x geluisterd.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_122070336
Ze hadden na Is This It gewoon direct moeten stoppen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:29:25 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_122074479
Dat is wel erg matig. Maar ze hadden op het vorige album ook zo'n nummer met synth-rommel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:30:24 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_122074517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:43 schreef methodmich het volgende:
Ze hadden na Is This It gewoon direct moeten stoppen.
Gelukkig hebben ze dat niet gedaan, anders had ik ze niet gekend. En hadden ze niet mijn favoriete album allertijden kunnen maken.
pi_122075354
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze dat niet gedaan, anders had ik ze niet gekend. En hadden ze niet mijn favoriete album allertijden kunnen maken.
Is dat een van de latere albums die ze maakten?? Opmerkelijk. :)
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:00:02 #259
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122075586
Ja methodmich, ik vind jouw stelling ook wat ver gaan. Room on Fire en First impressions on Earth vind ik beide ook prima albums.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:05:22 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_122075729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef methodmich het volgende:

[..]

Is dat een van de latere albums die ze maakten?? Opmerkelijk. :)
Room on Fire ja.
pi_122075872
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Room on Fire ja.
Okee, leuk. Dat hoor en lees je niet vaak.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:00 schreef Arn0 het volgende:
Ja methodmich, ik vind jouw stelling ook wat ver gaan. Room on Fire en First impressions on Earth vind ik beide ook prima albums.
Dat kan natuurlijk. Zelf vond ik Room On Fire nog wel redelijk, niet meer dan dat, en daarna is het alleen maar verder bergafwaarts gegaan in mijn optiek. Is This It had wat mij betreft alles: de songs en het moment. Omdat die plaat een zeer hoog niveau had, kon het daarna misschien ook alleen maar minder worden, maar ik vind persoonlijk dat ze dit nooit meer benaderd hebben.

Vandaar mijn opmerking, al snap ik best dat trouwe fans dat waarschijnlijk anders zien. En het zal denk ik ook liggen aan het moment van instromen. Als je niet met Is This It bent begonnen, beluister je die plaat en de opvolgers vermoedelijk ook anders.
www.thuisuiteten.nl
pi_122076313
Kwaliteit ging per album steeds maar een klein beetje achteruit als je het mij vraagt. Tot Angles dan, want die was ondanks een paar uitschietertjes gewoon heel erg matig.

One Way Trigger belooft vooralsnog niet veel goeds helaas..
pi_122077776
Ik vond het weer eens een prima nummertje. Na 'Is This It' vond ik niks wat ze maakten nog goed eigenlijk.
Aldus.
pi_122310366
One Way Trigger _O_

Mensen die haten. Hoe kun je nu "fan" van the Strokes zijn als je maar 1 album of zelfs nummer goed vindt?
Assassin stabs you in your back.
pi_122310921
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:31 schreef Assassin92 het volgende:
One Way Trigger _O_

Mensen die haten. Hoe kun je nu "fan" van the Strokes zijn als je maar 1 album of zelfs nummer goed vindt?
Dus we moeten als fan alles wat ze maken goed vinden?
Ik vind het ronduit kut en vind de eerste 3 albums wel goed. De helft van 'Angles' vind ik ook prima.
pi_122310958
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:42 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Dus we moeten als fan alles wat ze maken goed vinden?
Ik vind het ronduit kut en vind de eerste 3 albums wel goed. De helft van 'Angles' vind ik ook prima.
Ik doelde meer op de mensen die "Is This It" zo ophemelen en de rest maar matig vinden!
pi_122311004
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:43 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de mensen die "Is This It" zo ophemelen en de rest maar matig vinden!
Oh, zo. Ja, dat is ook wel overdreven inderdaad. Room on Fire is sowieso een prima album.
pi_122311344
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:44 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Oh, zo. Ja, dat is ook wel overdreven inderdaad. Room on Fire is sowieso een prima album.
Ja, en met nummers als Machu Picchu of You Only Live Once hebben ze tracks die niets onder doen voor "Is This It" (het nummer dan, hč).
pi_122345636
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:43 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Het kan toch ook dat die mensen niet noodzakelijk fan van The Strokes zijn, maar gewoon Is This It een goed album vinden? Als je echt een diehard fan bent, dan snap ik dat je alles mooi vind of je best doet om alles mooi te vinden. Maar als je gewoon muziekliefhebber bent in het algemeen, is het toch niet raar om één album goed te vinden en andere platen van dezelfde band minder te vinden? Sowieso blijft het slechts een mening en geen waarheid.

Overigens, als jij inderdaad uit 1992 komt, kan ik me voorstellen dat je het anders beoordeelt. Dan was je net 9 of misschien nog wel 8 toen de eerste plaat werd uitgebracht. Dus ik denk niet dat je die toen al plat speelde. Dan kom je dus altijd anders binnen bij een band, wat logisch is.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:07:26 #270
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_122345728
Zouden ze ooit nog eens in Nederland komen? Wil ze eigenlijk toch best nog wel eens zien.
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
pi_122350520
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:05 schreef methodmich het volgende:

[..]

Het kan toch ook dat die mensen niet noodzakelijk fan van The Strokes zijn, maar gewoon Is This It een goed album vinden? Als je echt een diehard fan bent, dan snap ik dat je alles mooi vind of je best doet om alles mooi te vinden. Maar als je gewoon muziekliefhebber bent in het algemeen, is het toch niet raar om één album goed te vinden en andere platen van dezelfde band minder te vinden? Sowieso blijft het slechts een mening en geen waarheid.

Overigens, als jij inderdaad uit 1992 komt, kan ik me voorstellen dat je het anders beoordeelt. Dan was je net 9 of misschien nog wel 8 toen de eerste plaat werd uitgebracht. Dus ik denk niet dat je die toen al plat speelde. Dan kom je dus altijd anders binnen bij een band, wat logisch is.
Mwah, ik heb alle albums wel op volgorde beluisterd. En ik denk dat mensen eerder "Is This It" zo idealiseren doordat het genre vernieuwend was. De rest was dat niet, maar elk album was gewoon een evolutie van het vorige album. En daardoor niet brekend. Maar ik vind dat je dat uit elkaar moet houden, de "kwaliteit" van een album staat los van wat het album ooit voor jou betekend heeft. En daardoor zeggen dat ze na Is This It niets meer van dezelfde kwaliteit uit hebben gebracht, kan ik ook moeilijk geloven. Natuurlijk, een mening is subjectief maar dat staat hier los van. Voor mij dan.
pi_122352419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:18 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Mwah, ik heb alle albums wel op volgorde beluisterd. En ik denk dat mensen eerder "Is This It" zo idealiseren doordat het genre vernieuwend was. De rest was dat niet, maar elk album was gewoon een evolutie van het vorige album. En daardoor niet brekend. Maar ik vind dat je dat uit elkaar moet houden, de "kwaliteit" van een album staat los van wat het album ooit voor jou betekend heeft. En daardoor zeggen dat ze na Is This It niets meer van dezelfde kwaliteit uit hebben gebracht, kan ik ook moeilijk geloven. Natuurlijk, een mening is subjectief maar dat staat hier los van. Voor mij dan.
Ik heb de releases van de eerste drie albums ook niet bewust meegemaakt. Toch was The Strokes een lange tijd mijn favoriete band en This Is It veruit mijn favoriete album. Ik denk dat het album zo goed is om het een combinatie is van het moment van release en omdat het onder bepaalde omstandigheden was gemaakt. Het tweede en derde album borduren daar in mijn ogen toch wel beetje op voort maar kunnen mij nog steeds prima bekoren. Alleen Angles staat voor mijn gevoel gewoon compleet los van al hun eerdere werk. Zit niet voor niks zo'n groot gat tussen.

Je merkt duidelijk dat het niet meer dezelfde rebellerende rijkeluis mennekes zijn van weleer. Julian Casablancas is geloof ik al helemaal gesettled en vader geworden tegen die tijd. Solo album uitgebracht en ik geloof dat ze amper met elkaar hebben samengewerkt voor Angles. iig Julian niet veel met de rest. Las dat hij een hoop los heeft opgenomen en hij heeft duidelijk een grote invloed op het eindproduct gehad. Allemaal prima maar het resultaat is in mijn ogen weinig bijzonder en heeft ook amper impact gehad naar mijn idee.

Wat dat betreft luister ik nu veel liever naar de Arctic Monkeys ;) , ook een wereld van verschil tussen eerste en laatste album maar allebei steen goed. Daar zit wel die evolutie in waar jij over sprak. Bij The Strokes vind ik dat toch iets moeilijker te bespeuren.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_122352462
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:18 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Vernieuwend was het natuurlijk niet echt, want dergelijke muziek werd al jaren gemaakt. Alleen was die een tijdje 'weg' geweest. Daarom had Is This It inderdaad hét moment. Dat ben ik met je eens. Maar het belangrijkste was in mijn ogen nog altijd dat dit album ook de songs had en dat was daarna, in mijn optiek, toch op ieder album veel minder het geval.
www.thuisuiteten.nl
pi_122874542
Nieuwe single:
Lied op de officiele kanaal is geblokkeerd in nederland...
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:20:00 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_122875273
Die nieuwe single vind ik érg lekker.
pi_123527839
Copy that. En ondanks Julian's synth-fetish vind ik One Way Trigger ook fijn hoor.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:44:27 #277
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_123534083
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 03:44 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Copy that. En ondanks Julian's synth-fetish vind ik One Way Trigger ook fijn hoor.
Duurde ff voordat-ie viel, maar eigenlijk is One Way Trigger best lekker idd :Y
pi_124124756
Dit moet dan een makkie zijn voor de echte Strokes-fans hier:

Plaats je 5 favoriete songs van de band vandaag (zaterdag 16 maart) of morgenochtend (zondag 17 maart) in dit topic:

MUZ / Top5 van de dag #35
www.thuisuiteten.nl
pi_124227744
_O_
pi_124228128
Ben nu bij track 05: ze klinken tot nu toe allemaal erg lekker, maar nog geen uitschieters waarbij ik denk: dit kan ik 10 keer achter elkaar luisteren.

PS: Wat ik echt niet begrijp is waarom op de cover er met koeienletters RCA (platenlabel) op staat, groter dan artiest en album titel...

Dit dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of is dit nog niet officieel?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:23:41 #282
159761 Arn0
Abbey Road
pi_124236051
Klinkt goed hoor. Had ik niet verwacht.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:57:53 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_124249108
Ik ben altijd groot fan geweest, maar ik vind dit maar niks. Veel te sloom en te slapjes. Jammer.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:34:28 #284
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_124250661
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben altijd groot fan geweest, maar ik vind dit maar niks. Veel te sloom en te slapjes. Jammer.
Inderdaad, ze zijn echt helemaal de weg kwijt. Ik vond die eerste twee gelekte nummers echt helemaal niks en de hele plaat gaat zo verder.

Ik kan deze cd zo aan m'n opa cadeau geven, wat een inspiratieloos slappe cd. Enkel 50 50 benadert het ouwe Strokes niveau.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:44:09 #285
159761 Arn0
Abbey Road
pi_124251025
Jullie moeten nog eens luisteren denk ik. Eindelijk terug The Strokes op niveau. Niet zo goed als het ooit was, maar toch. Als je dit met Angels vergelijkt..
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:25:15 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_124252553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:34 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Inderdaad, ze zijn echt helemaal de weg kwijt. Ik vond die eerste twee gelekte nummers echt helemaal niks en de hele plaat gaat zo verder.

Ik kan deze cd zo aan m'n opa cadeau geven, wat een inspiratieloos slappe cd. Enkel 50 50 benadert het ouwe Strokes niveau.
Dat vind ik juist de minste :').

Het is op zich een prima cd, maar iets te traag voor mijn smaak. Iets te soft.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:34:41 #287
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_124259400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:44 schreef Arn0 het volgende:
Jullie moeten nog eens luisteren denk ik. Eindelijk terug The Strokes op niveau. Niet zo goed als het ooit was, maar toch. Als je dit met Angels vergelijkt..
+1
Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:54:34 #288
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_124270456
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:34 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

+1
+1
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:03:48 #289
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_124270990
Naar welke strokes hebben jullie altijd geluisterd.

Het is toch de band die ons deze pareltjes bracht.

Dit is gewoon de reden waarom ik fan ben, dan luister ik naar Comedown machine en daar herken ik deze sound gewoon helemaal niet meer in. Elk vuur en overtuiging ontbreekt gewoon, zelfs Angles klinkt overtuigender.
pi_124271624
Mensen die nieuw werk van bands met het oude werk vergelijken doen toch altijd iets verkeerd. Nieuwe muziek moet je gewoon los beoordelen. Dan alsnog kan je het niets vinden, maar als je dit vergelijkt met This Is It kán het alleen maar tegenvallen.

Vind het zeker niet verkeerd op een eerste luisterbeurt, ben nog niet helemaal verkocht maar heb juist het gevoel dat dit iets goeds is. Als ik nu alles geweldig zou vinden, zou ik het over 3 maanden niets meer vinden denk ik.
pi_124271648
En One Way Trigger wordt ook steeds beter (en die vond ik al goed), dus ben erg tevreden :)
pi_124271701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:03 schreef Radioheader het volgende:
Naar welke strokes hebben jullie altijd geluisterd.

Het is toch de band die ons deze pareltjes bracht.

Dit is gewoon de reden waarom ik fan ben, dan luister ik naar Comedown machine en daar herken ik deze sound gewoon helemaal niet meer in. Elk vuur en overtuiging ontbreekt gewoon, zelfs Angles klinkt overtuigender.
Grappig om van een Radiohead-fan te zien dat ie een band niet meer waardeert omdat de sound is veranderd.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:19:08 #293
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_124271913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:14 schreef Assassin92 het volgende:
Mensen die nieuw werk van bands met het oude werk vergelijken doen toch altijd iets verkeerd. Nieuwe muziek moet je gewoon los beoordelen. Dan alsnog kan je het niets vinden, maar als je dit vergelijkt met This Is It kán het alleen maar tegenvallen.

Vind het zeker niet verkeerd op een eerste luisterbeurt, ben nog niet helemaal verkocht maar heb juist het gevoel dat dit iets goeds is. Als ik nu alles geweldig zou vinden, zou ik het over 3 maanden niets meer vinden denk ik.
Los vind ik het ook een schijtplaat. Mist gewoon alles wat The Strokes goed maakt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:15 schreef Assassin92 het volgende:

[..]

Grappig om van een Radiohead-fan te zien dat ie een band niet meer waardeerd omdat de sound is veranderd.
Ja, maar bij Radiohead zitten de kenmerkende elementen er altijd in. Dat mis ik bij deze The Strokes plaat.
Arctic Monkeys vind ik bijvoorbeeld wel een vette ontwikkeling doormaken, en The Hives vind ik bizar saai, omdat alles op elkaar lijkt. Bij die 3e en 4e Strokes plaat zaten er ook behoorlijke misperen tussen, maar ook die herkenbare sound. Dat is op deze plaat gewoon weg.
pi_124272097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:19 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Los vind ik het ook een schijtplaat. Mist gewoon alles wat The Strokes goed maakt.
Je mag het een schijtplaat vinden. Maar lees nou eens wat ik zeg. Behandel het nou eens als "nieuwe" muziek, in plaats van "dit maakt the Strokes goed en als dit niet op de plaat staat is het kut".

quote:
[..]

Ja, maar bij Radiohead zitten de kenmerkende elementen er altijd in. Dat mis ik bij deze The Strokes plaat.
Onzin. Iedereen die Lotus Flower en Creep voor het eerst hoort zal niet geloven dat dat dezelfde band is. Maar sorry, dit topic gaat over the Strokes, ik zal het hierbij laten qua Radiohead.
  woensdag 20 maart 2013 @ 00:14:58 #295
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_124278058
Eerste luisterbeurt was ik ook lichtjes teleurgesteld, hoopte op net iets meer Is This It. Maar The Strokes gun ik ff een paar keer, en hij is geland bij mij :Y

Kan natuurlijk dat je de verandering simpelweg niet waardeert, zoals er velen zijn vrees ik. Prima. Ik kan bijvoorbeeld alleen The Bends en OK Computer, en ook nog In Rainbows waarderen van Radiohead, niet dat andere spul (sorry, weer offtopic).
pi_124278203
Tap Out = super
All the Time = dieptepunt

Tot zover het nieuwe album :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 20 maart 2013 @ 00:56:36 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_124279341
Ik vind het iets beter na een aantal luisterbeurten. Maar nog steeds vind ik de sound iets te 'soft' :Y.
pi_124285657
Chances
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:41:59 #299
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_124566618
80's Comedown Machine _O_
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
pi_124567403
ik vond al dat ze de weg kwijt waren bij de tweede plaat...
die eerste is geniaal, een van mn favoriete platen aller tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')