Waarom zouden linkse stemmers beter kunnen beleggen? Zijn rechtse stemmers minder financieel verantwoordelijk mischien?quote:Linkse stemmers beleggen het beste
Uitgegeven: 5 december 2005 16:12
AMSTERDAM - Stemmers op de SP zijn de succesvolste beleggers. Goede tweede zijn de mensen die op de PvdA stemmen. De SP-stemmers behaalden over de afgelopen acht jaar een gemiddeld jaarrendement van 2,5 procent. PvdA'ers waren goed voor een rendement van 2,3 procent. Dit blijkt uit het Beleggers Onderzoek 2005 van SNS Fundcoach onder 3495 personen.
De SP-stemmers zijn weliswaar de beste, maar ze zijn tevens het minst sociaal. Ze nemen in de meeste gevallen beleggingsbeslissingen zonder die af te stemmen met hun partner.
Ook hebben ze het minste beleggerservaring. De meest sociale beleggers zijn stemmers op de PvdA en VVD. Zij nemen beslissingen het vaakst na overleg met hun partner.
De slechtste beleggers zijn mensen die stemmen op ChristenUnie (min 0,3 procent rendement) en SGP (min 2,4 procent rendement). De SGP-stemmers hebben de meeste wijzigingen aangebracht in hun portefeuille, gevolgd door de stemmers op de ChristenUnie. Dit is volgens het onderzoek de reden dat het gemiddelde rendement zo laag was.
Het is opvallend dat de mensen met de slechtste rendementen de meeste tijd in beleggingen steken. Zo is de SGP'er gemiddeld 132 minuten per week bezig met zijn beleggingen. De SP- en CDA-stemmers besteden met gemiddeld 84 minuten de minste tijd aan hun beleggingen.
je durft er gewoon niet voor uit te komen dat je rechts bent he!quote:Op dinsdag 6 december 2005 03:03 schreef __Saviour__ het volgende:
en rechtse stemmers gebruiken rode placemats.
Wat een nutteloos onderzoek.
Dat staat toch in de tekst? Linkse beleggers zijn minder actieve beleggers en enkele weken geleden was er al bekend gemaakt dat luie beleggers het dit jaar beter doen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 02:57 schreef maartena het volgende:
Waarom zouden linkse stemmers beter kunnen beleggen? Zijn rechtse stemmers minder financieel verantwoordelijk mischien?
En daarom zijn rechtse mensen slecht voor de economie, want geld moet rollen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:27 schreef Vampier het volgende:
rechste stemmers zijn concervatief.... behoudend... en nemen minder kansen.
Zo kun je het ook zien... geen wonder dat de US economy zo klote gaatquote:Op dinsdag 6 december 2005 07:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
En daarom zijn rechtse mensen slecht voor de economie, want geld moet rollen.
Juist niet dus, actievere beleggers nemen meer risico.quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:27 schreef Vampier het volgende:
rechste stemmers zijn concervatief.... behoudend... en nemen minder kansen.
Volgens mij ben je volgens hem pas links als je zoveel weggeeft aan anderen dat je zelf droog brood moet vreten...quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:22 schreef zatoichi het volgende:
En weirdo dat is toch de discussie niet? Altijd maar dat geroep dat linkse mensen geen geld mogen hebben... mijn idee van links is dat naast alleen maar aan je zelf denken je ook dingen over hebt voor anderen. Dat wil niet zeggen dat je zelf niet rijk mag worden. Maar misschien ben ik dan wel gematigd links. Ik stem Groenlinks eigenlijk met name vanuit het milieu-oogpunt.
Niet de afgelopen 8 jaarquote:Op dinsdag 6 december 2005 09:14 schreef Basp1 het volgende:
Normale bellegers lachen zich suf om 2.5% rendement in 8 jaar.
Al was het in één jaar behaald, dan nog was het een kneuzenrendement. Zet dan je geld op een spaarrekening ofzoquote:
een gemiddeld jaarrendement van 2,5% over de laatste 8 jaar is anders bijhoorlijk goed te noemen, zeker omdat er in die periode een zeer grote terugval is geweest.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Al was het in één jaar behaald, dan nog was het een kneuzenrendement. Zet dan je geld op een spaarrekening ofzo.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:25 schreef thabit het volgende:
Intelligente mensen stemmen vaak links. Onder intelligente mensen heb je ook een aantal tussenzitten die verstand hebben van economie. Die hebben dus blijkbaar meer inzicht dan hun rechtse vakbroeders. Kortom, hoewel veel economen rechts zijn, zijn de beste economen nog altijd links. Dit is iets wat mij geenszins verbaast.
Ik kan er ook niks aan doen, maar de feiten laten zien dat het waar is. En de waarheid is niet altijd hetgene wat iedereen het liefst hoort.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |