Gelukkig hebben ze dat niet gedaan, anders had ik ze niet gekend. En hadden ze niet mijn favoriete album allertijden kunnen maken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:43 schreef methodmich het volgende:
Ze hadden na Is This It gewoon direct moeten stoppen.
Is dat een van de latere albums die ze maakten?? Opmerkelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze dat niet gedaan, anders had ik ze niet gekend. En hadden ze niet mijn favoriete album allertijden kunnen maken.
Room on Fire ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is dat een van de latere albums die ze maakten?? Opmerkelijk.
Okee, leuk. Dat hoor en lees je niet vaak.quote:
Dat kan natuurlijk. Zelf vond ik Room On Fire nog wel redelijk, niet meer dan dat, en daarna is het alleen maar verder bergafwaarts gegaan in mijn optiek. Is This It had wat mij betreft alles: de songs en het moment. Omdat die plaat een zeer hoog niveau had, kon het daarna misschien ook alleen maar minder worden, maar ik vind persoonlijk dat ze dit nooit meer benaderd hebben.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:00 schreef Arn0 het volgende:
Ja methodmich, ik vind jouw stelling ook wat ver gaan. Room on Fire en First impressions on Earth vind ik beide ook prima albums.
Dus we moeten als fan alles wat ze maken goed vinden?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:31 schreef Assassin92 het volgende:
One Way Trigger![]()
Mensen die haten. Hoe kun je nu "fan" van the Strokes zijn als je maar 1 album of zelfs nummer goed vindt?
Ik doelde meer op de mensen die "Is This It" zo ophemelen en de rest maar matig vinden!quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:42 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Dus we moeten als fan alles wat ze maken goed vinden?
Ik vind het ronduit kut en vind de eerste 3 albums wel goed. De helft van 'Angles' vind ik ook prima.
Oh, zo. Ja, dat is ook wel overdreven inderdaad. Room on Fire is sowieso een prima album.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:43 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de mensen die "Is This It" zo ophemelen en de rest maar matig vinden!
Ja, en met nummers als Machu Picchu of You Only Live Once hebben ze tracks die niets onder doen voor "Is This It" (het nummer dan, hč).quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:44 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Oh, zo. Ja, dat is ook wel overdreven inderdaad. Room on Fire is sowieso een prima album.
Het kan toch ook dat die mensen niet noodzakelijk fan van The Strokes zijn, maar gewoon Is This It een goed album vinden? Als je echt een diehard fan bent, dan snap ik dat je alles mooi vind of je best doet om alles mooi te vinden. Maar als je gewoon muziekliefhebber bent in het algemeen, is het toch niet raar om één album goed te vinden en andere platen van dezelfde band minder te vinden? Sowieso blijft het slechts een mening en geen waarheid.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:43 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de mensen die "Is This It" zo ophemelen en de rest maar matig vinden!
Mwah, ik heb alle albums wel op volgorde beluisterd. En ik denk dat mensen eerder "Is This It" zo idealiseren doordat het genre vernieuwend was. De rest was dat niet, maar elk album was gewoon een evolutie van het vorige album. En daardoor niet brekend. Maar ik vind dat je dat uit elkaar moet houden, de "kwaliteit" van een album staat los van wat het album ooit voor jou betekend heeft. En daardoor zeggen dat ze na Is This It niets meer van dezelfde kwaliteit uit hebben gebracht, kan ik ook moeilijk geloven. Natuurlijk, een mening is subjectief maar dat staat hier los van. Voor mij dan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Het kan toch ook dat die mensen niet noodzakelijk fan van The Strokes zijn, maar gewoon Is This It een goed album vinden? Als je echt een diehard fan bent, dan snap ik dat je alles mooi vind of je best doet om alles mooi te vinden. Maar als je gewoon muziekliefhebber bent in het algemeen, is het toch niet raar om één album goed te vinden en andere platen van dezelfde band minder te vinden? Sowieso blijft het slechts een mening en geen waarheid.
Overigens, als jij inderdaad uit 1992 komt, kan ik me voorstellen dat je het anders beoordeelt. Dan was je net 9 of misschien nog wel 8 toen de eerste plaat werd uitgebracht. Dus ik denk niet dat je die toen al plat speelde. Dan kom je dus altijd anders binnen bij een band, wat logisch is.
Ik heb de releases van de eerste drie albums ook niet bewust meegemaakt. Toch was The Strokes een lange tijd mijn favoriete band en This Is It veruit mijn favoriete album. Ik denk dat het album zo goed is om het een combinatie is van het moment van release en omdat het onder bepaalde omstandigheden was gemaakt. Het tweede en derde album borduren daar in mijn ogen toch wel beetje op voort maar kunnen mij nog steeds prima bekoren. Alleen Angles staat voor mijn gevoel gewoon compleet los van al hun eerdere werk. Zit niet voor niks zo'n groot gat tussen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:18 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Mwah, ik heb alle albums wel op volgorde beluisterd. En ik denk dat mensen eerder "Is This It" zo idealiseren doordat het genre vernieuwend was. De rest was dat niet, maar elk album was gewoon een evolutie van het vorige album. En daardoor niet brekend. Maar ik vind dat je dat uit elkaar moet houden, de "kwaliteit" van een album staat los van wat het album ooit voor jou betekend heeft. En daardoor zeggen dat ze na Is This It niets meer van dezelfde kwaliteit uit hebben gebracht, kan ik ook moeilijk geloven. Natuurlijk, een mening is subjectief maar dat staat hier los van. Voor mij dan.
Vernieuwend was het natuurlijk niet echt, want dergelijke muziek werd al jaren gemaakt. Alleen was die een tijdje 'weg' geweest. Daarom had Is This It inderdaad hét moment. Dat ben ik met je eens. Maar het belangrijkste was in mijn ogen nog altijd dat dit album ook de songs had en dat was daarna, in mijn optiek, toch op ieder album veel minder het geval.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:18 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Mwah, ik heb alle albums wel op volgorde beluisterd. En ik denk dat mensen eerder "Is This It" zo idealiseren doordat het genre vernieuwend was. De rest was dat niet, maar elk album was gewoon een evolutie van het vorige album. En daardoor niet brekend. Maar ik vind dat je dat uit elkaar moet houden, de "kwaliteit" van een album staat los van wat het album ooit voor jou betekend heeft. En daardoor zeggen dat ze na Is This It niets meer van dezelfde kwaliteit uit hebben gebracht, kan ik ook moeilijk geloven. Natuurlijk, een mening is subjectief maar dat staat hier los van. Voor mij dan.
Duurde ff voordat-ie viel, maar eigenlijk is One Way Trigger best lekker iddquote:Op zaterdag 2 maart 2013 03:44 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Copy that. En ondanks Julian's synth-fetish vind ik One Way Trigger ook fijn hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of is dit nog niet officieel?
Inderdaad, ze zijn echt helemaal de weg kwijt. Ik vond die eerste twee gelekte nummers echt helemaal niks en de hele plaat gaat zo verder.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben altijd groot fan geweest, maar ik vind dit maar niks. Veel te sloom en te slapjes. Jammer.
Dat vind ik juist de minstequote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:34 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zijn echt helemaal de weg kwijt. Ik vond die eerste twee gelekte nummers echt helemaal niks en de hele plaat gaat zo verder.
Ik kan deze cd zo aan m'n opa cadeau geven, wat een inspiratieloos slappe cd. Enkel 50 50 benadert het ouwe Strokes niveau.
+1quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:44 schreef Arn0 het volgende:
Jullie moeten nog eens luisteren denk ik. Eindelijk terug The Strokes op niveau. Niet zo goed als het ooit was, maar toch. Als je dit met Angels vergelijkt..
Grappig om van een Radiohead-fan te zien dat ie een band niet meer waardeert omdat de sound is veranderd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:03 schreef Radioheader het volgende:
Naar welke strokes hebben jullie altijd geluisterd.
Het is toch de band die ons deze pareltjes bracht.
Dit is gewoon de reden waarom ik fan ben, dan luister ik naar Comedown machine en daar herken ik deze sound gewoon helemaal niet meer in. Elk vuur en overtuiging ontbreekt gewoon, zelfs Angles klinkt overtuigender.
Los vind ik het ook een schijtplaat. Mist gewoon alles wat The Strokes goed maakt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:14 schreef Assassin92 het volgende:
Mensen die nieuw werk van bands met het oude werk vergelijken doen toch altijd iets verkeerd. Nieuwe muziek moet je gewoon los beoordelen. Dan alsnog kan je het niets vinden, maar als je dit vergelijkt met This Is It kán het alleen maar tegenvallen.
Vind het zeker niet verkeerd op een eerste luisterbeurt, ben nog niet helemaal verkocht maar heb juist het gevoel dat dit iets goeds is. Als ik nu alles geweldig zou vinden, zou ik het over 3 maanden niets meer vinden denk ik.
Ja, maar bij Radiohead zitten de kenmerkende elementen er altijd in. Dat mis ik bij deze The Strokes plaat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:15 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Grappig om van een Radiohead-fan te zien dat ie een band niet meer waardeerd omdat de sound is veranderd.
Je mag het een schijtplaat vinden. Maar lees nou eens wat ik zeg. Behandel het nou eens als "nieuwe" muziek, in plaats van "dit maakt the Strokes goed en als dit niet op de plaat staat is het kut".quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:19 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Los vind ik het ook een schijtplaat. Mist gewoon alles wat The Strokes goed maakt.
Onzin. Iedereen die Lotus Flower en Creep voor het eerst hoort zal niet geloven dat dat dezelfde band is. Maar sorry, dit topic gaat over the Strokes, ik zal het hierbij laten qua Radiohead.quote:[..]
Ja, maar bij Radiohead zitten de kenmerkende elementen er altijd in. Dat mis ik bij deze The Strokes plaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |