quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:33 schreef Marietje_34 het volgende:Sorry, ik heb er geen verstand van, maar wat een lekkere scheet
![]()
Wacht maar tot Pumpkin Ruby weer online is, zij weet er een hoop van.
Pfoe wat een hoop vertrouwen
![]()
Probleem is dat ik met wat ik weet heel weinig kan zeggen, vooral omdat Harry tabby is, dat patroon komt bij allerlei rassen voor en is ook nog eens dominant over andere aftekeningen, dus het kan ook van een niet-ras ouder komen. Langhaar is dan weer recessief dus dat heeft hij dan wel van twee kanten geerfd. Qua type (botstructuur/bouw) vind ik hem niet zoveel weghebben van een Maine Coon (maar dat kan ook de foto's zijn) en al helemaal niet van een Turkse Angora (oortjes staan anders) , als ik iets zou moeten zeggen dan is het Noor. Maar ik weet vooral af van kleurengenetica en niet van types !
Bij mijn eigen twee mixjes weet ik al niet 100% wat erachter zou zitten, en Mimosa heeft nog wel een point aftekening ! Filosoferen blijft wel leuk. Ik had foto's van hen meegenomen naar de kattenshow waar we laatst aan meededen met dEUS en Flynn, dat was supergrappig want Ragdollfokkers dachten dat ze een Ragdollpapa moest hebben, Birmanenfokkers waren ervan overtuigd dat er Birmaan achter zat, en de mensen met Colourpoint Perzen waren verdeeld.
Europese korthaar vind ik toch een onhandige naam (er bestaat ook het ras Europese Korthaar met stamboom) , in Amerika gebruiken ze Domestic shorthair en Domestic longhair, dat werkt veel beter.
Gisteren lag er hier al een beetje sneeuw (nu ligt er véél meer en het sneeuwt nog steeds), de katten hebben wat buitengespeeld:
dEUS kan best door voor ijsbeertje:
![]()
![]()
Ernesto;
![]()
![]()
Mimosa vraagt zich af of ze de sneeuw in zal gaan (uiteindelijk wel):
![]()
Flynn vond al die sneeuw maar niks en ging uiteindelijk zelf weer naar binnen