abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:37:56 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32856974
In Geneve zijn momenteel diplomaten van de 192 landen die de Conventies van Geneve hebben ondertekend bijeen om te discussiëren over een nieuw symbool voor de organisatie.

Volgens de huidige conventies zijn er maar twee symbolen die speciale rechten geven tijdens oorlogshandelingen: het rode kruis en de rode halve maan. Beide erkende symbolen staan voor neutraliteit en mensen bezig onder die symbolen zijn beschermd volgen het internationale recht.

Al langere tijd liggen er aanvragen voor nieuwe symbolen, tot nog toe zijn deze aanvragen altijd geweigerd omdat het anders een wirwar aan tekens zou opleveren en het neutrale beeld ook niet ten goede zou komen als elk land z'n eigen versie heeft.

Voornaamste struikelblok in deze is de Israëlische organisatie die de rode Davidsster voert, ondanks dat het een niet erkend symbool is en nergens recht op geeft. Ook hun aanvraag is geweigerd (mede omdat Arabische landen het gebruik van een nationaal symbool als de Davidsster niet accepteren), de organisatie is zelfs niet eens aangesloten bij het IRC hierdoor en dat leidde weer tot een boycot van het IRC door het Amerikaanse Rode Kruis.

Het derde symbool is al decennia lang een heikel punt maar er leek eindelijk schot in de zaak te zitten, Israël heeft toegezegd dit nieuwe symbool te gaan gebruiken buiten haar grenzen en een samenwerkingsverbond tussen de Palestijnse Halve Maan en de Israëlische organisatie werd gesloten voor de bezette gebieden.

Het kan nog even duren voordat het daadwerkelijk is opgelost en het nieuwe symbool is opgenomen, enkele Arabische landen hinten erop dat er dan ook voor de Golan hoogvlakte nieuwe verdragen moeten worden opgesteld zodat de Syrische Halve Maan daar kan optreden. Dit zeer tegen de zin van Israël die vasthouden aan het feit dat dat niet kan aangezien ze geen diplomatieke betrekkingen hebben met Syrië. Mochten de Arabische landen het toch op de agenda zetten, zo stelde een Israëlische diplomaat, dan zouden de Palestijnen als verliezers uit de boeken komen.

Zwitserse diplomaten zijn momenteel nagenoeg overwerkt, het lijkt erop dat de keuze voor een nieuw symbool samenhangt met een complete oplossing van het Midden-Oosten probleem.

De invoering van de religieus en nationaal neutrale Rode Ruit is echter slechts een kwestie van tijd, en de omgekeerde Zwitserse vlag zal in de loop der jaren steeds minder zichtbaar worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagonet op 06-12-2005 10:53:16 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:41:37 #2
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_32857046
Gelovigen zijn me toch een stelletje moeilijke zeikerds...
het bekt wel lekker, "Suske en Wiske en de Rode Ruit..."
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 10:45:20 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32857149
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:37 schreef Dagonet het volgende:
[rimg]http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41066000/jpg/_41066974_crystal_afp203body.jpg[rimg]
Voor rimmen moet je toch echt in het Promoot je Prostaatklier Topic van Jerruh in Sexualiteit zijn Dagonet
pi_32857246

Noujaaa weer een hoop gezeik om niets, laat ze zich focussen op de hulpverlening, en niet op het logo..
klik hier!!
niets....
ALAAAAAF!
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:53:35 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32857336
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Voor rimmen moet je toch echt in het Promoot je Prostaatklier Topic van Jerruh in Sexualiteit zijn Dagonet
Tags fixed.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:32:02 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32859545
Wat een complete onzin allemaal. Waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken. Iedereen die hier mee te maken heeft moet linea directa ontslagen worden, zodat ze misschien tot inkeer komen dat er nuttigere dingen te doen zijn in de wereld.
pi_32859632
Geen onzin, toch? Een neutraal universeel symbool lijkt me duidelijker en reden tot minder gekijf.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:43:13 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32859743
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Geen onzin, toch? Een neutraal universeel symbool lijkt me duidelijker en reden tot minder gekijf.
Je moet toch imho wel heel zielig zijn als je je aan zoiets stoort.
pi_32859884
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Je moet toch imho wel heel zielig zijn als je je aan zoiets stoort.
Idd. Maar het gebeurt, dus moet er een oplossing komen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32860763
De ruit is offensief tegenover rotondes.
pi_32861503
nu zijn alle grote geloven vertegenwoordigt met hun symbolen
makkelijker lijkt het mij niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:47:08 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32862817
quote:
Voornaamste struikelblok in deze is de Israëlische organisatie die de rode Davidsster voert, ondanks dat het een niet erkend symbool is en nergens recht op geeft. Ook hun aanvraag is geweigerd (mede omdat Arabische landen het gebruik van een nationaal symbool als de Davidsster niet accepteren), de organisatie is zelfs niet eens aangesloten bij het IRC hierdoor en dat leidde weer tot een boycot van het IRC door het Amerikaanse Rode Kruis.
Wow, ik wist niet dat Internet-chat-nerds zoveel macht hadden

Ik zelf hou me op IRC liever zo veel mogelijk buiten dit soort kwesties.
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:56:43 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32863065
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nu zijn alle grote geloven vertegenwoordigt met hun symbolen
makkelijker lijkt het mij niet
Je vergeet dan nog oa de hindoes, boeddhisten, taoisten, shintoisten etc etc etc
uiteindelijk wil iedereen en moet je als soldaat 190 verschillende tekens uit je kop leren om te weten waar je níet op mag schieten.

Nee, gewoon simpel één internationaal teken dat alles moet vervangen, dat is het beste, geen rood kruis, geen rode halve maan, geen davidsster, gewone ster, koptisch kruis of welke andere dan ook, simpel ééntje.

Dan maar de Rode Ruit
pi_32863199
quote:
Beide erkende symbolen staan voor neutraliteit
Zowel een kruis als een halve maan zijn religieuze symbolen. Vind ik niet neutraal/ Dus het zou goed zijn dat er nu een ander symbool komt.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_32863730
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je vergeet dan nog oa de hindoes, boeddhisten, taoisten, shintoisten etc etc etc
uiteindelijk wil iedereen en moet je als soldaat 190 verschillende tekens uit je kop leren om te weten waar je níet op mag schieten.

Nee, gewoon simpel één internationaal teken dat alles moet vervangen, dat is het beste, geen rood kruis, geen rode halve maan, geen davidsster, gewone ster, koptisch kruis of welke andere dan ook, simpel ééntje.

Dan maar de Rode Ruit
ik zei grote.

maar vind het eigenlijk krius nog steeds beter dat staat al meer dan een eeuw voor een ziekenhuis en dergelijke
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32865132
quote:
tijd, en de omgekeerde Zwitserse vlag zal in de loop der jaren steeds minder zichtbaar worden.
[afbeelding]

Knip
Ben ik de enige die hier denkt aan
"don't underestimate the power of playstation"
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')