abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2005 @ 02:57:59 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32853878
Iemand heeft weer eens een leuk onderzoek gedaan:

Linkse stemmers beleggen beter!
quote:
Linkse stemmers beleggen het beste

Uitgegeven: 5 december 2005 16:12

AMSTERDAM - Stemmers op de SP zijn de succesvolste beleggers. Goede tweede zijn de mensen die op de PvdA stemmen. De SP-stemmers behaalden over de afgelopen acht jaar een gemiddeld jaarrendement van 2,5 procent. PvdA'ers waren goed voor een rendement van 2,3 procent. Dit blijkt uit het Beleggers Onderzoek 2005 van SNS Fundcoach onder 3495 personen.

De SP-stemmers zijn weliswaar de beste, maar ze zijn tevens het minst sociaal. Ze nemen in de meeste gevallen beleggingsbeslissingen zonder die af te stemmen met hun partner.

Ook hebben ze het minste beleggerservaring. De meest sociale beleggers zijn stemmers op de PvdA en VVD. Zij nemen beslissingen het vaakst na overleg met hun partner.

De slechtste beleggers zijn mensen die stemmen op ChristenUnie (min 0,3 procent rendement) en SGP (min 2,4 procent rendement). De SGP-stemmers hebben de meeste wijzigingen aangebracht in hun portefeuille, gevolgd door de stemmers op de ChristenUnie. Dit is volgens het onderzoek de reden dat het gemiddelde rendement zo laag was.

Het is opvallend dat de mensen met de slechtste rendementen de meeste tijd in beleggingen steken. Zo is de SGP'er gemiddeld 132 minuten per week bezig met zijn beleggingen. De SP- en CDA-stemmers besteden met gemiddeld 84 minuten de minste tijd aan hun beleggingen.
Waarom zouden linkse stemmers beter kunnen beleggen? Zijn rechtse stemmers minder financieel verantwoordelijk mischien?

[ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 06-12-2005 18:52:43 (Domme spelfout :P) ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_32853897
Een samenhang wil niet zeggen dat er een causaal verband is.
nuff said.
pi_32853900
shit, had ik maar belegd
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  Donald Duck held dinsdag 6 december 2005 @ 03:03:41 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32853904
en rechtse stemmers gebruiken rode placemats.
Wat een nutteloos onderzoek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32853952
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 03:03 schreef __Saviour__ het volgende:
en rechtse stemmers gebruiken rode placemats.
Wat een nutteloos onderzoek.
je durft er gewoon niet voor uit te komen dat je rechts bent he!
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_32854336
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 02:57 schreef maartena het volgende:

Waarom zouden linkse stemmers beter kunnen beleggen? Zijn rechtse stemmers minder financieel verantwoordelijk mischien?
Dat staat toch in de tekst? Linkse beleggers zijn minder actieve beleggers en enkele weken geleden was er al bekend gemaakt dat luie beleggers het dit jaar beter doen.
pi_32854344
rechste stemmers zijn concervatief.... behoudend... en nemen minder kansen.
Free people own guns! Slaves do not!
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2005 @ 07:28:20 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_32854346
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 07:27 schreef Vampier het volgende:
En daarom zijn rechtse mensen slecht voor de economie, want geld moet rollen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_32854348
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 07:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

En daarom zijn rechtse mensen slecht voor de economie, want geld moet rollen.
Zo kun je het ook zien... geen wonder dat de US economy zo klote gaat
Free people own guns! Slaves do not!
pi_32854353
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 07:27 schreef Vampier het volgende:
Juist niet dus, actievere beleggers nemen meer risico.
pi_32854494
Ja ja.. en ik maar denken dat VVD-ers kapitalisten zijn. Maar als ik het dus goed lees zijn het vooral linkse mensen die nog ff wat reserves achter de hand hebben. Een vetpotje voor de mindere dag.

En ik maar denken dat de rechtse kiezer zoals mij de gierige ratten zijn die alles voor zichzelf willen hebben en niet sociaal zijn. Dit bericht zet dat soort uitingen die ik dagelijks moet aanhoren toch wel ff in een ander daglicht.

Maar ach, Paul Rösenmuller was denk ik nog wel het meest hypocriete voorbeeld van solidariteit met de arme mens. Dikke villa... kind op een speciale school ( whites only natuurlijk )... en het enige wat hij over had voor de multiculturele samenleving was dat ie een afrikaanse poetsvrouw had.
/0
pi_32854641
2,5 procent is toch niet zoveel? En waarom is PVDA twee met 2,3 procent terwijl de SGP een-na-laatste is met minimaal 2,4 procent? Zelf stem ik groenlinks en zit ik vooral in duurzame beleggingen. Gaat goed tot nog toe; sinds de start al 20,5 procent!

En weirdo dat is toch de discussie niet? Altijd maar dat geroep dat linkse mensen geen geld mogen hebben... mijn idee van links is dat naast alleen maar aan je zelf denken je ook dingen over hebt voor anderen. Dat wil niet zeggen dat je zelf niet rijk mag worden. Maar misschien ben ik dan wel gematigd links. Ik stem Groenlinks eigenlijk met name vanuit het milieu-oogpunt.
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:43:53 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32854835
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:22 schreef zatoichi het volgende:
En weirdo dat is toch de discussie niet? Altijd maar dat geroep dat linkse mensen geen geld mogen hebben... mijn idee van links is dat naast alleen maar aan je zelf denken je ook dingen over hebt voor anderen. Dat wil niet zeggen dat je zelf niet rijk mag worden. Maar misschien ben ik dan wel gematigd links. Ik stem Groenlinks eigenlijk met name vanuit het milieu-oogpunt.
Volgens mij ben je volgens hem pas links als je zoveel weggeeft aan anderen dat je zelf droog brood moet vreten...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:03:36 #14
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_32855104
Dit is het zoveelste knurftige onderzoek.
Enige maanden geleden was er nog een onderzoek waaruit bleek dat Mercedes rijders de beste beleggers zijn, gevolgd door Ford rijders. De slechtste beleggers waren BMW rijders.

Combinerend kunnen we dus stellen dat alle Mercedes rijders, links zijn. (Ze rijden wel veel links, maar dat is geloof ik niet hetzelfde)

Om maar weer aan te geven dat een onderzoek onder 4000 klanten van de SNS bank GEEN REPRESENTATIEF onderzoek is.
Zelfs Maurice de Hond zou hier niet aan beginnen (en dat zegt wat!)
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_32855257
Verer is dit totaal niet representatief, dit onderzoek heeft alleen onder wat SNS bank belleggers plaats gevodnen.

Normale bellegers lachen zich suf om 2.5% rendement in 8 jaar. Deze bank zou zich eigenlijk uit de bellegingswereld moeten terug trekken, of moeten zeggen dat ze andere adviseurs moeten aan nemen, omdat de huidige adviseurs het niet voor elkaar krijgen om meer rendement te halen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:16:36 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32855292
Gorilla's kunnen ook beter beleggen dan mensen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:17:35 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32855311
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:14 schreef Basp1 het volgende:

Normale bellegers lachen zich suf om 2.5% rendement in 8 jaar.
Niet de afgelopen 8 jaar .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:22:00 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32855401
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niet de afgelopen 8 jaar .
Al was het in één jaar behaald, dan nog was het een kneuzenrendement. Zet dan je geld op een spaarrekening ofzo .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_32855452
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Al was het in één jaar behaald, dan nog was het een kneuzenrendement. Zet dan je geld op een spaarrekening ofzo .
een gemiddeld jaarrendement van 2,5% over de laatste 8 jaar is anders bijhoorlijk goed te noemen, zeker omdat er in die periode een zeer grote terugval is geweest.
pi_32856185
Ah acht jaar, sorry helemaal overheen gelezen.... acht jaar, 2,5 procent. Je kan beter sparen.....
pi_32856242
compleet zinvol dat onderzoek
pi_32856370
Wat heeft de AEX in dezelfde periode gedaan?
pi_32859422
Intelligente mensen stemmen vaak links. Onder intelligente mensen heb je ook een aantal tussenzitten die verstand hebben van economie. Die hebben dus blijkbaar meer inzicht dan hun rechtse vakbroeders. Kortom, hoewel veel economen rechts zijn, zijn de beste economen nog altijd links. Dit is iets wat mij geenszins verbaast.
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:27:47 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32859464
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:25 schreef thabit het volgende:
Intelligente mensen stemmen vaak links. Onder intelligente mensen heb je ook een aantal tussenzitten die verstand hebben van economie. Die hebben dus blijkbaar meer inzicht dan hun rechtse vakbroeders. Kortom, hoewel veel economen rechts zijn, zijn de beste economen nog altijd links. Dit is iets wat mij geenszins verbaast.
Zelden zulk dom gebrabbel gehoord
pi_32859549
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Zelden zulk dom gebrabbel gehoord
Ik kan er ook niks aan doen, maar de feiten laten zien dat het waar is. En de waarheid is niet altijd hetgene wat iedereen het liefst hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')